Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Ochrona środowiska (S1)
Sylabus przedmiotu Nauka o sztuce:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ochrona środowiska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Nauka o sztuce | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Chemicznej Organicznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Eugeniusz Milchert <Eugeniusz.Milchert@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ogólne wiadomości o sztuce i kulturze na poziomie szkoły średniej. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z rozwojem podstawowych sztuk w dziejach ludzkości; malarstwo, rzeźba, taniec,muzyka, architektura. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Sztuka starożytnego Egiptu, Grecji, Rzymu. | 3 |
T-W-2 | Sztuka wczesnego chrześcijaństwa. | 1 |
T-W-3 | Sztuka okresu średniowiecza: islamu, bizantyjska, romańska. | 3 |
T-W-4 | Sztuka gotycka. | 2 |
T-W-5 | Architektura, rzeźba, malarstwo okresu renesansowego. | 3 |
T-W-6 | Renesans w sztuce polskiej i niderlandzkiej. | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 15 |
A-W-2 | Dyskusje i wymiana poglądów na temat społecznej roli sztuki. | 5 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia. | 5 |
A-W-4 | Konsultacje z prowadzącym zajęcia. | 5 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny w połączeniu z pokazem slajdów przedstawiajacych najważniejsze dokonania twórców danego okresu lub kierunku. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca po zakończeniu wykładów sprawdzająca zdefiniowane, efekty kształcenia. wybrane |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KOS_1A_A08_W01 ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie, wiedzę ogólną, obejmującą kluczowe zagadnienia dotyczące środowiska naturalnego (gleba, woda, powietrze) oraz zmian klimatycznych | KOS_1A_W07 | T1A_W03 | — | C-1 | T-W-5, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-2 | M-1 | S-1 |
KOS_1A_A08_W02 ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych | KOS_1A_W11 | T1A_W06 | InzA_W01 | C-1 | T-W-5, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KOS_1A_A08_U01 Potrafi analizować sztukę starożytną i renesansową. | KOS_1A_U06 | T1A_U05 | — | C-1 | T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-2 | M-1 | S-1 |
KOS_1A_A08_U02 ma umiejętność samokształcenia się | KOS_1A_U06 | T1A_U05 | — | C-1 | T-W-5, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KOS_1A_A08_K01 Ma wyrobione zamiłowanie do korzystania ze sztuki. | KOS_1A_K01 | T1A_K01 | — | C-1 | T-W-5, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-2 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KOS_1A_A08_W01 ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie, wiedzę ogólną, obejmującą kluczowe zagadnienia dotyczące środowiska naturalnego (gleba, woda, powietrze) oraz zmian klimatycznych | 2,0 | |
3,0 | Posiada wiedzę w zakresie wpływy zabudowy architektonicznej na środowisko przyrodnicze. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
KOS_1A_A08_W02 ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych | 2,0 | |
3,0 | Ma wiedzę o wpływie czasu życia obiektów typu sztuki architektonicznej na srodowisko. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KOS_1A_A08_U01 Potrafi analizować sztukę starożytną i renesansową. | 2,0 | Nie potrafi interpretować sztuki starożytnej i renesansowej. |
3,0 | Student potrafi interpretować dzieła sztuki starożytnej i renesansowej. | |
3,5 | Student potrafi interpretować dzieła sztuki starożytnej i renesansowej, analizować sztukę chrześcijaństwa, stylu gotyckiego i romańskiego. | |
4,0 | Student potrafi interpretować dzieła sztuki starożytnej i renesansowej, analizować sztukę chrześcijaństwa, stylu gotyckiego i romańskiego, dzieła malarstwa renesansowego. | |
4,5 | Student potrafi interpretować dzieła sztuki starożytnej i renesansowej, analizować sztukę chrześcijaństwa, stylu gotyckiego i romańskiego, dzieła malarstwa renesansowego w Niderlandach. | |
5,0 | Student potrafi interpretować dzieła sztuki starożytnej i renesansowej, analizować sztukę chrześcijaństwa, stylu gotyckiego i romańskiego, dzieła malarstwa renesansowego w Niderlandach, Włoszech, Niemczech i w Polsce. | |
KOS_1A_A08_U02 ma umiejętność samokształcenia się | 2,0 | |
3,0 | Ma umiejetność wykorzystania osiągnięć sztuki poprzednich epok do celów wspólczesności. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KOS_1A_A08_K01 Ma wyrobione zamiłowanie do korzystania ze sztuki. | 2,0 | |
3,0 | Kompetentnie ocenia dzieła sztuki starożytnej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- B.Osińska, Sztuka i czas - od prehistorii do rokoka, WSiP, Warszawa, 2004, pierwsze
- B.Osińska, Sztuka i czas - od klasycyzmu do współczesności, WS i P, Warszawa, 2004, pierwsze