Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (S1)

Sylabus przedmiotu Środki transportu wodnego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Transport
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Środki transportu wodnego
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Konstrukcji, Mechaniki i Technologii Okrętów
Nauczyciel odpowiedzialny Zbigniew Sekulski <Zbigniew.Sekulski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Zbigniew Sekulski <Zbigniew.Sekulski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 15 1,00,41zaliczenie
wykładyW3 30 2,00,59egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomości z materiałoznawstwa, rysunku technicznego, mechaniki.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Podstawowa znajomość charakterystyk technicznej i eksploatacyjnej środków transportu wodnego.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Prezentacja środków transportu wodnego przy nabrzeżu, w porcie i na podstawie multimedialnych materiałów dydaktycznych.5
T-A-2Linie teoretyczne, wymiary główne, współczynniki – proste ćwiczenia rysunkowe i obliczeniowe.3
T-A-3Szczegóły konstrukcji i wyposażenia statku - odczyt zapisu konstrukcyjnego.3
T-A-4Posługiwanie się dokumentacją z różnych etapów projektowania i remontów, dokumentacja zdawcza.3
T-A-5Zaliczenie ćwiczeń.1
15
wykłady
T-W-1Statek wodny jako element sytemu transportowego. Środowisko wodne – parametry i czynniki zagrożeń.2
T-W-2Podstawowe definicje – nośność, wyporność, pojemność, CGT itd. Podział przestrzenny statku, geometria kadłuba - wymiary główne, linie teoretyczne, współczynniki pełnotliwości i stosunki wymiarów głównych.2
T-W-3Właściwości funkcjonalne, pojęcia i podstawowe parametry techniczne i bezpieczeństwa: wytrzymałość, stateczność, pływalność, niezatapialność, kołysania, sterowność.4
T-W-4Materiały do budowy statków.2
T-W-5Układy wiązań kadłuba statku.2
T-W-6Konstrukcja podstawowych rejonów kadłuba statku.4
T-W-7Wyposażenie statków - mechanizmy i zespoły konstrukcyjne pokładowe, urządzenie sterowe i kotwiczne, wyposażenie wewnętrzne kadłuba.4
T-W-8Źródła napędu statków - siłownie, układy przeniesienia napędu.2
T-W-9Proces projektowania i budowy statków wodnych – dokumentacja techniczna.2
T-W-10Towarzystwa klasyfikacyjne, instytucje morskie.2
T-W-11Charakterystyka techniczno-eksploatacyjna różnych typów transportowych statków wodnych – towarowych, pasażerskich, turystycznych i innych.4
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w ćwiczeniach audytoryjnych.15
A-A-2Praca własna nad zadanymi zagadnieniami.8
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia zajęć.2
25
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-W-2Studia literaturowe i praca własna w domu.15
A-W-3Przygotowanie się do egzaminu i udział w egzaminie5
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład problemowy, wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie.
M-2Ćwiczenia przedmiotowe.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń i prac wykonanych samodzielnie przez studenta.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena egzaminu pisemnego z wykładów.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_1A_C09_W01
Absolwent ma podstawową wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia z zakresu budowy i eksploatacji środków transportu wodnego oraz potrafi ze zrozumieniem czytać dokumentację techniczną dotyczacą środków transportu wodnego.
TR_1A_W09, TR_1A_W10, TR_1A_W07T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07InzA_W01, InzA_W02C-1T-W-9, T-W-8, T-A-4, T-A-3, T-W-6, T-W-10, T-W-5, T-W-11, T-W-7, T-W-4, T-W-3, T-A-1, T-A-2, T-W-2, T-W-1M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_1A_C09_U01
Absolwent potrafi dokonać identyfikacji i sformułować podstawową specyfikację techniczno-eksploatacyjną typowych środków transportu wodnego.
TR_1A_U13T1A_U13InzA_U05C-1T-A-4, T-A-3, T-A-2, T-A-1M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_1A_C09_K01
Absolwent ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej dotyczącej środków transportu wodnego.
TR_1A_K02T1A_K02InzA_K01C-1T-W-1, T-A-1M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_1A_C09_W01
Absolwent ma podstawową wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia z zakresu budowy i eksploatacji środków transportu wodnego oraz potrafi ze zrozumieniem czytać dokumentację techniczną dotyczacą środków transportu wodnego.
2,0Absolwent nie posiada wystarczającej wiedzy ogólnej obejmującej zagadnienia z zakresu budowy i eksploatacji środków transportu wodnego oraz nie potrafi w wystarczającym stopniu czytać dokumentacji technicznej dotyczącej środków transportu wodnego.
3,0Absolwent posiada pewną, z wieloma istotnymi brakami, wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia z zakresu budowy i eksploatacji środków transportu wodnego oraz popełniając wiele istotnych błędów potrafi czytać dokumentację techniczną dotyczącą środków transportu wodnego.
3,5Absolwent posiada pewną, z niewieloma istotnymi brakami, wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia z zakresu budowy i eksploatacji środków transportu wodnego oraz potrafi, popełniając istotne błędy, czytać dokumentację techniczną dotyczącą środków transportu wodnego.
4,0Absolwent ma uporządkowaną z pewnymi brakami wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia z zakresu budowy i eksploatacji środków transportu wodnego oraz potrafi, popełniając niewiele istotnych błędów, czytać dokumentację techniczną dotyczącą środków transportu wodnego.
4,5Absolwent ma znaczną i uporządkowaną wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia z zakresu budowy i eksploatacji środków transportu wodnego, oraz potrafi, popełniając nieznaczne błędy, czytać dokumentację techniczną dotyczącą środków transportu wodnego..
5,0Absolwent ma głęboką i uporządkowaną wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia z zakresu budowy i eksploatacji środków transportu wodnego oraz popełniając nieliczne mało istotne błędy potrafi czytać dokumentację techniczną dotyczącą środków transportu wodnego.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_1A_C09_U01
Absolwent potrafi dokonać identyfikacji i sformułować podstawową specyfikację techniczno-eksploatacyjną typowych środków transportu wodnego.
2,0Absolwent nie potrafi zadowalająco dokonać identyfikacji i sformułować podstawową specyfikację techniczno-eksploatacyjną typowych środków transportu wodnego.
3,0Absolwent potrafi, z dużą liczbą błedów, dokonać identyfikacji i sformułować podstawową specyfikację techniczno-eksploatacyjną typowych środków transportu wodnego.
3,5Absolwent potrafi, z malą liczbą błędów, dokonać identyfikacji i sformułować podstawową specyfikację techniczno-eksploatacyjną typowych środków transportu wodnego.
4,0Absolwent potrafi bez zasadniczych błędów dokonać identyfikacji i sformułować podstawową specyfikację techniczno-eksploatacyjną typowych środków transportu wodnego.
4,5Absolwent potrafi, z małą liczbą błędów, dokonać identyfikacji i sformułować podstawową specyfikację techniczno-eksploatacyjną typowych środków transportu wodnego.
5,0Absolwent potrafi dokonać wnikliwej identyfikacji i sformułować podstawową specyfikację techniczno-eksploatacyjną typowych środków transportu wodnego.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_1A_C09_K01
Absolwent ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej dotyczącej środków transportu wodnego.
2,0Absolwent nie posiada wystarczającej świadomości ważności i zrozumienia pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej dotyczącej środków transportu wodnego.
3,0Absolwent ma bardzo niską świadomość ważności i bardzo słabo rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej dotyczącej środków transportu wodnego.
3,5Absolwent ma niską świadomość ważności i słabo rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej dotyczącej środków transportu wodnego.
4,0Absolwent ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej dotyczącej środków transportu wodnego.
4,5Absolwent ma dużą świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej dotyczącej środków transportu wodnego.
5,0Absolwent ma głęboką świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej dotyczącej środków transportu wodnego.

Literatura podstawowa

  1. Kulczyk J., Winter J., Śródlądowy transport wodny, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 2003
  2. Więckiewicz W., Zarys budowy statków morskich, Wydawnictwo Uczelniane WSM Gdynia, Gdynia, 1998
  3. Żylicz A., Statki śródlądowe, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk, 1979

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Prezentacja środków transportu wodnego przy nabrzeżu, w porcie i na podstawie multimedialnych materiałów dydaktycznych.5
T-A-2Linie teoretyczne, wymiary główne, współczynniki – proste ćwiczenia rysunkowe i obliczeniowe.3
T-A-3Szczegóły konstrukcji i wyposażenia statku - odczyt zapisu konstrukcyjnego.3
T-A-4Posługiwanie się dokumentacją z różnych etapów projektowania i remontów, dokumentacja zdawcza.3
T-A-5Zaliczenie ćwiczeń.1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Statek wodny jako element sytemu transportowego. Środowisko wodne – parametry i czynniki zagrożeń.2
T-W-2Podstawowe definicje – nośność, wyporność, pojemność, CGT itd. Podział przestrzenny statku, geometria kadłuba - wymiary główne, linie teoretyczne, współczynniki pełnotliwości i stosunki wymiarów głównych.2
T-W-3Właściwości funkcjonalne, pojęcia i podstawowe parametry techniczne i bezpieczeństwa: wytrzymałość, stateczność, pływalność, niezatapialność, kołysania, sterowność.4
T-W-4Materiały do budowy statków.2
T-W-5Układy wiązań kadłuba statku.2
T-W-6Konstrukcja podstawowych rejonów kadłuba statku.4
T-W-7Wyposażenie statków - mechanizmy i zespoły konstrukcyjne pokładowe, urządzenie sterowe i kotwiczne, wyposażenie wewnętrzne kadłuba.4
T-W-8Źródła napędu statków - siłownie, układy przeniesienia napędu.2
T-W-9Proces projektowania i budowy statków wodnych – dokumentacja techniczna.2
T-W-10Towarzystwa klasyfikacyjne, instytucje morskie.2
T-W-11Charakterystyka techniczno-eksploatacyjna różnych typów transportowych statków wodnych – towarowych, pasażerskich, turystycznych i innych.4
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w ćwiczeniach audytoryjnych.15
A-A-2Praca własna nad zadanymi zagadnieniami.8
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia zajęć.2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-W-2Studia literaturowe i praca własna w domu.15
A-W-3Przygotowanie się do egzaminu i udział w egzaminie5
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_1A_C09_W01Absolwent ma podstawową wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia z zakresu budowy i eksploatacji środków transportu wodnego oraz potrafi ze zrozumieniem czytać dokumentację techniczną dotyczacą środków transportu wodnego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą budowy, zastosowań i zasad doboru zasadniczych elementów maszyn, posiada wiedzę w zakresie odwzorowywania i wymiarowania elementów maszyn, niezbędną do czytania i wykonywania rysunków technicznych oraz wymiarowania konstrukcji w oparciu o kryteria wytrzymałościowe
TR_1A_W10ma wiedzę z podstaw eksploatacji maszyn i urządzeń oraz obiektów i systemów technicznych stosowanych w transporcie, jak również rozumie wpływ ich właściwej eksploatacji na wydłużenie cyklu życia
TR_1A_W07ma wiedzę dotyczącą budowy i zastosowania środków transportu i ich podsystemów, zna ich zasady projektowania oraz trendy rozwojowe
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Podstawowa znajomość charakterystyk technicznej i eksploatacyjnej środków transportu wodnego.
Treści programoweT-W-9Proces projektowania i budowy statków wodnych – dokumentacja techniczna.
T-W-8Źródła napędu statków - siłownie, układy przeniesienia napędu.
T-A-4Posługiwanie się dokumentacją z różnych etapów projektowania i remontów, dokumentacja zdawcza.
T-A-3Szczegóły konstrukcji i wyposażenia statku - odczyt zapisu konstrukcyjnego.
T-W-6Konstrukcja podstawowych rejonów kadłuba statku.
T-W-10Towarzystwa klasyfikacyjne, instytucje morskie.
T-W-5Układy wiązań kadłuba statku.
T-W-11Charakterystyka techniczno-eksploatacyjna różnych typów transportowych statków wodnych – towarowych, pasażerskich, turystycznych i innych.
T-W-7Wyposażenie statków - mechanizmy i zespoły konstrukcyjne pokładowe, urządzenie sterowe i kotwiczne, wyposażenie wewnętrzne kadłuba.
T-W-4Materiały do budowy statków.
T-W-3Właściwości funkcjonalne, pojęcia i podstawowe parametry techniczne i bezpieczeństwa: wytrzymałość, stateczność, pływalność, niezatapialność, kołysania, sterowność.
T-A-1Prezentacja środków transportu wodnego przy nabrzeżu, w porcie i na podstawie multimedialnych materiałów dydaktycznych.
T-A-2Linie teoretyczne, wymiary główne, współczynniki – proste ćwiczenia rysunkowe i obliczeniowe.
T-W-2Podstawowe definicje – nośność, wyporność, pojemność, CGT itd. Podział przestrzenny statku, geometria kadłuba - wymiary główne, linie teoretyczne, współczynniki pełnotliwości i stosunki wymiarów głównych.
T-W-1Statek wodny jako element sytemu transportowego. Środowisko wodne – parametry i czynniki zagrożeń.
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy, wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie.
M-2Ćwiczenia przedmiotowe.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń i prac wykonanych samodzielnie przez studenta.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena egzaminu pisemnego z wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Absolwent nie posiada wystarczającej wiedzy ogólnej obejmującej zagadnienia z zakresu budowy i eksploatacji środków transportu wodnego oraz nie potrafi w wystarczającym stopniu czytać dokumentacji technicznej dotyczącej środków transportu wodnego.
