Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Budowa jachtów (S1)
Sylabus przedmiotu Remonty i przebudowy jachtów:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budowa jachtów | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Remonty i przebudowy jachtów | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Projektowania Jachtów i Statków | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tadeusz Szelangiewicz <Tadeusz.Szelangiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 17 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Piodstawowe wiadomości, kompetencje i umiejętności z teorii i budowy jednostek pływających |
W-2 | Piodstawowe wiadomości, kompetencje i umiejętności z projektowania i konstrukcji jednostek pływających |
W-3 | Piodstawowe wiadomości, kompetencje i umiejętności z materiałoznawstwa i technologii budowy jachtów |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem jest zdobycie umiejętności planowania i realizacji remontu, przebudowy jachtu |
C-2 | Dobór właściwych materiałów i technologii wykonania przebudowy lub remontu jachtu |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Planowanie usług remontowych i przebudowy jachtu | 3 |
T-A-2 | Projekt remontu lub przebudowy, dokumentacja remontowa | 3 |
T-A-3 | Opracowanie zapotrzebowania na materiały do remontu lub przebudowy | 3 |
T-A-4 | Obliczanie pracochłonności i kosztu remontu lub przebudowy | 3 |
T-A-5 | Weryfikacja parametrów projektowych i eksploatacyjnych jachtu po remoncie lub przebudowie | 3 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Ogólna charakterystyka prac remontowych | 3 |
T-W-2 | Przygotowaniei organizacja procesu remontowego | 5 |
T-W-3 | Materiały stosowane w remontach i pzrebudowach | 5 |
T-W-4 | Remonty i przeglądy klasyfikacyjne | 4 |
T-W-5 | Technologia wykonania remontu | 5 |
T-W-6 | Kalkulacja pracochłonności remontu lub przebudowy | 3 |
T-W-7 | Prognozowanie i weryfikacja kosztu prac remontowych lub przebudowy | 5 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | Studiowanie literatury | 5 |
A-A-3 | Przygotowanie projektu | 10 |
A-A-4 | Zaliczenie projektu | 2 |
32 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-W-2 | Studiowanie literatury | 4 |
A-W-3 | Uczestnictwo w zaliczeniach | 2 |
36 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład/ typowe środki audiowizualne |
M-2 | Ćwiczenia audytoryjne/typowe środki audiowizualne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena ciągła |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BJ_1A_O10-1_W01 Student powinien poznać metody projektowania i planowania remontu jachtu w zakresie zmian konstrukcji i wyposażenia | BJ_1A_W12 | T1A_W03, T1A_W04 | — | C-2, C-1 | T-W-2, T-W-1, T-W-6, T-W-5, T-W-7, T-W-3, T-W-4 | M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BJ_1A_O10-1_U01 Student potrafi dokonać identyfikacjii sformulować zadanie inżynierskie związane z przygotowaniem remontu lub przebudowy jachtu, oraz krytycznie ocenić przydatność metod i urządzeń do realizacji zadania | BJ_1A_U09, BJ_1A_U10 | T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15 | InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07 | C-1, C-2 | T-A-3, T-A-5, T-A-1, T-A-2, T-A-4 | M-2 | S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BJ_1A_O10-1_K01 Student potrafi ocenić zagrożenie bezpieczeństwa w trakcie remontu i przebudowy jachtu i ma świadomość związanezgo z nim ryzyka | BJ_1A_K07 | T1A_K02, T1A_K05, T1A_K07 | InzA_K01 | C-1, C-2 | T-W-4, T-A-2, T-A-5, T-W-6, T-W-7, T-W-2, T-W-5, T-W-1, T-A-4, T-W-3, T-A-3, T-A-1 | M-2, M-1 | S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BJ_1A_O10-1_W01 Student powinien poznać metody projektowania i planowania remontu jachtu w zakresie zmian konstrukcji i wyposażenia | 2,0 | Student nie ma wiedzy dotyczącej planowania i wykonania remontu jachtu |
3,0 | Student ma podstawową wiedzę dotyczącą remontu jachtu | |
3,5 | Student ma podstawową wiedzę dotyczącą kosztu iprzebudowy lub remontu jachtu | |
4,0 | Student ma wiedzą dotyczącą technologii i prowadzenia remontu jachtu | |
4,5 | Student ma wiedzę dotyczącą zastosowania materiałów i wyposażenia podczas remontu jachtu | |
5,0 | Student ma wiedzę dotyczącą planowania, technologii i kosztorysowania przebudowy lub remontu jachtu oraz umie ocenić parametry jachtu po przebudowie |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BJ_1A_O10-1_U01 Student potrafi dokonać identyfikacjii sformulować zadanie inżynierskie związane z przygotowaniem remontu lub przebudowy jachtu, oraz krytycznie ocenić przydatność metod i urządzeń do realizacji zadania | 2,0 | Student nie ma umiejetności dotyczących planowania i wykonania remontu jachtu |
3,0 | Student ma podstawowe umiejętności dotyczące remontu jachtu | |
3,5 | Student ma podstawowe umiejętności dotyczące oszacowania kosztu iprzebudowy lub remontu jachtu | |
4,0 | Student umie dobrać właściwą technologię i przeprowadzić remont jachtu | |
4,5 | Student zna materiały i ich właściwości i umie je zastosować do przeprowadzenia remontu jachtu | |
5,0 | Student umie zaplanować, dobrać odpowiednią technologię i opracować koszt przebudowy lub remontu jachtu oraz umie ocenić parametry jachtu po przebudowie |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BJ_1A_O10-1_K01 Student potrafi ocenić zagrożenie bezpieczeństwa w trakcie remontu i przebudowy jachtu i ma świadomość związanezgo z nim ryzyka | 2,0 | Student nie przygotowuje się do zajęć, nie uzupełnia braków swojej wiedzy i umiejętności |
3,0 | Student przygotowuje się do zajęć, uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia na bieżąco braki swojej wiedzy i umiętności, ma niewielką świadomość profesjonalnej pracy przy budowie jachtów | |
3,5 | Student przygotowuje się do zajęć, uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia na bieżąco braki swojej wiedzy i umiętności, w czasie laboratoriów jest umiarkowanie aktywny, ma ograniczoną świadomość w zakresie ergonomiii bezpieczeństwa podczas budowy jachtu | |
4,0 | Student regularnie uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia na bieżąco braki swojej wiedzy i umiętności, w trakcie laboratoriów jest umiarkowanie aktywny, reaguje na sugestie prowadzącego, ma dużą świadomość konieczności zachowania bezpieczeństwa pracy podczas budowy jachtu | |
4,5 | Student regularnie uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia na bieżąco braki swojej wiedzy i umiętności, w trakcie laboratoriów jest bardzo aktywny, reaguje na sugestie prowadzącego, ma dużą świadomość w zakresie bezpieczeństwa pracy podczas budowy jachtu | |
5,0 | Student regularnie uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia na bieżąco braki swojej wiedzy i umiętności, w trakcie laboratoriów jest bardzo aktywny, reaguje na sugestie prowadzącego, podejmuje samodzielne próby rozwiązywania zadań, ma całkowitą świadomość wpływu ergonomii i bezpieczeństwa na efekty pracy podczas budowy jachtu |
Literatura podstawowa
- Larsson L., Eliasson R., : Principles of yacht design, Adlarf Coles Nautical, Londyn, 2011, ISBN 0-7136-5181-4
- Milewski Z. J., Projektowanie i budowa jachtów żaglowych, Gdynia, 1999, Wyd. III, ISBN: 83-910242-0-2
- Polski Rejestr Statków, Przepisy klasyfikacji i budowy jachtów morskich, Gdańsk, 1996
- Spectre P., 100 Boat Design Reviewed, Adlard Coles Nautical, Londyn, ISBN: 0-7136-4935-6