Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (N2)
specjalność: Transport paliw

Sylabus przedmiotu Urządzenia przeładunkowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Transport
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Urządzenia przeładunkowe
Specjalność Inżynieria floty morskiej
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Włodzimierz Rosochacki <Wlodzimierz.Rosochacki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 10 1,00,41zaliczenie
wykładyW2 15 1,00,59zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z zakresu mechaniki i konstrukcji maszyn.
W-2Posiada wiedzę i umiejetności związane z podstawami konstukcji maszyn.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie wiedzy w zakresie podstaw projektowania, konstrukcji i eksploatacji pokładowych urządzeń okrętowych.
C-2Przekazanie umiejętności w zakresie podstaw projektowania wybranych typów urządzeń pokładowych.
C-3Uzysaknie wiedzy w zakresie budowy, zastosowania, eksploatacji i kierunkach rozwoju okrętowych urządzeń przeładunkowych.
C-4Nabycie umiejętności planowania i przeprowadzania badań w zkresie funkcjonowania wybarnych elemntów okrętowych urządzeń przeładunkowych, w tym realizacji pomiarów oraz interpretacji i prezentacji wyników oraz wyciągania wniosków.
C-5Nauczenie współdziałania i pracy w grupie oraz wyrobienie świadomości odpowiedzialności za pracę własną.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie do planowania i przeprowadzenia badań.1
T-L-2Wciągarka podnoszenia. Budowa, zasada działania, sprawność wielokrążka.2
T-L-3Żuraw dwutopenantowy. Budowa, zasada działania. Statyka żurawia.4
T-L-4Żuraw pokładowy. Budowa, zasada działania. Statyka żurawia.1
T-L-5Żuraw pokładowy. Nieprostowodność.2
10
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do problematyki okrętowych urządzeń przeładunkowych.1
T-W-2Klasyfikacja dźwignic okrętowych.1
T-W-3Żurawie okrętowe. Przeznaczenie, klasyfikacja, budowa.1
T-W-4Mechanizmy żurawi pokładowych. Napęd podnoszenia. Budowa wciągarki.4
T-W-5Suwnice okrętowe. Przeznaczenie, klasyfikacja, budowa.1
T-W-6Przenosniki okrętowe. Przeznaczenie, klasyfikacja, budowa.2
T-W-7Urządzenie przeładunkowe specjalne.2
T-W-8Urządzenia dostępu statków ro-ro.2
T-W-9Zaliczenie wykładów.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Udział w zajęciach.10
A-L-2Opracowanie sprawozdań.10
A-L-3Udział w konsultacjach.1
A-L-4Przygotowanie do zajęć.4
25
wykłady
A-W-1Udział w zajęciach.15
A-W-2Udział w konsultacjach.1
A-W-3Utrwalenie materiału.4
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia formy zajęć.5
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny.
M-2Wykład problemowy.
M-3Ćwiczenia laboratoryjne.
M-4Wykład informacyjny (typowe techniki audiowizualne).
M-5Wykład problemowy (typowe techniki audiowizualne).
M-6Ćwiczenia audytoryjne (tablica, kreda).
M-7Ćwiczenia laboratoryjne (stanowisko laboratoryjne).

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena ciągła
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny i egzamin ustny
S-3Ocena formująca: Odpytywanie na zajęciach.
S-4Ocena formująca: Ocena ciągła.
S-5Ocena podsumowująca: Sprawdzian pisemny.
S-6Ocena podsumowująca: Ocena sprawozdań.
S-7Ocena podsumowująca: Ocena "wejściówek".

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D2-06_W01
Ma wiedzę w zakresie podstaw projektowania, konstrukcji i budowy urządzeń przeładunkowych oraz wybranych zagadnień związanych z ich doborem oraz zna kierunki ich rozwoju.
TR_2A_W03, TR_2A_W05, TR_2A_W04T2A_W02, T2A_W03, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W06, T2A_W07InzA2_W01, InzA2_W02, InzA2_W05C-3T-W-5, T-W-7, T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-6, T-W-8, T-L-4, T-L-2, T-L-3M-1, M-2, M-3S-6, S-7, S-5

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D2-06_U02
Potrafi zaplanować i przeprowadzić badania funkcjonowania wybranych elementów okrętowych urządzeń przeładunkowych, w tym zrealizować pomiary niektórych wielkości oraz interpretować i przedstawiać uzyskane wyniki.
TR_2A_U04, TR_2A_U09T2A_U03, T2A_U08InzA2_U01C-4T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5M-7S-3, S-4, S-6, S-7

