Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (N2)
specjalność: Transport paliw

Sylabus przedmiotu Europejski transport zintegrowany:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Transport
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Europejski transport zintegrowany
Specjalność Logistyczne zarządzanie transportem zintegrowanym
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Jolanta Sułek <Jolanta.Sulek@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 15 1,00,29zaliczenie
laboratoriaL2 10 1,00,29zaliczenie
wykładyW2 15 1,00,42zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość infrastruktury transportu wodnego, lądowego i powietrznego

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Wykazanie zdolności do zaspokaajania potrzeb gospodarki narodowej z uwzlędnieniem aspektów technicznych , technologicznych organizacyjnych i ekonomicznychw kontekście potencjanych możliwości zintegrowanego transportu europejskiego

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Identyfikacja międzynarodowych linii kolejowych5
T-A-2Identyfikacja międzynarodowych dróg kołowych5
T-A-3Identyfikacja międzynarodowych dróg morskich i śródlądowych4
T-A-4zaliczenie zadań ćwiczeniowych1
15
laboratoria
T-L-1Analiza i wybór zintegrowanych połączęń europekskich z udziałem linii kolejowych i dróg kołowych3
T-L-2Analiza i wybór zintegrowanych połączęń europekskich z udziałem linii kolejowych i dróg morskich4
T-L-3Analiza i wybór zintegrowanych połączęń europekskich z udziałem i dróg kołowych i śródlądowych2
T-L-4Zaliczenie zadań laboratoryjnych1
10
wykłady
T-W-1Istota infrastruktury transportowej1
T-W-2Europejskie instytucje projektodawcze i decyzyjne.EKMT, EKG-ONZ1
T-W-3Główne międzynarodowe linie kolejowe.Umowa AGC1
T-W-4Główne międzynarodowe drogi kołowe.Umowa AGR2
T-W-5Główne międzynarodowe drogi śródlądowe. Umowa AGN1
T-W-6Umowa AGN. Główne międzynarodowe drogi morskie w obszarze żeglugi bliskiego zasięgu4
T-W-7Ważniejsze międzynarodowe linie transportu kombinowanego. Umowa AGTC1
T-W-8Paneuropejskie korytarze transportowe1
T-W-9Powietrzne korytarze transportowe2
T-W-10Zaliczenie treści wykładowych1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w ćwiczeniach audytoryjnych15
A-A-2Studiowanie literatury5
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia5
25
laboratoria
A-L-1Udział w ćwiczeniach laboratoryjnych10
A-L-2Studiowanie literatury5
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia zadań laboratoryjnych10
25
wykłady
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia10
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
M-3ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeniowych
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D1-11 N_W01
Student ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą handlu zagranicznego i polityki transportowej, w tym zna ich narzędzia, kierunki, uwarunkowania i regulacje stosowane w Unii Europejskiej
TR_2A_W06T2A_W03C-1T-W-8, T-W-7, T-W-4, T-W-1, T-W-3, T-W-9, T-W-5, T-W-6M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3
TR_2A_D1-11 N_W02
Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą organizacji i realizacji procesów transportowych w Unii Europejskiej
TR_2A_W08T2A_W03, T2A_W04C-1T-W-2M-1, M-2, M-3S-1, S-3, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D1-11 N_U01
Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie transportu Unii Europejskiej
TR_2A_U01T2A_U01C-1T-W-2M-1, M-3, M-2S-1, S-3, S-2
TR_2A_D1-11_U02
Student potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
TR_2A_U09T2A_U08InzA2_U01C-1T-L-3, T-L-2, T-L-1M-1, M-2, M-3S-2, S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D1-11 N_K01
Student rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności z zakresu europejskich systemów transportowych, potrafi przekazać informacje i opinie na ten temat z uwzględnieniem różnych punktów widzenia
TR_2A_K07T2A_K02, T2A_K07InzA2_K01C-1T-A-2, T-L-1, T-A-3, T-L-3, T-L-2, T-A-1M-1, M-3, M-2S-1, S-3, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_D1-11 N_W01
Student ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą handlu zagranicznego i polityki transportowej, w tym zna ich narzędzia, kierunki, uwarunkowania i regulacje stosowane w Unii Europejskiej
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
TR_2A_D1-11 N_W02
Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą organizacji i realizacji procesów transportowych w Unii Europejskiej
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_D1-11 N_U01
Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie transportu Unii Europejskiej
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
TR_2A_D1-11_U02
Student potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_D1-11 N_K01
Student rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności z zakresu europejskich systemów transportowych, potrafi przekazać informacje i opinie na ten temat z uwzględnieniem różnych punktów widzenia
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli

Literatura podstawowa

  1. Basiewicz T., Gołąszewski A., Rydziński L., Infrastruktura transportu, Politechnika Warszawska, Warszawa, 1998
  2. Grzywacz W., Wojewódzka-Król K., Rydzkowski W., Polityka transportowa, Uniwersytet Gdański, Gdańsk, 2000
  3. Wronka J., Transport kombinowany w aspekcie wymogów zrównoważonego rozwoju, Naukowe Ośrodka Badawczego Ekonomiki Transportu P.P., Warszawa - Sczecin, 2002

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Identyfikacja międzynarodowych linii kolejowych5
T-A-2Identyfikacja międzynarodowych dróg kołowych5
T-A-3Identyfikacja międzynarodowych dróg morskich i śródlądowych4
T-A-4zaliczenie zadań ćwiczeniowych1
15

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Analiza i wybór zintegrowanych połączęń europekskich z udziałem linii kolejowych i dróg kołowych3
T-L-2Analiza i wybór zintegrowanych połączęń europekskich z udziałem linii kolejowych i dróg morskich4
T-L-3Analiza i wybór zintegrowanych połączęń europekskich z udziałem i dróg kołowych i śródlądowych2
T-L-4Zaliczenie zadań laboratoryjnych1
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Istota infrastruktury transportowej1
T-W-2Europejskie instytucje projektodawcze i decyzyjne.EKMT, EKG-ONZ1
T-W-3Główne międzynarodowe linie kolejowe.Umowa AGC1
T-W-4Główne międzynarodowe drogi kołowe.Umowa AGR2
T-W-5Główne międzynarodowe drogi śródlądowe. Umowa AGN1
T-W-6Umowa AGN. Główne międzynarodowe drogi morskie w obszarze żeglugi bliskiego zasięgu4
T-W-7Ważniejsze międzynarodowe linie transportu kombinowanego. Umowa AGTC1
T-W-8Paneuropejskie korytarze transportowe1
T-W-9Powietrzne korytarze transportowe2
T-W-10Zaliczenie treści wykładowych1
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w ćwiczeniach audytoryjnych15
A-A-2Studiowanie literatury5
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Udział w ćwiczeniach laboratoryjnych10
A-L-2Studiowanie literatury5
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia zadań laboratoryjnych10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D1-11 N_W01Student ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą handlu zagranicznego i polityki transportowej, w tym zna ich narzędzia, kierunki, uwarunkowania i regulacje stosowane w Unii Europejskiej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_W06ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą handlu zagranicznego i polityki transportowej, w tym zna ich narzędzia, kierunki, uwarunkowania i regulacje
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Wykazanie zdolności do zaspokaajania potrzeb gospodarki narodowej z uwzlędnieniem aspektów technicznych , technologicznych organizacyjnych i ekonomicznychw kontekście potencjanych możliwości zintegrowanego transportu europejskiego
Treści programoweT-W-8Paneuropejskie korytarze transportowe
T-W-7Ważniejsze międzynarodowe linie transportu kombinowanego. Umowa AGTC
T-W-4Główne międzynarodowe drogi kołowe.Umowa AGR
T-W-1Istota infrastruktury transportowej
T-W-3Główne międzynarodowe linie kolejowe.Umowa AGC
T-W-9Powietrzne korytarze transportowe
T-W-5Główne międzynarodowe drogi śródlądowe. Umowa AGN
T-W-6Umowa AGN. Główne międzynarodowe drogi morskie w obszarze żeglugi bliskiego zasięgu
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
M-3ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeniowych
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D1-11 N_W02Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą organizacji i realizacji procesów transportowych w Unii Europejskiej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_W08ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą organizacji i realizacji procesów transportowych, w tym ich modelowania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Wykazanie zdolności do zaspokaajania potrzeb gospodarki narodowej z uwzlędnieniem aspektów technicznych , technologicznych organizacyjnych i ekonomicznychw kontekście potencjanych możliwości zintegrowanego transportu europejskiego
Treści programoweT-W-2Europejskie instytucje projektodawcze i decyzyjne.EKMT, EKG-ONZ
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
M-3ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne treści wykładowych
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeniowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D1-11 N_U01Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie transportu Unii Europejskiej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie transportu; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
Cel przedmiotuC-1Wykazanie zdolności do zaspokaajania potrzeb gospodarki narodowej z uwzlędnieniem aspektów technicznych , technologicznych organizacyjnych i ekonomicznychw kontekście potencjanych możliwości zintegrowanego transportu europejskiego
Treści programoweT-W-2Europejskie instytucje projektodawcze i decyzyjne.EKMT, EKG-ONZ
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3ćwiczenia laboratoryjne
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne treści wykładowych
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeniowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D1-11_U02Student potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_U09potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Cel przedmiotuC-1Wykazanie zdolności do zaspokaajania potrzeb gospodarki narodowej z uwzlędnieniem aspektów technicznych , technologicznych organizacyjnych i ekonomicznychw kontekście potencjanych możliwości zintegrowanego transportu europejskiego
Treści programoweT-L-3Analiza i wybór zintegrowanych połączęń europekskich z udziałem i dróg kołowych i śródlądowych
T-L-2Analiza i wybór zintegrowanych połączęń europekskich z udziałem linii kolejowych i dróg morskich
T-L-1Analiza i wybór zintegrowanych połączęń europekskich z udziałem linii kolejowych i dróg kołowych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
M-3ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeniowych
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne treści wykładowych
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D1-11 N_K01Student rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności z zakresu europejskich systemów transportowych, potrafi przekazać informacje i opinie na ten temat z uwzględnieniem różnych punktów widzenia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_K07rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność, potrafi przekazać informacje i opinie na ten temat z uwzględnieniem różnych punktów widzenia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Wykazanie zdolności do zaspokaajania potrzeb gospodarki narodowej z uwzlędnieniem aspektów technicznych , technologicznych organizacyjnych i ekonomicznychw kontekście potencjanych możliwości zintegrowanego transportu europejskiego
Treści programoweT-A-2Identyfikacja międzynarodowych dróg kołowych
T-L-1Analiza i wybór zintegrowanych połączęń europekskich z udziałem linii kolejowych i dróg kołowych
T-A-3Identyfikacja międzynarodowych dróg morskich i śródlądowych
T-L-3Analiza i wybór zintegrowanych połączęń europekskich z udziałem i dróg kołowych i śródlądowych
T-L-2Analiza i wybór zintegrowanych połączęń europekskich z udziałem linii kolejowych i dróg morskich
T-A-1Identyfikacja międzynarodowych linii kolejowych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3ćwiczenia laboratoryjne
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne treści wykładowych
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeniowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli