Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Oceanotechnika (S2)
specjalność: Projektowanie i budowa obiektów oceanotechnicznych

Sylabus przedmiotu Praktyka:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Oceanotechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praktyka
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Technicznego Zabezpieczenia Okrętów
Nauczyciel odpowiedzialny Zbigniew Łosiewicz <Zbigniew.Losiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praktykiPR2 4 4,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zapoznanie się z obowiązującymi zasadami realizacji praktyk.
W-2Obowiązek ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW).
W-3Zawarcie umowy pomiędzy uczelnią a placówką, w której realizowana jest praktyka zawodowa przez studenta.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Weryfikacja posiadanej przez studenta wiedzy teoretycznej z rzeczywistością, zdobycie nowych doświadczeń zawodowych w realnych warunkach pracy. Praktyczne zastosowanie wiedzy i umiejętności zdobytych w czasie studiów w praktyce.
C-2Zebranie materiałów do pracy dyplomowej jak i zdobycie nowych motywacji do dalszego kształcenia.
C-3Zapoznanie się studenta z realiami funkcjonowania zakładu pracy na tle obowiązującego prawa, hierarchią służbową, tajemnicą służbową, relacjami międzyludzkimi, nauką analizy i wyboru dobrych wzorców (szczególnie obowiązkowości, lojalności wobec macierzystej firmy, odpowiedzialności, poczucia tożsamości, poczucia własnej wartości, itp.) przydatnych w przyszłym życiu, szczególnie w sferze zawodowej.
C-4Próba oceny roli oraz znaczenia zakładu pracy w gospodarce i życiu lokalnej społeczności oraz zdobycie przez studenta doświadczenia na rynku pracy.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praktyki
T-PR-1Poznanie struktury zakładu pracy i zakresu jego działalności, poznanie przepisów BHP i o tajemnicy służbowej.1
T-PR-2Poznanie dokumentacji technicznej urządzeń, systemów i procesów.1
T-PR-3Poznanie struktury organizacyjnej i sposobu zarządzania firmą.1
T-PR-44.1. Weryfikacja posiadanej przez studenta wiedzy teoretycznej z rzeczywistością. 4.2. Zdobycie nowych doświadczeń zawodowych w realnych warunkach pracy. 4.3. Zebranie materiałów do pracy dyplomowej, jak i zdobycie nowych motywacji do dalszego kształcenia. 4.4. Zapoznanie się studenta z realiami funkcjonowania zakładu pracy na tle obowiązującego prawa, hierarchią służbową, tajemnicą służbową, relacjami międzyludzkimi. 4.5. Nauka analizy i wyboru dobrych wzorców (szczególnie obowiązkowości, lojalności wobec macierzystej firmy, odpowiedzialności, poczucia tożsamości, poczucia własnej wartości, itp.) przydatnych w przyszłym życiu, szczególnie w sferze zawodowej. 4.6. Próba oceny roli oraz znaczenia zakładu pracy w gospodarce i życiu lokalnej społeczności. 4.7. Zdobycie przez studenta doświadczenia na rynku pracy.1
4

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praktyki
A-PR-1Szkolenie BHP.8
A-PR-2Poznanie specyfiki zakładu pracy i formy działalności.6
A-PR-3Realizacja programu praktyk.30
A-PR-4Rejestracja przebiegu praktyki zawodowej w formie dziennika praktyk.16
A-PR-5Realizacja zadań programu praktyk dla kierunku Oceanotechnika.40
100

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Spotkanie informacyjne pełnomocnika dziekana ds. praktyk zawodowych ze studentami zapoznające studentów z zasadami obowiazującymi przy realizacji praktyki zawodowej na kierunku Oceanotechnika.
M-2Metody praktyczne - ćwiczenia produkcyjne.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena pracy studenta na podstawie oceny na praktyce zawodowej wystawionej przez bezpośredniego opiekuna w miejscu realizacji praktyki oraz weryfikacja dziennika praktyk i potwierdzenia odbycia praktyki zawodowej przez pełnomocnika dziekana ds. praktyk zawodowych.
