Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Inżynieria bezpieczeństwa (S1)
specjalność: Inżynieria bezpieczeństwa pożarowego
Sylabus przedmiotu Język francuski 1:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria bezpieczeństwa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Język francuski 1 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marek Stelmaszczyk <Marek.Stelmaszczyk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Paweł Bandur <Pawel.Bandur@zut.edu.pl>, Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | francuski |
Blok obieralny | 4 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Matura z języka na poziomie podstawowym lub rozszerzonym. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Posługiwanie się wybranym językiem obcym w różnych sytuacjach życia codziennego poprzez umiejętne stosowanie zasad gramatyki i słownictwa na poziomie biegłości językowej B2. |
C-2 | Efektywne rozumienie tekstu słuchanego. |
C-3 | Pisanie listów formalnych (zapytań, zażaleń, reklamacji, listów motywacyjnych). |
C-4 | Rozumienie i posługiwanie się podstawowym słownictwem specjalistycznym zgodnym z kierunkiem studiów. |
C-5 | Wyrobienie umiejętności korzystania z różnych źródeł wiedzy. |
C-6 | Wyrobienie świadomości potrzeby ustawicznego i autonomicznego kształcenia się. |
C-7 | Wyrobienie umiejętności pracy w zespole. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
T-LK-1 | Polska i świat (rodzaje podróży, środki transportu, motywacje podróżowania). Relacjonowanie wydarzeń, planowanie. Krytyka i zażalenie. Zdania oznajmujące,pytające,przeczące. | 10 |
T-LK-2 | Nazwy zawodów,miejsca pracy,sport,narodowości. Zaimki dzierżawcze,wskazujące.Impératif. | 10 |
T-LK-3 | Surowce, materiały, produkty. Opis i prezentacja. Reklama. Reklamacja. Porównywanie (deklinacja i stopniowanie przymiotników, zdania porównawcze). | 10 |
T-LK-4 | Współczesne formy wymiany towarowej (handel tradycyjny i online). Definiowanie (zdania względne).Zdania bezokolicznikowe.Mowa zależna. | 10 |
T-LK-5 | Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów. Komparatystyka czasów przyszłych. | 20 |
60 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
A-LK-1 | Zajęcia praktyczne | 60 |
A-LK-2 | udział w konsultacjach | 5 |
A-LK-3 | przygotowanie się do zajęć | 10 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | zajęcia praktyczne |
M-2 | praca w grupach |
M-3 | prezentacja |
M-4 | dyskusja |
M-5 | rozwiązywanie problemów |
M-6 | negocjacje |
M-7 | praca z tekstem |
M-8 | słuchanie ze zrozumieniem |
M-9 | pisanie listów formalnych |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: test diagnostyczny (F) |
S-2 | Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F) |
S-3 | Ocena formująca: kartkówka (F) |
S-4 | Ocena formująca: prezentacja (F) |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IB_1A_A05-3_W01 posiada wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa oraz fonetyki wybranego języka obcego na poziomie B2 | IB_1A_W23 | T1A_W08 | InzA_W03 | C-1 | T-LK-1, T-LK-3, T-LK-2, T-LK-4 | M-1, M-2, M-7, M-8, M-9 | S-2, S-3, S-4 |
IB_1A_A05-3_W02 wykazuje znajomość tematyki zawartej w treściach programowych | IB_1A_W23 | T1A_W08 | InzA_W03 | C-1 | T-LK-1, T-LK-4, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-5 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-6, M-7, M-8 | S-2, S-3, S-4 |
IB_1A_A05-3_W03 zna zasady stosowania rejestru formalnego i nieformalnego w wybranym języku | IB_1A_W23 | T1A_W08 | InzA_W03 | C-3 | T-LK-4, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3 | M-1, M-3, M-5, M-7, M-8, M-9 | S-2, S-4 |
IB_1A_A05-3_W04 zna podstawy słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów | IB_1A_W23 | T1A_W08 | InzA_W03 | C-4 | T-LK-5 | M-1, M-3, M-7 | S-2, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IB_1A_A05-3_U01 posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku | IB_1A_U01, IB_1A_U04 | T1A_U01, T1A_U03, T1A_U06, T1A_U07 | — | C-4 | T-LK-2, T-LK-5, T-LK-1, T-LK-3, T-LK-4 | M-1, M-3, M-7 | S-2, S-4 |
