Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ICHP_1A_D08a_U01 | Student potrafi obliczyć właściwości roztworów, współczynniki aktywności, stałe rozpuszczalności soli w roztworze |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ICHP_1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty procesowe, w tym pomiary, symulacje komputerowe oraz interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
ICHP_1A_U14 | potrafi wykorzystać nabytą wiedzę do krytycznej analizy i oceny sposobu funkcjonowania, zwłaszcza w zakresie inżynierii chemicznej i procesowej, istniejących rozwiązań technicznych, w szczególności procesów, urządzeń, aparatów, instalacji, obiektów i systemów |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
Cel przedmiotu | C-1 | Zrozumienie i interpretacja zjawisk obserwowanych w rzeczywistych roztworach. Umiejętność przewidywania własności fizykochemicznych roztworów. Wyznaczenie współczynników aktywności elektrolitów. |
---|
Treści programowe | T-A-1 | Obliczenia właściwości fizykochemicznych roztworów dwu i wieloskładnikowych.
Współczynniki aktywności i współczynniki podziaału składników w układach nieelektrolitów.
Obliczenia współczynników aktywności i współczynnika osmotycznego w roztworach
elektrolitów. Obliczanie stałych równowagi rozpuszczalności soli w roztworach elektrolitów. |
---|
T-W-1 | Termodynamika roztworów ciekłych. Wielkości cząstkowe molowe. Podstawowe własciwości roztworów (lepkość, gęstość, ..). Roztwory doskonałe i
prawo Raoulta. Roztwory niedoskonałe. Roztwory doskonałe rozcieńczone. Roztwory regularne.
Współczynniki aktywności w roztworach nieelektrolitów. Roztwory elektrolitów.
Termodynamika oddziaływań jonów z rozpuszczalnikiem. Oddziaływania jon –
rozpuszczalnik . Eksperymentalne wyznaczanie współczynników aktywności elektrolitów. Oddziaływania jonowe według teorii Debye-Huckela.Termodynamika asocjacji jonów. Kinetyka reakcji chemicznych w roztworach elektrolitów. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny, objaśnianie, wyjaśnianie, dyskusja dydaktyczna, ćwiczenia przedmiotowe. |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena pod koniec przedmiotu, która podsumowuje osiągnięte efekty nauki. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student ma opanowane 60% treści programowych |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |