Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Jachting (S1)
specjalność: Wodna turystyka zbiorowa

Sylabus przedmiotu Przestrzeń funkcjonalna statków turystycznych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Jachting
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Przestrzeń funkcjonalna statków turystycznych
Specjalność Wodna turystyka zbiorowa
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Iouri Semenov <Iouri.Semenov@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA6 15 1,00,30zaliczenie
wykładyW6 15 1,00,40egzamin
projektyP6 15 1,00,30zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość teorii obiektów pływających i zasad ich projektowania

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Znajomość zasad funkcjonalnego projektowania statków turystycznych; znajomość celów podziału funkcjonalnego statków turystycznych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Obliczanie dopuszczalnej prędkości ruchu statków na wodach płytkich i ograniczonych5
T-A-2Analiza konfiguracji i wymiarów pasażerskich statków śródlądowych5
T-A-3Dobór powierzchni przestrzeni pasażerskiej w aspekcie form rejsów turystycznych5
15
projekty
T-P-1Podział przestrzeni statków jednokadłubowych8
T-P-2Podziałfunkcjonalny statków wielokadłubowych7
15
wykłady
T-W-1Hydromechanika statków pływających po wodach płytkich i ograniczonych2
T-W-2Dynamika wód morskich1
T-W-3Dobór pędkości statków turystycznych2
T-W-4Wymiary główne statków turystycznych1
T-W-5Dobór konfiguracji kadłuba i nadbudowy statku3
T-W-6Podział przestrzeni pasażerskiej3
T-W-7Podział przestrzeni obsługi statku2
T-W-8Systemy napędowe1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w ćwiczeniach audytoryjnych15
A-A-2Praktyczne poznawanie statków turystycznych5
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń audytoryjnych5
25
projekty
A-P-1Udział w ćwiczeniach projektowych15
A-P-2Studiowanie dostępnych projektow statków pasażerskich5
A-P-3Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń projektowych5
25
wykłady
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Studiowanie literatury5
A-W-3Przygotowanie do egzaminu5
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
M-3metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin ustny
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń projektowych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_D1-06_W01
Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia funkvcjonalnego projektowania statków pasażerskich wykorzystywanych w jachtingu bazującą na problematyce budowy i eksploatacji jednostek pływających
J_1A_W07T1A_W03C-1T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-A-2, T-W-2, T-A-3, T-W-8, T-A-1, T-W-5M-1, M-3, M-2S-1, S-3, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_D1-06_U01
1J_1A_U13 ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku projektowym statków śródlądowych
J_1A_U13T1A_U11C-1T-W-5, T-A-1, T-W-3M-1, M-3, M-2S-1, S-2, S-3
J_1A_D1-06_U02
Student potrafi dokonać krytycznej analizy funkcjonowania podziału przestrzeni turystycznych statków pasażerskich
J_1A_U16T1A_U13InzA_U05C-1T-A-3, T-P-1, T-P-2M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3
J_1A_D1-06_U03
tudent potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych w zakresie funkconalnego podziału przestrzeni statków pasażerskich
J_1A_U17T1A_U14InzA_U06C-1T-W-6, T-W-7M-1, M-3, M-2S-1, S-3, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_D1-06_K01
Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z realizacją projektu funkcjonalnego podziału przestrzeni jachtów, oraz z określaniem preferencji tego podziału
J_1A_K06T1A_K05C-1T-P-1, T-P-2M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_D1-06_W01
Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia funkvcjonalnego projektowania statków pasażerskich wykorzystywanych w jachtingu bazującą na problematyce budowy i eksploatacji jednostek pływających
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_D1-06_U01
1J_1A_U13 ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku projektowym statków śródlądowych
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
J_1A_D1-06_U02
Student potrafi dokonać krytycznej analizy funkcjonowania podziału przestrzeni turystycznych statków pasażerskich
2,0Student nie prezentuje żadnych umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
J_1A_D1-06_U03
tudent potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych w zakresie funkconalnego podziału przestrzeni statków pasażerskich
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_D1-06_K01
Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z realizacją projektu funkcjonalnego podziału przestrzeni jachtów, oraz z określaniem preferencji tego podziału
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować kompetencji w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełną kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełną kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań

Literatura podstawowa

  1. Semenov J., Sanecka K., Teoria projektowania statku, Politechnika Szczecińska, Szczecin, 2001
  2. Tołkacz L., Śródlądowa turystyka zbiorowa .Tom II . Turystyczne śródlądowe statki pasażerskie, Wydział Techniki Morskiej ZUT w Szczecinie, Szczecin, 2009
  3. Urbanowicz W., Transatlantyki, Morskie, Gdańsk, 1970

Literatura dodatkowa

  1. Praca zbiorowa, Poradnik Okretowca Tom II, Morskie, Gdynia, 1960

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Obliczanie dopuszczalnej prędkości ruchu statków na wodach płytkich i ograniczonych5
T-A-2Analiza konfiguracji i wymiarów pasażerskich statków śródlądowych5
T-A-3Dobór powierzchni przestrzeni pasażerskiej w aspekcie form rejsów turystycznych5
15

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Podział przestrzeni statków jednokadłubowych8
T-P-2Podziałfunkcjonalny statków wielokadłubowych7
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Hydromechanika statków pływających po wodach płytkich i ograniczonych2
T-W-2Dynamika wód morskich1
T-W-3Dobór pędkości statków turystycznych2
T-W-4Wymiary główne statków turystycznych1
T-W-5Dobór konfiguracji kadłuba i nadbudowy statku3
T-W-6Podział przestrzeni pasażerskiej3
T-W-7Podział przestrzeni obsługi statku2
T-W-8Systemy napędowe1
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w ćwiczeniach audytoryjnych15
A-A-2Praktyczne poznawanie statków turystycznych5
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń audytoryjnych5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Udział w ćwiczeniach projektowych15
A-P-2Studiowanie dostępnych projektow statków pasażerskich5
A-P-3Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń projektowych5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Studiowanie literatury5
A-W-3Przygotowanie do egzaminu5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-06_W01Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia funkvcjonalnego projektowania statków pasażerskich wykorzystywanych w jachtingu bazującą na problematyce budowy i eksploatacji jednostek pływających
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_W07ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku bazującą na problematyce budowy i eksploatacji jednostek pływających wykorzystywanych w jachtingu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Znajomość zasad funkcjonalnego projektowania statków turystycznych; znajomość celów podziału funkcjonalnego statków turystycznych
Treści programoweT-W-3Dobór pędkości statków turystycznych
T-W-4Wymiary główne statków turystycznych
T-W-1Hydromechanika statków pływających po wodach płytkich i ograniczonych
T-A-2Analiza konfiguracji i wymiarów pasażerskich statków śródlądowych
T-W-2Dynamika wód morskich
T-A-3Dobór powierzchni przestrzeni pasażerskiej w aspekcie form rejsów turystycznych
T-W-8Systemy napędowe
T-A-1Obliczanie dopuszczalnej prędkości ruchu statków na wodach płytkich i ograniczonych
T-W-5Dobór konfiguracji kadłuba i nadbudowy statku
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3metoda projektów
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin ustny
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń projektowych
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-06_U011J_1A_U13 ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku projektowym statków śródlądowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_U13ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
Cel przedmiotuC-1Znajomość zasad funkcjonalnego projektowania statków turystycznych; znajomość celów podziału funkcjonalnego statków turystycznych
Treści programoweT-W-5Dobór konfiguracji kadłuba i nadbudowy statku
T-A-1Obliczanie dopuszczalnej prędkości ruchu statków na wodach płytkich i ograniczonych
T-W-3Dobór pędkości statków turystycznych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3metoda projektów
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin ustny
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-06_U02Student potrafi dokonać krytycznej analizy funkcjonowania podziału przestrzeni turystycznych statków pasażerskich
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_U16potrafi dokonać krytycznej analizy funkcjonowania systemów technicznych i procesów obsługi obiektów pływających i infrasrtruktury adekwatnych do kierunku jachting
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Znajomość zasad funkcjonalnego projektowania statków turystycznych; znajomość celów podziału funkcjonalnego statków turystycznych
Treści programoweT-A-3Dobór powierzchni przestrzeni pasażerskiej w aspekcie form rejsów turystycznych
T-P-1Podział przestrzeni statków jednokadłubowych
T-P-2Podziałfunkcjonalny statków wielokadłubowych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
M-3metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin ustny
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie prezentuje żadnych umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-06_U03tudent potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych w zakresie funkconalnego podziału przestrzeni statków pasażerskich
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych , charakterystycznych dla kierunku jachting w tym zadań nietypowych uwzględniających ich aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Znajomość zasad funkcjonalnego projektowania statków turystycznych; znajomość celów podziału funkcjonalnego statków turystycznych
Treści programoweT-W-6Podział przestrzeni pasażerskiej
T-W-7Podział przestrzeni obsługi statku
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3metoda projektów
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin ustny
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń projektowych
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-06_K01Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z realizacją projektu funkcjonalnego podziału przestrzeni jachtów, oraz z określaniem preferencji tego podziału
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_K06prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-1Znajomość zasad funkcjonalnego projektowania statków turystycznych; znajomość celów podziału funkcjonalnego statków turystycznych
Treści programoweT-P-1Podział przestrzeni statków jednokadłubowych
T-P-2Podziałfunkcjonalny statków wielokadłubowych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
M-3metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin ustny
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować kompetencji w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełną kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełną kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań