Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | BJ_1A_C05_U01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć:dobierać tworzywa polimerowe do określonych zastosowań, dobierać sposoby wytwarzania wyrobów z tworzyw polimerowych, kontrolować jakość uzyskiwanych wyrobów. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | BJ_1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się m.in. w celu podnoszenia swoich kompetencji zawodowych |
---|
BJ_1A_U07 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi dla realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
BJ_1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł; także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie budowy jachtów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, formułować i uzasadniać opinie, a także wyciągać wnioski |
BJ_1A_U14 | potrafi dobrać odpowiednie materiały i zastosować odpowiednią technologię do budowy jachtów, potrafi zinterpretować informacje o podstawowych właściwościach materiałów stosowanych w budowie jachtów i określić na ich podstawie potencjalne rodzaje zagrożeń jakie mogą występować przy ich zastosowaniu |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
---|
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Przyswojenie podstawowej wiedzy i umiejętności przetwórczych z zakresu tworzyw polimerowych |
---|
Treści programowe | T-L-1 | Rozpoznawanie tworzyw polimerowych. Gęstość tworzyw polimerowych. Właściwości mechaniczne tworzyw polimerowych. Przygotowanie tworzyw do przetwórstwa. Wytłaczanie. Wtryskiwanie. Laminowanie. |
---|
T-W-1 | Wprowadzenie do materiałów polimerowych: monomer, polimer, oligomer, tworzywo polimerowe. Źródła surowcowe. Grupy polimerów: plastomery, duromery, elastomery, polimery naturalne. Zespoły badające materiały polimerowe w ZUT. Polimerowe tworzywa konstrukcyjne i funkcjonalne. Definicje i właściwości. Struktura a właściwości polimerów: izomeria, struktura nadcząsteczkowa. Podstawowe metody przetwórstwa tworzyw polimerowych: prasowanie, wytłaczanie, wtryskiwanie, formowanie z rozdmuchem i próżniowe, odlewanie, nasycanie, laminowanie. Ważniejsze zastosowania. |
Metody nauczania | M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne |
---|
M-1 | Wykład informacyjny, |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Test, ocena aktywności, |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Wyniki testu_ poniżej 10 p-tów |
3,0 | 10-11 |
3,5 | 12-14 |
4,0 | 14- 15 |
4,5 | 16-17 |
5,0 | 18-20 |