Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria chemiczna i procesowa (N2)
specjalność: Inżynieria procesowa

Sylabus przedmiotu Rachunkowość i finanse przedsiębiorstw:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria chemiczna i procesowa
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Rachunkowość i finanse przedsiębiorstw
Specjalność Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych
Jednostka prowadząca Instytut Inżynierii Chemicznej i Procesów Ochrony Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Rafał Rakoczy <Rafal.Rakoczy@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Marian Kordas <Marian.Kordas@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 9 1,00,41zaliczenie
wykładyW1 18 2,00,59egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ekonomia
W-2Podstawy gospodarki rynkowej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Prezentowany cykl zajęć omawia podstawowe zagadnienia z zakresu rachunkowości oraz podstaw finansowania działalności podmiotów gospodarczych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Rachunkowość finansowa. Rachunkowość zarządcza. Funkcja kontrolna, sprawozdawcza, analityczna i dowodowa. Budowa bilansu. Badanie bilansu: analiza wstępna, analiza wskaźnikowa. Budowa rachunku zysków i start. Ocena wyniku finansowego. Pojęcie kosztu. Klasyfikacja kosztów. Schemat rachunku kosztów. Systemy rachunków kosztów. Plan wyniku finansowego.9
9
wykłady
T-W-1Istota i funkcje rachunkowości. Rachunkowość jako system informacyjny. Zakres rachunkowości finansowej. Rodzaje działalności. Struktura majątku jednostki. Rola księgowości i sprawozdań finansowych. Bilans. Rachunek zysków i strat. Wynik finansowy przedsiębiorstwa. Badanie progu rentowności. Podstawy rachunku kosztów. Podstawowe pojęcia i klasyfikacje rachunku kosztów. Analiza finansowa i planowanie finansowo-kosztowe.18
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo studenta w zajęciach9
A-A-2Przygotowanie przez studenta prezentacji12
A-A-3Przygotowanie studenta do zajęć9
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo studenta w zajęciach18
A-W-2Przygotowanie się do zajęć15
A-W-3Studiowanie wskazanej literatury15
A-W-4Przygotowanie się do zalicenia pisemmnego12
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład: metody podające (wykład informacyjny, opis, objaśnienie i wyjśnienie);
M-2ćwiczenia audytoryjne: metody aktywizujące (metoda przypadków, dyskusja dydyaktyczna) metody programowe (z użyciem podręcznika programowanego); metody praktyczne (metoda projektów, metoda przewodniego tekstu)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: wykład - ocena zostanie wystawiona na podstawie testu pisemnego
S-2Ocena podsumowująca: ćwiczenia audytoryjne - ocena zostanie wystawiona na podstawie prezentacji przygotowanej przez studenta

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_2A_C08-04_W01
Student w ramach zajęć zdobędzie wiedzę dotyczącą konieczności efektywnego działania w warunkach ograniczonych zasobów oraz ukształtowanie umiejętności dokonywania wyboru ekonomicznego; poznanie praw, prawidłowości, budowy i funkcjonowania rachunkowości; zrozumienie współzależności zjawisk ekonomicznych w skali mikro-makroekonomicznej oraz powiązań miedzy różnymi sferami procesu gospodarowania (produkcja, podział, wymiana, konsumpcja); Omówienie zasad ewidencji księgowej stosowanej w jednostkach gospodarczych.
ICPN_2A_W12T2A_W09, T2A_W11InzA2_W04C-1T-A-1, T-W-1M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_2A_C08-04_U01
Student w ramach nabędzie umiejętności do określenia kierunków dalszego kształcenia się oraz samokształcenia w tematyce prowadzonych zajęć.
ICPN_2A_U05, ICPN_2A_U14T2A_U05, T2A_U14InzA2_U04C-1T-W-1, T-A-1M-2, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_2A_C08-04_K01
Student ma świadomość potrzeby ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego, potrafi inspirować i organizować proces uczenia innych osób; myśli kreatywnie, innowacyjnie i przedsiębiorczo.
ICPN_2A_K06T2A_K06InzA2_K02C-1T-A-1, T-W-1M-1, M-2S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ICHP_2A_C08-04_W01
Student w ramach zajęć zdobędzie wiedzę dotyczącą konieczności efektywnego działania w warunkach ograniczonych zasobów oraz ukształtowanie umiejętności dokonywania wyboru ekonomicznego; poznanie praw, prawidłowości, budowy i funkcjonowania rachunkowości; zrozumienie współzależności zjawisk ekonomicznych w skali mikro-makroekonomicznej oraz powiązań miedzy różnymi sferami procesu gospodarowania (produkcja, podział, wymiana, konsumpcja); Omówienie zasad ewidencji księgowej stosowanej w jednostkach gospodarczych.
2,0Student nie spełnia kryteriów oceny 3,0.
3,0Student w ramach zajęć potrafi efektywnie działać w warunkach ograniczonych zasobów oraz ukształtowanie umiejętności dokonywania wyboru ekonomicznego.
3,5Student ma wiedzę pośrednią pomiędzy 3,0 i 4,0.
4,0Student w ramach zajęć potrafi efektywnie działać w warunkach ograniczonych zasobów oraz ukształtowanie umiejętności dokonywania wyboru ekonomicznego; zna prawa, prawidłowości, budowę i funkcjonowanie rachunkowości.
4,5Student ma wiedzę pośrednią pomiędzy 4,0 i 5,0.
5,0Student w ramach zajęć potrafi efektywnie działać w warunkach ograniczonych zasobów oraz ukształtowanie umiejętności dokonywania wyboru ekonomicznego; zna prawa, prawidłowości, budowę i funkcjonowanie rachunkowości; rozumie współzależności zjawisk ekonomicznych w skali mikro-makroekonomicznej oraz powiązań miedzy różnymi sferami procesu gospodarowania (produkcja, podział, wymiana, konsumpcja);

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ICHP_2A_C08-04_U01
Student w ramach nabędzie umiejętności do określenia kierunków dalszego kształcenia się oraz samokształcenia w tematyce prowadzonych zajęć.
2,0
3,0Student posiada podstawowe wiadomości z zakresu rachunkowości i finansów przedsiębiorstw; potrafi określić kierunki dalszego kształcenia się oraz samokształcenia w tematyce prowadzonych zajęć.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ICHP_2A_C08-04_K01
Student ma świadomość potrzeby ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego, potrafi inspirować i organizować proces uczenia innych osób; myśli kreatywnie, innowacyjnie i przedsiębiorczo.
2,0Student nie jest świadomy, że zdobytą wiedzę należy uzupełniać w formie doskonalenia zawodowego; nie potrafi inspirować i organizować procesu uczenia innych osób; nie myśli kreatywnie, innowacyjnie i przedsiębiorczo.
3,0Student jest świadomy, że zdobytą wiedzę należy uzupełniać w formie doskonalenia zawodowego; potrafi inspirować i organizować procesu uczenia innych osób; nie myśli kreatywnie, innowacyjnie i przedsiębiorczo.
3,5Student jest świadomy, że zdobytą wiedzę należy uzupełniać w formie doskonalenia zawodowego; potrafi inspirować i organizować procesu uczenia innych osób; myśli kreatywnie, innowacyjnie i przedsiębiorczo.
4,0Student jest świadomy, że zdobytą wiedzę należy uzupełniać w formie doskonalenia zawodowego; potrafi inspirować i organizować procesu uczenia innych osób; myśli kreatywnie, innowacyjnie i przedsiębiorczo; samodzielnie formułuje problemy badawcze, projektowe i obliczeniowe; jest kreatywny w swoim działaniu.
4,5Student jest świadomy, że zdobytą wiedzę należy uzupełniać w formie doskonalenia zawodowego; potrafi inspirować i organizować procesu uczenia innych osób; myśli kreatywnie, innowacyjnie i przedsiębiorczo; samodzielnie formułuje problemy badawcze, projektowe i obliczeniowe.
5,0Student jest świadomy, że zdobytą wiedzę należy uzupełniać w formie doskonalenia zawodowego; potrafi inspirować i organizować procesu uczenia innych osób; myśli kreatywnie, innowacyjnie i przedsiębiorczo; samodzielnie formułuje problemy badawcze, projektowe i obliczeniowe; postępuje zgodnie z zasadami etyki oraz wykazuje zdolność do kierowania zespołem zdeterminowanym do osiągnięcia założonego celu.

Literatura podstawowa

  1. Sierpińska M., Jachna T., Ocena przedsiębiorstw według standardów światowych, PWN, Warszawa, 2004
  2. (red.) Świderska G., Rachunkowość zarządcza i rachunek kosztów t. 1,2, Difin, 2002
  3. Dobija Cz., Rachunkowość zarządcza i controlling, PWN, 2002
  4. Ossowski M., Rachunek kosztów, ODDiK, 2004
  5. Dudycz T., Analiza finansowa, AE Wrocław, 2000
  6. Sawicki K., Analiza kosztów firmy, PWE, 2000

Literatura dodatkowa

  1. Sobańska I., Rachunek kosztów i rachunkowość zarządcza, C.H.Beck, 2003
  2. Olchowicz I., Podstawy rachunkowości część 1 i 2, Difin, 2006

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Rachunkowość finansowa. Rachunkowość zarządcza. Funkcja kontrolna, sprawozdawcza, analityczna i dowodowa. Budowa bilansu. Badanie bilansu: analiza wstępna, analiza wskaźnikowa. Budowa rachunku zysków i start. Ocena wyniku finansowego. Pojęcie kosztu. Klasyfikacja kosztów. Schemat rachunku kosztów. Systemy rachunków kosztów. Plan wyniku finansowego.9
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Istota i funkcje rachunkowości. Rachunkowość jako system informacyjny. Zakres rachunkowości finansowej. Rodzaje działalności. Struktura majątku jednostki. Rola księgowości i sprawozdań finansowych. Bilans. Rachunek zysków i strat. Wynik finansowy przedsiębiorstwa. Badanie progu rentowności. Podstawy rachunku kosztów. Podstawowe pojęcia i klasyfikacje rachunku kosztów. Analiza finansowa i planowanie finansowo-kosztowe.18
18

