Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | O_1A_D1-06_U01 | Ma umiejętności w zakresie różnych technik wytwarzania oraz w zakresie technologii budowy kadłubów okrętowych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | O_1A_U07 | potrafi dokonać inwentaryzacji oraz krytycznej analizy sposobu funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych, urządzeń, obiektów, systemów, procesów produkcyjnych, metod eksploatacji |
---|
O_1A_U08 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w przemyśle, zna czynniki i rodzaje zagrożeń występujące w tym środowisku; zna zasady bezpieczeństwa pracy i ergonomii |
O_1A_U10 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej i oszacować efekty ekonomiczne podejmowanych działań inżynierskich w tym koszty wytworzenia i eksploatacji obiektów technicznych; umie uwzględnić kryterium ekonomiczne w projektowaniu |
O_1A_U13 | potrafi zaprojektować urządzenie, obiekt, instalację, system lub proces, typowe dla oceanotechniki, zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U11 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
---|
T1A_U12 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
---|
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Znajomość zagadnień technologii budowy kadłubów okrętowych w zakresie omawianym w programie wykładów. Podstawowa umiejętność projektowania procesu technologicznego budowy kadłuba. |
---|
Treści programowe | T-L-1 | Dokumentacja organizacyjno-technologiczna procesów kadłubowych. Prezentacje wybranych technologii - wizyty techniczne w stoczni i zakładach wyposażeniowych. |
---|
T-P-1 | Projektowanie technologii wybranych części kadłuba statku. |
T-W-1 | Rozwój struktury obiektów oceanotechnicznych i jej wpływ na proces budowy. Technologiczność konstrukcji, klasyfikacja konstrukcyjno-technologiczna jednostek montażowych. Podstawowe metody budowy statków i obiektów oceanotechnicznych. Proces technologiczny. Struktura wydziałów kadłubowych w stoczni. Projektowanie. Magazynowanie, obróbka materiałów, prefabrykacja, montaż kadłuba. Wodowanie. Wymagania i warunki montażowe - bazy wymiarowe i montażowe. Prefabrykacja i integracja prac wyposażeniowych i kadłubowych w procesie budowy. Kryteria technologiczne i eksploatacyjne w projektowaniu statków i obiektów oceanotechnicznych. |
Metody nauczania | M-1 | Wykłady: metody podające oraz problemowe. |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: ocena ciągła. |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: na podstawie egzamimu pisemnego - wykłady.
na podstawie sprawozdania - laboratorium.
na podstawie oceny wykonanego projektu. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi rozwiązać podstawowych problemów. |
3,0 | Student potrafi rozwiązać podstawowych problemy. |
3,5 | Student potrafi rozwiązać problemy o średnim stopniu trudności. |
4,0 | Student potrafi rozwiązać problemy o zaawansowanym stopniu trudności. |
4,5 | Student potrafi sformułować i rozwiązać problemy o średnim stopniu trudności. |
5,0 | Student potrafi sformułować i rozwiązać problemy o zaawansowanym stopniu trudności. |