Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | BJ_1A_O01-2_W01 | Student ma podstawową wiedzę z projektowania, właściwości, wyposażenia, napędu, konstrukcji i technologii budowy, zna metody obliczeniowe wykorzystując do tego odpowiednie przepisy, normy czy wymagania towarzystw klasyfikacyjnych, zna programy komputerowe stosowane w projektowaniu i konstruowaniu wodolotów i poduszkowców. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | BJ_1A_W10 | zna przepisy i normy krajowe, UE i towarzystw klasyfikacyjnych oraz innych instytucji morskich dotyczące budowy jednostek pływających |
---|
BJ_1A_W12 | ma podstawową wiedzę z projektowania, właściwości, wyposażenia, napędu, konstrukcji i technologii budowy jednostek pływających |
BJ_1A_W18 | zna metody obliczeniowe i programy komputerowe stosowane w projektowaniu i konstruowaniu jachtów żaglowych i motorowych |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_W03 | ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
T1A_W04 | ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_W05 | ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-2 | Przygotowanie studentów do przeprowadzenia obliczeń projektowych w celu opracowania dokumentacji projektowej wodolotu i/lub poduszkowca na etapie wstępnym |
---|
C-1 | Zapoznanie studentów z metodami i procesem wstępnego projektowania wodolotów i poduszkowców |
Treści programowe | T-W-5 | Koszty budowy i koszt eksploatacji wodolotu i poduszkowca, specyfika aspektów biznesowych i organizacyjnych budowy wodolotów i poduszkowców. |
---|
T-W-4 | Wyznaczanie wymiarów głównych wodolotu, poduszkowca i bocznościanu, obliczenia ciężarowe wodolotów, poduszkowców i bocznościanów, obliczenia oporowo - napędowe wodolotów, poduszkowców i bocznościanów. |
T-W-2 | Typowe zjawiska podczas lotu i unoszenia się, prędkość wzlotu, wsporniki, płaty i fartuchy, określenie niezbędnej mocy wentylatorów poduszkowca, silniki napędowe i źródła mocy elektrycznej, urządzenia transmisji mocy, pędniki wodolotów, poduszkowców i bocznościanów, |
T-W-3 | Własności manewrowe wodolotów, specyfika sterowania ruchem wodolotu i poduszkowca, sterowanie ciśnieniem poduszki, materiały do budowy kadłuba i płatów wodolotu oraz fartuchów poduszkowca, projektowanie układu skrzydeł wodolotu, rozkład obciążeń kadłuba i płatów. |
T-W-1 | Aktualny stan rozwoju wodolotów i poduszkowców, konstrukcja kadłuba. |
Metody nauczania | M-1 | Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie z wykorzystaniem typowych środków audiowizualnych ( tablica, rzutnik przeźroczy, rzutnik komputerowy) |
---|
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena następuje po zrealizowaniu przedmiotu, w wyniku sprawdzenia wiedzy studenta w trakcie zaliczenia w formie pisemnej, ewentualnie ustnej |
---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie zajęc projektowych - po zrealizowaniu zadania projektowego |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy do rozwiązania problemów w zakresie projektowania wodolotów i poduszkowców. Nie zna cech oraz typowych zjawisk podczas lotu i unoszenia się wodolotów i poduszkowców. |
3,0 | Student posiada bardzo powierzchowną wiedzę z istotnymi brakami w zakresie projektowania wodolotów i poduszkowców. Umie wymienic i częściowo opisac konstrukcję,cechy oraz typowe zjawiska podczas lotu i unoszenia się wodolotów i poduszkowców. |
3,5 | Student posiada podstawową wiedzę z niewielkimi brakami, potrafi ją wykorzystac w projektowania wodolotów i poduszkowców. Umie wymienic i opisac konstrukcję,cechy oraz typowe zjawiska podczas lotu i unoszenia się wodolotów i poduszkowców. Potrafi w uproszczeniu wykonac obliczenia projektowe dla poduszkowca i wodolotu zgodnie z odpowiednimi przepisami i wymaganiami towarzystw klasyfikacyjnych. |
4,0 | Student posiada znaczną wiedzę, potrafi ją wykorzystac w rozwiązaniu problemów podczas projektowania wodolotów i poduszkowców. Umie opisac konstrukcję,cechy, typowe zjawiska podczas lotu i unoszenia się, specyfikę sterowania ruchem wodolotów i poduszkowców. Potrafi wykonac obliczenia projektowe oraz wstępnie zaprojektowac poduszkowca i/lub wodolot zgodnie z odpowiednimi przepisami i wymaganiami towarzystw klasyfikacyjnych i wykorzystując do tego odpowiednie narzędzia. |
4,5 | Student posiada wiedzę na poziomie zaawansowanym, umie ją wykorzystac do rozwiązania zagadnień z zakresu projektowania wodolotów i poduszkowców. Umie opisac konstrukcję,cechy, typowe zjawiska podczas lotu i unoszenia się, specyfikę sterowania ruchem wodolotów i poduszkowców. Potrafi samodzielnie wykonac obliczenia projektowe wstępnie zaprojektowac poduszkowca i/lub wodolot oraz wykonac uproszczony rysunek planu ogólego, zgodnie z odpowiednimi przepisami i wymaganiami towarzystw klasyfikacyjnych i wykorzystując do tego odpowiednie narzędzia. |
5,0 | Student posiada wiedzę na najwyższym poziomie -poszerzoną o dodatkowe źródła literaturowe, umie wykorzystac szeroką wiedzę do rozwiązania zagadnień z zakresu projektowania poduszkowców i wodolotów. Umie opisac konstrukcję,cechy, typowe zjawiska podczas lotu i unoszenia się, specyfikę sterowania ruchem wodolotów i poduszkowców. Potrafi samodzielnie wykonac obliczenia projektowe, wstępnie zaprojektowac poduszkowca i/lub wodolot, wykonac uproszczony rysunek planu ogólego oraz wykonac analizę ekonomiczną, zgodnie z odpowiednimi przepisami i wymaganiami towarzystw klasyfikacyjnych i wykorzystując do tego odpowiednie narzędzia. |