Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (S1)

Sylabus przedmiotu Organizacja i zarządzanie w transporcie:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Transport
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Organizacja i zarządzanie w transporcie
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Magdalena Kaup <Magdalena.Kaup@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 25 2,00,41zaliczenie
wykładyW4 30 2,00,59egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość głównych gałęzi i rodzajów transportu

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Znajomość i rozumienie form, zasad i mechanizmów funkcjonowania organizacji
C-2Znajomość i rozumienie zasad zarządzania działaniami transportowymi tj. planowaniem, projektowaniem, realizacją i weryfikacją

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Omówienie programu, literatury i zaliczenia formy zajęć1
T-A-2Klasyfikacja i formy organizacyjne transportu2
T-A-3Style zarządzania2
T-A-4Techniki organizatorskie2
T-A-5Zachowania organizacyjne: motywacja, przywództwo, kultura organizacyjna2
T-A-6Organizacja firmy transportowej2
T-A-7Planowanie i projektowanie rozwiązań transportowych3
T-A-8Realizacja procesów transportowych3
T-A-9Zarządzanie ryzykiem podejmowania decyzji kierowniczych2
T-A-10Zastosowanie formuł handlowych w transporcie2
T-A-11Analiza i ocena procesów transportowych3
T-A-12Zaliczenie ćwiczeń i podsumowanie zajęć1
25
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do tematyki zajęć1
T-W-2Definicja i cechy organizacji.2
T-W-3Istota zarządzania i kierowania2
T-W-4Kierunki i szkoły we współczesnej nauce zarządzania2
T-W-5Funkcje i mechanizmy zarządznia2
T-W-6Hierarchia celów organizacji i zarządzania.2
T-W-7Podejścia do zarządzania firmą transportową (celowościowe, systemowe itp.).2
T-W-8Planowanie i budowanie strategii firmy transportowej2
T-W-9Analizy strategiczne2
T-W-10Organizowanie - cele i zadania2
T-W-11Podstawowe struktury organizacyjne firm transportowych2
T-W-12Systemy motywacyjne w organizacji2
T-W-13Podstawowe role menedżerskie2
T-W-14Metody i etapy kontroli procesu zarządzania2
T-W-15Innowacyjne metody i koncepcje organizacji i zarządzania.3
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach25
A-A-2Studiowanie literatury i przygotowanie do zajęć17
A-A-3Udział w konsultacjach3
A-A-4Przygotowanie do zaliczenia5
50
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Studiowanie literatury i czasopism fachowych15
A-W-3Przygotowanie do egzaminu i udział w egzaminie5
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podajęce: wykład informacyny
M-2Metody problemowe: wykład problemowy
M-3Metody aktywizujące: dyskusja dydaktyczna
M-4Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny podsumowujący efekty wiedzy i umiejętności uzyskane podczas wykładu
S-2Ocena formująca: Okresowa ocena wiedzy i umiejętności uzyskiwanych przez studenta w czasie ćwiczeń audytoryjnych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_1A_C15_W01
Student ma uporzadkowaną wiedzę dotyczacą organizacji i zarządzania w transporcie, a także prowadzenia działalnosci gospodarczej i rozwoju form indywidualanej przedsiębiorczości
TR_1A_W12, TR_1A_W15T1A_W03, T1A_W04, T1A_W07, T1A_W09, T1A_W11InzA_W02, InzA_W04C-1T-W-9, T-W-15, T-W-7, T-W-5, T-W-11, T-A-5, T-W-14, T-A-8, T-A-6, T-W-3, T-W-8, T-W-6M-4, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_1A_C15_U01
Student potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich dotyczących organizacji i zarzadzania w transporcie dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne, a także dokonąć krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące struktury, systemy i prcesy w transporcie
TR_1A_U11, TR_1A_U05, TR_1A_U13T1A_U04, T1A_U10, T1A_U13InzA_U03, InzA_U05C-2T-A-8, T-A-11, T-A-7, T-A-10M-3, M-2, M-4S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_1A_C15_K01
Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, potrafi pracować i współdziałać w grupie, a także zachowywać się w sposób profesjonalny i przestrzegać zasad etyki zawodowej i poszanowania róznorodności kultur
TR_1A_K02, TR_1A_K03, TR_1A_K04T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05InzA_K01C-2T-W-13, T-W-12, T-A-9, T-A-11, T-A-4, T-A-3, T-A-8M-3, M-4, M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_1A_C15_W01
Student ma uporzadkowaną wiedzę dotyczacą organizacji i zarządzania w transporcie, a także prowadzenia działalnosci gospodarczej i rozwoju form indywidualanej przedsiębiorczości
2,0Student nie ma wiedzy podstawowej w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu lub posiada wiedzę nieuporządkowaną i obarczoną zasadniczymi błędami merytorycznymi oraz myli i nie rozumie podstawowych pojęć z obszaru danego efektu kształcenia
3,0Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu, nie w pełni uporządkowaną i obarczona pojedynczymi błędami merytorycznymi, popełnia pomyłki i nie rozumie w pełni podstawowych pojęć z obszaru danego efektu kształcenia
3,5Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu, lecz nie w pełni uporządkowaną. Zdarzają mu się pojedyncze błędy merytoryczne lub popełnia pomyłki, jednak rozumie podstawowe pojęcia z obszaru danego efektu kształcenia
4,0Student ma ponadpodstawową wiedzę w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu i w pełni uporządkowaną. Zdarzają się pojedyncze błędy merytoryczne, jednak rozumie poprawnie pojęcia z obszaru danego efektu kształcenia
4,5Student ma ponadpodstawową wiedzę w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu i w pełni uporządkowaną. Nie popełnia błędów merytorycznych, ale sporadycznie popełnia pomyłki. Potrafi także wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z obszaru danego efektu kształcenia
5,0Student ma poszerzoną wiedzę, wymaganą dla przedstawienia problemu, w pełni uporządkowaną. Nie popełnia błędów merytorycznych i nie popełnia pomyłek, rozumie i właściwie interpretuje pojęcia. Potrafi wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z obszaru danego efektu kształcenia, a także zastosować wiedzę w odniesieniu do innych obszarów

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_1A_C15_U01
Student potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich dotyczących organizacji i zarzadzania w transporcie dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne, a także dokonąć krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące struktury, systemy i prcesy w transporcie
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_1A_C15_K01
Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, potrafi pracować i współdziałać w grupie, a także zachowywać się w sposób profesjonalny i przestrzegać zasad etyki zawodowej i poszanowania róznorodności kultur
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli

Literatura podstawowa

  1. Stoner A.F., DeCenzo D.A., Podstawy zarządzania, PWE, Warszawa, 2003
  2. Szeloch M., Podstawy organizacji i zarządzania, MWSLiT, Wrocław, 2004
  3. Dembińska-Cyran I., Gubała M., Podstawy zarządzania transportem w przykładach, Instytul Logistyki i Magazynowania, Poznań, 2005
  4. Marszałek S., Ekonomika, organizacja i zarządzanie w transporcie, Śląska Szkoła Zarządzania, Katowice, 2001
  5. Dołhasz M., Fudaliński J., Kosala M., Smutek H., Podstawy Zarządzania, Koncepcje - strategia-zastosowania, PWN, Warszawa, 2009
  6. Chauvet A., Metody zarządzania, Poltext, Warszawa, 1997
  7. Butwa J., Janowski A., Kicki J i inni, Przedsiębiorstwo i jego otoczenie w gospodarce rynkowej, PAN, Kraków, 1999
  8. Kostera M., Nowe kierunki w zarządzaniu, podręcznik akademicki, Wyd. Akademickie i Profesjonalne, Warszawa, 2011

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Omówienie programu, literatury i zaliczenia formy zajęć1
T-A-2Klasyfikacja i formy organizacyjne transportu2
T-A-3Style zarządzania2
T-A-4Techniki organizatorskie2
T-A-5Zachowania organizacyjne: motywacja, przywództwo, kultura organizacyjna2
T-A-6Organizacja firmy transportowej2
T-A-7Planowanie i projektowanie rozwiązań transportowych3
T-A-8Realizacja procesów transportowych3
T-A-9Zarządzanie ryzykiem podejmowania decyzji kierowniczych2
T-A-10Zastosowanie formuł handlowych w transporcie2
T-A-11Analiza i ocena procesów transportowych3
T-A-12Zaliczenie ćwiczeń i podsumowanie zajęć1
25