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D2-06_K01
Potrafi współdziałać i pracować w grupie, ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania oraz jest świadomy zagrożeń związanych z funkcjonowaniem okrętowych urządzeń przeładunkowych.
TR_2A_K04, TR_2A_K08T2A_K02, T2A_K03, T2A_K04, T2A_K05, T2A_K07InzA2_K01C-5T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5M-7S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_D2-06_W01
Ma wiedzę w zakresie podstaw projektowania, konstrukcji i budowy urządzeń przeładunkowych oraz wybranych zagadnień związanych z ich doborem oraz zna kierunki ich rozwoju.
2,0Nie ma wiedzy w zakresie budowy, zastosowania i kierunkach rozwoju okrętowych urządzeń przeładunkowych.
3,0Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie budowy, zastosowania i kierunkach rozwoju wybranych okrętowych urządzeń przeładunkowych.
3,5Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie budowy, zastosowania i kierunkach rozwoju różnych okrętowych urządzeń przeładunkowych.
4,0Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie budowy, zastosowania, eksploatacji i kierunkach rozwoju różnych okrętowych urządzeń przeładunkowych.
4,5Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie budowy, zastosowania, eksploatacji i kierunkach rozwoju różnych okrętowych urządzeń przeładunkowych oraz ich wpływu na otoczenie.
5,0Ma uporządkowaną, wyrózniającą wiedzę w zakresie budowy, zastosowania, eksploatacji i kierunkach rozwoju różnych okrętowych urządzeń przeładunkowych oraz ich wpływu na otoczenie.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_D2-06_U02
Potrafi zaplanować i przeprowadzić badania funkcjonowania wybranych elementów okrętowych urządzeń przeładunkowych, w tym zrealizować pomiary niektórych wielkości oraz interpretować i przedstawiać uzyskane wyniki.
2,0Nie potrafi zaplanować i przeprowadzić badań funkcjonowania wybranych elementów okrętowych urządzeń przeładunkowych.
3,0Potrafi zaplanować i przeprowadzić badania funkcjonowania wybranych elementów okrętowych urządzeń przeładunkowych, w tym zrealizować pomiary oraz interpretować i przedstawiać uzyskane wyniki.
3,5Potrafi zaplanować i przeprowadzić badania funkcjonowania wybranych elementów okrętowych urządzeń przeładunkowych, w tym zrealizować pomiary oraz interpretować i przedstawiać uzyskane wyniki i wyciągać wnioski.
4,0Potrafi zaplanować i przeprowadzić badania funkcjonowania wybranych elementów okrętowych urządzeń przeładunkowych, w tym zrealizować pomiary oraz interpretować i przedstawiać (przy wykorzystaniu współczesnych technik multimedialnych) uzyskane wyniki i wyciągać wnioski.
4,5Potrafi zaplanować i przeprowadzić badania funkcjonowania różnych elementów okrętowych urządzeń przeładunkowych, w tym zrealizować pomiary oraz interpretować i przedstawiać (przy wykorzystaniu współczesnych technik multimedialnych) uzyskane wyniki i wyciągać wnioski.
5,0Potrafi zaplanować, przygotować i przeprowadzić badania funkcjonowania różnych elementów okrętowych urządzeń przeładunkowych, w tym zrealizować pomiary oraz interpretować i przedstawiać (przy wykorzystaniu współczesnych technik multimedialnych) uzyskane wyniki i wyciągać wnioski.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_D2-06_K01
Potrafi współdziałać i pracować w grupie, ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania oraz jest świadomy zagrożeń związanych z funkcjonowaniem okrętowych urządzeń przeładunkowych.
2,0Nie potrafi współdziałać i pracować w grupie.
3,0Potrafi współdziałać i pracować w grupie, ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania oraz jest świadomy zagrożeń związanych z funkcjonowaniem okrętowych urządzeń przeładunkowych.
3,5
4,0
4,5
5,0Potrafi w wyróżniającym stopniu współdziałać i pracować w grupie, ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania oraz jest świadomy zagrożeń związanych z funkcjonowaniem okrętowych urządzeń przeładunkowych.

