Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Jachting (S1)

Sylabus przedmiotu Finansowanie inwestycji turystycznych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Jachting
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Finansowanie inwestycji turystycznych
Specjalność Wodna turystyka zbiorowa
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Iouri Semenov <Iouri.Semenov@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 15 1,00,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA7 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z zakresu ekonomii i obiektów techniki stosowanych w jachtingu

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Znajomość stosowania zasad wyboru sposobu finansowania inwestycji i jej efektywności oraz uwarunkowań realizacji
C-2Ukształtowanie umiejętności studenta w zakresie praktycznego zastosowania wiedzy teoretycznej z zakresu działalności inwestycyjnej
C-3Uświadomienie ważności i rozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inwestycyjnej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Planowanie inwestycji3
T-A-2Procedury wyboru wykonawcy4
T-A-3Ocena efektywności inwestycji5
T-A-4Finansowanie inwestycji3
15
wykłady
T-W-1Planowanie inwestycji3
T-W-2Procedura wyboru wykonawcy2
T-W-3Ocena efektywności wprowadzanych inwestycji: metoda statyczna i dynamiczna4
T-W-4Źródła finansowania inwestycji3
T-W-5Finansowanie inwestycji ze źródeł UE3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w ćwiczeniach audytoryjnych15
A-A-2Studiowanie źródeł informacji5
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia tematów ćwiczeń5
25
wykłady
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Studiowanie literatury5
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia wykładu5
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-4Ćwiczenie przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena okresowa efektów kształcenia na podstawie 7 prac pisemnych: 2 zadania do rozwiązania w każdej prace
S-2Ocena podsumowująca: Ocena końcowa efektów kształcenia na podstawie testu podsumowującego efekty wiedzy i umiejętności zdobyty podczas zajęć

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_D1-12_W01
Student ma uporządkowaną wiedzę obejmującą zagadnienia z zakresu będącej przedmiotem inwestycji infrastruktury, niezbędnej do eksploatacji jednostek pływających
J_1A_W08T1A_W03C-1, C-2T-A-2, T-W-1, T-W-5, T-A-1, T-W-3, T-A-4, T-W-2, T-A-3, T-W-4M-2, M-1, M-3, M-4S-1, S-2
J_1A_D1-12_W02
Student ma podstawową wiedzę dotyczącą i prowadzenia inwestycyjnej działalności gospodarczej
J_1A_W14T1A_W09InzA_W04C-1, C-2T-W-2, T-A-3, T-W-3, T-A-2, T-A-4, T-W-1, T-W-5, T-W-4, T-A-1M-3, M-1, M-4, M-2S-2, S-1
J_1A_D1-12_W03
Student zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form inwestycyjnych wykorzystując wiedzę z zakresu wodnej turystyki zbiorowej
J_1A_W16T1A_W11C-2, C-1T-A-1, T-W-1, T-W-3, T-A-4, T-A-3, T-W-5, T-A-2, T-W-4, T-W-2M-4, M-3, M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_D1-12_U01
Student potrafi przy formułowaniu i rozwiazywaniu zadań inżynierskich dostrzegać ich aspekty inwestycyjne
J_1A_U12T1A_U10InzA_U03C-2T-A-1, T-A-2, T-A-4, T-A-3M-3, M-4S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_D1-12_K01
Uświadomienie ważności i rozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inwestycyjnej
J_1A_K03T1A_K01, T1A_K02C-3T-W-2, T-W-3, T-A-1, T-A-4, T-W-5, T-W-1, T-A-3, T-W-4, T-A-2M-4, M-2, M-3, M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_D1-12_W01
Student ma uporządkowaną wiedzę obejmującą zagadnienia z zakresu będącej przedmiotem inwestycji infrastruktury, niezbędnej do eksploatacji jednostek pływających
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
J_1A_D1-12_W02
Student ma podstawową wiedzę dotyczącą i prowadzenia inwestycyjnej działalności gospodarczej
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
J_1A_D1-12_W03
Student zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form inwestycyjnych wykorzystując wiedzę z zakresu wodnej turystyki zbiorowej
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_D1-12_U01
Student potrafi przy formułowaniu i rozwiazywaniu zadań inżynierskich dostrzegać ich aspekty inwestycyjne
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_D1-12_K01
Uświadomienie ważności i rozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inwestycyjnej
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię kompetencji w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełnię kompetencji i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań

Literatura podstawowa

  1. Jarzemowska M (red.), Analiza ekonomiczna w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa, 2006
  2. Garbusewicz W., Podstawy analizy finansowej, PWE, Warszawa, 2005
  3. Sierpińska M., Jachna T., Ocena przedsiębiorstwa według standardów światowych, PWN, Warszawa, 1999

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Planowanie inwestycji3
T-A-2Procedury wyboru wykonawcy4
T-A-3Ocena efektywności inwestycji5
T-A-4Finansowanie inwestycji3
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Planowanie inwestycji3
T-W-2Procedura wyboru wykonawcy2
T-W-3Ocena efektywności wprowadzanych inwestycji: metoda statyczna i dynamiczna4
T-W-4Źródła finansowania inwestycji3
T-W-5Finansowanie inwestycji ze źródeł UE3
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w ćwiczeniach audytoryjnych15
A-A-2Studiowanie źródeł informacji5
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia tematów ćwiczeń5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Studiowanie literatury5
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia wykładu5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-12_W01Student ma uporządkowaną wiedzę obejmującą zagadnienia z zakresu będącej przedmiotem inwestycji infrastruktury, niezbędnej do eksploatacji jednostek pływających
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_W08ma uporządkowaną wiedzę z zakresu studiowanego kierunku obejmującą zagadnienia z zakresu infrastruktury niezbędnej do eksploatacji jednostek pływających
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Znajomość stosowania zasad wyboru sposobu finansowania inwestycji i jej efektywności oraz uwarunkowań realizacji
C-2Ukształtowanie umiejętności studenta w zakresie praktycznego zastosowania wiedzy teoretycznej z zakresu działalności inwestycyjnej
Treści programoweT-A-2Procedury wyboru wykonawcy
T-W-1Planowanie inwestycji
T-W-5Finansowanie inwestycji ze źródeł UE
T-A-1Planowanie inwestycji
T-W-3Ocena efektywności wprowadzanych inwestycji: metoda statyczna i dynamiczna
T-A-4Finansowanie inwestycji
T-W-2Procedura wyboru wykonawcy
T-A-3Ocena efektywności inwestycji
T-W-4Źródła finansowania inwestycji
Metody nauczaniaM-2Wykład problemowy
M-1Wykład informacyjny
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-4Ćwiczenie przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena okresowa efektów kształcenia na podstawie 7 prac pisemnych: 2 zadania do rozwiązania w każdej prace
S-2Ocena podsumowująca: Ocena końcowa efektów kształcenia na podstawie testu podsumowującego efekty wiedzy i umiejętności zdobyty podczas zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-12_W02Student ma podstawową wiedzę dotyczącą i prowadzenia inwestycyjnej działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_W14ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Znajomość stosowania zasad wyboru sposobu finansowania inwestycji i jej efektywności oraz uwarunkowań realizacji
C-2Ukształtowanie umiejętności studenta w zakresie praktycznego zastosowania wiedzy teoretycznej z zakresu działalności inwestycyjnej
Treści programoweT-W-2Procedura wyboru wykonawcy
T-A-3Ocena efektywności inwestycji
T-W-3Ocena efektywności wprowadzanych inwestycji: metoda statyczna i dynamiczna
T-A-2Procedury wyboru wykonawcy
T-A-4Finansowanie inwestycji
T-W-1Planowanie inwestycji
T-W-5Finansowanie inwestycji ze źródeł UE
T-W-4Źródła finansowania inwestycji
T-A-1Planowanie inwestycji
Metody nauczaniaM-3Dyskusja dydaktyczna
M-1Wykład informacyjny
M-4Ćwiczenie przedmiotowe
M-2Wykład problemowy
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena końcowa efektów kształcenia na podstawie testu podsumowującego efekty wiedzy i umiejętności zdobyty podczas zajęć
S-1Ocena formująca: Ocena okresowa efektów kształcenia na podstawie 7 prac pisemnych: 2 zadania do rozwiązania w każdej prace
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-12_W03Student zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form inwestycyjnych wykorzystując wiedzę z zakresu wodnej turystyki zbiorowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_W16zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku jachting
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności studenta w zakresie praktycznego zastosowania wiedzy teoretycznej z zakresu działalności inwestycyjnej
C-1Znajomość stosowania zasad wyboru sposobu finansowania inwestycji i jej efektywności oraz uwarunkowań realizacji
Treści programoweT-A-1Planowanie inwestycji
T-W-1Planowanie inwestycji
T-W-3Ocena efektywności wprowadzanych inwestycji: metoda statyczna i dynamiczna
T-A-4Finansowanie inwestycji
T-A-3Ocena efektywności inwestycji
T-W-5Finansowanie inwestycji ze źródeł UE
T-A-2Procedury wyboru wykonawcy
T-W-4Źródła finansowania inwestycji
T-W-2Procedura wyboru wykonawcy
Metody nauczaniaM-4Ćwiczenie przedmiotowe
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena końcowa efektów kształcenia na podstawie testu podsumowującego efekty wiedzy i umiejętności zdobyty podczas zajęć
S-1Ocena formująca: Ocena okresowa efektów kształcenia na podstawie 7 prac pisemnych: 2 zadania do rozwiązania w każdej prace
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-12_U01Student potrafi przy formułowaniu i rozwiazywaniu zadań inżynierskich dostrzegać ich aspekty inwestycyjne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_U12potrafi przy formułowaniu i rozwiazywaniu zadań inżynierskich dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności studenta w zakresie praktycznego zastosowania wiedzy teoretycznej z zakresu działalności inwestycyjnej
Treści programoweT-A-1Planowanie inwestycji
T-A-2Procedury wyboru wykonawcy
T-A-4Finansowanie inwestycji
T-A-3Ocena efektywności inwestycji
Metody nauczaniaM-3Dyskusja dydaktyczna
M-4Ćwiczenie przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena końcowa efektów kształcenia na podstawie testu podsumowującego efekty wiedzy i umiejętności zdobyty podczas zajęć
S-1Ocena formująca: Ocena okresowa efektów kształcenia na podstawie 7 prac pisemnych: 2 zadania do rozwiązania w każdej prace
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-12_K01Uświadomienie ważności i rozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inwestycyjnej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_K03ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inzynierskiej w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-3Uświadomienie ważności i rozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inwestycyjnej
Treści programoweT-W-2Procedura wyboru wykonawcy
T-W-3Ocena efektywności wprowadzanych inwestycji: metoda statyczna i dynamiczna
T-A-1Planowanie inwestycji
T-A-4Finansowanie inwestycji
T-W-5Finansowanie inwestycji ze źródeł UE
T-W-1Planowanie inwestycji
T-A-3Ocena efektywności inwestycji
T-W-4Źródła finansowania inwestycji
T-A-2Procedury wyboru wykonawcy
Metody nauczaniaM-4Ćwiczenie przedmiotowe
M-2Wykład problemowy
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena okresowa efektów kształcenia na podstawie 7 prac pisemnych: 2 zadania do rozwiązania w każdej prace
S-2Ocena podsumowująca: Ocena końcowa efektów kształcenia na podstawie testu podsumowującego efekty wiedzy i umiejętności zdobyty podczas zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię kompetencji w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełnię kompetencji i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań