Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | O_1A_D3-08_U01 | Student potrafi dokonać analizy technologicznej konstrukcji na podstawie dokumentacji drukowanej i elektronicznej oraz sformułować założenia projektowe konstrukcji uwzględniające jej technologiczność. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | O_1A_U04 | potrafi opracować dokumentację w postaci rysunków i opisów projektowanych i inwentaryzowanych obiektów technicznych wykorzystując narzędzia komputerowego wspomagania projektowania i wytwarzania |
---|
O_1A_U07 | potrafi dokonać inwentaryzacji oraz krytycznej analizy sposobu funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych, urządzeń, obiektów, systemów, procesów produkcyjnych, metod eksploatacji |
O_1A_U08 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w przemyśle, zna czynniki i rodzaje zagrożeń występujące w tym środowisku; zna zasady bezpieczeństwa pracy i ergonomii |
O_1A_U10 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej i oszacować efekty ekonomiczne podejmowanych działań inżynierskich w tym koszty wytworzenia i eksploatacji obiektów technicznych; umie uwzględnić kryterium ekonomiczne w projektowaniu |
O_1A_U12 | potrafi dobrać metody i narzędzia do rozwiązania zadań inżynierskich charakterystycznych dla oceanotechniki, w tym szczególnie wykorzystać narzędzia komputerowe w modelowaniu i obliczeniach, projektowaniu obiektów technicznych, sterowaniu procesami technologicznymi |
O_1A_U13 | potrafi zaprojektować urządzenie, obiekt, instalację, system lub proces, typowe dla oceanotechniki, zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
T1A_U06 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U11 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
T1A_U12 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-2 | Student potrafi wykonać model obliczeniowy klasyfikujący konstrukcje według zadanych kryteriów technologiczności i uwzględnia uzyskane wyniki w procesie projektowania. |
---|
Treści programowe | T-L-1 | Wyznaczanie parametrów technologicznych konstrukcji w programie Autocad na podstawie zadanych modeli 3D. |
---|
T-L-2 | Tworzenie bazy danych konstrukcji wielkowymiarowych w arkuszu Excel. |
T-L-3 | Implementacja modeli produkcyjnych w programie Mathcad. Komputerowa analiza klastrowa konstrukcji. |
Metody nauczania | M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne (komputerowe). |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ćwiczenia laboratoryjne - sprawozdania pisemne z wykonanych modeli i obliczeń komputerowych. |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Ćwiczenia laboratoryjne - ocena końcowa na podstawie ocen ze sprawozdań (średnia arytmetyczna). |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi dobrać metod analitycznych i narzędzi do powierzonego zadania o podstawowym stopniu trudności. |
3,0 | Student potrafi wykonać modele obliczeniowe w jednym ze środowisk komputerowych i rozwiązuje problemy o podstawowym stopniu trudności. |
3,5 | Student potrafi wykonać modele obliczeniowe w jednym ze środowisk komputerowych i rozwiązuje problemy o średnim stopniu trudności. |
4,0 | Student potrafi wykonać modele obliczeniowe w jednym ze środowisk komputerowych i rozwiązuje problemy o zawansowanym stopniu trudności. |
4,5 | Student dobiera właściwe modele obliczeniowe, implementuje je w środowisku komputerowym i rozwiązuje problemy o zaawansowanym stopniu trudności. Ponadto interpretuje i uogólnia problemy o podstawowym stopniu trudności. |
5,0 | Student dobiera właściwe modele obliczeniowe, implementuje je w środowisku komputerowym i rozwiązuje problemy o zaawansowanym stopniu trudności. Ponadto interpretuje i uogólnia problemy o średnim stopniu trudności. |