Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (N2)

Sylabus przedmiotu Instalacje jednostek pływających:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Transport
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Instalacje jednostek pływających
Specjalność Inżynieria floty morskiej
Jednostka prowadząca Katedra Maszyn Cieplnych i Siłowni Okrętowych
Nauczyciel odpowiedzialny Mariusz Matejski <Mariusz.Matejski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 22 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 15 1,00,29zaliczenie
projektyP3 10 1,00,29zaliczenie
wykładyW3 15 2,00,42egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Inżynieria floty morskiej, Techniczne zabezpieczenie jednostek pływających

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność identyfikacji instalacji ogólnookrętowych na jednostkach pływających. Znajomość budowy i funkcjonowania tych instalacji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Identyfikacja instalacji ogólnookrętowych na jednostkach pływających.6
T-A-2Obliczenia i dobór wybranych elementów instalacji ogólnookrętowych.6
T-A-3Materiały stosowane na rurociągi instalacji ogólnookrętowych.2
T-A-4Zaliczenie ćwiczeń1
15
projekty
T-P-1Obliczenia wybranych instalacji jednostek pływających5
T-P-2Prezentacja instalacji na symulatorze siłowni okrętowych3
T-P-3Zaliczenie projektu2
10
wykłady
T-W-1Charakterystyka środków transportu morskiego i śródlądowego.1
T-W-2Czynniki robocze stosowane w instalacjach ogólnookrętowych.2
T-W-3Instalacje związane z bezpieczeństwem jednostek pływających: instalacje p. pożarowe, zęzowa, balastowa, inert gazu.3
T-W-4Instalacje związane z funkcjonowaniem jednostki pływającej: hydroforowa wody pitnej i sanitarnej, obróbki ścieków bytowych, spalarka śmieci.5
T-W-5Instalacje związane z funkcjonowaniem instalacji pokładowych.1
T-W-6Instalacje związane z funkcjonowaniem napędu głównego jednostki pływającej2
T-W-7Podsumowanie wiadomości1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w zajęcich15
A-A-2Studiowanie literatury fachowej, czasopism, wybranych stron internetowych6
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia4
25
projekty
A-P-1Udział w zajęcich15
A-P-2Przygotowanie projektu10
25
wykłady
A-W-1Udział w zajęciach30
A-W-2Studiowanie literatury fachowej, czasopism fachowych, wybranych stron internetowych12
A-W-3Przygotowanie się do egzaminu i udział w egzaminie8
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład problemowy z wykorzystaniem materiałów audiowizualnych
M-2Prezentacja instalacji na symulatorze siłowni okrętowych
M-3Ćwiczenia problemowe
M-4Obliczenia projektowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena ciągła
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin ustny
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium podsumowujące
S-4Ocena podsumowująca: Projekt

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D2-18-1_W01
Student ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą projektowania budowy i funkcjonowania instalacji jednostek pływających
TR_2A_W04, TR_2A_W10T2A_W03, T2A_W04, T2A_W06, T2A_W07, T2A_W08InzA2_W01, InzA2_W02, InzA2_W03, InzA2_W05C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D2-18-1_U01
Student potrafi na podstawie parametrów pracy jednostki napędowej statku zaprojektować elementy poszczególnych instalacji
TR_2A_U08, TR_2A_U10, TR_2A_U17, TR_2A_U11T2A_U07, T2A_U08, T2A_U09, T2A_U10, T2A_U11, T2A_U19InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U03, InzA2_U08C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D2-18-1_K01
Student ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środrowisko oraz rozumie związaną z tym odpowiedzialnść
TR_2A_K02, TR_2A_K05, TR_2A_K07T2A_K02, T2A_K06, T2A_K07InzA2_K01, InzA2_K02C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3, S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_D2-18-1_W01
Student ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą projektowania budowy i funkcjonowania instalacji jednostek pływających
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
4,0Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia
4,5Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia uzupełnioną o wiadomości literaturowe ( literatura, internet)
5,0Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia uzupełnioną o wiadomości literaturowe ( literatura, internet) oraz wiedzę praktyczną

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_D2-18-1_U01
Student potrafi na podstawie parametrów pracy jednostki napędowej statku zaprojektować elementy poszczególnych instalacji
2,0Student prezentuje elementarne wiadomości w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje dobre umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje nowe modyfikacje rozwiązań
5,0Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie a także proponuje nowe modyfikacje rozwiązań , również w aspekcie praktycznym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_D2-18-1_K01
Student ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środrowisko oraz rozumie związaną z tym odpowiedzialnść
2,0Student nie wykazuje elementarnych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje się przedsiębiorczością w danym obszarze
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje się przedsiębiorczością w danym obszarze, ma świadomość jej roli

Literatura podstawowa

  1. Górski Z., Perepeczko A, Okrętowe maszyny i urządzenia pomocnicze, READEMAR, Gdynia, 1997
  2. Michalski R, Siłownie okrętowe, Zapol, Szczecin, 1997
  3. Ciesielski S., Górski Z, Automatyzacja okrętowych maszyn i urządzeń pomocniczych, TRADEMAR, Gdynia, 2001
  4. Polski Rejestr Statków., Przepisy klasyfikacji i budowy statków morskich, 2011
  5. Getka R, Przeciwpożarowe urządzenia i instalacje gaśnicze na statkach Cz 1 i 2, Wyd uczelniane PS, Szczecin, 1981

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Identyfikacja instalacji ogólnookrętowych na jednostkach pływających.6
T-A-2Obliczenia i dobór wybranych elementów instalacji ogólnookrętowych.6
T-A-3Materiały stosowane na rurociągi instalacji ogólnookrętowych.2
T-A-4Zaliczenie ćwiczeń1
15