3,0Absolwent posiada pewną, z wieloma istotnymi brakami, wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia z zakresu budowy i eksploatacji środków transportu wodnego oraz popełniając wiele istotnych błędów potrafi czytać dokumentację techniczną dotyczącą środków transportu wodnego.
3,5Absolwent posiada pewną, z niewieloma istotnymi brakami, wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia z zakresu budowy i eksploatacji środków transportu wodnego oraz potrafi, popełniając istotne błędy, czytać dokumentację techniczną dotyczącą środków transportu wodnego.
4,0Absolwent ma uporządkowaną z pewnymi brakami wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia z zakresu budowy i eksploatacji środków transportu wodnego oraz potrafi, popełniając niewiele istotnych błędów, czytać dokumentację techniczną dotyczącą środków transportu wodnego.
4,5Absolwent ma znaczną i uporządkowaną wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia z zakresu budowy i eksploatacji środków transportu wodnego, oraz potrafi, popełniając nieznaczne błędy, czytać dokumentację techniczną dotyczącą środków transportu wodnego..
5,0Absolwent ma głęboką i uporządkowaną wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia z zakresu budowy i eksploatacji środków transportu wodnego oraz popełniając nieliczne mało istotne błędy potrafi czytać dokumentację techniczną dotyczącą środków transportu wodnego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_1A_C09_U01Absolwent potrafi dokonać identyfikacji i sformułować podstawową specyfikację techniczno-eksploatacyjną typowych środków transportu wodnego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu z transportem - istniejące rozwiązania techniczne: urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Podstawowa znajomość charakterystyk technicznej i eksploatacyjnej środków transportu wodnego.
Treści programoweT-A-4Posługiwanie się dokumentacją z różnych etapów projektowania i remontów, dokumentacja zdawcza.
T-A-3Szczegóły konstrukcji i wyposażenia statku - odczyt zapisu konstrukcyjnego.
T-A-2Linie teoretyczne, wymiary główne, współczynniki – proste ćwiczenia rysunkowe i obliczeniowe.
T-A-1Prezentacja środków transportu wodnego przy nabrzeżu, w porcie i na podstawie multimedialnych materiałów dydaktycznych.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń i prac wykonanych samodzielnie przez studenta.
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Absolwent nie potrafi zadowalająco dokonać identyfikacji i sformułować podstawową specyfikację techniczno-eksploatacyjną typowych środków transportu wodnego.
3,0Absolwent potrafi, z dużą liczbą błedów, dokonać identyfikacji i sformułować podstawową specyfikację techniczno-eksploatacyjną typowych środków transportu wodnego.
3,5Absolwent potrafi, z malą liczbą błędów, dokonać identyfikacji i sformułować podstawową specyfikację techniczno-eksploatacyjną typowych środków transportu wodnego.
4,0Absolwent potrafi bez zasadniczych błędów dokonać identyfikacji i sformułować podstawową specyfikację techniczno-eksploatacyjną typowych środków transportu wodnego.
4,5Absolwent potrafi, z małą liczbą błędów, dokonać identyfikacji i sformułować podstawową specyfikację techniczno-eksploatacyjną typowych środków transportu wodnego.
5,0Absolwent potrafi dokonać wnikliwej identyfikacji i sformułować podstawową specyfikację techniczno-eksploatacyjną typowych środków transportu wodnego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_1A_C09_K01Absolwent ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej dotyczącej środków transportu wodnego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_K02ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Podstawowa znajomość charakterystyk technicznej i eksploatacyjnej środków transportu wodnego.
Treści programoweT-W-1Statek wodny jako element sytemu transportowego. Środowisko wodne – parametry i czynniki zagrożeń.
T-A-1Prezentacja środków transportu wodnego przy nabrzeżu, w porcie i na podstawie multimedialnych materiałów dydaktycznych.
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy, wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie.
M-2Ćwiczenia przedmiotowe.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń i prac wykonanych samodzielnie przez studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Absolwent nie posiada wystarczającej świadomości ważności i zrozumienia pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej dotyczącej środków transportu wodnego.
3,0Absolwent ma bardzo niską świadomość ważności i bardzo słabo rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej dotyczącej środków transportu wodnego.
3,5Absolwent ma niską świadomość ważności i słabo rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej dotyczącej środków transportu wodnego.
4,0Absolwent ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej dotyczącej środków transportu wodnego.
4,5Absolwent ma dużą świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej dotyczącej środków transportu wodnego.
5,0Absolwent ma głęboką świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej dotyczącej środków transportu wodnego.