IB_1A_A05-3_U02 posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej, w tym na tematy związane ze swoja specjalnością | IB_1A_U02, IB_1A_U05, IB_1A_U07 | T1A_U01, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U06 | — | C-1 | T-LK-4, T-LK-3, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-5 | M-1, M-2, M-4, M-5, M-6, M-9 | S-2 |
IB_1A_A05-3_U03 potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi i wykłady, w tym na tematy związane ze swoja specjalnością | IB_1A_U02, IB_1A_U07 | T1A_U01, T1A_U06 | — | C-2 | T-LK-2, T-LK-5, T-LK-1, T-LK-4, T-LK-3 | M-1, M-3, M-5, M-6, M-8 | S-2 |
IB_1A_A05-3_U04 czyta ze zrozumieniem artykuły i reportaże dotyczące współczesnego świata, w tym na tematy związane ze swoja specjalnością | IB_1A_U02, IB_1A_U07 | T1A_U01, T1A_U06 | — | C-5 | T-LK-2, T-LK-1, T-LK-3, T-LK-5, T-LK-4 | M-1, M-2, M-7 | S-2 |
IB_1A_A05-3_U05 potrafi porozumiewać się w języku obcym, wyrazić swoje zdanie i poprzeć je argumentami | IB_1A_U02, IB_1A_U05, IB_1A_U07 | T1A_U01, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U06 | — | C-1 | T-LK-3, T-LK-2, T-LK-5, T-LK-4, T-LK-1 | M-1, M-2, M-4, M-5, M-6, M-8 | S-2, S-4 |
IB_1A_A05-3_U06 potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na różne tematy, w tym na tematy związane ze swoja specjalnością | IB_1A_U05, IB_1A_U07 | T1A_U03, T1A_U04, T1A_U06 | — | C-1 | T-LK-2, T-LK-4, T-LK-3, T-LK-5, T-LK-1 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6 | S-2, S-4 |
IB_1A_A05-3_U07 potrafi formułować pisemne wypowiedzi na różne tematy, w tym na tematy związane ze swoja specjalnością, posiada umiejętność pisania listu formalnego w języku | IB_1A_U04, IB_1A_U05, IB_1A_U07 | T1A_U03, T1A_U04, T1A_U06, T1A_U07 | — | C-3 | T-LK-3, T-LK-5, T-LK-4, T-LK-2, T-LK-1 | M-1, M-5, M-9 | S-2, S-4 |
IB_1A_A05-3_U08 posiada umiejętność rozumienia (np. instrukcji obsługi urządzeń, kart katalogowych) i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego w swojej dziedzinie (np. do opracowania i przedstawienia wyników badań naukowych, opisu prostego zadania inżynierskiego, przygotowania i przedstawienia prezentacji) | IB_1A_U02, IB_1A_U04, IB_1A_U05, IB_1A_U07 | T1A_U01, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U06, T1A_U07 | — | C-4 | T-LK-5 | M-1, M-3, M-7 | S-2, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IB_1A_A05-3_K01 rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i rozwijanie kompetencji językowych | IB_1A_K01 | T1A_K01 | — | C-6 | T-LK-1, T-LK-4, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-5 | M-1, M-2, M-4, M-5, M-6 | S-1, S-2, S-3 |
IB_1A_A05-3_K02 potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role | IB_1A_K04 | T1A_K03, T1A_K04 | — | C-5, C-7 | T-LK-2, T-LK-5, T-LK-4, T-LK-3, T-LK-1 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6 | S-4 |
IB_1A_A05-3_K03 potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji zadania określonego przez siebie lub innych | IB_1A_K04 | T1A_K03, T1A_K04 | — | C-5, C-7 | T-LK-4, T-LK-3, T-LK-1, T-LK-5, T-LK-2 | M-1, M-4, M-5, M-6 | S-4 |
IB_1A_A05-3_K04 ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu | IB_1A_K01 | T1A_K01 | — | C-6 | T-LK-1, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-2, T-LK-5 | M-1, M-2, M-4, M-5, M-6 | S-1, S-2, S-3 |
IB_1A_A05-3_K05 potrafi ze zrozumieniem wybierać i realizować różne role społeczne w obszarze kulturowym wybranego języka obcego | IB_1A_K03 | T1A_K05 | — | C-7 | T-LK-3, T-LK-1, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-2 | M-1, M-2, M-4, M-5, M-6, M-8, M-9 | S-4 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IB_1A_A05-3_W01 posiada wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa oraz fonetyki wybranego języka obcego na poziomie B2 | 2,0 | Student nie posiada wiedzy dotyczącej gramatyki, słownictwa oraz fonetyki wybranego języka obcego na poziomie B2. |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa oraz fonetyki wybranego języka obcego na poziomie B2. | |
3,5 | Student posiada więcej niż podstawową wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa oraz fonetyki wybranego języka obcego na poziomie B2. | |
4,0 | Student posiada dobrą wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa oraz fonetyki wybranego języka obcego na poziomie B2. | |
4,5 | Student posiada więcej niż dobrą wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa oraz fonetyki wybranego języka obcego na poziomie B2. | |
5,0 | Student posiada bardzo dobrą wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa oraz fonetyki wybranego języka obcego na poziomie B2. | |
IB_1A_A05-3_W02 wykazuje znajomość tematyki zawartej w treściach programowych | 2,0 | Student nie zna tematyki zawartej w treściach programowych. |
3,0 | Student wykazuje znajomość zaledwie kilku spośród tematów zawartych w treściach programowych. | |
3,5 | Student wykazuje słabą znajomość większości tematów zawartych w treściach programowych. | |
4,0 | Student wykazuje znajomość tematyki zawartej w treściach programowych. | |
4,5 | Student wykazuje dobrą znajomość tematów zawartych w treściach programowych. | |
5,0 | Student posiada bardzo dobrą znajomość tematów zawartych w treściac programowych. | |
IB_1A_A05-3_W03 zna zasady stosowania rejestru formalnego i nieformalnego w wybranym języku | 2,0 | Student nie zna zasad stosowania rejestru formalnego i nieformalnego w wybranym języku. |
3,0 | Student zna podstawowe zasady stosowania rejestru formalnego i nieformalnego w wybranym języku. | |
3,5 | Student zna większość zasad stosowania rejestru formalnego i nieformalneg w wybranym języku. | |
4,0 | Student ma ugruntowaną wiedzę o większości zasad stosowania rejestru formalnego i nieformalnego w wybranym języku. | |
4,5 | Student ma ugruntowaną wiedzę o wszystkich zasadach stosowania rejestru formalnego i nieformalnego w wybranym języku. | |
5,0 | Student ma doskonałą wiedzę o wszystkich zasadach stosowania rejestru formalnego i nieformalnego w wybranym języku. | |
IB_1A_A05-3_W04 zna podstawy słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów | 2,0 | Student nie zna podstaw słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów. |
3,0 | Student zna 60 % z podstawy słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów. | |
3,5 | Student zna 68 % lub więcej z podstawy słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów. | |
4,0 | Student zna 76 % lub więcej z podstawy słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów. | |
4,5 | Student zna co najmniej 84 % z podstawy słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów. | |
5,0 | Student zna co najmniej 92 % z podstawy słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IB_1A_A05-3_U01 posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku | 2,0 | Student nie umie wyszukiwać potrzebnych informacji. |
3,0 | Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje. | |
3,5 | Student poprawnie wyszukuje i rozumie potrzebne informacje. | |
4,0 | Student poprawnie wyszukuje, rozumie, a także analizuje potrzebne informacje. | |
4,5 | Student potrafi wykorzystywać i analizować wszystkie potrzebne informacje, a także rozumie ich znaczenie dla studiowanego kierunku. | |
5,0 | Student potrafi wykorzystywać wszystkie potrzebne informacje pochodzące z różnych źródeł i w różnych formach, potrafi je porównywać, a także samodzielnie identyfikować je jako właściwe dla studiowanego kierunku. | |
IB_1A_A05-3_U02 posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej, w tym na tematy związane ze swoja specjalnością | 2,0 | Student nie potrafi porozumiewać się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej. |
3,0 | Student potrafi w stopniu podstawowym porozumiewać się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej. | |
3,5 | Student potrafi poprawnie porozumiewać się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej. | |
4,0 | Student dobrze porozumiewa się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej. | |
4,5 | Student dobrze i precyzyjnie porozumiewa się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej. | |
5,0 | Student bardzo dobrze i precyzyjnie porozumiewa się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej. | |
IB_1A_A05-3_U03 potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi i wykłady, w tym na tematy związane ze swoja specjalnością | 2,0 | Student nie rozumie dłuższych wypowiedzi i wykładów. |