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Obliczenia wybranych instalacji jednostek pływających5
T-P-2Prezentacja instalacji na symulatorze siłowni okrętowych3
T-P-3Zaliczenie projektu2
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Charakterystyka środków transportu morskiego i śródlądowego.1
T-W-2Czynniki robocze stosowane w instalacjach ogólnookrętowych.2
T-W-3Instalacje związane z bezpieczeństwem jednostek pływających: instalacje p. pożarowe, zęzowa, balastowa, inert gazu.3
T-W-4Instalacje związane z funkcjonowaniem jednostki pływającej: hydroforowa wody pitnej i sanitarnej, obróbki ścieków bytowych, spalarka śmieci.5
T-W-5Instalacje związane z funkcjonowaniem instalacji pokładowych.1
T-W-6Instalacje związane z funkcjonowaniem napędu głównego jednostki pływającej2
T-W-7Podsumowanie wiadomości1
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w zajęcich15
A-A-2Studiowanie literatury fachowej, czasopism, wybranych stron internetowych6
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia4
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Udział w zajęcich15
A-P-2Przygotowanie projektu10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w zajęciach30
A-W-2Studiowanie literatury fachowej, czasopism fachowych, wybranych stron internetowych12
A-W-3Przygotowanie się do egzaminu i udział w egzaminie8
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D2-18-1_W01Student ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą projektowania budowy i funkcjonowania instalacji jednostek pływających
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_W04ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę z eksploatacji maszyn i urządzeń oraz obiektów i systemów technicznych stosowanych w transporcie, jak również rozumie wpływ ich eksploatacji na cykl życia
TR_2A_W10ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych, środowiskowych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Umiejętność identyfikacji instalacji ogólnookrętowych na jednostkach pływających. Znajomość budowy i funkcjonowania tych instalacji
Treści programoweT-W-1Charakterystyka środków transportu morskiego i śródlądowego.
T-W-2Czynniki robocze stosowane w instalacjach ogólnookrętowych.
T-W-3Instalacje związane z bezpieczeństwem jednostek pływających: instalacje p. pożarowe, zęzowa, balastowa, inert gazu.
T-W-4Instalacje związane z funkcjonowaniem jednostki pływającej: hydroforowa wody pitnej i sanitarnej, obróbki ścieków bytowych, spalarka śmieci.
T-W-5Instalacje związane z funkcjonowaniem instalacji pokładowych.
T-W-6Instalacje związane z funkcjonowaniem napędu głównego jednostki pływającej
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy z wykorzystaniem materiałów audiowizualnych
M-2Prezentacja instalacji na symulatorze siłowni okrętowych
M-3Ćwiczenia problemowe
M-4Obliczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin ustny
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium podsumowujące
S-4Ocena podsumowująca: Projekt
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
4,0Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia
4,5Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia uzupełnioną o wiadomości literaturowe ( literatura, internet)
5,0Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia uzupełnioną o wiadomości literaturowe ( literatura, internet) oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D2-18-1_U01Student potrafi na podstawie parametrów pracy jednostki napędowej statku zaprojektować elementy poszczególnych instalacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_U08potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
TR_2A_U10potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne, jak również formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i badawczymi
TR_2A_U17potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją zaprojektować oraz zrealizować, co najmniej w części, złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla transportu
TR_2A_U11potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich, integrować wiedzę z zakresu dziedzin i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniając także aspekty pozatechniczne, w tym środowiskowe, ekonomiczne i prawne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA2_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Umiejętność identyfikacji instalacji ogólnookrętowych na jednostkach pływających. Znajomość budowy i funkcjonowania tych instalacji
Treści programoweT-W-1Charakterystyka środków transportu morskiego i śródlądowego.
T-W-2Czynniki robocze stosowane w instalacjach ogólnookrętowych.
T-W-3Instalacje związane z bezpieczeństwem jednostek pływających: instalacje p. pożarowe, zęzowa, balastowa, inert gazu.
T-W-4Instalacje związane z funkcjonowaniem jednostki pływającej: hydroforowa wody pitnej i sanitarnej, obróbki ścieków bytowych, spalarka śmieci.
T-W-5Instalacje związane z funkcjonowaniem instalacji pokładowych.
T-W-6Instalacje związane z funkcjonowaniem napędu głównego jednostki pływającej
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy z wykorzystaniem materiałów audiowizualnych
M-2Prezentacja instalacji na symulatorze siłowni okrętowych
M-3Ćwiczenia problemowe
M-4Obliczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin ustny
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium podsumowujące
S-4Ocena podsumowująca: Projekt
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student prezentuje elementarne wiadomości w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje dobre umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje nowe modyfikacje rozwiązań
5,0Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie a także proponuje nowe modyfikacje rozwiązań , również w aspekcie praktycznym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D2-18-1_K01Student ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środrowisko oraz rozumie związaną z tym odpowiedzialnść
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_K02ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
TR_2A_K05potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
TR_2A_K07rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność, potrafi przekazać informacje i opinie na ten temat z uwzględnieniem różnych punktów widzenia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
T2A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Umiejętność identyfikacji instalacji ogólnookrętowych na jednostkach pływających. Znajomość budowy i funkcjonowania tych instalacji
Treści programoweT-W-1Charakterystyka środków transportu morskiego i śródlądowego.
T-W-2Czynniki robocze stosowane w instalacjach ogólnookrętowych.
T-W-3Instalacje związane z bezpieczeństwem jednostek pływających: instalacje p. pożarowe, zęzowa, balastowa, inert gazu.
T-W-4Instalacje związane z funkcjonowaniem jednostki pływającej: hydroforowa wody pitnej i sanitarnej, obróbki ścieków bytowych, spalarka śmieci.
T-W-5Instalacje związane z funkcjonowaniem instalacji pokładowych.
T-W-6Instalacje związane z funkcjonowaniem napędu głównego jednostki pływającej
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy z wykorzystaniem materiałów audiowizualnych
M-2Prezentacja instalacji na symulatorze siłowni okrętowych
M-3Ćwiczenia problemowe
M-4Obliczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin ustny
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium podsumowujące
S-4Ocena podsumowująca: Projekt
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje elementarnych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje się przedsiębiorczością w danym obszarze
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje się przedsiębiorczością w danym obszarze, ma świadomość jej roli