Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (N1)
specjalność: Zintegrowany transport wodny i lądowy
Sylabus przedmiotu Infrastruktura transportu wodnego:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Transport | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Infrastruktura transportu wodnego | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Iouri Semenov <Iouri.Semenov@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość geografii fizycznej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Analiza infrastruktrury transportu wodnego i możliwości jej wykorzystania |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Drogi wodne morskie; dynamika wód | 3 |
T-A-2 | Drogi wodne śródlądowe; klasyfikacja dróg wodnych | 3 |
T-A-3 | Budowle hydrotechniczne; przepustowość budowli żeglownych | 3 |
T-A-4 | Zaliczenie ćwiczen | 1 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Elementy infrastruktury transportu wodnego | 2 |
T-W-2 | Charakterystyka dróg wodnych | 1 |
T-W-3 | Drogi morskie i śródlądowe | 1 |
T-W-4 | Porty morskie i śródlądowe | 3 |
T-W-5 | Budowle hydrotechniczne | 3 |
T-W-6 | Infrastruktura zaplecza technicznego transportu | 1 |
T-W-7 | Sieci transportu wodnego | 1 |
T-W-8 | Infrastruktura transportu zintegrowanego | 2 |
T-W-9 | Metody kształtowania infrastruktury transportu wodnego | 3 |
T-W-10 | Prognozowanie rozwoju infrastruktury transportu wodnego | 1 |
T-W-11 | Tendencje światowe rozwoju infrastrulktury transportu wodnego | 1 |
T-W-12 | Zaliczenie | 1 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Udział w ćwiczeniach | 10 |
A-A-2 | Studiowanie literatury | 10 |
A-A-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 5 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 20 |
A-W-2 | Studiowanie literatury i czasopism fachowych | 20 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 10 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne treści wykładowych na bazie testu zamkniętego |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeniowych |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_1A_C 02_W01 Student ma wiedzę na temat funkcjonowania i wykorzystywania wodnej infrastruktury transportowej oraz zna metody jej kształtowania | TR_1A_W08 | T1A_W04, T1A_W05 | InzA_W05 | C-1 | T-W-9, T-W-3, T-W-4, T-W-11, T-W-8, T-W-5, T-A-3, T-W-1, T-A-1, T-W-7, T-W-6, T-W-2, T-W-10, T-A-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_1A_C05_U01 Student potrafi przy formułowaniu i rozwiazywaniu zadań inżynierskich w zakresie infrastruktury transportu wodnego dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne | TR_1A_U12 | T1A_U11 | — | C-1 | T-W-7, T-W-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
TR_1A_C05_U02 Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić i stacjonarne obiekty występujących w infrastrukturze transportu wodnego | TR_1A_U15 | T1A_U14 | InzA_U06 | C-1 | T-A-3, T-W-5 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_1A_C 02_K01 Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej w zakresie infrastruktury transportu wodnego, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje | TR_1A_K02 | T1A_K02 | InzA_K01 | C-1 | T-W-1, T-W-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_1A_C 02_W01 Student ma wiedzę na temat funkcjonowania i wykorzystywania wodnej infrastruktury transportowej oraz zna metody jej kształtowania | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową | |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_1A_C05_U01 Student potrafi przy formułowaniu i rozwiazywaniu zadań inżynierskich w zakresie infrastruktury transportu wodnego dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań | |
TR_1A_C05_U02 Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić i stacjonarne obiekty występujących w infrastrukturze transportu wodnego | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_1A_C 02_K01 Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej w zakresie infrastruktury transportu wodnego, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli |
Literatura podstawowa
- Wszelaczyński W., Drogi wodne śródlądowe, Politechnika Gdańska, Gdańsk, 1990
- Tołkacz L., Infrastruktura transporu wodnego. Tom I. Infrastruktura transportu śródlądowego, WTMiT ZUT w Szczecinie, Szczecin, 2010, Wersja elektroniczna
- Tołkacz L., Infrastruktura transportu wodnego. Tom II. Infrastruktura transportu morskiego, WTMiT ZUT w Szczecinie, Szczecin, 2011, Wersja elektroniczna
Literatura dodatkowa
- Hueckel S., Budowle morskie, Morskie, Gdańsk, 1975