Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TR_2A_D2-07_U01 | ma podstawowe umiejętności w zakresie produkcji pływających środków transportu. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TR_2A_U08 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
---|
TR_2A_U12 | umie oszacować czas niezbędny dla zrealizowania zadania i potrafi opracować harmonogram zapewniający dotrzymanie terminów i zrealizować go |
TR_2A_U02 | posługuje się językiem angielskim (lub innym współczesnym językiem międzynarodowym) w stopniu wystarczającym do porozumiewania się, a także czytania ze zrozumieniem kart katalogowych oraz instrukcji obsługi urządzeń i narzędzi informatycznych, not aplikacyjnych, streszczeń i opisów literaturowych urządzeń i instalacji technicznych oraz podobnych dokumentów |
TR_2A_U22 | potrafi zaproponować możliwości ulepszenia lub modyfikacji istniejących rozwiązań technicznych urządzeń, obiektów, systemów i procesów transportowych |
TR_2A_U19 | stosuje zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w środowisku przemysłowym |
TR_2A_U21 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć nauki i techniki do rozwiązywania problemów inżynierskich w zakresie transportu |
TR_2A_U04 | potrafi przygotować w języku polskim udokumentowane opracowanie problemów z dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu oraz krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, przedstawiające opracowanie własnych badań naukowych |
TR_2A_U06 | ma umiejętność samokształcenia się, m.in. w celu podnoszenia swoich kompetencji zawodowych oraz poznawania innowacyjnych technik i technologii transportowych |
TR_2A_U05 | potrafi przygotować i przedstawić prezentację ustną dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu transportu |
TR_2A_U03 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej, przekazując informacje techniczne dotyczące transportu w sposób zrozumiały, zarówno dla osób ze środowiska zawodowego, jak i spoza niego |
TR_2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie transportu; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
T2A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U03 | potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych |
T2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_U05 | potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia |
T2A_U06 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
T2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T2A_U12 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U13 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
T2A_U16 | potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych |
Cel przedmiotu | C-1 | Umiejętności w zakresie definiowania pływającego środka transportu jako zadania produkcyjnego, formułowania modeli optymalizacyjnych technologii, doboru technik wytwarzania, bilansowania mocy produkcyjnych. |
---|
Treści programowe | T-A-1 | Dokumentacja organizacyjno-technologiczna procesów produkcyjnych budowy i wyposażania statku. Proces wykonawczy i montażowy grup konstrukcyjno-technologicznych na wydziałach produkcyjnych stoczni. Prezentacje wybranych technologii - wizyty techniczne w stoczni i zakładach wyposażeniowych. |
---|
T-W-1 | Światowe tendencje rozwoju jednostek pływających. Jednostki badawcze, komunikacyjne, magazynowe, bytowe, militarne, rekreacyjne, sygnalizacyjne, techniczne, transportowe, przemysłowe, wypoczynkowe, sportowe, specjalne. Statki, jachty żaglowe, jachty motorowe. Podstawowe prawa i pojęcia technologii budowy jednostki pływającej. Przygotowanie produkcji. Proces budowy jednostki – obróbka materiałów, prefabrykacja, montaż, wyposażanie, wodowanie, próby zdawczo-odbiorcze, transport. Procesy łączenia konstrukcji, w tym połączenia spawane. Rozwój technologii wyposażania jednostek pływających. Struktura wydziałów i zakres prac wyposażeniowych w zakładach przemysłu stoczniowego: maszoperiach, małych i dużych stoczniach. Wybrane prace wyposażeniowe. Bazy montażowe. Montaż układu napędowego, wzajemne oddziaływanie kadłuba statku i siłowni podczas wodowania, wyposażania i załadunku. Wpływ śruby na linię wałów. Montaż linii wałów, maszyn głównych i wyposażenia pomocniczego siłowni. Montaż urządzeń sterowych. Technologia budowy rurociągów, kanałów wentylacyjnych, instalacji elektrycznych, prac ślusarskich. Technologia wyposażania nadbudówki. Prace konserwacyjne, izolacyjne, drzewne, ciesielskie. Wykonawstwo i montaż osprzętu. Integracja procesów technologicznych budowy i wyposażania. Zapewnienie dokładności wykonawstwa. Kontrola technologiczna produkcji i remontu jednostki. Specyfika stoczni remontowych i procesów remontowych. |
Metody nauczania | M-1 | Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie. |
---|
M-2 | Metody problemowe: wykład problemowy. |
M-3 | Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe. |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: na podstawie egzaminu pisemnego - wykłady. |
---|
S-3 | Ocena podsumowująca: na podstawie pisemnego zaliczenia. |
S-1 | Ocena formująca: ocena ciągła. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi rozwiązać podstawowych problemów. |
3,0 | Student potrafi rozwiązać podstawowe problemy. |
3,5 | Student potrafi rozwiązać problemy o średnim stopniu trudności. |
4,0 | Student potrafi rozwiązać problemy o zaawansowanym stopniu trudności. |
4,5 | Student potrafi sformułować i rozwiązać problemy o średnim stopniu trudności. |
5,0 | Student potrafi sformułować i rozwiązać problemy o zaawansowanym stopniu trudności. |