Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | O_1A_A12_U01 | Umie korzystać z informacji patentowej. Potrafi zidetyfikować rozwiązanie techniczne jako wynalazek |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | O_1A_U02 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, formułować i uzasadniać opinie, a także wyciągać wnioski. Stosuje zasady ochrony własności intelektualnej. |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
---|
Cel przedmiotu | C-1 | Umiejętność posługiwania się informacją patentową, wstępnej oceny możliwości ochrony własności intelektualnej i przygotowania zgłoszenia patentowego. |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Podstawowe pojęcia prawa autorskiego. Wynalazek jako przedmiot prawa autorskiego. Cechy i cele wynalazku. Obiekty i rodzaje wynalazku. |
---|
Metody nauczania | M-1 | Metody podające:
wykład informacyjny, opowiadanie, objaśnienie lub wyjaśnienie. |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Test, składajacy się z 11 pytan, z propozycją wyboru poprawnej (lub kilku poprawnych) odpowiedzi z przynajmniej 4 zaproponowanych wariantów. Za poprawną odpowiedź przysługuje 1 punkt. W
przypadku kilku (np. 2 lub 3) poprawnych odpowiedzi na jedno pytanie i zaznaczeniu przez
studenta nie wszystkich z nich, jemu przysługuje proporcjonalna ułamkowa liczba punktów (np. 0,5,
0,33 lub 0,67). |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Mniej niż 5,5 uzyskanych punktów |
3,0 | Od 5,5 do 6,4 uzyskanych punktów |
3,5 | Od 6,5 do 7,4 uzyskanych punktów |
4,0 | Od 7,5 do 8,4 uzyskanych punktów |
4,5 | Od 8,5 do 9,4 uzyskanych punktów |
5,0 | Powyżej 9,4 uzyskanych punktów |