Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | O_1A_B05-1_K01 | Student rozumie potrzebę ciągłego kształcenia się oraz syste matycznej i uczciwej pracy. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | O_1A_K01 | rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy) – podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych |
---|
O_1A_K04 | ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_K01 | rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób |
---|
T1A_K03 | potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role |
T1A_K04 | potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_K01 | ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
---|
InzA_K02 | potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy |
Cel przedmiotu | C-3 | Ukształtowanie u studenta świadomości potrzeby uczenia się przez całe życie oraz odpowiedzialności za rzetelną pracę własną i podległego mu zaspołu. |
---|
Treści programowe | T-A-13 | Zastosowania geometryczne całki oznaczonej: obliczanie pól figur płaskich, długości łuków,objętości brył i pół powierzchni. |
---|
T-W-3 | Rachunek różniczkowy funkcji jednej zmiennej:
definicja pochodnej i jej interpretacja geometryczna,
pochodna sumy, iloczynu i ilorazu funkcji,
pochodna funkcji złożonej, odwrotnej i opisanej parametrycznie,
różniczka funkcji,
pochodne wyższych rzędów, wzór Leibniza,
twierdzenia Rolle'a, Lagrange'a, Taylora i de L'Hospitala,
zastosowania pochodnej: ekstrema i monotoniczność funkcji, wypukłość, punkty przegięcia i asymptoty wykresu funkcji. |
T-A-17 | Wyznaczanie płaszczyzn i prostych w przestrzeni oraz badanie ich wzajemnego położenia. |
T-A-4 | Pochodna funkcji: obliczanie pochodnej z definicji oraz ze wzorów i rguł rachunku różniczkowego, styczna do wykresu funkcji, obliczanie pochodnych funkcji złożonych.Różniczka funkcji. |
T-W-4 | Całka nieoznaczona:
definicja i własności,
całkowanie przez części przez podstawienie,
całkowanie funkcji wymiernych,niewymiernych i trygonometrycznych. |
T-A-14 | Liczby zespolone: mnożenie, dzielenie, potęgowanie i pierwiastkowanie liczb zespolonych. Interpretacja geometryczna zbiorów liczb zespolonycn. Rozwiązywanie równań w zbiorze liczb zespolonych. |
T-A-9 | Badanie przebiegu zmienności funkcji i rysowanie wykresów. |
T-A-15 | Obliczanie wyznaczników. Wyznaczanie macierzy odwrotnej. Rozwiązywanie równań macierzowych.Rozwiązywanie układów równań liniowych metodą eliminacji Gaussa. |
T-A-16 | Działania na wektorach w przestrzeni. Obliczanie iliczynów skalarnych, wektorowych i mieszanych wektorów. Rozwiązywanie różnych zadań z wykorzystaniem algebry wektorów. |
T-A-10 | Całka nieoznaczona:Całkowanie przez części i przez podstawienie, Całkowanie funkcji: wymiernych, niewymiernych i trygonometrycznych. |
T-A-7 | Wyznaczanie ekstremów lokalnych i globalnych oraz badanie monotoniczności funkcji. |
T-A-8 | Wyznaczanie przedziałów wypukłości i wklęslości oraz punktów przegięcia wykresu funkcji. |
T-W-5 | Całka oznaczona:
definicja i własności,
całki niwłaściwe,
interpretacja geometryczna: pole figury, długość krzywej, objętość bryły i pole powierzchni. |
T-W-2 | Granica i ciągłość funkcji: definicja i własności, granice specjalne. Własności funkcji ciągłych. Asymptoty funkcji |
T-A-2 | Funkcja jednej zmiennej : definicja, dziedzina, zbiór wartości, wykres i własności.Funkcja złożona i odwrotna.Funkcja opisana parametrycznie. Funkcje:stała, liniowa, kwadratowa,wieleomian, wymierna, wykładnicza, logarytmiczna trygonometryczne, cyklometryczne, hiperboliczne. |
T-W-8 | Algebra wektorów w przestrzeni: Iloczyn skalarny, wektorowy i mieszany wektorów. Płaszczyzna i prosta w przestrzeni. |
T-W-7 | Macierze. Wyznaczniki. Układy równań liniowych. Metoda eliminacji Gaussa. |
T-W-6 | Liczby zespolone: definicja, postać algebraiczna i trygonometryczna liczby zaspolonej, działania na liczbach zespolonych,równanie kwadratowe w zbiorze liczb zespolonych. |
T-A-12 | Całka oznaczona: obliczanie całek oznaczowych z wykorzystaniem twierdzeń i wzorów rachunku całkowego, obliczanie całek niewłaściwych. |
T-A-11 | Układy wsółrzędnych na płaszczyźnie: kartezjański i biegunowy.Różne sposoby opisywania krzywej na płaszczyxnie.Wybrane krzywe: okrąg, elipsa, hiperbola, parabola, cykloida, asteroida, kardioida, traktrysa, lemniskata Bernoulliego, spirala archimedesa i logarytmiczna. |
T-A-1 | Ciągi liczbowe:obliczanie granic ciągów, granice specjalne.liczba e. |
T-A-5 | POchodne wyższych rzędów. Wzory: Lebniza, Taylora i Maclaurina. Obliczanie przybliżonych wartości funkcji i szacowanie błędów. |
T-W-1 | Ciągi liczbowe: definicja granicy ciągu ijej własności, symbole nieoznaczone, granice specjalne, liczba e. |
T-A-6 | Twierdzenie de L' Hospitala - obliczanie granic i wyznaczanie asymptot funkcji. |
T-A-3 | Granica funkcji: obliczanie granic, granice specjalne, wyznaczanie asymptot funkcji.Badanie ciągłości funkcji.Wykorzystanie własności funkcji ciągłej do obliczania przybliżonych wartości pierwiastków równania. |
Metody nauczania | M-2 | Ćwiczenia przedmiotowe - rozwiązywanie zadań rachunkowych i problemowych dotyczących treści wykładu. |
---|
M-1 | Wykład informacyjny z objaśnieniami i przykładami. |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Dwa dwugodzinne pisemne sprawdziany z rozwiązywania zadań. |
---|
S-3 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny składający się z dwóch części:
( A ) praktycznej - rozwiązywanie zadań
( B ) teoretycznej - odpowiadanie na pytania dotyczące treści wykładu. |
S-1 | Ocena formująca: Bierząca ocena wiedzy, umiejętności i aktywności studenta na ćwiczeniach. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie uczęszcza na ćwiczenia lub na kolokwiach pracuje nieuczciwie. |
3,0 | Student uczęszcza na ćwiczenia. Przygotowuje się w stopniu dostatecznym do zajęć. Na kolokwiach pracuje samodzielnie i uczciwie. |
3,5 | Student uczęszcza na ćwiczenia. Przygotowuje się systematycznie w stopniu dostatecznym do zajęć. Na kolokwiach pracuje samodzielnie i uczciwie. Wykazuje nieduży stopień zaangażowania w poznawanie nowych zagadnień i technik rachunkowych na ćwiczeniach. |
4,0 | Student uczęszcza na ćwiczenia. Przygotowuje się systematycznie do zajęć. Nakolokwiach pracuje samodzielnie i uczciwie.Wykazuje duży stopień zaangażowania w poznawanie nowych zagadnień i technik rachunkowych na ćwiczeniach. |
4,5 | Student uczęszcza na ćwiczenia.Przygotowuje się systematycznie do zajęć poszerzając swoją wiedzę o treści z literatury.Na kolokwiach pracuje samodzielnie i uczciwie. Wykazuje wysoki stopień zaangażowania w poznawanie nowych zagadnień i technik rachunkowych na ćwiczeniach. |
5,0 | Student uczęszcza na ćwiczenia. Przygotowuje sie systematycznie do zajęć poszerzając swoją wiedzę o treści z literatury. Na kolokwiach pracuje samodzielnie i uczciwie. Wykazuje bardzo wysoki stopień zaangażowania w poznawanie nowych zagadnień i technik rachunkowych na ćwiczeniach. Przejmuje rolę lidera przy zespołowym rozwiązywaniu zadań i problemów. |