Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Jachting (S1)
specjalność: Wodna turystyka zbiorowa

Sylabus przedmiotu Teoria i projektowanie obiektów pływających 2:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Jachting
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Teoria i projektowanie obiektów pływających 2
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Projektowania Jachtów i Statków
Nauczyciel odpowiedzialny Monika Bortnowska <Monika.Bortnowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 15 1,00,30zaliczenie
wykładyW4 30 2,00,70egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Przedmiot jest kontynuacją przedmiotu Teoria i projektowanie obiektów pływających 1. Obejmuje rozwinięcie zagadnień wcześniej omawianych oraz wykonanie indywidualnego zadania dotyczącego wstępnych analiz projektowywch dla zadanego typu jednostki pływającej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z metodami i procesem wstępnego projektowania jednostek pływających.
C-2Przygotowanie studentów do przeprowadzenia obliczeń projektowych w celu sparwdzenia pływalności i stateczności jednostki pływającej na etapie wstępnego projektowania
C-3Ukształtowanie umiejętności dotyczących czytania ze zrozumieniem podstawowej dokumentacji technicznej jednostki pływajacej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Wykonanie indywidualnego zadania dotyczącego wstępnych analiz projektowywch dla zadanego typu jednostki pływającej, m.in: obliczenie wyporności, wyznaczenie wymiarów głównych, sprawdzenie nośności, pływalności, wolnej burty, stateczności, okresu kołysań statku.12
T-A-2Kolokwium 11
T-A-3Kololkium 21
T-A-4Zaliczenie1
15
wykłady
T-W-1Definicja zbiorów: założenia i parametry projektowe, kryteria projektowe i ograniczenia. Analiza zadania technicznego3
T-W-2Określenie podstawowych grup masy statku pustego3
T-W-3Projektowanie wyporności i wymiarów głównych -algorytmy z zastosowaniem róznych metod. Obliczenia sprawdzające: pływalności, nośności, ładowności i zapasów7
T-W-4Projektowanie kształtu i podziału przestrzennego kadłuba jednostki pływającej2
T-W-5Sprawdzenie pojemności, stateczności i wolnej burty4
T-W-6Głowne ukłądy napędowe. Projektowanie zespołu napędowego -obliczenie mocy zapotrzebowanej.5
T-W-7Podstawy projektowania zespołów funkcjonalnych i pomocniczych3
T-W-8Dokumentacja projektowa. Wstępne analizy ekonomiczne2
T-W-9Zaliczenie1
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach14
A-A-2Studiowanie literatury4
A-A-3Przygotowanie do kolokwiów / zaliczenia przedmiotu4
A-A-4Konsultacje do cwiczeń2
A-A-5Udział w zaliczeniu1
25
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach14
A-W-2Studiowanie literatury20
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu15
A-W-4Udział w zaliczeniu1
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie z wykorzystaniem typowych środków audiowizualnych ( tablica, rzutnik przeźroczy, rzutnik komputerowy)
M-2Metody praktyczne: cwiczenia praktyczne z wykorzystaniem typowych środków audiowizualnych

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Sprawdzian pisemny / kolokwia
S-2Ocena podsumowująca: Ocena następuje po zrealizowaniu przedmiotu, w wyniku sprawdzenia wiedzy studenta w trakcie egzaminu pisemnego i/lub ustnego
S-3Ocena formująca: odpytywanie na zjęciach

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_C14_W01
Student ma podstawową wiedzę i zna podstawowe metody, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu zagadnień z zakresu teorii i projektowania jednostek pływających.
J_1A_W04, J_1A_W12T1A_W02, T1A_W07InzA_W02, InzA_W05C-1, C-2, C-3T-W-7, T-W-3, T-W-1, T-W-6, T-W-8, T-W-5, T-W-2M-2, M-1S-1, S-2, S-3
J_1A_C14_W02
Student ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu teorii i projektowania jednostek pływających.
J_1A_W10T1A_W05C-3, C-2, C-1T-W-4, T-W-6, T-W-8, T-W-3, T-W-5, T-W-1, T-W-7, T-W-2M-2, M-1S-3, S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_C14_U01
Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić różne typy jednostek pływajacych.
J_1A_U15T1A_U13InzA_U05C-3, C-2, C-1T-W-8, T-W-7, T-W-5, T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1, M-2S-1, S-3, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_C14_K01
Student potrafi współdziałać i pracować w grupie przyjmując w niej różne role.
J_1A_K04T1A_K03C-3, C-1, C-2T-W-4, T-W-8, T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-6, T-W-5, T-W-7M-1, M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_C14_W01
Student ma podstawową wiedzę i zna podstawowe metody, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu zagadnień z zakresu teorii i projektowania jednostek pływających.
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu teorii i projektowania jednostek pływających
3,0Student posiada powierzchowną wiedzę, ale nie zna podstawowych metod i narzędzi stosowantych w zakresie teorii i projektowania jednostek pływających.
3,5Student posiada podstawową wiedzę z brakami i zna podstawe metody i narzędzia stosowane w zakresie teorii i projektowania jednostek pływających.
4,0Student posiada dobrą wiedzę i zna metody i narzędzia stosowane w zakresie teorii i projektowania jednostek pływających. Potrafi wykonac wstępny projekt jednostki pływajacej.
4,5Student posiada wiedzę w stopniu zaawansowanym, zna metody i narzędzia stosowane w zakresie teorii i projektowania jednostek pływających a także potrafi wprowadzac modyfikacje obliczeniowe i wstępnie zaprojektowac jednostkę pływajacą.
5,0Student posiada wiedzę na najwyższym poziomie, zna metody i narzędzia stosowane w zakresie teorii i projektowania jednostek pływających. Potrafi samodzielnie modyfikowac, analizowac i zaprojektowac wstępnie jednostkę pływającą.
J_1A_C14_W02
Student ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu teorii i projektowania jednostek pływających.
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy z zakresu studiowanego przedmiotu.
3,0Student wykazuje powierzchowną wiedzę z brakami w zakresie zakładanego efektu kształcenia.
3,5Student wykazuje podstawową wiedzę w zakresie zakładanego efektu kształcenia.
4,0Student wykazuje się dobrą wiedzą w zakresie zakładanego efektu kształcenia.
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w zakresie zakładanego efektu kształcenia poszerzoną o uzupełniającą wiedzę literaturową.
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w zakresie zakładanego efektu kształcenia poszerzoną o krytyczną ocenę informacji literaturowej.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_C14_U01
Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić różne typy jednostek pływajacych.
2,0Student nie potafi dokonac podstawowych analiz oraz ocenic rozwiązania.
3,0Student potafi dokonac podstawowe analizy oraz wstępnie ocenic rozwiązania.
3,5Student potafi dokonac podstawowe analizy, ocenic rozwiązania oraz określic kryteria ocen
4,0Student potafi dokonac podstawowe analizy, ocenic rozwiązania, określic kryteria ocen oraz poddac je weryfikacji na średnim pozimie trudności.
4,5Student potafi dokonac podstawowych analiz, ocenic rozwiązania, określic kryteria ocen oraz poddac je weryfikacji na pozimie zaawansowanym.
5,0Student potafi dokonac podstawowych analiz, ocenic rozwiązania, określic kryteria ocen oraz poddac je weryfikacji i zaproponowac modyfikacje na najwyższym pozimie trudności.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_C14_K01
Student potrafi współdziałać i pracować w grupie przyjmując w niej różne role.
2,0Student nie potrafi współpracowac i realizowac zadań w grupie w trakcie procesu projektowania obiektów pływających.
3,0Student z wieloma brakami współpracuje i realizuje zadania w grupie w trakcie procesu projektowania obiektów pływających.
3,5Student z niewielkimi brakami współpracuje i realizuje zadania w grupie w trakcie procesu projektowania obiektów pływających.
4,0Student dobrze współpracuje i realizuje zadania w grupie w trakcie procesu projektowania obiektów pływających.
4,5Student bardzo dobrze współpracuje i realizuje zadania w grupie w trakcie procesu projektowania obiektów pływających.
5,0Student współpracuje i realizuje zadania w grupie na najwyższym poziomie w trakcie procesu projektowania obiektów pływających.

Literatura podstawowa

  1. Milewski Z. J., Projektowanie i budowa jachtów żaglowych, Wyd. III, ISBN: 83-910242-0-2, 1999
  2. B. Małolepszy, Jachty żaglowe i motorowe, ISBN: 83-911359-2-2, 2002
  3. J. Kabaciński, Statecznośc i niezatapialnośc statku, Wyższa Szkoła Morska w Szczecinie, Szczecin, 1995
  4. Schneekluth H., Bertram V., Ship design for efficiency and economy, 1998
  5. Przepisy klasyfikacyjne i konwencje międzynarodowe, 2000

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Wykonanie indywidualnego zadania dotyczącego wstępnych analiz projektowywch dla zadanego typu jednostki pływającej, m.in: obliczenie wyporności, wyznaczenie wymiarów głównych, sprawdzenie nośności, pływalności, wolnej burty, stateczności, okresu kołysań statku.12
T-A-2Kolokwium 11
T-A-3Kololkium 21
T-A-4Zaliczenie1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Definicja zbiorów: założenia i parametry projektowe, kryteria projektowe i ograniczenia. Analiza zadania technicznego3
T-W-2Określenie podstawowych grup masy statku pustego3
T-W-3Projektowanie wyporności i wymiarów głównych -algorytmy z zastosowaniem róznych metod. Obliczenia sprawdzające: pływalności, nośności, ładowności i zapasów7
T-W-4Projektowanie kształtu i podziału przestrzennego kadłuba jednostki pływającej2
T-W-5Sprawdzenie pojemności, stateczności i wolnej burty4
T-W-6Głowne ukłądy napędowe. Projektowanie zespołu napędowego -obliczenie mocy zapotrzebowanej.5
T-W-7Podstawy projektowania zespołów funkcjonalnych i pomocniczych3
T-W-8Dokumentacja projektowa. Wstępne analizy ekonomiczne2
T-W-9Zaliczenie1
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach14
A-A-2Studiowanie literatury4
A-A-3Przygotowanie do kolokwiów / zaliczenia przedmiotu4
A-A-4Konsultacje do cwiczeń2
A-A-5Udział w zaliczeniu1
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach14
A-W-2Studiowanie literatury20
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu15
A-W-4Udział w zaliczeniu1
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_C14_W01Student ma podstawową wiedzę i zna podstawowe metody, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu zagadnień z zakresu teorii i projektowania jednostek pływających.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_W04ma podstawową wiedzę z zakresu kierunku studiów oceanotechnika powiązaną z jachtingiem dotyczącą zagadnień budowy jednostek pływających
J_1A_W12zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu zadań inżynierskich z zakresu kierunku jachting
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z metodami i procesem wstępnego projektowania jednostek pływających.
C-2Przygotowanie studentów do przeprowadzenia obliczeń projektowych w celu sparwdzenia pływalności i stateczności jednostki pływającej na etapie wstępnego projektowania
C-3Ukształtowanie umiejętności dotyczących czytania ze zrozumieniem podstawowej dokumentacji technicznej jednostki pływajacej.
Treści programoweT-W-7Podstawy projektowania zespołów funkcjonalnych i pomocniczych
T-W-3Projektowanie wyporności i wymiarów głównych -algorytmy z zastosowaniem róznych metod. Obliczenia sprawdzające: pływalności, nośności, ładowności i zapasów
T-W-1Definicja zbiorów: założenia i parametry projektowe, kryteria projektowe i ograniczenia. Analiza zadania technicznego
T-W-6Głowne ukłądy napędowe. Projektowanie zespołu napędowego -obliczenie mocy zapotrzebowanej.
T-W-8Dokumentacja projektowa. Wstępne analizy ekonomiczne
T-W-5Sprawdzenie pojemności, stateczności i wolnej burty
T-W-2Określenie podstawowych grup masy statku pustego
Metody nauczaniaM-2Metody praktyczne: cwiczenia praktyczne z wykorzystaniem typowych środków audiowizualnych
M-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie z wykorzystaniem typowych środków audiowizualnych ( tablica, rzutnik przeźroczy, rzutnik komputerowy)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Sprawdzian pisemny / kolokwia
S-2Ocena podsumowująca: Ocena następuje po zrealizowaniu przedmiotu, w wyniku sprawdzenia wiedzy studenta w trakcie egzaminu pisemnego i/lub ustnego
S-3Ocena formująca: odpytywanie na zjęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu teorii i projektowania jednostek pływających
3,0Student posiada powierzchowną wiedzę, ale nie zna podstawowych metod i narzędzi stosowantych w zakresie teorii i projektowania jednostek pływających.
3,5Student posiada podstawową wiedzę z brakami i zna podstawe metody i narzędzia stosowane w zakresie teorii i projektowania jednostek pływających.
4,0Student posiada dobrą wiedzę i zna metody i narzędzia stosowane w zakresie teorii i projektowania jednostek pływających. Potrafi wykonac wstępny projekt jednostki pływajacej.
4,5Student posiada wiedzę w stopniu zaawansowanym, zna metody i narzędzia stosowane w zakresie teorii i projektowania jednostek pływających a także potrafi wprowadzac modyfikacje obliczeniowe i wstępnie zaprojektowac jednostkę pływajacą.
5,0Student posiada wiedzę na najwyższym poziomie, zna metody i narzędzia stosowane w zakresie teorii i projektowania jednostek pływających. Potrafi samodzielnie modyfikowac, analizowac i zaprojektowac wstępnie jednostkę pływającą.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_C14_W02Student ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu teorii i projektowania jednostek pływających.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_W10ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu obszaru techniki i dyscypliny naukowej budowa i eksploatacja maszyn właściwych dla studiowanego kierunku jachting i pokrewnych dyscyplin naukowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie umiejętności dotyczących czytania ze zrozumieniem podstawowej dokumentacji technicznej jednostki pływajacej.
C-2Przygotowanie studentów do przeprowadzenia obliczeń projektowych w celu sparwdzenia pływalności i stateczności jednostki pływającej na etapie wstępnego projektowania
C-1Zapoznanie studentów z metodami i procesem wstępnego projektowania jednostek pływających.
Treści programoweT-W-4Projektowanie kształtu i podziału przestrzennego kadłuba jednostki pływającej
T-W-6Głowne ukłądy napędowe. Projektowanie zespołu napędowego -obliczenie mocy zapotrzebowanej.
T-W-8Dokumentacja projektowa. Wstępne analizy ekonomiczne
T-W-3Projektowanie wyporności i wymiarów głównych -algorytmy z zastosowaniem róznych metod. Obliczenia sprawdzające: pływalności, nośności, ładowności i zapasów
T-W-5Sprawdzenie pojemności, stateczności i wolnej burty
T-W-1Definicja zbiorów: założenia i parametry projektowe, kryteria projektowe i ograniczenia. Analiza zadania technicznego
T-W-7Podstawy projektowania zespołów funkcjonalnych i pomocniczych
T-W-2Określenie podstawowych grup masy statku pustego
Metody nauczaniaM-2Metody praktyczne: cwiczenia praktyczne z wykorzystaniem typowych środków audiowizualnych
M-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie z wykorzystaniem typowych środków audiowizualnych ( tablica, rzutnik przeźroczy, rzutnik komputerowy)
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: odpytywanie na zjęciach
S-2Ocena podsumowująca: Ocena następuje po zrealizowaniu przedmiotu, w wyniku sprawdzenia wiedzy studenta w trakcie egzaminu pisemnego i/lub ustnego
S-1Ocena podsumowująca: Sprawdzian pisemny / kolokwia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy z zakresu studiowanego przedmiotu.
3,0Student wykazuje powierzchowną wiedzę z brakami w zakresie zakładanego efektu kształcenia.
3,5Student wykazuje podstawową wiedzę w zakresie zakładanego efektu kształcenia.
4,0Student wykazuje się dobrą wiedzą w zakresie zakładanego efektu kształcenia.
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w zakresie zakładanego efektu kształcenia poszerzoną o uzupełniającą wiedzę literaturową.
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w zakresie zakładanego efektu kształcenia poszerzoną o krytyczną ocenę informacji literaturowej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_C14_U01Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić różne typy jednostek pływajacych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejace pływające i stacjonarne obiekty na których bazuje kierunek jachting
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie umiejętności dotyczących czytania ze zrozumieniem podstawowej dokumentacji technicznej jednostki pływajacej.
C-2Przygotowanie studentów do przeprowadzenia obliczeń projektowych w celu sparwdzenia pływalności i stateczności jednostki pływającej na etapie wstępnego projektowania
C-1Zapoznanie studentów z metodami i procesem wstępnego projektowania jednostek pływających.
Treści programoweT-W-8Dokumentacja projektowa. Wstępne analizy ekonomiczne
T-W-7Podstawy projektowania zespołów funkcjonalnych i pomocniczych
T-W-5Sprawdzenie pojemności, stateczności i wolnej burty
T-W-4Projektowanie kształtu i podziału przestrzennego kadłuba jednostki pływającej
T-W-1Definicja zbiorów: założenia i parametry projektowe, kryteria projektowe i ograniczenia. Analiza zadania technicznego
T-W-2Określenie podstawowych grup masy statku pustego
T-W-3Projektowanie wyporności i wymiarów głównych -algorytmy z zastosowaniem róznych metod. Obliczenia sprawdzające: pływalności, nośności, ładowności i zapasów
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie z wykorzystaniem typowych środków audiowizualnych ( tablica, rzutnik przeźroczy, rzutnik komputerowy)
M-2Metody praktyczne: cwiczenia praktyczne z wykorzystaniem typowych środków audiowizualnych
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Sprawdzian pisemny / kolokwia
S-3Ocena formująca: odpytywanie na zjęciach
S-2Ocena podsumowująca: Ocena następuje po zrealizowaniu przedmiotu, w wyniku sprawdzenia wiedzy studenta w trakcie egzaminu pisemnego i/lub ustnego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potafi dokonac podstawowych analiz oraz ocenic rozwiązania.
3,0Student potafi dokonac podstawowe analizy oraz wstępnie ocenic rozwiązania.
3,5Student potafi dokonac podstawowe analizy, ocenic rozwiązania oraz określic kryteria ocen
4,0Student potafi dokonac podstawowe analizy, ocenic rozwiązania, określic kryteria ocen oraz poddac je weryfikacji na średnim pozimie trudności.
4,5Student potafi dokonac podstawowych analiz, ocenic rozwiązania, określic kryteria ocen oraz poddac je weryfikacji na pozimie zaawansowanym.
5,0Student potafi dokonac podstawowych analiz, ocenic rozwiązania, określic kryteria ocen oraz poddac je weryfikacji i zaproponowac modyfikacje na najwyższym pozimie trudności.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_C14_K01Student potrafi współdziałać i pracować w grupie przyjmując w niej różne role.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_K04potrafi współdziałać i pracować w grupie przyjmując w niej różne role
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie umiejętności dotyczących czytania ze zrozumieniem podstawowej dokumentacji technicznej jednostki pływajacej.
C-1Zapoznanie studentów z metodami i procesem wstępnego projektowania jednostek pływających.
C-2Przygotowanie studentów do przeprowadzenia obliczeń projektowych w celu sparwdzenia pływalności i stateczności jednostki pływającej na etapie wstępnego projektowania
Treści programoweT-W-4Projektowanie kształtu i podziału przestrzennego kadłuba jednostki pływającej
T-W-8Dokumentacja projektowa. Wstępne analizy ekonomiczne
T-W-2Określenie podstawowych grup masy statku pustego
T-W-1Definicja zbiorów: założenia i parametry projektowe, kryteria projektowe i ograniczenia. Analiza zadania technicznego
T-W-3Projektowanie wyporności i wymiarów głównych -algorytmy z zastosowaniem róznych metod. Obliczenia sprawdzające: pływalności, nośności, ładowności i zapasów
T-W-6Głowne ukłądy napędowe. Projektowanie zespołu napędowego -obliczenie mocy zapotrzebowanej.
T-W-5Sprawdzenie pojemności, stateczności i wolnej burty
T-W-7Podstawy projektowania zespołów funkcjonalnych i pomocniczych
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie z wykorzystaniem typowych środków audiowizualnych ( tablica, rzutnik przeźroczy, rzutnik komputerowy)
M-2Metody praktyczne: cwiczenia praktyczne z wykorzystaniem typowych środków audiowizualnych
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena następuje po zrealizowaniu przedmiotu, w wyniku sprawdzenia wiedzy studenta w trakcie egzaminu pisemnego i/lub ustnego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi współpracowac i realizowac zadań w grupie w trakcie procesu projektowania obiektów pływających.
3,0Student z wieloma brakami współpracuje i realizuje zadania w grupie w trakcie procesu projektowania obiektów pływających.
3,5Student z niewielkimi brakami współpracuje i realizuje zadania w grupie w trakcie procesu projektowania obiektów pływających.
4,0Student dobrze współpracuje i realizuje zadania w grupie w trakcie procesu projektowania obiektów pływających.
4,5Student bardzo dobrze współpracuje i realizuje zadania w grupie w trakcie procesu projektowania obiektów pływających.
5,0Student współpracuje i realizuje zadania w grupie na najwyższym poziomie w trakcie procesu projektowania obiektów pływających.