Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Nanotechnologia (S1)
specjalność: Nanomateriały funkcjonalne

Sylabus przedmiotu Angielska terminologia techniczna i nanotechnologiczna:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Nanotechnologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Angielska terminologia techniczna i nanotechnologiczna
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Xuecheng Chen <Xuecheng.Chen@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 1 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA6 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa znajomość języka angielskiego

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Oczekuje się, że studenci poznają terminologię angielską stosowaną w chemii i technologii chemicznej, ze szczególnym uzwzględnieniem nanotechnologii, w stopniu umożliwiającym tłumaczenie fachowej literatury anglojęzycznej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Sformułowania naukowe: prawa i definicje naukowe.5
T-A-2Użyteczne skróty, znaki i symbole5
T-A-3Nomenklatura związków nieorganicznych i organicznych5
T-A-4Słownictwo dotyczące laboratorium chemicznego: instrumenty pomiarowe, aparatura, szkło laboratoryjne, środki ostrożności5
T-A-5Słownictwo dotyczące procesów chemicznych, fizykochemicznych i technologicznych5
T-A-6Tłumaczenie wybranych tekstów (w języku angielskim) z podręczników i/lub publikacji oryginalnych5
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w ćwiczeniach audytoryjnych30
A-A-2Zaliczenie z ćwiczeń audytoryjnych30
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Zródła literaturowe w jezyku angielskim o tematyce techniczno-chemicznej i z nanotechnologią

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywnosci na zajeciach audytoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z ćwiczen audytoryjnych

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Nano_1A_A03a_U01
Posługiwanie sie i zastosowanie technicznego jezyka angielskiego w pracy o charakterze miedzynarodowym o tematyce skonczonej specjalnosci i nie tylko
Nano_1A_U02T1A_U02, T1A_U07InzA_U03C-1T-A-5, T-A-1, T-A-2, T-A-6, T-A-3, T-A-4M-1S-2, S-1
Nano_1A_A03a_U02
Posługiwanie sie jezykiem angielskim do opisywania podstawowych zagadnien związanych z nanotechnologia i z nanomateriałami.
Nano_1A_U03T1A_U03InzA_U05C-1T-A-6, T-A-5, T-A-1, T-A-3, T-A-4, T-A-2M-1S-1, S-2
Nano_1A_A03a_U03
Wyszukiwanie i interpretowanie zródeł literaturowych o tematyce techniczno-chemicznej dotyczacej nanotechnologii
Nano_1A_U06T1A_U06C-1T-A-6M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Nano_1A_A03a_K01
Aktywna postawa do poszerzania swojej wiedzy i umiejetnosci w zastosowaniu jezyka angielskiego w zyciu codziennym i zawodowym jak takze swiadmosc zmian zachodzacych w technice i w nanotechnologii
Nano_1A_K01T1A_K01C-1T-A-3, T-A-4, T-A-2, T-A-1, T-A-5, T-A-6M-1S-2, S-1

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Nano_1A_A03a_U01
Posługiwanie sie i zastosowanie technicznego jezyka angielskiego w pracy o charakterze miedzynarodowym o tematyce skonczonej specjalnosci i nie tylko
2,0nie potrafi wcale posługiwac sie i stosowac technicznego jezyka angielskiego w pracy o charakterze miedzynarodowym o tematyce skonczonej specjalnosci i nie tylko
3,0w co najmniej 51% potrafi posługiwac sie i stosowac techniczny jezyk angielski w pracy o charakterze miedzynarodowym o tematyce skonczonej specjalnosci i nie tylko
3,5w co najmniej 61% potrafi posługiwac sie i stosowac techniczny jezyk angielski w pracy o charakterze miedzynarodowym o tematyce skonczonej specjalnosci i nie tylko
4,0w co najmniej 71% potrafi posługiwac sie i stosowac techniczny jezyk angielski w pracy o charakterze miedzynarodowym o tematyce skonczonej specjalnosci i nie tylko
4,5w co najmniej 81% potrafi posługiwac sie i stosowac techniczny jezyk angielski w pracy o charakterze miedzynarodowym o tematyce skonczonej specjalnosci i nie tylko
5,0w co najmniej 91% potrafi posługiwac sie i stosowac techniczny jezyk angielski w pracy o charakterze miedzynarodowym o tematyce skonczonej specjalnosci i nie tylko
Nano_1A_A03a_U02
Posługiwanie sie jezykiem angielskim do opisywania podstawowych zagadnien związanych z nanotechnologia i z nanomateriałami.
2,0nie potrafi wcale posługiwac sie jezykiem angielskim do opisywania podstawowych zagadnien zwiazanych z nanotechnologia i z nanomateriałami.
3,0w co najmniej 51% potrafi posługiwac sie jezykiem angielskim do opisywania podstawowych zagadnien zwiazanych z nanotechnologia i z nanomateriałami
3,5w co najmniej 61% potrafi posługiwac sie jezykiem angielskim do opisywania podstawowych zagadnien zwiazanych z nanotechnologia i z nanomateriałami
4,0w co najmniej 71% potrafi posługiwac sie jezykiem angielskim do opisywania podstawowych zagadnien zwiazanych z nanotechnologia i z nanomateriałami
4,5w co najmniej 81% potrafi posługiwac sie jezykiem angielskim do opisywania podstawowych zagadnien zwiazanych z nanotechnologia i z nanomateriałami
5,0w co najmniej 91% potrafi posługiwac sie jezykiem angielskim do opisywania podstawowych zagadnien zwiazanych z nanotechnologia i z nanomateriałami
Nano_1A_A03a_U03
Wyszukiwanie i interpretowanie zródeł literaturowych o tematyce techniczno-chemicznej dotyczacej nanotechnologii
2,0nie potrafi wcale wyszukac i zinterpretowac zródeł literaturowych o tematyce techniczno-chemicznej dotyczacej nanonauki
3,0w co najmniej 51% potrafi wyszukac i zinterpretowac zródła literaturowe o tematyce techniczno-chemicznej dotyczace nanonauki
3,5w co najmniej 61% potrafi wyszukac i zinterpretowac zródła literaturowe o tematyce techniczno-chemicznej dotyczace nanonauki
4,0w co najmniej 71% potrafi wyszukac i zinterpretowac zródła literaturowe o tematyce techniczno-chemicznej dotyczace nanonauki
4,5w co najmniej 81% potrafi wyszukac i zinterpretowac zródła literaturowe o tematyce techniczno-chemicznej dotyczace nanonauki
5,0w co najmniej 91% potrafi wyszukac i zinterpretowac zródła literaturowe o tematyce techniczno-chemicznej dotyczace nanonauki

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Nano_1A_A03a_K01
Aktywna postawa do poszerzania swojej wiedzy i umiejetnosci w zastosowaniu jezyka angielskiego w zyciu codziennym i zawodowym jak takze swiadmosc zmian zachodzacych w technice i w nanotechnologii
2,0nie wykazuje aktywnej postawy do poszerzania swojej wiedzy i umiejetnosci w zastosowaniu jezyka angielskiego w zyciu codziennym i zawodowym jak takze nie swiadmy zmian zachodzacych w technice i w nanotechnologii
3,0w co najmniej 51% wykazuje aktywna postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejetnosci w zastosowaniu jezyka angielskiego w zyciu codziennym i zawodowym jak takze swiadomosc zmian zachodzacych w technice i w nanotechnologii
3,5w co najmniej 61% wykazuje aktywna postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejetnosci w zastosowaniu jezyka angielskiego w zyciu codziennym i zawodowym jak takze swiadomosc zmian zachodzacych w technice i w nanotechnologii
4,0w co najmniej 71% wykazuje aktywna postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejetnosci w zastosowaniu jezyka angielskiego w zyciu codziennym i zawodowym jak takze swiadomosc zmian zachodzacych w technice i w nanotechnologii
4,5w co najmniej 81% wykazuje aktywna postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejetnosci w zastosowaniu jezyka angielskiego w zyciu codziennym i zawodowym jak takze swiadomosc zmian zachodzacych w technice i w nanotechnologii
5,0w co najmniej 91% wykazuje aktywna postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejetnosci w zastosowaniu jezyka angielskiego w zyciu codziennym i zawodowym jak takze swiadomosc zmian zachodzacych w technice i w nanotechnologii

Literatura podstawowa

  1. Domański P, English in Science and Technology, WNT, Warszawa, 1996

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Sformułowania naukowe: prawa i definicje naukowe.5
T-A-2Użyteczne skróty, znaki i symbole5
T-A-3Nomenklatura związków nieorganicznych i organicznych5
T-A-4Słownictwo dotyczące laboratorium chemicznego: instrumenty pomiarowe, aparatura, szkło laboratoryjne, środki ostrożności5
T-A-5Słownictwo dotyczące procesów chemicznych, fizykochemicznych i technologicznych5
T-A-6Tłumaczenie wybranych tekstów (w języku angielskim) z podręczników i/lub publikacji oryginalnych5
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w ćwiczeniach audytoryjnych30
A-A-2Zaliczenie z ćwiczeń audytoryjnych30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaNano_1A_A03a_U01Posługiwanie sie i zastosowanie technicznego jezyka angielskiego w pracy o charakterze miedzynarodowym o tematyce skonczonej specjalnosci i nie tylko
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie nanotechnologii i nanomateriałów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Cel przedmiotuC-1Oczekuje się, że studenci poznają terminologię angielską stosowaną w chemii i technologii chemicznej, ze szczególnym uzwzględnieniem nanotechnologii, w stopniu umożliwiającym tłumaczenie fachowej literatury anglojęzycznej
Treści programoweT-A-5Słownictwo dotyczące procesów chemicznych, fizykochemicznych i technologicznych
T-A-1Sformułowania naukowe: prawa i definicje naukowe.
T-A-2Użyteczne skróty, znaki i symbole
T-A-6Tłumaczenie wybranych tekstów (w języku angielskim) z podręczników i/lub publikacji oryginalnych
T-A-3Nomenklatura związków nieorganicznych i organicznych
T-A-4Słownictwo dotyczące laboratorium chemicznego: instrumenty pomiarowe, aparatura, szkło laboratoryjne, środki ostrożności
Metody nauczaniaM-1Zródła literaturowe w jezyku angielskim o tematyce techniczno-chemicznej i z nanotechnologią
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z ćwiczen audytoryjnych
S-1Ocena formująca: Ocena aktywnosci na zajeciach audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wcale posługiwac sie i stosowac technicznego jezyka angielskiego w pracy o charakterze miedzynarodowym o tematyce skonczonej specjalnosci i nie tylko
3,0w co najmniej 51% potrafi posługiwac sie i stosowac techniczny jezyk angielski w pracy o charakterze miedzynarodowym o tematyce skonczonej specjalnosci i nie tylko
3,5w co najmniej 61% potrafi posługiwac sie i stosowac techniczny jezyk angielski w pracy o charakterze miedzynarodowym o tematyce skonczonej specjalnosci i nie tylko
4,0w co najmniej 71% potrafi posługiwac sie i stosowac techniczny jezyk angielski w pracy o charakterze miedzynarodowym o tematyce skonczonej specjalnosci i nie tylko
4,5w co najmniej 81% potrafi posługiwac sie i stosowac techniczny jezyk angielski w pracy o charakterze miedzynarodowym o tematyce skonczonej specjalnosci i nie tylko
5,0w co najmniej 91% potrafi posługiwac sie i stosowac techniczny jezyk angielski w pracy o charakterze miedzynarodowym o tematyce skonczonej specjalnosci i nie tylko
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaNano_1A_A03a_U02Posługiwanie sie jezykiem angielskim do opisywania podstawowych zagadnien związanych z nanotechnologia i z nanomateriałami.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych dla kierunku nanotechnologii dobrze udokumentowane opracowanie zagadnień z zakresu nanotechnologii i nanomateriałów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Oczekuje się, że studenci poznają terminologię angielską stosowaną w chemii i technologii chemicznej, ze szczególnym uzwzględnieniem nanotechnologii, w stopniu umożliwiającym tłumaczenie fachowej literatury anglojęzycznej
Treści programoweT-A-6Tłumaczenie wybranych tekstów (w języku angielskim) z podręczników i/lub publikacji oryginalnych
T-A-5Słownictwo dotyczące procesów chemicznych, fizykochemicznych i technologicznych
T-A-1Sformułowania naukowe: prawa i definicje naukowe.
T-A-3Nomenklatura związków nieorganicznych i organicznych
T-A-4Słownictwo dotyczące laboratorium chemicznego: instrumenty pomiarowe, aparatura, szkło laboratoryjne, środki ostrożności
T-A-2Użyteczne skróty, znaki i symbole
Metody nauczaniaM-1Zródła literaturowe w jezyku angielskim o tematyce techniczno-chemicznej i z nanotechnologią
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywnosci na zajeciach audytoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z ćwiczen audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wcale posługiwac sie jezykiem angielskim do opisywania podstawowych zagadnien zwiazanych z nanotechnologia i z nanomateriałami.
3,0w co najmniej 51% potrafi posługiwac sie jezykiem angielskim do opisywania podstawowych zagadnien zwiazanych z nanotechnologia i z nanomateriałami
3,5w co najmniej 61% potrafi posługiwac sie jezykiem angielskim do opisywania podstawowych zagadnien zwiazanych z nanotechnologia i z nanomateriałami
4,0w co najmniej 71% potrafi posługiwac sie jezykiem angielskim do opisywania podstawowych zagadnien zwiazanych z nanotechnologia i z nanomateriałami
4,5w co najmniej 81% potrafi posługiwac sie jezykiem angielskim do opisywania podstawowych zagadnien zwiazanych z nanotechnologia i z nanomateriałami
5,0w co najmniej 91% potrafi posługiwac sie jezykiem angielskim do opisywania podstawowych zagadnien zwiazanych z nanotechnologia i z nanomateriałami
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaNano_1A_A03a_U03Wyszukiwanie i interpretowanie zródeł literaturowych o tematyce techniczno-chemicznej dotyczacej nanotechnologii
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_1A_U06posługuje się językiem angielskim (lub innym językiem obcym) zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu kształcenia Językowego, w stopniu umożliwiającym czytanie ze zrozumieniem instrukcji technicznych, artykułów i podręczników z dziedziny nauk ścisłych, a w szczególności z zakresu nanotechnologii i nanomateriałów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-1Oczekuje się, że studenci poznają terminologię angielską stosowaną w chemii i technologii chemicznej, ze szczególnym uzwzględnieniem nanotechnologii, w stopniu umożliwiającym tłumaczenie fachowej literatury anglojęzycznej
Treści programoweT-A-6Tłumaczenie wybranych tekstów (w języku angielskim) z podręczników i/lub publikacji oryginalnych
Metody nauczaniaM-1Zródła literaturowe w jezyku angielskim o tematyce techniczno-chemicznej i z nanotechnologią
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywnosci na zajeciach audytoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z ćwiczen audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wcale wyszukac i zinterpretowac zródeł literaturowych o tematyce techniczno-chemicznej dotyczacej nanonauki
3,0w co najmniej 51% potrafi wyszukac i zinterpretowac zródła literaturowe o tematyce techniczno-chemicznej dotyczace nanonauki
3,5w co najmniej 61% potrafi wyszukac i zinterpretowac zródła literaturowe o tematyce techniczno-chemicznej dotyczace nanonauki
4,0w co najmniej 71% potrafi wyszukac i zinterpretowac zródła literaturowe o tematyce techniczno-chemicznej dotyczace nanonauki
4,5w co najmniej 81% potrafi wyszukac i zinterpretowac zródła literaturowe o tematyce techniczno-chemicznej dotyczace nanonauki
5,0w co najmniej 91% potrafi wyszukac i zinterpretowac zródła literaturowe o tematyce techniczno-chemicznej dotyczace nanonauki
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaNano_1A_A03a_K01Aktywna postawa do poszerzania swojej wiedzy i umiejetnosci w zastosowaniu jezyka angielskiego w zyciu codziennym i zawodowym jak takze swiadmosc zmian zachodzacych w technice i w nanotechnologii
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_1A_K01rozumie potrzebę podnoszenia swoich kwalifikacji, rozumie konieczność nieustannej adaptacji swojej wiedzy i umiejętności do zmian zachodzących w technice i nanotechnologii, potrafi organizować proces zdobywania wiedzy przez inne osoby oraz zachęcać je do pracy samodzielnej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-1Oczekuje się, że studenci poznają terminologię angielską stosowaną w chemii i technologii chemicznej, ze szczególnym uzwzględnieniem nanotechnologii, w stopniu umożliwiającym tłumaczenie fachowej literatury anglojęzycznej
Treści programoweT-A-3Nomenklatura związków nieorganicznych i organicznych
T-A-4Słownictwo dotyczące laboratorium chemicznego: instrumenty pomiarowe, aparatura, szkło laboratoryjne, środki ostrożności
T-A-2Użyteczne skróty, znaki i symbole
T-A-1Sformułowania naukowe: prawa i definicje naukowe.
T-A-5Słownictwo dotyczące procesów chemicznych, fizykochemicznych i technologicznych
T-A-6Tłumaczenie wybranych tekstów (w języku angielskim) z podręczników i/lub publikacji oryginalnych
Metody nauczaniaM-1Zródła literaturowe w jezyku angielskim o tematyce techniczno-chemicznej i z nanotechnologią
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z ćwiczen audytoryjnych
S-1Ocena formująca: Ocena aktywnosci na zajeciach audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie wykazuje aktywnej postawy do poszerzania swojej wiedzy i umiejetnosci w zastosowaniu jezyka angielskiego w zyciu codziennym i zawodowym jak takze nie swiadmy zmian zachodzacych w technice i w nanotechnologii
3,0w co najmniej 51% wykazuje aktywna postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejetnosci w zastosowaniu jezyka angielskiego w zyciu codziennym i zawodowym jak takze swiadomosc zmian zachodzacych w technice i w nanotechnologii
3,5w co najmniej 61% wykazuje aktywna postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejetnosci w zastosowaniu jezyka angielskiego w zyciu codziennym i zawodowym jak takze swiadomosc zmian zachodzacych w technice i w nanotechnologii
4,0w co najmniej 71% wykazuje aktywna postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejetnosci w zastosowaniu jezyka angielskiego w zyciu codziennym i zawodowym jak takze swiadomosc zmian zachodzacych w technice i w nanotechnologii
4,5w co najmniej 81% wykazuje aktywna postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejetnosci w zastosowaniu jezyka angielskiego w zyciu codziennym i zawodowym jak takze swiadomosc zmian zachodzacych w technice i w nanotechnologii
5,0w co najmniej 91% wykazuje aktywna postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejetnosci w zastosowaniu jezyka angielskiego w zyciu codziennym i zawodowym jak takze swiadomosc zmian zachodzacych w technice i w nanotechnologii