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo studenta w zajęciach9
A-A-2Przygotowanie przez studenta prezentacji12
A-A-3Przygotowanie studenta do zajęć9
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo studenta w zajęciach18
A-W-2Przygotowanie się do zajęć15
A-W-3Studiowanie wskazanej literatury15
A-W-4Przygotowanie się do zalicenia pisemmnego12
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_2A_C08-04_W01Student w ramach zajęć zdobędzie wiedzę dotyczącą konieczności efektywnego działania w warunkach ograniczonych zasobów oraz ukształtowanie umiejętności dokonywania wyboru ekonomicznego; poznanie praw, prawidłowości, budowy i funkcjonowania rachunkowości; zrozumienie współzależności zjawisk ekonomicznych w skali mikro-makroekonomicznej oraz powiązań miedzy różnymi sferami procesu gospodarowania (produkcja, podział, wymiana, konsumpcja); Omówienie zasad ewidencji księgowej stosowanej w jednostkach gospodarczych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICPN_2A_W12ma podstawową wiedzę dotyczącą prowadzenia działalności gospodarczej, zarządzania, w tym zarządzania jakością
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T2A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Prezentowany cykl zajęć omawia podstawowe zagadnienia z zakresu rachunkowości oraz podstaw finansowania działalności podmiotów gospodarczych.
Treści programoweT-A-1Rachunkowość finansowa. Rachunkowość zarządcza. Funkcja kontrolna, sprawozdawcza, analityczna i dowodowa. Budowa bilansu. Badanie bilansu: analiza wstępna, analiza wskaźnikowa. Budowa rachunku zysków i start. Ocena wyniku finansowego. Pojęcie kosztu. Klasyfikacja kosztów. Schemat rachunku kosztów. Systemy rachunków kosztów. Plan wyniku finansowego.
T-W-1Istota i funkcje rachunkowości. Rachunkowość jako system informacyjny. Zakres rachunkowości finansowej. Rodzaje działalności. Struktura majątku jednostki. Rola księgowości i sprawozdań finansowych. Bilans. Rachunek zysków i strat. Wynik finansowy przedsiębiorstwa. Badanie progu rentowności. Podstawy rachunku kosztów. Podstawowe pojęcia i klasyfikacje rachunku kosztów. Analiza finansowa i planowanie finansowo-kosztowe.
Metody nauczaniaM-1wykład: metody podające (wykład informacyjny, opis, objaśnienie i wyjśnienie);
M-2ćwiczenia audytoryjne: metody aktywizujące (metoda przypadków, dyskusja dydyaktyczna) metody programowe (z użyciem podręcznika programowanego); metody praktyczne (metoda projektów, metoda przewodniego tekstu)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: wykład - ocena zostanie wystawiona na podstawie testu pisemnego
S-2Ocena podsumowująca: ćwiczenia audytoryjne - ocena zostanie wystawiona na podstawie prezentacji przygotowanej przez studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie spełnia kryteriów oceny 3,0.
3,0Student w ramach zajęć potrafi efektywnie działać w warunkach ograniczonych zasobów oraz ukształtowanie umiejętności dokonywania wyboru ekonomicznego.
3,5Student ma wiedzę pośrednią pomiędzy 3,0 i 4,0.
4,0Student w ramach zajęć potrafi efektywnie działać w warunkach ograniczonych zasobów oraz ukształtowanie umiejętności dokonywania wyboru ekonomicznego; zna prawa, prawidłowości, budowę i funkcjonowanie rachunkowości.
4,5Student ma wiedzę pośrednią pomiędzy 4,0 i 5,0.
5,0Student w ramach zajęć potrafi efektywnie działać w warunkach ograniczonych zasobów oraz ukształtowanie umiejętności dokonywania wyboru ekonomicznego; zna prawa, prawidłowości, budowę i funkcjonowanie rachunkowości; rozumie współzależności zjawisk ekonomicznych w skali mikro-makroekonomicznej oraz powiązań miedzy różnymi sferami procesu gospodarowania (produkcja, podział, wymiana, konsumpcja);
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_2A_C08-04_U01Student w ramach nabędzie umiejętności do określenia kierunków dalszego kształcenia się oraz samokształcenia w tematyce prowadzonych zajęć.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICPN_2A_U05potrafi określić kierunki dalszego kształcenia się oraz zrealizować samokształcenie
ICPN_2A_U14potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U05potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
T2A_U14potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działali inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
Cel przedmiotuC-1Prezentowany cykl zajęć omawia podstawowe zagadnienia z zakresu rachunkowości oraz podstaw finansowania działalności podmiotów gospodarczych.
Treści programoweT-W-1Istota i funkcje rachunkowości. Rachunkowość jako system informacyjny. Zakres rachunkowości finansowej. Rodzaje działalności. Struktura majątku jednostki. Rola księgowości i sprawozdań finansowych. Bilans. Rachunek zysków i strat. Wynik finansowy przedsiębiorstwa. Badanie progu rentowności. Podstawy rachunku kosztów. Podstawowe pojęcia i klasyfikacje rachunku kosztów. Analiza finansowa i planowanie finansowo-kosztowe.
T-A-1Rachunkowość finansowa. Rachunkowość zarządcza. Funkcja kontrolna, sprawozdawcza, analityczna i dowodowa. Budowa bilansu. Badanie bilansu: analiza wstępna, analiza wskaźnikowa. Budowa rachunku zysków i start. Ocena wyniku finansowego. Pojęcie kosztu. Klasyfikacja kosztów. Schemat rachunku kosztów. Systemy rachunków kosztów. Plan wyniku finansowego.
Metody nauczaniaM-2ćwiczenia audytoryjne: metody aktywizujące (metoda przypadków, dyskusja dydyaktyczna) metody programowe (z użyciem podręcznika programowanego); metody praktyczne (metoda projektów, metoda przewodniego tekstu)
M-1wykład: metody podające (wykład informacyjny, opis, objaśnienie i wyjśnienie);
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: wykład - ocena zostanie wystawiona na podstawie testu pisemnego
S-2Ocena podsumowująca: ćwiczenia audytoryjne - ocena zostanie wystawiona na podstawie prezentacji przygotowanej przez studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawowe wiadomości z zakresu rachunkowości i finansów przedsiębiorstw; potrafi określić kierunki dalszego kształcenia się oraz samokształcenia w tematyce prowadzonych zajęć.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_2A_C08-04_K01Student ma świadomość potrzeby ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego, potrafi inspirować i organizować proces uczenia innych osób; myśli kreatywnie, innowacyjnie i przedsiębiorczo.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICPN_2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny, innowacyjny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Prezentowany cykl zajęć omawia podstawowe zagadnienia z zakresu rachunkowości oraz podstaw finansowania działalności podmiotów gospodarczych.
Treści programoweT-A-1Rachunkowość finansowa. Rachunkowość zarządcza. Funkcja kontrolna, sprawozdawcza, analityczna i dowodowa. Budowa bilansu. Badanie bilansu: analiza wstępna, analiza wskaźnikowa. Budowa rachunku zysków i start. Ocena wyniku finansowego. Pojęcie kosztu. Klasyfikacja kosztów. Schemat rachunku kosztów. Systemy rachunków kosztów. Plan wyniku finansowego.
T-W-1Istota i funkcje rachunkowości. Rachunkowość jako system informacyjny. Zakres rachunkowości finansowej. Rodzaje działalności. Struktura majątku jednostki. Rola księgowości i sprawozdań finansowych. Bilans. Rachunek zysków i strat. Wynik finansowy przedsiębiorstwa. Badanie progu rentowności. Podstawy rachunku kosztów. Podstawowe pojęcia i klasyfikacje rachunku kosztów. Analiza finansowa i planowanie finansowo-kosztowe.
Metody nauczaniaM-1wykład: metody podające (wykład informacyjny, opis, objaśnienie i wyjśnienie);
M-2ćwiczenia audytoryjne: metody aktywizujące (metoda przypadków, dyskusja dydyaktyczna) metody programowe (z użyciem podręcznika programowanego); metody praktyczne (metoda projektów, metoda przewodniego tekstu)
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: ćwiczenia audytoryjne - ocena zostanie wystawiona na podstawie prezentacji przygotowanej przez studenta
S-1Ocena podsumowująca: wykład - ocena zostanie wystawiona na podstawie testu pisemnego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest świadomy, że zdobytą wiedzę należy uzupełniać w formie doskonalenia zawodowego; nie potrafi inspirować i organizować procesu uczenia innych osób; nie myśli kreatywnie, innowacyjnie i przedsiębiorczo.
3,0Student jest świadomy, że zdobytą wiedzę należy uzupełniać w formie doskonalenia zawodowego; potrafi inspirować i organizować procesu uczenia innych osób; nie myśli kreatywnie, innowacyjnie i przedsiębiorczo.
3,5Student jest świadomy, że zdobytą wiedzę należy uzupełniać w formie doskonalenia zawodowego; potrafi inspirować i organizować procesu uczenia innych osób; myśli kreatywnie, innowacyjnie i przedsiębiorczo.
4,0Student jest świadomy, że zdobytą wiedzę należy uzupełniać w formie doskonalenia zawodowego; potrafi inspirować i organizować procesu uczenia innych osób; myśli kreatywnie, innowacyjnie i przedsiębiorczo; samodzielnie formułuje problemy badawcze, projektowe i obliczeniowe; jest kreatywny w swoim działaniu.
4,5Student jest świadomy, że zdobytą wiedzę należy uzupełniać w formie doskonalenia zawodowego; potrafi inspirować i organizować procesu uczenia innych osób; myśli kreatywnie, innowacyjnie i przedsiębiorczo; samodzielnie formułuje problemy badawcze, projektowe i obliczeniowe.
5,0Student jest świadomy, że zdobytą wiedzę należy uzupełniać w formie doskonalenia zawodowego; potrafi inspirować i organizować procesu uczenia innych osób; myśli kreatywnie, innowacyjnie i przedsiębiorczo; samodzielnie formułuje problemy badawcze, projektowe i obliczeniowe; postępuje zgodnie z zasadami etyki oraz wykazuje zdolność do kierowania zespołem zdeterminowanym do osiągnięcia założonego celu.