S-2Ocena podsumowująca: Możliwość zaliczenia pracy zawodowej na poczet praktyki zawodowej.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_2A_P01_W01
Student powinien posiadać wiedzę dotyczącą realizowanych zadań przewidzianych w programie praktyki zawodowej.
O_2A_W12, O_2A_W09, O_2A_W08, O_2A_W07T2A_W02, T2A_W08, T2A_W09, T2A_W10, T2A_W11InzA2_W03, InzA2_W04C-4, C-2, C-3, C-1T-PR-4M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_2A_P01_U01
Student potrafi w sposób praktyczny wykorzystać wiedzę zdobytą w dotychczasowym toku studiów.
O_2A_U16, O_2A_U02, O_2A_U11T2A_U01, T2A_U02, T2A_U10, T2A_U13, T2A_U14, T2A_U18InzA2_U01, InzA2_U03, InzA2_U04, InzA2_U07C-1, C-2, C-3, C-4T-PR-4M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_2A_P01_K01
Potrafi wykorzystać umiejętności zdobyte podczas studiów podczas pracy zawodowej.
O_2A_K04, O_2A_K03, O_2A_K05T2A_K02, T2A_K03, T2A_K04InzA2_K01, InzA2_K02C-3, C-2, C-4, C-1T-PR-3, T-PR-4, T-PR-1, T-PR-2M-1, M-2S-2, S-1
O_2A_P01_K02
Ma świadomość znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu realnych problemów społecznych i technicznych w zakładzie pracy.
O_2A_K07, O_2A_K02T2A_K02, T2A_K06InzA2_K01, InzA2_K02C-1, C-2, C-3, C-4T-PR-4M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
O_2A_P01_W01
Student powinien posiadać wiedzę dotyczącą realizowanych zadań przewidzianych w programie praktyki zawodowej.
2,0Brak dziennika praktyk
3,0Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakładu pracy
3,5Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakładu pracy
4,0Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakładu pracy
4,5Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakładu pracy
5,0Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakładu pracy

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
O_2A_P01_U01
Student potrafi w sposób praktyczny wykorzystać wiedzę zdobytą w dotychczasowym toku studiów.
2,0Brak dziennika praktyk
3,0Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakładu pracy
3,5Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakładu pracy
4,0Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakładu pracy
4,5Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakładu pracy
5,0Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakładu pracy

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
O_2A_P01_K01
Potrafi wykorzystać umiejętności zdobyte podczas studiów podczas pracy zawodowej.
2,0Brak dziennika praktyk
3,0Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakładu pracy
3,5Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakładu pracy
4,0Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakładu pracy
4,5Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakładu pracy
5,0Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakładu pracy
O_2A_P01_K02
Ma świadomość znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu realnych problemów społecznych i technicznych w zakładzie pracy.
2,0Brak dziennika praktyk
3,0Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakładu pracy
3,5Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakładu pracy
4,0Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakładu pracy
4,5Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakładu pracy
5,0Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakładu pracy

Literatura podstawowa

  1. Zbigniew Łosiewicz, Program studenckiej praktyki zawodowej, Informacje w zakładce Praktyki na stronie wydziałowej: www.wtmit.zut.edu.pl, 2010

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Poznanie struktury zakładu pracy i zakresu jego działalności, poznanie przepisów BHP i o tajemnicy służbowej.1
T-PR-2Poznanie dokumentacji technicznej urządzeń, systemów i procesów.1
T-PR-3Poznanie struktury organizacyjnej i sposobu zarządzania firmą.1
T-PR-44.1. Weryfikacja posiadanej przez studenta wiedzy teoretycznej z rzeczywistością. 4.2. Zdobycie nowych doświadczeń zawodowych w realnych warunkach pracy. 4.3. Zebranie materiałów do pracy dyplomowej, jak i zdobycie nowych motywacji do dalszego kształcenia. 4.4. Zapoznanie się studenta z realiami funkcjonowania zakładu pracy na tle obowiązującego prawa, hierarchią służbową, tajemnicą służbową, relacjami międzyludzkimi. 4.5. Nauka analizy i wyboru dobrych wzorców (szczególnie obowiązkowości, lojalności wobec macierzystej firmy, odpowiedzialności, poczucia tożsamości, poczucia własnej wartości, itp.) przydatnych w przyszłym życiu, szczególnie w sferze zawodowej. 4.6. Próba oceny roli oraz znaczenia zakładu pracy w gospodarce i życiu lokalnej społeczności. 4.7. Zdobycie przez studenta doświadczenia na rynku pracy.1
4

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1Szkolenie BHP.8
A-PR-2Poznanie specyfiki zakładu pracy i formy działalności.6
A-PR-3Realizacja programu praktyk.30
A-PR-4Rejestracja przebiegu praktyki zawodowej w formie dziennika praktyk.16
A-PR-5Realizacja zadań programu praktyk dla kierunku Oceanotechnika.40
100
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_2A_P01_W01Student powinien posiadać wiedzę dotyczącą realizowanych zadań przewidzianych w programie praktyki zawodowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_W12ma wiedzę w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz organizacji własnej pracy
O_2A_W09ma podstawową wiedzę w zakresie ochrony własności intelektualnej, zna akty prawne chroniące dorobek intelektualny, zna i rozumie znaczenie ochrony własności intelektualnej, ochrony własności przemysłowej i praw autorskich oraz uwarunkowań prawnych uzyskania ochrony wynalazków i wzorów użytkowych, jak również odpowiedzialności cywilnej i prawnej za naruszenie tych praw
O_2A_W08ma podstawową wiedzę dotyczącą organizacji, marketingu i zarządzania, w tym zarządzania jakością, niezbędną do kreowania celów rynkowych przedsiębiorstwa oraz prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie właściwym dla oceanotechniki
O_2A_W07zna i rozumie wpływ uwarunkowań prawnych, ekonomicznych i społecznych na procesy projektowania, wytwarzania i eksploatacji maszyn, systemów i obiektów oceanotechnicznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
T2A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T2A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
T2A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA2_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-4Próba oceny roli oraz znaczenia zakładu pracy w gospodarce i życiu lokalnej społeczności oraz zdobycie przez studenta doświadczenia na rynku pracy.
C-2Zebranie materiałów do pracy dyplomowej jak i zdobycie nowych motywacji do dalszego kształcenia.
C-3Zapoznanie się studenta z realiami funkcjonowania zakładu pracy na tle obowiązującego prawa, hierarchią służbową, tajemnicą służbową, relacjami międzyludzkimi, nauką analizy i wyboru dobrych wzorców (szczególnie obowiązkowości, lojalności wobec macierzystej firmy, odpowiedzialności, poczucia tożsamości, poczucia własnej wartości, itp.) przydatnych w przyszłym życiu, szczególnie w sferze zawodowej.
C-1Weryfikacja posiadanej przez studenta wiedzy teoretycznej z rzeczywistością, zdobycie nowych doświadczeń zawodowych w realnych warunkach pracy. Praktyczne zastosowanie wiedzy i umiejętności zdobytych w czasie studiów w praktyce.
Treści programoweT-PR-44.1. Weryfikacja posiadanej przez studenta wiedzy teoretycznej z rzeczywistością. 4.2. Zdobycie nowych doświadczeń zawodowych w realnych warunkach pracy. 4.3. Zebranie materiałów do pracy dyplomowej, jak i zdobycie nowych motywacji do dalszego kształcenia. 4.4. Zapoznanie się studenta z realiami funkcjonowania zakładu pracy na tle obowiązującego prawa, hierarchią służbową, tajemnicą służbową, relacjami międzyludzkimi. 4.5. Nauka analizy i wyboru dobrych wzorców (szczególnie obowiązkowości, lojalności wobec macierzystej firmy, odpowiedzialności, poczucia tożsamości, poczucia własnej wartości, itp.) przydatnych w przyszłym życiu, szczególnie w sferze zawodowej. 4.6. Próba oceny roli oraz znaczenia zakładu pracy w gospodarce i życiu lokalnej społeczności. 4.7. Zdobycie przez studenta doświadczenia na rynku pracy.
Metody nauczaniaM-1Spotkanie informacyjne pełnomocnika dziekana ds. praktyk zawodowych ze studentami zapoznające studentów z zasadami obowiazującymi przy realizacji praktyki zawodowej na kierunku Oceanotechnika.
M-2Metody praktyczne - ćwiczenia produkcyjne.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Możliwość zaliczenia pracy zawodowej na poczet praktyki zawodowej.
S-1Ocena podsumowująca: Ocena pracy studenta na podstawie oceny na praktyce zawodowej wystawionej przez bezpośredniego opiekuna w miejscu realizacji praktyki oraz weryfikacja dziennika praktyk i potwierdzenia odbycia praktyki zawodowej przez pełnomocnika dziekana ds. praktyk zawodowych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak dziennika praktyk
3,0Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakładu pracy
3,5Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakładu pracy
4,0Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakładu pracy
4,5Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakładu pracy
5,0Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakładu pracy
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_2A_P01_U01Student potrafi w sposób praktyczny wykorzystać wiedzę zdobytą w dotychczasowym toku studiów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_U16posiada umiejętność organizacji własnej pracy niezbędnej do podjęcia pracy w środowisku przemysłowym, jak również potrafi odpowiednio zastosować podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy
O_2A_U02potrafi pracować indywidualnie i w zespole; potrafi ocenić pracochłonność zadania oraz zapewnić jego realizację w założonym terminie; potrafi porozumiewać się w środowisku zawodowym i innym z wykorzystaniem różnych technik
O_2A_U11potrafi – przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych – wykorzystywać i integrować wiedzę pochodzącą z różnych źródeł, zarówno z zakresu oceanotechniki, jak i innych dziedzin nauki i techniki, uwzględniając aspekty pozatechniczne (np. prawne czy ekonomiczne)
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U13ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T2A_U14potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działali inżynierskich
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA2_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA2_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Weryfikacja posiadanej przez studenta wiedzy teoretycznej z rzeczywistością, zdobycie nowych doświadczeń zawodowych w realnych warunkach pracy. Praktyczne zastosowanie wiedzy i umiejętności zdobytych w czasie studiów w praktyce.
C-2Zebranie materiałów do pracy dyplomowej jak i zdobycie nowych motywacji do dalszego kształcenia.
C-3Zapoznanie się studenta z realiami funkcjonowania zakładu pracy na tle obowiązującego prawa, hierarchią służbową, tajemnicą służbową, relacjami międzyludzkimi, nauką analizy i wyboru dobrych wzorców (szczególnie obowiązkowości, lojalności wobec macierzystej firmy, odpowiedzialności, poczucia tożsamości, poczucia własnej wartości, itp.) przydatnych w przyszłym życiu, szczególnie w sferze zawodowej.
C-4Próba oceny roli oraz znaczenia zakładu pracy w gospodarce i życiu lokalnej społeczności oraz zdobycie przez studenta doświadczenia na rynku pracy.
Treści programoweT-PR-44.1. Weryfikacja posiadanej przez studenta wiedzy teoretycznej z rzeczywistością. 4.2. Zdobycie nowych doświadczeń zawodowych w realnych warunkach pracy. 4.3. Zebranie materiałów do pracy dyplomowej, jak i zdobycie nowych motywacji do dalszego kształcenia. 4.4. Zapoznanie się studenta z realiami funkcjonowania zakładu pracy na tle obowiązującego prawa, hierarchią służbową, tajemnicą służbową, relacjami międzyludzkimi. 4.5. Nauka analizy i wyboru dobrych wzorców (szczególnie obowiązkowości, lojalności wobec macierzystej firmy, odpowiedzialności, poczucia tożsamości, poczucia własnej wartości, itp.) przydatnych w przyszłym życiu, szczególnie w sferze zawodowej. 4.6. Próba oceny roli oraz znaczenia zakładu pracy w gospodarce i życiu lokalnej społeczności. 4.7. Zdobycie przez studenta doświadczenia na rynku pracy.
Metody nauczaniaM-1Spotkanie informacyjne pełnomocnika dziekana ds. praktyk zawodowych ze studentami zapoznające studentów z zasadami obowiazującymi przy realizacji praktyki zawodowej na kierunku Oceanotechnika.
M-2Metody praktyczne - ćwiczenia produkcyjne.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena pracy studenta na podstawie oceny na praktyce zawodowej wystawionej przez bezpośredniego opiekuna w miejscu realizacji praktyki oraz weryfikacja dziennika praktyk i potwierdzenia odbycia praktyki zawodowej przez pełnomocnika dziekana ds. praktyk zawodowych.
S-2Ocena podsumowująca: Możliwość zaliczenia pracy zawodowej na poczet praktyki zawodowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak dziennika praktyk
3,0Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakładu pracy
3,5Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakładu pracy
4,0Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakładu pracy
4,5Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakładu pracy
5,0Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakładu pracy
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_2A_P01_K01Potrafi wykorzystać umiejętności zdobyte podczas studiów podczas pracy zawodowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_K04rozumie konieczność działań zespołowych i potrafi brać odpowiedzialność za wyniki wspólnych działań
O_2A_K03potrafi współpracować i realizować zadania w grupie oraz ma świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków
O_2A_K05potrafi dokonać analizy zadań przydzielonych do realizacji, określając odpowiednie priorytety pozwalające na możliwie efektywne wykonanie tych zadań
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie się studenta z realiami funkcjonowania zakładu pracy na tle obowiązującego prawa, hierarchią służbową, tajemnicą służbową, relacjami międzyludzkimi, nauką analizy i wyboru dobrych wzorców (szczególnie obowiązkowości, lojalności wobec macierzystej firmy, odpowiedzialności, poczucia tożsamości, poczucia własnej wartości, itp.) przydatnych w przyszłym życiu, szczególnie w sferze zawodowej.
C-2Zebranie materiałów do pracy dyplomowej jak i zdobycie nowych motywacji do dalszego kształcenia.
C-4Próba oceny roli oraz znaczenia zakładu pracy w gospodarce i życiu lokalnej społeczności oraz zdobycie przez studenta doświadczenia na rynku pracy.
C-1Weryfikacja posiadanej przez studenta wiedzy teoretycznej z rzeczywistością, zdobycie nowych doświadczeń zawodowych w realnych warunkach pracy. Praktyczne zastosowanie wiedzy i umiejętności zdobytych w czasie studiów w praktyce.
Treści programoweT-PR-3Poznanie struktury organizacyjnej i sposobu zarządzania firmą.
T-PR-44.1. Weryfikacja posiadanej przez studenta wiedzy teoretycznej z rzeczywistością. 4.2. Zdobycie nowych doświadczeń zawodowych w realnych warunkach pracy. 4.3. Zebranie materiałów do pracy dyplomowej, jak i zdobycie nowych motywacji do dalszego kształcenia. 4.4. Zapoznanie się studenta z realiami funkcjonowania zakładu pracy na tle obowiązującego prawa, hierarchią służbową, tajemnicą służbową, relacjami międzyludzkimi. 4.5. Nauka analizy i wyboru dobrych wzorców (szczególnie obowiązkowości, lojalności wobec macierzystej firmy, odpowiedzialności, poczucia tożsamości, poczucia własnej wartości, itp.) przydatnych w przyszłym życiu, szczególnie w sferze zawodowej. 4.6. Próba oceny roli oraz znaczenia zakładu pracy w gospodarce i życiu lokalnej społeczności. 4.7. Zdobycie przez studenta doświadczenia na rynku pracy.
T-PR-1Poznanie struktury zakładu pracy i zakresu jego działalności, poznanie przepisów BHP i o tajemnicy służbowej.
T-PR-2Poznanie dokumentacji technicznej urządzeń, systemów i procesów.
Metody nauczaniaM-1Spotkanie informacyjne pełnomocnika dziekana ds. praktyk zawodowych ze studentami zapoznające studentów z zasadami obowiazującymi przy realizacji praktyki zawodowej na kierunku Oceanotechnika.
M-2Metody praktyczne - ćwiczenia produkcyjne.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Możliwość zaliczenia pracy zawodowej na poczet praktyki zawodowej.
S-1Ocena podsumowująca: Ocena pracy studenta na podstawie oceny na praktyce zawodowej wystawionej przez bezpośredniego opiekuna w miejscu realizacji praktyki oraz weryfikacja dziennika praktyk i potwierdzenia odbycia praktyki zawodowej przez pełnomocnika dziekana ds. praktyk zawodowych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak dziennika praktyk
3,0Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakładu pracy
3,5Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakładu pracy
4,0Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakładu pracy
4,5Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakładu pracy
5,0Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakładu pracy
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_2A_P01_K02Ma świadomość znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu realnych problemów społecznych i technicznych w zakładzie pracy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_K07wykazuje się przedsiębiorczością i pomysłowością w działalności zawodowej
O_2A_K02ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz rozumie związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje, w szczególności w odniesieniu do bezpieczeństwa własnego i innych osób oraz ochrony środowiska
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Weryfikacja posiadanej przez studenta wiedzy teoretycznej z rzeczywistością, zdobycie nowych doświadczeń zawodowych w realnych warunkach pracy. Praktyczne zastosowanie wiedzy i umiejętności zdobytych w czasie studiów w praktyce.
C-2Zebranie materiałów do pracy dyplomowej jak i zdobycie nowych motywacji do dalszego kształcenia.
C-3Zapoznanie się studenta z realiami funkcjonowania zakładu pracy na tle obowiązującego prawa, hierarchią służbową, tajemnicą służbową, relacjami międzyludzkimi, nauką analizy i wyboru dobrych wzorców (szczególnie obowiązkowości, lojalności wobec macierzystej firmy, odpowiedzialności, poczucia tożsamości, poczucia własnej wartości, itp.) przydatnych w przyszłym życiu, szczególnie w sferze zawodowej.
C-4Próba oceny roli oraz znaczenia zakładu pracy w gospodarce i życiu lokalnej społeczności oraz zdobycie przez studenta doświadczenia na rynku pracy.
Treści programoweT-PR-44.1. Weryfikacja posiadanej przez studenta wiedzy teoretycznej z rzeczywistością. 4.2. Zdobycie nowych doświadczeń zawodowych w realnych warunkach pracy. 4.3. Zebranie materiałów do pracy dyplomowej, jak i zdobycie nowych motywacji do dalszego kształcenia. 4.4. Zapoznanie się studenta z realiami funkcjonowania zakładu pracy na tle obowiązującego prawa, hierarchią służbową, tajemnicą służbową, relacjami międzyludzkimi. 4.5. Nauka analizy i wyboru dobrych wzorców (szczególnie obowiązkowości, lojalności wobec macierzystej firmy, odpowiedzialności, poczucia tożsamości, poczucia własnej wartości, itp.) przydatnych w przyszłym życiu, szczególnie w sferze zawodowej. 4.6. Próba oceny roli oraz znaczenia zakładu pracy w gospodarce i życiu lokalnej społeczności. 4.7. Zdobycie przez studenta doświadczenia na rynku pracy.
Metody nauczaniaM-1Spotkanie informacyjne pełnomocnika dziekana ds. praktyk zawodowych ze studentami zapoznające studentów z zasadami obowiazującymi przy realizacji praktyki zawodowej na kierunku Oceanotechnika.
M-2Metody praktyczne - ćwiczenia produkcyjne.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena pracy studenta na podstawie oceny na praktyce zawodowej wystawionej przez bezpośredniego opiekuna w miejscu realizacji praktyki oraz weryfikacja dziennika praktyk i potwierdzenia odbycia praktyki zawodowej przez pełnomocnika dziekana ds. praktyk zawodowych.
S-2Ocena podsumowująca: Możliwość zaliczenia pracy zawodowej na poczet praktyki zawodowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak dziennika praktyk
3,0Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakładu pracy
3,5Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakładu pracy
4,0Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakładu pracy
4,5Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakładu pracy
5,0Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakładu pracy