Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Oceanotechnika (S1)
specjalność: Budowa i eksploatacja siłowni okrętowych
Sylabus przedmiotu Konstrukcja okrętów 2:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Oceanotechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Konstrukcja okrętów 2 | ||
Specjalność | Projektowanie i budowa okrętów | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Konstrukcji, Mechaniki i Technologii Okrętów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zbigniew Sekulski <Zbigniew.Sekulski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Zbigniew Sekulski <Zbigniew.Sekulski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Elementy matematyki, mechaniki ogólnej, rysunku technicznego, wytrzymałości materiałów, metaloznawstwa z poprzedzających semestrów. |
W-2 | Podstawy konstrukcji okrętów z przedmiotu Konstrukcja okrętów. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie podstawowych umiejętności projektowania konstrukcji środkowej części kadłuba statków morskich różnych typów w oparciu o wymagania przepisów towarzystw klasyfikacyjnych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt wstępny konstrukcji sekcji przestrzennej w środkowej części kadłuba morskiego statku towarowego. | 28 |
T-P-2 | Zaliczenie zajęć. | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Charakterystyki konstrukcyjne wybranych typów statków i innych jednostek pływających: masowce, kontenerowce, tankowce, chemikaliowce, gazowce, Ro-Ro, promy pasażersko-samochodowe, wycieczkowce, statki szybkie, statki eksploracji i eksploatacji zasobów morza, doki pływające, jednostki zanurzalne. | 28 |
T-W-2 | Zaliczenie wykładów. | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestniczenie w zajęciach audytoryjnych. | 30 |
A-P-2 | Praca własna nad zadanymi zagadnieniami. | 7 |
A-P-3 | Przygotowanie się do zaliczenia projektu. | 1 |
38 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestniczenie w wykładach. | 30 |
A-W-2 | Własne studia literaturowe. | 5 |
A-W-3 | Przygotowanie się do zaliczenia wykładów. | 3 |
38 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład problemowy, wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie. |
M-2 | Ćwiczenia przedmiotowe. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena prac zadanych do samodzielnego wykonania przez studenta. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena z pisemnego zaliczenia wykładów. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
O_1A_null_W01 Absolwent posiada rozszerzoną wiedzę w zakresie projektowania konstrukcji wybranych typów statków. | O_1A_W18 | T1A_W04, T1A_W07 | InzA_W02 | C-1 | T-W-1, T-W-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
O_1A_null_U01 Absolwent potrafi zaprojektować konstrukcję kadłuba statku w części środkowej z dokładnością odpowiednią dla projektu koncepcyjnego zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej. | O_1A_U13 | T1A_U16 | InzA_U08 | C-1 | — | M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
O_1A_null_K01 Absolwent ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. | O_1A_K04 | T1A_K03, T1A_K04 | InzA_K01 | C-1 | — | M-2 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
O_1A_null_W01 Absolwent posiada rozszerzoną wiedzę w zakresie projektowania konstrukcji wybranych typów statków. | 2,0 | Nie posiada wystarczającej wiedzy na temat konstrukcji poznanych typów statków. |
3,0 | Posiada bardzo powierzchowną i z wieloma brakami wiedzę na temat konstrukcji poznanych typów statków. | |
3,5 | Posiada powierzchowną i z brakami wiedzę na temat konstrukcji poznanych typów statków. | |
4,0 | Posiada znaczną wiedzę na temat konstrukcji poznanych typów statków. | |
4,5 | Posiada szeroką wiedzę na temat konstrukcji poznanych typów statków. | |
5,0 | Posiada bardzo szeroką i wnikliwą wiedzę na temat konstrukcji poznanych typów statków. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
O_1A_null_U01 Absolwent potrafi zaprojektować konstrukcję kadłuba statku w części środkowej z dokładnością odpowiednią dla projektu koncepcyjnego zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej. | 2,0 | Absolwent nie potrafi zadowalająco zaprojektować konstrukcję kadłuba statku w części środkowej z dokładnością odpowiednią dla projektu koncepcyjnego zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej. |
3,0 | Absolwent potrafi wystarczająco dobrze zaprojektować konstrukcję kadłuba statku w części środkowej z dokładnością odpowiednią dla projektu koncepcyjnego zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej. | |
3,5 | Absolwent słabo potrafi zaprojektować konstrukcję kadłuba statku w części środkowej z dokładnością odpowiednią dla projektu koncepcyjnego zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej. | |
4,0 | Absolwent potrafi dobrze zaprojektować konstrukcję kadłuba statku w części środkowej z dokładnością odpowiednią dla projektu koncepcyjnego zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej. | |
4,5 | Absolwent potrafi dość dobrze zaprojektować konstrukcję kadłuba statku w części środkowej z dokładnością odpowiednią dla projektu koncepcyjnego zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej. | |
5,0 | Absolwent potrafi bardzo dobrze zaprojektować konstrukcję kadłuba statku w części środkowej z dokładnością odpowiednią dla projektu koncepcyjnego zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
O_1A_null_K01 Absolwent ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. | 2,0 | Absolwent nie potrafi współpracować i realizować zadań w grupie oraz nie posiada świadomości konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji wybranych typów statków. |
3,0 | Absolwent współpracuje i realizuje zadania w grupie z istotnymi brakami oraz ma niewielką świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji wybranych typów statków. | |
3,5 | Absolwent z niewielkimi brakami współpracuje i realizuje zadania w grupie oraz ma świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji wybranych typów statków. | |
4,0 | Absolwent dobrze współpracuje i realizuje zadania w grupie oraz ma dużą świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji wybranych typów statków. | |
4,5 | Absolwent bardzo dobrze współpracuje i realizuje zadania w grupie oraz ma bardzo dużą świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji wybranych typów statków. | |
5,0 | Absolwent potrafi bardzo dobrze współpracować i w pełni realizować zadania w grupie oraz ma bardzo dużą świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji wybranych typów statków. |
Literatura podstawowa
- Wewiórski S., Wituszyński K., Konstrukcja stalowego kadłuba okrętowego, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk, 1977
- Więckiewicz W., Budowa kadłubów statków morskich, WSM, Gdynia, 1999
- Wakuła W., Konstrukcja kadłuba okrętu, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk, 1975
Literatura dodatkowa
- Orszulok W., Wytrzymałość kadłuba statku w eksploatacji, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk, 1983
- Faltinsen O.M., Sea Loads on Ships and Offshore Structures, Cambridge Ocean Technology, 1993
- Pałucha K., Puchalski J., Śliwiński A., Statki poziomiego ładowania, TRADEMAR, Gdynia, 1996
- Puchalski J., Drewno, celuloza, papier w transporcie morskim, TRADEMAR, Gdynia, 1998
- Grzybowski L., Łączyński B., Nardzonek A., Puchalski J., Kontenery w transporcie morskim, TRADEMAR, Gdynia, 1997
- Wiewióra A., Wesołek Z., Puchalski J., Ropa naftowa w transporcie morskim, TRADEMAR, Gdynia, 1999
- Studziński A., Eksploatacja chłodniowców, TRADEMAR, Gdynia, 2005
- Puchalski J., Soliwoda J., Eksploatacja masowców, TRADEMAR, Gdynia, 2008