Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Jachting (S1)
Sylabus przedmiotu Infrastruktura transportu wodnego:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Jachting | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Infrastruktura transportu wodnego | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Iouri Semenov <Iouri.Semenov@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość geografii fizycznej Polski i Europy |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Ukształtowanie wiedzy i umiejętności studentów w zakresie identyfikacji elementów i ich funkcji w infrastrukturze transportu wodnego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Elementy infrastruktury transportu wodnego | 1 |
T-W-2 | Charakterystyka dróg wodnych | 2 |
T-W-3 | Drogi wodne morskie i śródlądowe | 2 |
T-W-4 | Porty morskie i śródlądowe | 2 |
T-W-5 | Elementy infrastruktury transportu wodnego | 1 |
T-W-6 | Charakterystyka i klasyfikacja dróg wodnych | 2 |
T-W-7 | Drogi wodne morskie i śródlądowe | 2 |
T-W-8 | Porty morskie i śródlądowe | 2 |
T-W-9 | Budowle hydrotechniczne: ostrogi, śluzy, podnośnie, pochylnie, jazy | 4 |
T-W-10 | Infrastruktura dowozowo- odwozowa portów | 2 |
T-W-11 | Infrastruktura transportu zintegrowanego | 1 |
T-W-12 | Metody kształtowania infrastruktury transportu wodnego | 2 |
T-W-13 | Prognozowanie rozwoju infrastruktury transportu wodnego | 2 |
T-W-14 | Uwarunkowania hydrologiczne kształtowania dróg wodnych śródlądowych | 2 |
T-W-15 | Sieci śródlądowego transportu wodnego | 3 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-W-2 | Czytanie literatury | 20 |
A-W-3 | Studiowanie map fizycznych Polski i Europy | 30 |
A-W-4 | Przygoptowanie do zaliczenia przedmiotu | 20 |
100 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Test otwarty |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
J_1A_C11_W01 Student ma wiedzę obejmującą najbardziej istotne zagadnienia infrastruktury transportu wodnego | J_1A_W06 | T1A_W02 | InzA_W05 | C-1 | T-W-12, T-W-3, T-W-9, T-W-11, T-W-7, T-W-8, T-W-6, T-W-4, T-W-10, T-W-13, T-W-5, T-W-2, T-W-14, T-W-15, T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
J_1A_C11_U01 Student potrafi przy formułowaniu i rozwiazywaniu zadań inżynierskich w zakresie infrastruktury transportu wodnego dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne | J_1A_U12 | T1A_U10 | InzA_U03 | C-1 | T-W-14, T-W-15, T-W-13 | M-1 | S-1 |
J_1A_C11_U02 Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić i stacjonarne obiekty występujących w infrastrukturze transportu wodnego | J_1A_U15 | T1A_U13 | InzA_U05 | C-1 | T-W-12, T-W-13, T-W-9, T-W-14 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
J_1A_C11_K01 Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej w zakresie infrastruktury transportu wodnego, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje | J_1A_K02 | T1A_K01 | — | C-1 | T-W-14, T-W-13, T-W-12 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
J_1A_C11_W01 Student ma wiedzę obejmującą najbardziej istotne zagadnienia infrastruktury transportu wodnego | 2,0 | Student nie wykazał się żadną wiedzą adekwatną do efektu kształcenia |
3,0 | Student wykazał się elementarną wiedzą adekwatną do efektu kształcenia | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia w wymaganym przez efekt zakresie | |
4,0 | Student wykazał pełną wiedzę wiedzą w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia | |
4,5 | Student wykazał pełną wiedzę w zaktesie wymaganym przez efekt kształcenia i uzupełniajacą wiedzę literaturową | |
5,0 | Student wykazał pełną wiedzę w zaktesie wymaganym przez efekt kształcenia, uzupełniajacą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
J_1A_C11_U01 Student potrafi przy formułowaniu i rozwiazywaniu zadań inżynierskich w zakresie infrastruktury transportu wodnego dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
3,5 | Stdent prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student prezentuje pełne uiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student prezentuje pełne umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemów w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
5,0 | Student prezentuje pełne umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemów w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie a także proponuje modyfikacje rozwiązań | |
J_1A_C11_U02 Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić i stacjonarne obiekty występujących w infrastrukturze transportu wodnego | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym prze efekt kształcenia zakresie |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym orzez efekt kształcenia zakresie | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresu | |
4,0 | Student prezentuje pełne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresiie | |
4,5 | Student prezentuje pełne umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemów w wymaganym przez efekt zakresie | |
5,0 | Student prezentuje pełne umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemów w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie a także proponuje modyfikacje rozwiazań |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
J_1A_C11_K01 Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej w zakresie infrastruktury transportu wodnego, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student prezentuje pełnię kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
5,0 | Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań |
Literatura podstawowa
- Wszelaczyński W., Drogi wodne śródlądowe, Politechnika Gdańska, Gdańsk, 1990
- Czajczewski J., Locja śródlądowa i morska, Komunikacji i łączności, Warszawa, 1991
- Kujawa J., Funkcjonowanie i rozwój portów, Uniwersytet Gdański, Gdańsk, 2000
- Tołkacz L., Infrastruktura transportu wodnego. Tom I, Wydział Techniki Morskiej ZUT w Szczecinie, Szczecin, 2010, Dostępna w Zachodniopomorskiej Bibliotece Cyfrowej
Literatura dodatkowa
- Hueckel S., Budowle morskie, Morskie, Gdańsk, 1975