Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Jachting (S1)
Sylabus przedmiotu Konstrukcje i technologie jachtów aluminiowych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Jachting | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Konstrukcje i technologie jachtów aluminiowych | ||
Specjalność | Eksploatacja jachtów | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Konstrukcji, Mechaniki i Technologii Okrętów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zbigniew Sekulski <Zbigniew.Sekulski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Zbigniew Sekulski <Zbigniew.Sekulski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Elementy matematyki, mechaniki ogólnej, rysunku technicznego, wytrzymałości materiałów, metaloznawstwa z poprzedzających semestrów. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie umiejętności projektowania konstrukcyjnego typowych węzłów konstrukcyjnych jachtów aluminiowych w oparciu o wymagania towarzystw klasyfikacyjnych i zasady wiedzy inżynierskiej. |
C-2 | Umiejętność formułowania podstawowych cech konstrukcyjnych jachtów aluminiowych. |
C-3 | Umiejętność opracowania technologii budowy, napraw, remontów i konserwacji konstrukcji jachtów aluminiowych. |
C-4 | Znajomość podstawowych dokumentów normatywnych dotyczących budowy, napraw, remontów i konserwacji konstrukcji jachtów aluminiowych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Zapoznanie z normami i przepisami klasyfikacyjnymi. | 2 |
T-A-2 | Zapoznanie z dokumentacją konstrukcyjną. Rysowanie szczegółów i węzłów konstrukcyjnych jachtów aluminiowych. | 2 |
T-A-3 | Obliczanie wskaźników geometrycznych i wytrzymałościowych. | 1 |
T-A-4 | Obliczenia wytrzymałości wzdłużnej kadłuba jachtu z aluminium. | 2 |
T-A-5 | Projekt konstrukcji wybranego rejonu konstrukcyjnego jachtu aluminiowego w oparciu o wymagania towarzystwa klasyfikacyjnego. | 5 |
T-A-6 | Technologia budowy konstrukcji jachtu. | 2 |
T-A-7 | Zaliczenie zajęć. | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Normy i przepisy, krajowe i międzynarodowe, dotyczące konstrukcji i technologii jachtów aluminiowych. | 2 |
T-W-2 | Środowiskowe obciążenia i narażenia konstrukcji jachtów aluminiowych. | 4 |
T-W-3 | Obciążenia i narażenia konstrukcji jachtów aluminiowych od załogi, mechanizmów, zapasów. | 4 |
T-W-4 | Stopy aluminium i wyroby fabryczne na konstrukcje jachtów aluminiowych. | 4 |
T-W-5 | Techniki łączenia elementów konstrukcji jachtów ze stopów aluminium. | 4 |
T-W-6 | Ogólny układ konstrukcyjny żaglowych i motorowych jachtów z aluminium. | 2 |
T-W-7 | Konstrukcja rejonów kadłubów jachtów aluminiowych: dno, fundamenty, grodzie, burty, pokłady, konstrukcja skrajników, pokładówki, fundament masztu, fundament kilu. | 8 |
T-W-8 | Zaliczenie wykładów. | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestniczenie w zajęciach audytoryjnych. | 15 |
A-A-2 | Praca własna nad zagadnieniami zadanymi podczas zajęć audytoryjnych. | 8 |
A-A-3 | Przygotowanie się do zaliczenia zajęć. | 2 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestniczenie w wykładach. | 30 |
A-W-2 | Własne studia literaturowe. | 15 |
A-W-3 | Przygotowanie się do zaliczenia wykładów. | 5 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład problemowy, wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie. |
M-2 | Ćwiczenia przedmiotowe. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń wykonywanych samodzielnie na zajęciach oraz w domu. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena z pisemnego zaliczenia wykładów. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
J_1A_D2-10_W01 Absolwent posiada uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną dotyczącą budowy i eksploatacji konstrukcji jachtów aluminiowych. | J_1A_W07 | T1A_W03 | — | C-1, C-2, C-4 | T-W-1, T-W-2, T-A-6, T-A-1, T-W-4, T-A-7, T-A-4, T-W-3, T-W-6, T-W-5, T-W-8, T-A-3, T-A-2, T-A-5, T-W-7 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
J_1A_D2-10_U01 Absolwent potrafi zaprojektować elementy typowe dla konstrukcji jachtu aluminiowego oraz procesy budowy, remontów i konserwacji konstrukcji jachtu aluminiowego zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej. | J_1A_U19 | T1A_U16 | InzA_U08 | C-1, C-2, C-4 | T-A-1, T-A-7, T-A-2, T-A-5, T-A-6, T-A-4, T-A-3 | M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
J_1A_D2-10_K01 Absolwent ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej odnoszącej się do konstrukcji i technologii jachtów aluminiowych w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje | J_1A_K03 | T1A_K01, T1A_K02 | — | C-2 | T-A-7, T-W-2, T-W-1 | M-2, M-1 | S-2, S-1, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
J_1A_D2-10_W01 Absolwent posiada uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną dotyczącą budowy i eksploatacji konstrukcji jachtów aluminiowych. | 2,0 | Nie posiada wystarczającej wiedzy na temat konstrukcji i technologii jachtów aluminiowych. |
3,0 | Posiada bardzo powierzchowną i z wieloma brakami wiedzę na temat konstrukcji i technologii jachtów aluminiowych. | |
3,5 | Posiada powierzchowną i z brakami wiedzę na temat konstrukcji i technologii jachtów aluminiowych. | |
4,0 | Posiada znaczną wiedzę na temat konstrukcji i technologii jachtów aluminiowych. | |
4,5 | Posiada szeroką wiedzę na temat konstrukcji i technologii jachtów aluminiowych. | |
5,0 | Posiada bardzo szeroką i wnikliwą wiedzę na temat konstrukcji i technologii jachtów aluminiowych. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
J_1A_D2-10_U01 Absolwent potrafi zaprojektować elementy typowe dla konstrukcji jachtu aluminiowego oraz procesy budowy, remontów i konserwacji konstrukcji jachtu aluminiowego zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej. | 2,0 | Absolwent nie potrafi zaprojektować elementów typowych dla konstrukcji jachtu aluminiowego oraz procesów budowy, remontów i konserwacji konstrukcji jachtu aluminiowego zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej. |
3,0 | Absolwent potrafi, jednak z dużą liczbą poważnych błędów zaprojektować konstrukcję jachtu aluminiowego oraz procesy budowy, remontów i konserwacji konstrukcji jachtu aluminiowego zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej. | |
3,5 | Absolwent potrafi z małą liczbą poważnych błędów opracować projekt konstrukcji jachtu aluminiowego oraz procesy budowy, remonty i konserwacji konstrukcji jachtu aluminiowego zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej. | |
4,0 | Absolwent potrafi z licznymi drobnymi błędami opracować projekt konstrukcji jachtu aluminiowego oraz procesy budowy, remontów i konserwacji konstrukcji jachtu aluminiowego zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej. | |
4,5 | Absolwent potrafi z małą liczbą mało istotnych błędów opracować projekt konstrukcji jachtu aluminiowego oraz procesy budowy, remontów i konserwacji konstrukcji jachtu aluminiowego zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej. | |
5,0 | Absolwent potrafi bardzo dobrze opracować projekt konstrukcji jachtu aluminiowego oraz procesów budowy, remontów i konserwacji konstrukcji jachtu aluminiowego zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
J_1A_D2-10_K01 Absolwent ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej odnoszącej się do konstrukcji i technologii jachtów aluminiowych w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje | 2,0 | Absolwent nie posiada dostatecznej świadomości ważności i zrozumienia pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej odnoszącej się do konstrukcji i technologii jachtów aluminiowych w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje. |
3,0 | Absolwent ma duże trudności z dostrzeżeniem ważności i zrozumieniem pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej odnoszącej się do konstrukcji i technologii jachtów aluminiowych w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje. | |
3,5 | Absolwent ma problemy z dostrzeżeniem ważności i zrozumieniem pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej odnoszącej się do konstrukcji i technologii jachtów aluminiowych w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje. | |
4,0 | Absolwent dostrzega wyraźnie ważność i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej odnoszącej się do konstrukcji i technologii jachtów aluminiowych w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje. | |
4,5 | Absolwent posiada dużą świadomość ważności i zrozumienia pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej odnoszącej się do konstrukcji i technologii jachtów aluminiowych w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje. | |
5,0 | Absolwent posiada bardzo dużą świadomość ważności i zrozumienia pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej odnoszącej się do konstrukcji i technologii jachtów aluminiowych w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje. |
Literatura podstawowa
- Cudny K., Technologia konstrukcji okrętowych ze stopów aluminium, Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej, Gdańsk, 1996
- Cudny K., Bujniewicz Z., Wincza M., Mańkowski S., Konstrukcje okrętowe ze stopów aluminium, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk, 1976
- Bujniewicz Z., Cudny K., Wincza M., Stopy aluminium w budownictwie okrętowym, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk, 1971