Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Nanotechnologia (S2)
specjalność: Nanonauki i nanotechnologie
Sylabus przedmiotu Nieorganiczne sita molekularne w nanotechnologii:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Nanotechnologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Nieorganiczne sita molekularne w nanotechnologii | ||
Specjalność | Nanonauki i nanotechnologie | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Beata Michalkiewicz <Beata.Michalkiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Chemia nieorganiczna, Chemia fizyczna |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z budową, syntezą, właściwościami, projektowaniem i zastosowaniem nieorganicznych sit molekularnych |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności wyszukiwania informacji o najnowszych osiągnięciach w dziedzinie nieorganicznych sit molekularnych i dyskutowania o nich |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Struktury nieorganicznych sit molekularnych | 4 |
T-W-2 | Zeolity a nieorganiczne sita molekularne | 2 |
T-W-3 | łaściwości fizykochemiczne nieorganicznych sit molekularnych | 4 |
T-W-4 | Nanokrystaliczne sita molekularne | 2 |
T-W-5 | Zeolity naturalne i metody badania skał zeolitowych | 3 |
T-W-6 | Syntetyczne sita molekularne (znane od dawna i znajdujące się w fazie badań) | 5 |
T-W-7 | Metody syntezy nieorganicznych sit molekularnych (tradycyjne i znajdujące się w fazie badań) | 5 |
T-W-8 | Zastosowanie nieorganicznych sit molekularnych (tradycyjne i znajdujące się w fazie badań) | 5 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Czytanie literatury, w tym samodzielnie wyselekcjonowanej | 15 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia | 15 |
A-W-3 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: egzamin z wykładów |
S-2 | Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_2A_D1-08a_W01 wskazuje najistotniejsze nowe osiągnięcia z zakresu syntezy, projektowania i zastosowana nieorganicznych sit molekularnych | Nano_2A_W05, Nano_2A_W06 | T2A_W04, T2A_W05, T2A_W07 | InzA2_W02, InzA2_W05 | C-1 | T-W-4, T-W-7, T-W-3, T-W-2, T-W-6, T-W-1, T-W-8, T-W-5 | M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_2A_D1-08a_U01 wykorzystuje informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, przede wszystkim w języku angielskim na temat nieorganicznych sit molekularnych oraz opracowuje je dokonując krytycznej selekcji, interpretacji i integracji ze swą dotychczasową wiedzą | Nano_2A_U01 | T2A_U01, T2A_U05 | — | C-2 | T-W-6, T-W-8, T-W-7 | M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_2A_D1-08a_K01 jest otwarty na samodzielne uzupełnianie i poszerzanie swojej wiedzy o zagadnienia związane z nieorganicznymi sitami molekularnymi | Nano_2A_K01 | T2A_K01, T2A_K06 | — | C-2 | T-W-7, T-W-8, T-W-6 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Nano_2A_D1-08a_W01 wskazuje najistotniejsze nowe osiągnięcia z zakresu syntezy, projektowania i zastosowana nieorganicznych sit molekularnych | 2,0 | nie potrafi wcale wskazać najistotniejszych nowych osiągnięć z zakresu syntezy, projektowania i zastosowana nieorganicznych sit molekularnych |
3,0 | w co najmniej 51% potrafi wskazać najistotniejszych nowych osiągnięć z zakresu syntezy, projektowania i zastosowana nieorganicznych sit molekularnych | |
3,5 | w co najmniej 61% potrafi wskazać najistotniejszych nowych osiągnięć z zakresu syntezy, projektowania i zastosowana nieorganicznych sit molekularnych | |
4,0 | w co najmniej 71% potrafi wskazać najistotniejszych nowych osiągnięć z zakresu syntezy, projektowania i zastosowana nieorganicznych sit molekularnych | |
4,5 | w co najmniej 81% potrafi wskazać najistotniejszych nowych osiągnięć z zakresu syntezy, projektowania i zastosowana nieorganicznych sit molekularnych | |
5,0 | w co najmniej 91% potrafi wskazać najistotniejszych nowych osiągnięć z zakresu syntezy, projektowania i zastosowana nieorganicznych sit molekularnych |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Nano_2A_D1-08a_U01 wykorzystuje informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, przede wszystkim w języku angielskim na temat nieorganicznych sit molekularnych oraz opracowuje je dokonując krytycznej selekcji, interpretacji i integracji ze swą dotychczasową wiedzą | 2,0 | nie potrafi wcale wykorzystać informacji z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, przede wszystkim w języku angielskim na temat nieorganicznych sit molekularnych oraz opracowuje je dokonując krytycznej selekcji, interpretacji i integracji ze swą dotychczasową wiedzą |
3,0 | w co najmniej 51% potrafi wykorzystać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, przede wszystkim w języku angielskim na temat nieorganicznych sit molekularnych oraz opracowuje je dokonując krytycznej selekcji, interpretacji i integracji ze swą dotychczasową wiedzą | |
3,5 | w co najmniej 61% potrafi wykorzystać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, przede wszystkim w języku angielskim na temat nieorganicznych sit molekularnych oraz opracowuje je dokonując krytycznej selekcji, interpretacji i integracji ze swą dotychczasową wiedzą | |
4,0 | w co najmniej 71% potrafi wykorzystać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, przede wszystkim w języku angielskim na temat nieorganicznych sit molekularnych oraz opracowuje je dokonując krytycznej selekcji, interpretacji i integracji ze swą dotychczasową wiedzą | |
4,5 | w co najmniej 81% potrafi wykorzystać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, przede wszystkim w języku angielskim na temat nieorganicznych sit molekularnych oraz opracowuje je dokonując krytycznej selekcji, interpretacji i integracji ze swą dotychczasową wiedzą | |
5,0 | w co najmniej 91% potrafi wykorzystać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, przede wszystkim w języku angielskim na temat nieorganicznych sit molekularnych oraz opracowuje je dokonując krytycznej selekcji, interpretacji i integracji ze swą dotychczasową wiedzą |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Nano_2A_D1-08a_K01 jest otwarty na samodzielne uzupełnianie i poszerzanie swojej wiedzy o zagadnienia związane z nieorganicznymi sitami molekularnymi | 2,0 | nie jest wcale otwarty na samodzielne uzupełnianie i poszerzanie swojej wiedzy o zagadnienia związane z nieorganicznymi sitami molekularnymi |
3,0 | w co najmniej 51% jest otwarty na samodzielne uzupełnianie i poszerzanie swojej wiedzy o zagadnienia związane z nieorganicznymi sitami molekularnymi | |
3,5 | w co najmniej 61% jest otwarty na samodzielne uzupełnianie i poszerzanie swojej wiedzy o zagadnienia związane z nieorganicznymi sitami molekularnymi | |
4,0 | w co najmniej 71% jest otwarty na samodzielne uzupełnianie i poszerzanie swojej wiedzy o zagadnienia związane z nieorganicznymi sitami molekularnymi | |
4,5 | w co najmniej 81% jest otwarty na samodzielne uzupełnianie i poszerzanie swojej wiedzy o zagadnienia związane z nieorganicznymi sitami molekularnymi | |
5,0 | w co najmniej 91% jest otwarty na samodzielne uzupełnianie i poszerzanie swojej wiedzy o zagadnienia związane z nieorganicznymi sitami molekularnymi |
Literatura podstawowa
- Gorlich E, Chemia krzemianów, PWN, Łódź, 1962
- Ciciszwili, G. W, Zeolity naturalne, WNT, Warszawa, 1990
- Miecznikowski, A, Badania strukturalne zeolitu ZSM-5, Wydaw. Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 1990
Literatura dodatkowa
- nie dotyczy, samodzielne wyselekcjonowana literatura dotycząca najnowszych badań na temat nieorganicznych sit molekularnych, 2011