Literatura podstawowa

  1. Pyrchla J., Królikowski A, Charakterystyka i eksploatacja urządzeń pokładowych, Marine Technology, Gdańsk, 2002
  2. Więckiewicz W., Urządzenia pokładowe na statkach towarowych, Akademia Morska, Gdynia, 2003
  3. Wojtaszczyk B., Urządzenia przeładunkowe drobnicowców ro-ro i lo-lo, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk, 1998
  4. Wojtaszczyk B., Urządzenia przeładunkowe drobnicowców ro-ro i lo-lo, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk, 1988
  5. Jakubowski L., Technologia prac ładunkowych, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2003

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie do planowania i przeprowadzenia badań.1
T-L-2Wciągarka podnoszenia. Budowa, zasada działania, sprawność wielokrążka.2
T-L-3Żuraw dwutopenantowy. Budowa, zasada działania. Statyka żurawia.4
T-L-4Żuraw pokładowy. Budowa, zasada działania. Statyka żurawia.1
T-L-5Żuraw pokładowy. Nieprostowodność.2
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do problematyki okrętowych urządzeń przeładunkowych.1
T-W-2Klasyfikacja dźwignic okrętowych.1
T-W-3Żurawie okrętowe. Przeznaczenie, klasyfikacja, budowa.1
T-W-4Mechanizmy żurawi pokładowych. Napęd podnoszenia. Budowa wciągarki.4
T-W-5Suwnice okrętowe. Przeznaczenie, klasyfikacja, budowa.1
T-W-6Przenosniki okrętowe. Przeznaczenie, klasyfikacja, budowa.2
T-W-7Urządzenie przeładunkowe specjalne.2
T-W-8Urządzenia dostępu statków ro-ro.2
T-W-9Zaliczenie wykładów.1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Udział w zajęciach.10
A-L-2Opracowanie sprawozdań.10
A-L-3Udział w konsultacjach.1
A-L-4Przygotowanie do zajęć.4
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w zajęciach.15
A-W-2Udział w konsultacjach.1
A-W-3Utrwalenie materiału.4
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia formy zajęć.5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D2-06_W01Ma wiedzę w zakresie podstaw projektowania, konstrukcji i budowy urządzeń przeładunkowych oraz wybranych zagadnień związanych z ich doborem oraz zna kierunki ich rozwoju.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_W03ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie projektowania, budowy i zastosowania maszyn, urządzeń, instalacji i innych rozwiązań technicznych oraz obiektów i systemów stosowanych w transporcie
TR_2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu oraz kierunków pokrewnych
TR_2A_W04ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę z eksploatacji maszyn i urządzeń oraz obiektów i systemów technicznych stosowanych w transporcie, jak również rozumie wpływ ich eksploatacji na cykl życia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-3Uzysaknie wiedzy w zakresie budowy, zastosowania, eksploatacji i kierunkach rozwoju okrętowych urządzeń przeładunkowych.
Treści programoweT-W-5Suwnice okrętowe. Przeznaczenie, klasyfikacja, budowa.
T-W-7Urządzenie przeładunkowe specjalne.
T-W-3Żurawie okrętowe. Przeznaczenie, klasyfikacja, budowa.
T-W-1Wprowadzenie do problematyki okrętowych urządzeń przeładunkowych.
T-W-2Klasyfikacja dźwignic okrętowych.
T-W-4Mechanizmy żurawi pokładowych. Napęd podnoszenia. Budowa wciągarki.
T-W-6Przenosniki okrętowe. Przeznaczenie, klasyfikacja, budowa.
T-W-8Urządzenia dostępu statków ro-ro.
T-L-4Żuraw pokładowy. Budowa, zasada działania. Statyka żurawia.
T-L-2Wciągarka podnoszenia. Budowa, zasada działania, sprawność wielokrążka.
T-L-3Żuraw dwutopenantowy. Budowa, zasada działania. Statyka żurawia.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Wykład problemowy.
M-3Ćwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-6Ocena podsumowująca: Ocena sprawozdań.
S-7Ocena podsumowująca: Ocena "wejściówek".
S-5Ocena podsumowująca: Sprawdzian pisemny.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie ma wiedzy w zakresie budowy, zastosowania i kierunkach rozwoju okrętowych urządzeń przeładunkowych.
3,0Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie budowy, zastosowania i kierunkach rozwoju wybranych okrętowych urządzeń przeładunkowych.
3,5Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie budowy, zastosowania i kierunkach rozwoju różnych okrętowych urządzeń przeładunkowych.
4,0Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie budowy, zastosowania, eksploatacji i kierunkach rozwoju różnych okrętowych urządzeń przeładunkowych.
4,5Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie budowy, zastosowania, eksploatacji i kierunkach rozwoju różnych okrętowych urządzeń przeładunkowych oraz ich wpływu na otoczenie.
