Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (S1)
Sylabus przedmiotu Technologia informacyjna:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Transport | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Technologia informacyjna | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Klimatyzacji i Transportu Chłodniczego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Nikończuk <Piotr.Nikonczuk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Piotr Nikończuk <Piotr.Nikonczuk@zut.edu.pl>, Adam Owsicki <Adam.Owsicki@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | podstawy obsługi komputera |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student zna zakres zagadnień objętych egzaminem ECDL. |
C-2 | Student potrafi utworzyć i zamieścić prostą stronę internetową lub blog. |
C-3 | Studentowi znana jest tematyka e-learningu. |
C-4 | Student zna problematykę beżpieczeństwa w sieci |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Podstawy technik informatycznych | 2 |
T-L-2 | Użytkowanie komputerów | 2 |
T-L-3 | Przetwarzanie tekstu | 2 |
T-L-4 | Arkusze kalkulacyjne | 2 |
T-L-5 | Bazy danych | 2 |
T-L-6 | Grafika menedżerska i prezentacyjna | 2 |
T-L-7 | Tworzenie kursów e-learningowych | 2 |
T-L-8 | zaliczenie laboratorium | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Przedstawienie zakresu materiału obowiązujągo na egzaminach w ramach Europejskiego Certyfikatu Umiejętności Komputerowych ECDL. | 1 |
T-W-2 | Oprogramowanie systemowe i użytkowe oraz licencjonowanie oprogramowania | 1 |
T-W-3 | Narzędzia office: przetwarzanie tekstów, arkusze kalkulacyjne, bazy danych, grafika menedżerska i prezentacyjna. | 3 |
T-W-4 | Usługi w sieciach lokalnych. | 1 |
T-W-5 | Platformy usługowe w internecie | 1 |
T-W-6 | Strony www i blogi - tworzenie i zamieszczanie. | 1 |
T-W-7 | Portale społecznościowe | 1 |
T-W-8 | Bezpieczeństwo w sieci | 1 |
T-W-9 | E-learnirng: zarządzanie platformą LMS, Tworzenie kursów e-laerningowych. | 4 |
T-W-10 | Zaliczenie przedmiotu | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-L-2 | Przygotowanie się do zajęć | 7 |
A-L-3 | Przygotowanie się do zaliczenia | 3 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Studiowanie literatury | 2 |
A-W-3 | Przeglądanie internetu | 6 |
A-W-4 | Przygotowanie się do zaliczenia | 2 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające |
M-2 | Metody aktywizujące |
M-3 | Metody praktyczne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenia poszczególnych partii materiałów |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_1A_A03_W01 ma wiedzę na temat stosowania odpowiednich narzędzi informatycznych do zadań do zadań inzynierskich i publikowania informacji | TR_1A_W03 | T1A_W02, T1A_W07 | InzA_W02 | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_1A_A03_U01 posiada umiejętności w zakresie zastosowania narzędzi informatycznych do rozwiązywania zadań i publikowania informacji | TR_1A_U08 | T1A_U07 | — | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_1A_A03_K01 potrafi współdziałać i pracować w grupie, ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania | TR_1A_K04, TR_1A_K06 | T1A_K03, T1A_K04, T1A_K07 | — | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-7, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_1A_A03_W01 ma wiedzę na temat stosowania odpowiednich narzędzi informatycznych do zadań do zadań inzynierskich i publikowania informacji | 2,0 | nie posiada wiedzy na temat narzędzi informatycznych |
3,0 | posiada wiedzę na temat narzędzi informatycznych i ich zastosowania rozwiązywania zadań ińzynierskich oraz publikowania informacji | |
3,5 | posiada wiedzę na poziomie pomiędzy 3,0 a 4,0 | |
4,0 | posiada wiedzę na temat narzędzi informatycznych i ich zastosowania rozwiązywania zadań ińzynierskich oraz publikowania informacji, zna możliwości tych narzędzi w niepełnym zakresie | |
4,5 | posiada wiedzę na poziomie pomiędzy 4,0 a 5,0 | |
5,0 | posiada wiedzę na temat narzędzi informatycznych i ich zastosowania rozwiązywania zadań ińzynierskich oraz publikowania informacji, zna możliwości tych narzędzi w pełnym zakresie |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_1A_A03_U01 posiada umiejętności w zakresie zastosowania narzędzi informatycznych do rozwiązywania zadań i publikowania informacji | 2,0 | nie potrafi określić odpowiedniego narzędzia do wybranego zadania |
3,0 | potrafi określić odpowiednie narzędzie dla wybranego zadania, ma trudności z realizacją zadania | |
3,5 | umiejętności pomiędzy 3,0 a 4,0 | |
4,0 | potrafi określić odpowiednie narzędzie dla wybranego zadania, realizuje zadanie z wykorzystaniem podstawowych funkcji narzędzia | |
4,5 | umiejętności pomiędzy 4,0 a 5,0 | |
5,0 | potrafi określić odpowiednie narzędzie dla wybranego zadania, realizuje zadanie z wykorzystaniem zaawansowanych funkcji narzędzia |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_1A_A03_K01 potrafi współdziałać i pracować w grupie, ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania | 2,0 | nie potrafi współdziałać i pracować w grupie, podporządkować się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. |
3,0 | realizować zadania w grupie, ale nie potrafi podporządkować się zasadom pracy w zespole i i nie ma świadomości ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. | |
3,5 | kompetencje na poziomie pomiędzy 3,0 a 4,0 | |
4,0 | potrafi organizować i realizować zadania w grupie i podporządkować się zasadom pracy w zespole i Mo świadomość ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. | |
4,5 | kompetencje na poziomie pomiędzy 4,0 a 5,0 | |
5,0 | organizować i podejmować własne inicjatywy przy realizacji zadań w grupie oraz potrafi kierować zespołem i jest świadom odpowiedzialności za realizowane wspólnie zadanie. |
Literatura podstawowa
- Litwin L., ECDL. Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych. Przewodnik., HELION, Warszawa, 2009
- Willett E. C., Cummings S., ABC Access 2002/XP PL, HELION, Warszawa, 2002
- Tadeusiewicz R., Choraś R. S., Rudowski R., Leksykon e-nauczania, Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi, Łódź, 2007