Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (N2)
specjalność: Logistyczne zarządzanie transportem zintegrowanym

Sylabus przedmiotu Transport offshore:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Transport
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Transport offshore
Specjalność Inżynieria floty morskiej
Jednostka prowadząca Katedra Konstrukcji, Mechaniki i Technologii Okrętów
Nauczyciel odpowiedzialny Tadeusz Graczyk <Tadeusz.Graczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Tadeusz Graczyk <Tadeusz.Graczyk@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 10 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy oceanotechniki, metaloznawstwo, techniki wytwarzania.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Uzyskanie wiedzy dotyczącej systemów transportu w przemyśle offshore, ich zastosowania oraz technologii budowy i remontów.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Klasyfikacja obiektów oceanotechnicznych: konstrukcje pływające, zanurzalne, posadawiane na dnie, stacjonarne i przestawne, zatapiane, robocze, mieszkalne i rekreacyjne. Platformy, kesony, instalacje rurociągów, instalacje energetyczne. Systemy transportowe obsługujące obiekty głębinowe. Systemy nawodne i podwodne. Metody budowy, transportu i posadowienia platform. Statki specjalne. Doki pływające. Kategorie pojazdów głębinowych: załogowe i bezzałogowe, pływające i kroczące, systemy autonomiczne i systemy uwięziowe. Systemy rurociągów. Kryteria technologiczne i eksploatacyjne w projektowaniu i budowie środków transportu obsługującego przemysł offshore. Rola transportu w pracach podwodnych. Automatyzacja transportu głębinowego. Technologiczność remontowa. Kontrola stanu technicznego urządzeń i obiektów podwodnych. Obsługa obiektów. Zaliczenie przedmiotu.10
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.10
A-W-2Praca własna studenta.15
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-2Metody problemowe: wykład problemowy.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena ciągła.
S-2Ocena podsumowująca: na podstawie pisemnego zaliczenia.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D2-09_W01
ma podstawową wiedzę w zakresie systemów transportu w przemyśle offshore, ich zastosowania oraz technologii budowy i remontów.
TR_2A_W03, TR_2A_W04, TR_2A_W05, TR_2A_W08, TR_2A_W10, TR_2A_W11, TR_2A_W13T2A_W02, T2A_W03, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W06, T2A_W07, T2A_W08InzA2_W01, InzA2_W02, InzA2_W03, InzA2_W05C-1T-W-1M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D2-09_U01
potrafi rozwiązywać podstawowe zadania w zakresie systemów transportu w przemyśle offshore, ich zastosowania oraz technologii budowy i remontów.
TR_2A_U22, TR_2A_U17, TR_2A_U21, TR_2A_U15, TR_2A_U16T2A_U12, T2A_U16, T2A_U17, T2A_U18, T2A_U19InzA2_U06, InzA2_U07, InzA2_U08C-1T-W-1M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D2-09_K01
ma kompetencje w zakresie systemów transportu w przemyśle offshore, ich zastosowania oraz technologii budowy i remontów.
TR_2A_K08T2A_K02, T2A_K05, T2A_K07InzA2_K01C-1T-W-1M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_D2-09_W01
ma podstawową wiedzę w zakresie systemów transportu w przemyśle offshore, ich zastosowania oraz technologii budowy i remontów.
2,0Student nie ma wiedzy niezbędnej do rozwiązania podstawowych problemów.
3,0Student ma wiedzę niezbędną do rozwiązania podstawowych problemów.
3,5Student ma wiedzę niezbędną do rozwiązania problemów o średnim stopniu trudności.
4,0Student ma wiedzę niezbędną do rozwiązania problemów o zaawansowanym stopniu trudności.
4,5Student ma wiedzę niezbędną do sformułowania i rozwiązania problemów o średnim stopniu trudności.
5,0Student ma wiedzę niezbędną do sformułowania i rozwiązania problemów o zaawansowanym stopniu trudności.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_D2-09_U01
potrafi rozwiązywać podstawowe zadania w zakresie systemów transportu w przemyśle offshore, ich zastosowania oraz technologii budowy i remontów.
2,0Student nie potrafi rozwiązać podstawowych problemów.
3,0Student potrafi rozwiązać podstawowe problemy.
3,5Student potrafi rozwiązać problemy o średnim stopniu trudności.
4,0Student potrafi rozwiązać problemy o zaawansowanym stopniu trudności.
4,5Student potrafi sformułować i rozwiązać problemy o średnim stopniu trudności.
5,0Student potrafi sformułować i rozwiązać problemy o zaawansowanym stopniu trudności.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_D2-09_K01
ma kompetencje w zakresie systemów transportu w przemyśle offshore, ich zastosowania oraz technologii budowy i remontów.
2,0Student nie ma świadomości odpowiedzialności za pracę własną i ponoszenia odpowiedzialności w zakresie przedmiotu.
3,0Student ma podstawową świadomość odpowiedzialności za pracę własną i ponoszenia odpowiedzialności w zakresie przedmiotu.
3,5Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną i ponoszenia odpowiedzialności w zakresie przedmiotu.
4,0Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną i pewną gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole, a także ponoszenia odpowiedzialności w zakresie przedmiotu.
4,5Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną i dużą gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole, a także ponoszenia odpowiedzialności w zakresie przedmiotu.
5,0Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną, dużą gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole, zdolność do przewodzenia zespołowi, a także ponoszenia odpowiedzialności w zakresie przedmiotu.

Literatura podstawowa

  1. Duxbury A.C., Duxbury A.B., Sverdrup K.A., Oceany Świata, PWN, Warszawa, 2002
  2. Gerwick B. C., Construction of Marine and Offshore Structures, CRC Press LLC, NY, 2000
  3. Graczyk T., Zagadnienia projektowania na przykładzie bezzałogowych pojazdów głębinowych, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań, 2008, I, Rozprawy, nr 421
  4. Groover M. P., Fundamentals of Modern Manufacturing - Materials, Processes and Systems, John Wiley&Sons, 2002, II
  5. Guo B. i inni, Offshore pipelines, Elsevier, Londyn, 2005
  6. Mazurkiewicz B., Stałe pełnomorskie platformy stalowe, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk, 1988
  7. Mazurkiewicz B., Stałe pełnomorskie platformy żelbetowe, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk, 1985
  8. Michałowski W. S., Trzop S., Rurociągi dalekiego zasięgu, Fundacja Odysseum, 2006
  9. Miller J.W., Koblick I.G., Living and Working in the Sea, Five Corners Publications, Ltd., Plymouth, 1995
  10. Praca zbiorowa, Offshore Drilling& Production Concepts off the World, Oilfield Publications Limited, Wielka Brytania/USA, 2002, V

Literatura dodatkowa

  1. Offshore, 2012
  2. Offshore Engineer, 2012
  3. Ocean News and Technology, 2012
  4. Ocean Systems, 2012
  5. Sea Technology, 2012

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Klasyfikacja obiektów oceanotechnicznych: konstrukcje pływające, zanurzalne, posadawiane na dnie, stacjonarne i przestawne, zatapiane, robocze, mieszkalne i rekreacyjne. Platformy, kesony, instalacje rurociągów, instalacje energetyczne. Systemy transportowe obsługujące obiekty głębinowe. Systemy nawodne i podwodne. Metody budowy, transportu i posadowienia platform. Statki specjalne. Doki pływające. Kategorie pojazdów głębinowych: załogowe i bezzałogowe, pływające i kroczące, systemy autonomiczne i systemy uwięziowe. Systemy rurociągów. Kryteria technologiczne i eksploatacyjne w projektowaniu i budowie środków transportu obsługującego przemysł offshore. Rola transportu w pracach podwodnych. Automatyzacja transportu głębinowego. Technologiczność remontowa. Kontrola stanu technicznego urządzeń i obiektów podwodnych. Obsługa obiektów. Zaliczenie przedmiotu.10
10

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.10
A-W-2Praca własna studenta.15
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D2-09_W01ma podstawową wiedzę w zakresie systemów transportu w przemyśle offshore, ich zastosowania oraz technologii budowy i remontów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_W03ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie projektowania, budowy i zastosowania maszyn, urządzeń, instalacji i innych rozwiązań technicznych oraz obiektów i systemów stosowanych w transporcie
TR_2A_W04ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę z eksploatacji maszyn i urządzeń oraz obiektów i systemów technicznych stosowanych w transporcie, jak również rozumie wpływ ich eksploatacji na cykl życia
TR_2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu oraz kierunków pokrewnych
TR_2A_W08ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą organizacji i realizacji procesów transportowych, w tym ich modelowania
TR_2A_W10ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych, środowiskowych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
TR_2A_W11ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą problemów niezawodności i bezpieczeństwa maszyn, obiektów i systemów technicznych w transporcie
TR_2A_W13ma uporządkowaną wiedzę z wybranych obszarów ładunkoznawstwa, w tym zna właściwości ładunków, techniki ich składowania i transportu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie wiedzy dotyczącej systemów transportu w przemyśle offshore, ich zastosowania oraz technologii budowy i remontów.
Treści programoweT-W-1Klasyfikacja obiektów oceanotechnicznych: konstrukcje pływające, zanurzalne, posadawiane na dnie, stacjonarne i przestawne, zatapiane, robocze, mieszkalne i rekreacyjne. Platformy, kesony, instalacje rurociągów, instalacje energetyczne. Systemy transportowe obsługujące obiekty głębinowe. Systemy nawodne i podwodne. Metody budowy, transportu i posadowienia platform. Statki specjalne. Doki pływające. Kategorie pojazdów głębinowych: załogowe i bezzałogowe, pływające i kroczące, systemy autonomiczne i systemy uwięziowe. Systemy rurociągów. Kryteria technologiczne i eksploatacyjne w projektowaniu i budowie środków transportu obsługującego przemysł offshore. Rola transportu w pracach podwodnych. Automatyzacja transportu głębinowego. Technologiczność remontowa. Kontrola stanu technicznego urządzeń i obiektów podwodnych. Obsługa obiektów. Zaliczenie przedmiotu.
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-2Metody problemowe: wykład problemowy.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena ciągła.
S-2Ocena podsumowująca: na podstawie pisemnego zaliczenia.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma wiedzy niezbędnej do rozwiązania podstawowych problemów.
3,0Student ma wiedzę niezbędną do rozwiązania podstawowych problemów.
3,5Student ma wiedzę niezbędną do rozwiązania problemów o średnim stopniu trudności.
4,0Student ma wiedzę niezbędną do rozwiązania problemów o zaawansowanym stopniu trudności.
4,5Student ma wiedzę niezbędną do sformułowania i rozwiązania problemów o średnim stopniu trudności.
5,0Student ma wiedzę niezbędną do sformułowania i rozwiązania problemów o zaawansowanym stopniu trudności.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D2-09_U01potrafi rozwiązywać podstawowe zadania w zakresie systemów transportu w przemyśle offshore, ich zastosowania oraz technologii budowy i remontów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_U22potrafi zaproponować możliwości ulepszenia lub modyfikacji istniejących rozwiązań technicznych urządzeń, obiektów, systemów i procesów transportowych
TR_2A_U17potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją zaprojektować oraz zrealizować, co najmniej w części, złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla transportu
TR_2A_U21potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć nauki i techniki do rozwiązywania problemów inżynierskich w zakresie transportu
TR_2A_U15potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla transportu, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
TR_2A_U16potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla transportu, oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia dostrzegając ich ograniczenia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U16potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA2_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA2_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie wiedzy dotyczącej systemów transportu w przemyśle offshore, ich zastosowania oraz technologii budowy i remontów.
Treści programoweT-W-1Klasyfikacja obiektów oceanotechnicznych: konstrukcje pływające, zanurzalne, posadawiane na dnie, stacjonarne i przestawne, zatapiane, robocze, mieszkalne i rekreacyjne. Platformy, kesony, instalacje rurociągów, instalacje energetyczne. Systemy transportowe obsługujące obiekty głębinowe. Systemy nawodne i podwodne. Metody budowy, transportu i posadowienia platform. Statki specjalne. Doki pływające. Kategorie pojazdów głębinowych: załogowe i bezzałogowe, pływające i kroczące, systemy autonomiczne i systemy uwięziowe. Systemy rurociągów. Kryteria technologiczne i eksploatacyjne w projektowaniu i budowie środków transportu obsługującego przemysł offshore. Rola transportu w pracach podwodnych. Automatyzacja transportu głębinowego. Technologiczność remontowa. Kontrola stanu technicznego urządzeń i obiektów podwodnych. Obsługa obiektów. Zaliczenie przedmiotu.
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-2Metody problemowe: wykład problemowy.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena ciągła.
S-2Ocena podsumowująca: na podstawie pisemnego zaliczenia.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi rozwiązać podstawowych problemów.
3,0Student potrafi rozwiązać podstawowe problemy.
3,5Student potrafi rozwiązać problemy o średnim stopniu trudności.
4,0Student potrafi rozwiązać problemy o zaawansowanym stopniu trudności.
4,5Student potrafi sformułować i rozwiązać problemy o średnim stopniu trudności.
5,0Student potrafi sformułować i rozwiązać problemy o zaawansowanym stopniu trudności.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D2-09_K01ma kompetencje w zakresie systemów transportu w przemyśle offshore, ich zastosowania oraz technologii budowy i remontów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_K08jest wrażliwy na występujące w transporcie zagrożenia i ma świadomość związanego z nimi ryzyka i konsekwencji zagrożeń
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T2A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie wiedzy dotyczącej systemów transportu w przemyśle offshore, ich zastosowania oraz technologii budowy i remontów.
Treści programoweT-W-1Klasyfikacja obiektów oceanotechnicznych: konstrukcje pływające, zanurzalne, posadawiane na dnie, stacjonarne i przestawne, zatapiane, robocze, mieszkalne i rekreacyjne. Platformy, kesony, instalacje rurociągów, instalacje energetyczne. Systemy transportowe obsługujące obiekty głębinowe. Systemy nawodne i podwodne. Metody budowy, transportu i posadowienia platform. Statki specjalne. Doki pływające. Kategorie pojazdów głębinowych: załogowe i bezzałogowe, pływające i kroczące, systemy autonomiczne i systemy uwięziowe. Systemy rurociągów. Kryteria technologiczne i eksploatacyjne w projektowaniu i budowie środków transportu obsługującego przemysł offshore. Rola transportu w pracach podwodnych. Automatyzacja transportu głębinowego. Technologiczność remontowa. Kontrola stanu technicznego urządzeń i obiektów podwodnych. Obsługa obiektów. Zaliczenie przedmiotu.
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-2Metody problemowe: wykład problemowy.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena ciągła.
S-2Ocena podsumowująca: na podstawie pisemnego zaliczenia.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości odpowiedzialności za pracę własną i ponoszenia odpowiedzialności w zakresie przedmiotu.
3,0Student ma podstawową świadomość odpowiedzialności za pracę własną i ponoszenia odpowiedzialności w zakresie przedmiotu.
3,5Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną i ponoszenia odpowiedzialności w zakresie przedmiotu.
4,0Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną i pewną gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole, a także ponoszenia odpowiedzialności w zakresie przedmiotu.
4,5Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną i dużą gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole, a także ponoszenia odpowiedzialności w zakresie przedmiotu.
5,0Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną, dużą gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole, zdolność do przewodzenia zespołowi, a także ponoszenia odpowiedzialności w zakresie przedmiotu.