Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TR_2A_D2-18-1_U01 | Student potrafi na podstawie parametrów pracy jednostki napędowej statku zaprojektować elementy poszczególnych instalacji |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TR_2A_U08 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
---|
TR_2A_U10 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne, jak również formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i badawczymi |
TR_2A_U17 | potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją zaprojektować oraz zrealizować, co najmniej w części, złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla transportu |
TR_2A_U11 | potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich, integrować wiedzę z zakresu dziedzin i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniając także aspekty pozatechniczne, w tym środowiskowe, ekonomiczne i prawne |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
---|
T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
T2A_U11 | potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
T2A_U19 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA2_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Umiejętność identyfikacji instalacji ogólnookrętowych na jednostkach pływających. Znajomość budowy i funkcjonowania tych instalacji |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Charakterystyka środków transportu morskiego i śródlądowego. |
---|
T-W-2 | Czynniki robocze stosowane w instalacjach ogólnookrętowych. |
T-W-3 | Instalacje związane z bezpieczeństwem jednostek pływających: instalacje p. pożarowe, zęzowa, balastowa, inert gazu. |
T-W-4 | Instalacje związane z funkcjonowaniem jednostki pływającej: hydroforowa wody pitnej i sanitarnej, obróbki ścieków bytowych, spalarka śmieci. |
T-W-5 | Instalacje związane z funkcjonowaniem instalacji pokładowych. |
T-W-6 | Instalacje związane z funkcjonowaniem napędu głównego jednostki pływającej |
Metody nauczania | M-1 | Wykład problemowy z wykorzystaniem materiałów audiowizualnych |
---|
M-2 | Prezentacja instalacji na symulatorze siłowni okrętowych |
M-3 | Ćwiczenia problemowe |
M-4 | Obliczenia projektowe |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena ciągła |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Egzamin ustny |
S-3 | Ocena podsumowująca: Kolokwium podsumowujące |
S-4 | Ocena podsumowująca: Projekt |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student prezentuje elementarne wiadomości w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie |
3,0 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie |
3,5 | Student prezentuje dobre umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie |
4,0 | Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie |
4,5 | Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje nowe modyfikacje rozwiązań |
5,0 | Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie a także proponuje nowe modyfikacje rozwiązań , również w aspekcie praktycznym |