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do tematyki zajęć1
T-W-2Definicja i cechy organizacji.2
T-W-3Istota zarządzania i kierowania2
T-W-4Kierunki i szkoły we współczesnej nauce zarządzania2
T-W-5Funkcje i mechanizmy zarządznia2
T-W-6Hierarchia celów organizacji i zarządzania.2
T-W-7Podejścia do zarządzania firmą transportową (celowościowe, systemowe itp.).2
T-W-8Planowanie i budowanie strategii firmy transportowej2
T-W-9Analizy strategiczne2
T-W-10Organizowanie - cele i zadania2
T-W-11Podstawowe struktury organizacyjne firm transportowych2
T-W-12Systemy motywacyjne w organizacji2
T-W-13Podstawowe role menedżerskie2
T-W-14Metody i etapy kontroli procesu zarządzania2
T-W-15Innowacyjne metody i koncepcje organizacji i zarządzania.3
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach25
A-A-2Studiowanie literatury i przygotowanie do zajęć17
A-A-3Udział w konsultacjach3
A-A-4Przygotowanie do zaliczenia5
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Studiowanie literatury i czasopism fachowych15
A-W-3Przygotowanie do egzaminu i udział w egzaminie5
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_1A_C15_W01Student ma uporzadkowaną wiedzę dotyczacą organizacji i zarządzania w transporcie, a także prowadzenia działalnosci gospodarczej i rozwoju form indywidualanej przedsiębiorczości
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_W12ma uporządkowaną wiedzę z zakresu organizacji i zarządzania w transporcie, w tym zna i rozumie uwarunkowania procesów transportowych, zasady organizacji i sterowania ruchem
TR_1A_W15ma podstawową wiedzę dotyczącą prowadzenia działalności gospodarczej oraz zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Znajomość i rozumienie form, zasad i mechanizmów funkcjonowania organizacji
Treści programoweT-W-9Analizy strategiczne
T-W-15Innowacyjne metody i koncepcje organizacji i zarządzania.
T-W-7Podejścia do zarządzania firmą transportową (celowościowe, systemowe itp.).
T-W-5Funkcje i mechanizmy zarządznia
T-W-11Podstawowe struktury organizacyjne firm transportowych
T-A-5Zachowania organizacyjne: motywacja, przywództwo, kultura organizacyjna
T-W-14Metody i etapy kontroli procesu zarządzania
T-A-8Realizacja procesów transportowych
T-A-6Organizacja firmy transportowej
T-W-3Istota zarządzania i kierowania
T-W-8Planowanie i budowanie strategii firmy transportowej
T-W-6Hierarchia celów organizacji i zarządzania.
Metody nauczaniaM-4Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe
M-1Metody podajęce: wykład informacyny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Okresowa ocena wiedzy i umiejętności uzyskiwanych przez studenta w czasie ćwiczeń audytoryjnych
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny podsumowujący efekty wiedzy i umiejętności uzyskane podczas wykładu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma wiedzy podstawowej w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu lub posiada wiedzę nieuporządkowaną i obarczoną zasadniczymi błędami merytorycznymi oraz myli i nie rozumie podstawowych pojęć z obszaru danego efektu kształcenia
3,0Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu, nie w pełni uporządkowaną i obarczona pojedynczymi błędami merytorycznymi, popełnia pomyłki i nie rozumie w pełni podstawowych pojęć z obszaru danego efektu kształcenia
3,5Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu, lecz nie w pełni uporządkowaną. Zdarzają mu się pojedyncze błędy merytoryczne lub popełnia pomyłki, jednak rozumie podstawowe pojęcia z obszaru danego efektu kształcenia
4,0Student ma ponadpodstawową wiedzę w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu i w pełni uporządkowaną. Zdarzają się pojedyncze błędy merytoryczne, jednak rozumie poprawnie pojęcia z obszaru danego efektu kształcenia
4,5Student ma ponadpodstawową wiedzę w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu i w pełni uporządkowaną. Nie popełnia błędów merytorycznych, ale sporadycznie popełnia pomyłki. Potrafi także wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z obszaru danego efektu kształcenia
5,0Student ma poszerzoną wiedzę, wymaganą dla przedstawienia problemu, w pełni uporządkowaną. Nie popełnia błędów merytorycznych i nie popełnia pomyłek, rozumie i właściwie interpretuje pojęcia. Potrafi wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z obszaru danego efektu kształcenia, a także zastosować wiedzę w odniesieniu do innych obszarów
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_1A_C15_U01Student potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich dotyczących organizacji i zarzadzania w transporcie dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne, a także dokonąć krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące struktury, systemy i prcesy w transporcie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_U11potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich, dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne, w tym środowiskowe, ekonomiczne i prawne
TR_1A_U05potrafi przygotować i przedstawić prezentację ustną dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu transportu
TR_1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu z transportem - istniejące rozwiązania techniczne: urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-2Znajomość i rozumienie zasad zarządzania działaniami transportowymi tj. planowaniem, projektowaniem, realizacją i weryfikacją
Treści programoweT-A-8Realizacja procesów transportowych
T-A-11Analiza i ocena procesów transportowych
T-A-7Planowanie i projektowanie rozwiązań transportowych
T-A-10Zastosowanie formuł handlowych w transporcie
Metody nauczaniaM-3Metody aktywizujące: dyskusja dydaktyczna
M-2Metody problemowe: wykład problemowy
M-4Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Okresowa ocena wiedzy i umiejętności uzyskiwanych przez studenta w czasie ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_1A_C15_K01Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, potrafi pracować i współdziałać w grupie, a także zachowywać się w sposób profesjonalny i przestrzegać zasad etyki zawodowej i poszanowania róznorodności kultur
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_K02ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
TR_1A_K03ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej i poszanowania różnorodności poglądów i kultur
TR_1A_K04potrafi współdziałać i pracować w grupie, ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-2Znajomość i rozumienie zasad zarządzania działaniami transportowymi tj. planowaniem, projektowaniem, realizacją i weryfikacją
Treści programoweT-W-13Podstawowe role menedżerskie
T-W-12Systemy motywacyjne w organizacji
T-A-9Zarządzanie ryzykiem podejmowania decyzji kierowniczych
T-A-11Analiza i ocena procesów transportowych
T-A-4Techniki organizatorskie
T-A-3Style zarządzania
T-A-8Realizacja procesów transportowych
Metody nauczaniaM-3Metody aktywizujące: dyskusja dydaktyczna
M-4Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe
M-2Metody problemowe: wykład problemowy
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Okresowa ocena wiedzy i umiejętności uzyskiwanych przez studenta w czasie ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli