Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (S1)
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Transport | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe | ||
Specjalność | Transport chłodniczy i paliw | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Maszyn Cieplnych i Siłowni Okrętowych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Wojciech Zeńczak <Wojciech.Zenczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Okreslony temat pracy dyplomowej i zatwierdzony opiekun. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie z zasadami realizacji pracy dyplomowej inżynierskiej. |
C-2 | Przekazanie i ukształtowanie wiedzy i umiejętności w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji na zadany temat w bibliotekach, elektronicznych bazach danych, wyszukiwarkach internetowych. |
C-3 | Ukształtownie świadomości samokształcenia. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Przedstawienie programu i zasad zaliczenia seminarium dyplomowego. Zapoznanie z zasadami dyplomowania na uczelni, wydziale i kierunku studiów - wymagania formalne Rady Wydzialu, wymagania Regulaminu studiów. Omówienie wymagań formalnych i proceduralnych dyplomowania, w tym: terminarz procesu dyplomowania, uprawnienia studenta, zasady postępowania w razie zdarzeń losowych lub problemów z terminowym ukończeniem pracy dyplomowej. | 2 |
T-S-2 | Omówienie sposobów pozyskiwania i analizy informacji w tematyce pracy dyplomowej | 2 |
T-S-3 | Omówienie sposobu prezentacji rezultatów pracy dyplomowej na egzaminie dyplomowym; Demonstracja przykładów najlepszych prezentacji. | 4 |
T-S-4 | Prawo autorskie; Plagiat i jego konsekwencje; Zasady cytowania literatury i robienia przypisów; Odwołania do literatury; Zasady cytowania danych. | 2 |
T-S-5 | Prezentacja wybranego zagadnienia związanego z tematem pracy dyplomowej. | 18 |
T-S-6 | Zaliczenie | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-S-2 | Przygotowanie prezentacji | 10 |
A-S-3 | Poszukiwania literaturowe i w bazach internetowych | 10 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Seminarium |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena podsumowująca |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_1A_D2-12_W01 Ma podstawową wiedzę dotyczącą pozyskiwania informacji, w tym obejmujących rozwojowe trendy, niezbędną do opracowania wybranego zagadnienia związanego z transportem chłodniczym i paliw. | TR_1A_W10, TR_1A_W07, TR_1A_W17 | T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W10 | InzA_W01, InzA_W02 | C-2 | T-S-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_1A_D2-12_U01 Potraf opracować i przedstawić zagadnienie związane z tematyką pracy dyplomowej w zakresie transportu chłodniczego i paliw; wykazuje przy tym umiejętności samokształcenia. | TR_1A_U03, TR_1A_U06, TR_1A_U04, TR_1A_U12, TR_1A_U20, TR_1A_U08 | T1A_U02, T1A_U03, T1A_U05, T1A_U07, T1A_U11 | — | C-1, C-2 | T-S-5 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_1A_D2-12_K01 Rozumie potrzebę samokształcenia i ustawicznego uzupełniania wiedzy, umiejętności i kompetencji spółecznych; potrafi w tym kierunku inspirować innych. | TR_1A_K01, TR_1A_K04, TR_1A_K06 | T1A_K01, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K07 | — | C-2, C-3 | T-S-4 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_1A_D2-12_W01 Ma podstawową wiedzę dotyczącą pozyskiwania informacji, w tym obejmujących rozwojowe trendy, niezbędną do opracowania wybranego zagadnienia związanego z transportem chłodniczym i paliw. | 2,0 | Nie ma elementarnej wiedzy dotyczącej pozyskiwania informacji niezbędnych do opracowania zagadnień związanych z transportem chłodniczym i paliw. |
3,0 | Ma podstawową wiedzę dotyczącą pozyskiwania ogólnych informacji, w tym obejmujących rozwojowe trendy, niezbędnych do opracowania wybranego zagadnienia związanego transportem chłodniczym i paliw. | |
3,5 | Ma podstawową wiedzę dotyczącą pozyskiwania ogólnych i szczegółowych informacji, w tym obejmujących rozwojowe trendy, niezbędnych do opracowania wybranego zagadnienia związanego z transportem chłodniczym i paliw. | |
4,0 | Ma rozbudowaną wiedzę dotyczącą pozyskiwania ogólnych i szczegółowych informacji, w tym obejmujących rozwojowe trendy, niezbędnych do opracowania różnych zagadnień związanych z transportem chłodniczym i paliw. | |
4,5 | Ma rozbudowaną wiedzę dotyczącą pozyskiwania ogólnych i szczegółowych informacji, w tym obejmujących rozwojowe trendy, niezbędnych do opracowania różnych zagadnień związanych z transportem chłodniczym i paliw. | |
5,0 | Ma wyróżniającą wiedzę dotyczącą pozyskiwania ogólnych i szczegółowych informacji, w tym obejmujących rozwojowe trendy, niezbędnych do opracowania różnych zagadnień związanych z transportem chłodniczym i paliw. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_1A_D2-12_U01 Potraf opracować i przedstawić zagadnienie związane z tematyką pracy dyplomowej w zakresie transportu chłodniczego i paliw; wykazuje przy tym umiejętności samokształcenia. | 2,0 | Nie potraf przygotować żadnego opracowanią zagadnienia związanego z tematyką pracy dyplomowej. |
3,0 | Potraf przygotować elementarne opracowanie wybranego zagadnienia związanego z tematyką pracy dyplomowej w zakresie transportu chłodniczego i paliw ; wykazuje przy tym umiejętności samokształcenia. | |
3,5 | Potraf przygotować, z wykorzystaniem techniki multimedialnej, elementarne opracowanie wybranego zagadnienia związanego z tematyką pracy dyplomowej w zakresie zakresie transportu chłodniczego i paliw; wykazuje przy tym umiejętności samokształcenia. | |
4,0 | Potraf przygotować, z wykorzystaniem techniki multimedialnej, dobrze udokumentowane opracowanie wybranego zagadnienia związanego z tematyką pracy dyplomowej w zakresie zakresie transportu chłodniczego i paliw; wykazuje przy tym umiejętności samokształcenia. | |
4,5 | Potraf przygotować, z wykorzystaniem techniki multimedialnej, dobrze udokumentowane opracowanie kilku wybranych zagadnień związanych z tematyką pracy dyplomowej w zakresie zakresie transportu chłodniczego i paliw; wykazuje przy tym umiejętności samokształcenia. | |
5,0 | Potraf w wyróżniający sposób przygotować, z wykorzystaniem techniki multimedialnej, dobrze udokumentowane opracowanie kilku wybranych zagadnień związanych z tematyką pracy dyplomowej w zakresie zakresie transportu chłodniczego i paliw; wykazuje przy tym umiejętności samokształcenia. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_1A_D2-12_K01 Rozumie potrzebę samokształcenia i ustawicznego uzupełniania wiedzy, umiejętności i kompetencji spółecznych; potrafi w tym kierunku inspirować innych. | 2,0 | Nie rozumie potrzeby samokształcenia. |
3,0 | Wykazuje elementarne poczucie i zrozumienie potrzeby samokształcenia i ustawicznego uzupełniania wiedzy, umiejętności i kompetencji spółecznych; potrafi w tym kierunku inspirować innych. | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość | |
5,0 | Rozumie potrzebę samokształcenia i ustawicznego uzupełniania wiedzy, umiejętności i kompetencji spółecznych; potrafi w tym kierunku inspirować innych. |
Literatura podstawowa
- Różni autorzy, Stosownie do tematu pracy dyplomowej
- Pawluk K., Jak pisać teksty techniczne poprawnie, Przegląd elektrotechniczny, Warszawa, 2004, 9/2003
- Honczarenko J., Zygmunt M., Poradnik dyplomanta, Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 2000
Literatura dodatkowa
- Kolman R., Poradnik dla doktorantów i habilitantów, Bydgoszcz, 1994
- WTMiT, Uchwała RW WTMiT w sprawie wytycznych dla prac dyplomowych, 2012