5,0Ma uporządkowaną, wyrózniającą wiedzę w zakresie budowy, zastosowania, eksploatacji i kierunkach rozwoju różnych okrętowych urządzeń przeładunkowych oraz ich wpływu na otoczenie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D2-06_U02Potrafi zaplanować i przeprowadzić badania funkcjonowania wybranych elementów okrętowych urządzeń przeładunkowych, w tym zrealizować pomiary niektórych wielkości oraz interpretować i przedstawiać uzyskane wyniki.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_U04potrafi przygotować w języku polskim udokumentowane opracowanie problemów z dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu oraz krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, przedstawiające opracowanie własnych badań naukowych
TR_2A_U09potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Cel przedmiotuC-4Nabycie umiejętności planowania i przeprowadzania badań w zkresie funkcjonowania wybarnych elemntów okrętowych urządzeń przeładunkowych, w tym realizacji pomiarów oraz interpretacji i prezentacji wyników oraz wyciągania wniosków.
Treści programoweT-L-1Wprowadzenie do planowania i przeprowadzenia badań.
T-L-2Wciągarka podnoszenia. Budowa, zasada działania, sprawność wielokrążka.
T-L-3Żuraw dwutopenantowy. Budowa, zasada działania. Statyka żurawia.
T-L-4Żuraw pokładowy. Budowa, zasada działania. Statyka żurawia.
T-L-5Żuraw pokładowy. Nieprostowodność.
Metody nauczaniaM-7Ćwiczenia laboratoryjne (stanowisko laboratoryjne).
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Odpytywanie na zajęciach.
S-4Ocena formująca: Ocena ciągła.
S-6Ocena podsumowująca: Ocena sprawozdań.
S-7Ocena podsumowująca: Ocena "wejściówek".
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi zaplanować i przeprowadzić badań funkcjonowania wybranych elementów okrętowych urządzeń przeładunkowych.
3,0Potrafi zaplanować i przeprowadzić badania funkcjonowania wybranych elementów okrętowych urządzeń przeładunkowych, w tym zrealizować pomiary oraz interpretować i przedstawiać uzyskane wyniki.
3,5Potrafi zaplanować i przeprowadzić badania funkcjonowania wybranych elementów okrętowych urządzeń przeładunkowych, w tym zrealizować pomiary oraz interpretować i przedstawiać uzyskane wyniki i wyciągać wnioski.
4,0Potrafi zaplanować i przeprowadzić badania funkcjonowania wybranych elementów okrętowych urządzeń przeładunkowych, w tym zrealizować pomiary oraz interpretować i przedstawiać (przy wykorzystaniu współczesnych technik multimedialnych) uzyskane wyniki i wyciągać wnioski.
4,5Potrafi zaplanować i przeprowadzić badania funkcjonowania różnych elementów okrętowych urządzeń przeładunkowych, w tym zrealizować pomiary oraz interpretować i przedstawiać (przy wykorzystaniu współczesnych technik multimedialnych) uzyskane wyniki i wyciągać wnioski.
5,0Potrafi zaplanować, przygotować i przeprowadzić badania funkcjonowania różnych elementów okrętowych urządzeń przeładunkowych, w tym zrealizować pomiary oraz interpretować i przedstawiać (przy wykorzystaniu współczesnych technik multimedialnych) uzyskane wyniki i wyciągać wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D2-06_K01Potrafi współdziałać i pracować w grupie, ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania oraz jest świadomy zagrożeń związanych z funkcjonowaniem okrętowych urządzeń przeładunkowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_K04potrafi współdziałać i pracować w grupie, ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
TR_2A_K08jest wrażliwy na występujące w transporcie zagrożenia i ma świadomość związanego z nimi ryzyka i konsekwencji zagrożeń
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T2A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-5Nauczenie współdziałania i pracy w grupie oraz wyrobienie świadomości odpowiedzialności za pracę własną.
Treści programoweT-L-1Wprowadzenie do planowania i przeprowadzenia badań.
T-L-2Wciągarka podnoszenia. Budowa, zasada działania, sprawność wielokrążka.
T-L-3Żuraw dwutopenantowy. Budowa, zasada działania. Statyka żurawia.
T-L-4Żuraw pokładowy. Budowa, zasada działania. Statyka żurawia.
T-L-5Żuraw pokładowy. Nieprostowodność.
Metody nauczaniaM-7Ćwiczenia laboratoryjne (stanowisko laboratoryjne).
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: Ocena ciągła.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi współdziałać i pracować w grupie.
3,0Potrafi współdziałać i pracować w grupie, ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania oraz jest świadomy zagrożeń związanych z funkcjonowaniem okrętowych urządzeń przeładunkowych.
3,5
4,0
4,5
5,0Potrafi w wyróżniającym stopniu współdziałać i pracować w grupie, ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania oraz jest świadomy zagrożeń związanych z funkcjonowaniem okrętowych urządzeń przeładunkowych.