3,0 | Student rozumie ok. 60 % dłuższych wypowiedzi i wykładów. | |
3,5 | Student rozumie ok. 70 % dłuższych wypowiedzi i wykładów. | |
4,0 | Student rozumie ok. 80 % dłuższych wypowiedzi i wykładów. | |
4,5 | Student rozumie ok. 85 % dłuższych wypowiedzi i wykładów. | |
5,0 | Student rozumie ok. 90 % dłuższych wypowiedzi i wykładów. | |
IB_1A_A05-3_U04 czyta ze zrozumieniem artykuły i reportaże dotyczące współczesnego świata, w tym na tematy związane ze swoja specjalnością | 2,0 | Student nie rozumie czytanych tekstów. |
3,0 | Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów. | |
3,5 | Student rozumie co najmniej 68 % czytanych tekstów. | |
4,0 | Student rozumie co najmniej 76 % czytanych tekstów. | |
4,5 | Student rozumie co najmniej 84 % czytanych tekstów. | |
5,0 | Student rozumie co najmniej 92 % czytanych tekstów. | |
IB_1A_A05-3_U05 potrafi porozumiewać się w języku obcym, wyrazić swoje zdanie i poprzeć je argumentami | 2,0 | Student nie potrafi porozumiewać się w języku obcym. |
3,0 | Student potrafi w stopniu podstawowym porozumiewać się w języku obcym bez umiejętności efektywnego argumentowania. | |
3,5 | Student potrafi porozumiewać się w języku obcym i argumentować w stopniu podstawowym. | |
4,0 | Student potrafi porozumiewać się w języku obcym, wyrazić swoje zdanie i poprzeć je logicznymi argumentami. | |
4,5 | Student potrafi efektywnie porozumiewać się w języku obcym, wyrazić swoje zdanie i poprzeć je logicznymi argumentami. | |
5,0 | Student potrafi bardzo dobrze i precyzyjnie porozumiewać się w języku obcym, wyrazić swoje zdanie i poprzeć je logicznymi argumentami. | |
IB_1A_A05-3_U06 potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na różne tematy, w tym na tematy związane ze swoja specjalnością | 2,0 | Student nie potrafi formułować ustnych wypowiedzi. |
3,0 | Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na niektóre tematy. | |
3,5 | Student potrafi formułować krótkie, przejrzyste wypowiedzi na niektóre tematy. | |
4,0 | Student potrafi formułować przejrzyste wypowiedzi na większość tematów. | |
4,5 | Student potrafi formułować przejrzyste wypowiedzi na wszystkie tematy. | |
5,0 | Student potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na różne tematy. | |
IB_1A_A05-3_U07 potrafi formułować pisemne wypowiedzi na różne tematy, w tym na tematy związane ze swoja specjalnością, posiada umiejętność pisania listu formalnego w języku | 2,0 | Student nie potrafi formułować pisemnych wypowiedzi. |
3,0 | Student potrafi formułować krótkie pisemne wypowiedzi na niektóre tematy, umie napisać list formalny. | |
3,5 | Student potrafi formułować dłuższe pisemne wypowiedzi na niektóre tematy, w tym pisać list formalny | |
4,0 | Student potrafi formułować dłuższe pisemne wypowiedzi na większość tematów, w tym napisać dłuższy list formalny. | |
4,5 | Student potrafi formułować dłuższe pisemne wypowiedzi na różne tematy, w tym napisać list formalny. | |
5,0 | Student potrafi formułować obszerne pisemne wypowiedzi na różne tematy, w tym napisać skuteczny list formalny. | |
IB_1A_A05-3_U08 posiada umiejętność rozumienia (np. instrukcji obsługi urządzeń, kart katalogowych) i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego w swojej dziedzinie (np. do opracowania i przedstawienia wyników badań naukowych, opisu prostego zadania inżynierskiego, przygotowania i przedstawienia prezentacji) | 2,0 | Student nie rozumie i nie używa podstawowego słownictwa specjalistycznego w swojej dziedzinie. |
3,0 | Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne w swojej dziedzinie i używa je w ograniczonym zakresie. | |
3,5 | Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne w swojej dziedzinie i stosuje je w niepełnym zakresie. | |
4,0 | Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne i potrafi je efektywnie zastosować w swojej dziedzinie. | |
4,5 | Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne i używa go z powodzeniem w swojej dziedzinie. | |
5,0 | Student bardzo dobrze rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne i wykorzystuje je efektywnie w swojej dziedzinie. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IB_1A_A05-3_K01 rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i rozwijanie kompetencji językowych | 2,0 | Student nie rozumie potrzeby uczenia się i rozwijania kompetencji językowych. |
3,0 | Student dostrzega potrzebę uczenia się i rozwijania swoich kompetencji językowych. | |
3,5 | Student rozumie potrzebę uczenia się i podnoszenia swoich kompetencji językowych. | |
4,0 | Student dobrze rozumie potrzebę uczenia się i podnoszenia swoich kompetencji językowych. | |
4,5 | Student bardzo dobrze rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i konieczność rozwijania swoich kompetencji językowych. | |
5,0 | Student doskonale rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i konieczność ciągłego rozwijania swoich kompetencji językowych. | |
IB_1A_A05-3_K02 potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role | 2,0 | Student nie potrafi współpracować w grupie. |
3,0 | Student potrafi pracować w grupie. | |
3,5 | Student potrafi pracować i współdziałać w grupie. | |
4,0 | Student potrafi współdziałać i współpracować w grupie, przyjmując w niej podstawowe role. | |
4,5 | Student dobrze potrafi współdziałać i współpracować w grupie, przyjmując w niej większość ról. | |
5,0 | Student bardzo dobrze potrafi współdziałać i współpracować w grupie, przyjmując w niej różnorodne role | |
IB_1A_A05-3_K03 potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji zadania określonego przez siebie lub innych | 2,0 | Student nie potrafi określić priorytetów służących do realizacji zadania. |
3,0 | Student potrafi określić podstawowe priorytety służące do realizacji zadania. | |
3,5 | Student potrafi określić niezbędne priorytety służące do realizacji zadania. | |
4,0 | Student potrafi określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania. | |
4,5 | Student potrafi dobrze określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania. | |
5,0 | Student potrafi bardzo dobrze określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania. | |
IB_1A_A05-3_K04 ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu | 2,0 | Student nie ma świadomości potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. |
3,0 | Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. | |
3,5 | Student rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. | |
4,0 | Student dobrze rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. | |
4,5 | Student bardzo dobrze rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. | |
5,0 | Student doskonale rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. | |
IB_1A_A05-3_K05 potrafi ze zrozumieniem wybierać i realizować różne role społeczne w obszarze kulturowym wybranego języka obcego | 2,0 | Student nie potrafi wybierać i realizować ról społecznych w obszarze kulturowym wybranego języka obcego. |
3,0 | Student potrafi wybierać i stara się realizować role społeczne w obszarze kulturowym wybranego języka obcego. | |
3,5 | Student potrafi wybierać i realizuje podstawowe role społeczne w obszarze kulturowym wybranego języka obcego. | |
4,0 | Student potrafi wybierać i dobrze realizuje większość ról społecznych w obszarze kulturowym wybranego języka obcego. | |
4,5 | Student ze zrozumieniem wybiera i dobrze realizuje większość ról społecznych w obszarze kulturowym wybranego języka obcego. | |
5,0 | Student potrafi ze zrozumieniem wybrać i precyzyjnie zrealizować różne role społeczne w obszarze kulturowym wybranego języka obcego. |
Literatura podstawowa
- XYZ, Podręcznik podtawowy’’Café crème’’ I tom, Wydawnictwo Hachette, 2011
- XYZ, Cours de langue et de civilisation françaises.Alliance Française, Paris, 2011
- XYZ, ’Cours de langue et de civilisation françaises.Alliance Française, Warszawa, 2004
- Krystyna Sławińska, Repetytorium z gramatyki języka francuskiego, Wiedza Powszechna., Warszawa, 2003
- Ross Steele., Civilisation progressive du français, Wydawnictwo CLE international.Paris, 2011
Literatura dodatkowa
- Mariusz Skoraszewski, Français.Repetorium tematyczno-leksykalne, Wagros, Poznan., 2011
- XYZ, Le Nouveau Bescherelle.L’ART. DE CONJUGUER., Hatier Paris., 2011
- XYZ, Français.com CLE international. Paris.2001, CLE international., Paris, 2001