Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (N2)
specjalność: Inżynieria floty morskiej

Sylabus przedmiotu Centra logistyczne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Transport
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Centra logistyczne
Specjalność Logistyczne zarządzanie transportem zintegrowanym
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Anna Wiktorowska-Jasik <Anna.Wiktorowska-Jasik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 11 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 15 1,50,41zaliczenie
wykładyW2 20 1,50,59egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy logistyki, znajomość elementów infrastruktury transportowo-magazynowej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawami organizacji procesów przepływu produktów w sieciach logistycznych, w których punktami węzłowymi są centra logistyczne.
C-2Celem jest poznanie obiektów przestrzennych, jakimi sa centa logistyczne pod kątem ich infrastruktury, wyposażenia, oraganizacji i wpływu na procesy dystrybucyjne wyrobów.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Czynnniki sprzyjające rozwojowi centrów logistycznych1
T-A-2Rodzaje i typy obiektów logistycznych-cechy i funkcje tradycyjnych i nowoczesnych1
T-A-3Analiza uwarunkowań budowy centrów logistycznych -wybór lokalizacji obiektu1
T-A-4Centra logistyczne jako punkty modalne sieci logistycznej i miejsca realizacji kompleksowej obsługi logistycznej1
T-A-5Oparatorzy logistyczni1
T-A-6Fazy realizacji inwestycji związanej z projektowaniem i budową centrum logistycznego1
T-A-7Projektowanie centrum logistycznego-projekt koncepcyjny4
T-A-8Przykłady polskich centrów logistycznych i wybranych krajów Europy Zachodniej2
T-A-9Centra magazynowe - rynek powierzchni magazynowych w Polsce1
T-A-10Zaliczenie formy zajęć2
15
wykłady
T-W-1Koncepcja i istota centrum logistycznego1
T-W-2Klasyfikacje i charakterystyka centrów logistycznych1
T-W-3Koncepcje lokalizacji centrów logistycznych1
T-W-4Zadania i funkcje centów logistycznych i ich rola w procesach dystrybucyjnych2
T-W-5Infra i suprastruktura centrum logistycznego2
T-W-6Usługi świadczone w centach logistycznych2
T-W-7Podmiot zarządzający centrum logistycznym i organizacja funkcjonowania1
T-W-8Użytkownicy centrów logistycznych1
T-W-9Projektowanie centrów logistycznych2
T-W-10Przykłady rozwiązań stosowanych w wybranych centach logistycznych w Polsce i innych krajach Europy2
T-W-11Modele inicjowania budowy centrów logistycznych2
T-W-12Centra magazynowe2
T-W-13Partnerstwo Publiczno-Prywatne w centach logistycznmych1
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Studiowanie literatury15
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia formy zajęć8
38
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach20
A-W-2Studiowanie literatury i czasopism branżowych10
A-W-3Przygotowanie do egzaminu i udział w egzaminie7
37

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny/typowe środki audiowizualne
M-2Ćwiczenia audytoryjne/typowe środki audiowizualne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Egzamin pisemny - wykłady
S-2Ocena formująca: Ocena ciągła/wyniki zaliczenia pisemnego

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D1-15-3_W01
Student ma wiedzę z zakresu organizacji procesów logistycznych, rozumie ekonomiczne i środowiskowe uwarunkowania działalności centrów logistycznych, zna trendy rozojowe rynku usług logistycznych
TR_2A_W05, TR_2A_W10T2A_W05, T2A_W08InzA2_W03C-1T-A-2, T-A-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-10, T-W-13M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D1-15-3_U01
Student w wyniku przeprowadzonych zajęć powinien umieć wstępnie koordynować proces lokalizacji centrów logistycznych, dopierać odpowiednie narzędzia realizacji zadań i wykonać projekt koncepcyjny obiektu logistycznego
TR_2A_U10, TR_2A_U11, TR_2A_U13, TR_2A_U17T2A_U08, T2A_U09, T2A_U10, T2A_U11, T2A_U15, T2A_U19InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U03, InzA2_U05, InzA2_U08C-2T-A-2, T-A-3, T-W-5, T-W-6, T-W-9, T-W-10, T-W-12M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D1-15-3_K01
Student rozumie pozatechniczne aspekty i konsekwencje dzialalności centrów logistycznych, potrafi współpacować w grupie, jest odpowiedzialny za powierzone mu zadania
TR_2A_K02, TR_2A_K04, TR_2A_K07T2A_K02, T2A_K03, T2A_K04, T2A_K07InzA2_K01C-1, C-2T-A-3, T-A-5, T-W-4, T-W-6, T-W-8, T-W-13M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_D1-15-3_W01
Student ma wiedzę z zakresu organizacji procesów logistycznych, rozumie ekonomiczne i środowiskowe uwarunkowania działalności centrów logistycznych, zna trendy rozojowe rynku usług logistycznych
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0- Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_D1-15-3_U01
Student w wyniku przeprowadzonych zajęć powinien umieć wstępnie koordynować proces lokalizacji centrów logistycznych, dopierać odpowiednie narzędzia realizacji zadań i wykonać projekt koncepcyjny obiektu logistycznego
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_D1-15-3_K01
Student rozumie pozatechniczne aspekty i konsekwencje dzialalności centrów logistycznych, potrafi współpacować w grupie, jest odpowiedzialny za powierzone mu zadania
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli

Literatura podstawowa

  1. Fechner I., Centra logistyczne cel -realizacja - przyszłość, Biblioteka Logistyka, Poznań, 2004
  2. Rydzkowski W., Usługi logistyczne. Teoria i praktyka, Biblioteka Logistyka, Poznań, 2011
  3. Kisperska-Moroń D., Krzyżaniak S., Logistyka, Biblioteka Logistyka, Poznań, 2009
  4. Wojewódzka-Król K., Rolbiecki R., Infrastruktura transportu, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk, 2008
  5. Mindur M., Logistyka. Infrastruktura techniczna na świecie. Zarys teorii i praktyki, Instytut Technologii Eksploatacji Państwowy Instytut Badawczy, Warszawa-Radom, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Smenov I., Filina L., Kotowska I., Pluciński M., Wiktorowska-Jasik A., Zintegrowane łańcuchy transportowe, Difin, Warszawa, 2008
  2. Fechner I., Zarządzanie łańcuhem dostaw, Wyższa Szkoła Logistyki, Poznań, 2007
  3. Kupiec L., Podstawy Logistyki, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Białymstoku, Białystok, 2010

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Czynnniki sprzyjające rozwojowi centrów logistycznych1
T-A-2Rodzaje i typy obiektów logistycznych-cechy i funkcje tradycyjnych i nowoczesnych1
T-A-3Analiza uwarunkowań budowy centrów logistycznych -wybór lokalizacji obiektu1
T-A-4Centra logistyczne jako punkty modalne sieci logistycznej i miejsca realizacji kompleksowej obsługi logistycznej1
T-A-5Oparatorzy logistyczni1
T-A-6Fazy realizacji inwestycji związanej z projektowaniem i budową centrum logistycznego1
T-A-7Projektowanie centrum logistycznego-projekt koncepcyjny4
T-A-8Przykłady polskich centrów logistycznych i wybranych krajów Europy Zachodniej2
T-A-9Centra magazynowe - rynek powierzchni magazynowych w Polsce1
T-A-10Zaliczenie formy zajęć2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Koncepcja i istota centrum logistycznego1
T-W-2Klasyfikacje i charakterystyka centrów logistycznych1
T-W-3Koncepcje lokalizacji centrów logistycznych1
T-W-4Zadania i funkcje centów logistycznych i ich rola w procesach dystrybucyjnych2
T-W-5Infra i suprastruktura centrum logistycznego2
T-W-6Usługi świadczone w centach logistycznych2
T-W-7Podmiot zarządzający centrum logistycznym i organizacja funkcjonowania1
T-W-8Użytkownicy centrów logistycznych1
T-W-9Projektowanie centrów logistycznych2
T-W-10Przykłady rozwiązań stosowanych w wybranych centach logistycznych w Polsce i innych krajach Europy2
T-W-11Modele inicjowania budowy centrów logistycznych2
T-W-12Centra magazynowe2
T-W-13Partnerstwo Publiczno-Prywatne w centach logistycznmych1
20

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Studiowanie literatury15
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia formy zajęć8
38
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach20
A-W-2Studiowanie literatury i czasopism branżowych10
A-W-3Przygotowanie do egzaminu i udział w egzaminie7
37
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D1-15-3_W01Student ma wiedzę z zakresu organizacji procesów logistycznych, rozumie ekonomiczne i środowiskowe uwarunkowania działalności centrów logistycznych, zna trendy rozojowe rynku usług logistycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu oraz kierunków pokrewnych
TR_2A_W10ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych, środowiskowych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawami organizacji procesów przepływu produktów w sieciach logistycznych, w których punktami węzłowymi są centra logistyczne.
Treści programoweT-A-2Rodzaje i typy obiektów logistycznych-cechy i funkcje tradycyjnych i nowoczesnych
T-A-4Centra logistyczne jako punkty modalne sieci logistycznej i miejsca realizacji kompleksowej obsługi logistycznej
T-W-1Koncepcja i istota centrum logistycznego
T-W-2Klasyfikacje i charakterystyka centrów logistycznych
T-W-3Koncepcje lokalizacji centrów logistycznych
T-W-5Infra i suprastruktura centrum logistycznego
T-W-6Usługi świadczone w centach logistycznych
T-W-10Przykłady rozwiązań stosowanych w wybranych centach logistycznych w Polsce i innych krajach Europy
T-W-13Partnerstwo Publiczno-Prywatne w centach logistycznmych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny/typowe środki audiowizualne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Egzamin pisemny - wykłady
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0- Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D1-15-3_U01Student w wyniku przeprowadzonych zajęć powinien umieć wstępnie koordynować proces lokalizacji centrów logistycznych, dopierać odpowiednie narzędzia realizacji zadań i wykonać projekt koncepcyjny obiektu logistycznego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_U10potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne, jak również formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i badawczymi
TR_2A_U11potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich, integrować wiedzę z zakresu dziedzin i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniając także aspekty pozatechniczne, w tym środowiskowe, ekonomiczne i prawne
TR_2A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu z transportem istniejące rozwiązania techniczne: urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
TR_2A_U17potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją zaprojektować oraz zrealizować, co najmniej w części, złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla transportu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
T2A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA2_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Celem jest poznanie obiektów przestrzennych, jakimi sa centa logistyczne pod kątem ich infrastruktury, wyposażenia, oraganizacji i wpływu na procesy dystrybucyjne wyrobów.
Treści programoweT-A-2Rodzaje i typy obiektów logistycznych-cechy i funkcje tradycyjnych i nowoczesnych
T-A-3Analiza uwarunkowań budowy centrów logistycznych -wybór lokalizacji obiektu
T-W-5Infra i suprastruktura centrum logistycznego
T-W-6Usługi świadczone w centach logistycznych
T-W-9Projektowanie centrów logistycznych
T-W-10Przykłady rozwiązań stosowanych w wybranych centach logistycznych w Polsce i innych krajach Europy
T-W-12Centra magazynowe
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia audytoryjne/typowe środki audiowizualne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena ciągła/wyniki zaliczenia pisemnego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D1-15-3_K01Student rozumie pozatechniczne aspekty i konsekwencje dzialalności centrów logistycznych, potrafi współpacować w grupie, jest odpowiedzialny za powierzone mu zadania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_K02ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
TR_2A_K04potrafi współdziałać i pracować w grupie, ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
TR_2A_K07rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność, potrafi przekazać informacje i opinie na ten temat z uwzględnieniem różnych punktów widzenia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T2A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawami organizacji procesów przepływu produktów w sieciach logistycznych, w których punktami węzłowymi są centra logistyczne.
C-2Celem jest poznanie obiektów przestrzennych, jakimi sa centa logistyczne pod kątem ich infrastruktury, wyposażenia, oraganizacji i wpływu na procesy dystrybucyjne wyrobów.
Treści programoweT-A-3Analiza uwarunkowań budowy centrów logistycznych -wybór lokalizacji obiektu
T-A-5Oparatorzy logistyczni
T-W-4Zadania i funkcje centów logistycznych i ich rola w procesach dystrybucyjnych
T-W-6Usługi świadczone w centach logistycznych
T-W-8Użytkownicy centrów logistycznych
T-W-13Partnerstwo Publiczno-Prywatne w centach logistycznmych
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia audytoryjne/typowe środki audiowizualne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena ciągła/wyniki zaliczenia pisemnego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli