Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | BJ_1A_B08_U01 | Student potrafi kojarzyć skład chemiczny i strukturę materiałów z jego właściwościami mechanicznymi, elektrycznymi i fizykochemicznymi oraz interpretować i klasyfikować zjawiska fizykochemiczne, analizować podstawowe przemiany fizykochemiczne, dobierać sposoby ich opisu. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | BJ_1A_U09 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować zadania inżynierskie o charakterze praktycznym przydatne w projektowaniu, konstruowaniu i budowie jachtów |
---|
BJ_1A_U16 | potrafi pracować indywidualnie i w zespole; umie oszacować czas niezbędny dla zrealizowania zadania; potrafi opracować harmonogram zapewniający dotrzymanie terminów i zrealizować go |
BJ_1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł; także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie budowy jachtów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, formułować i uzasadniać opinie, a także wyciągać wnioski |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U11 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
---|
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-5 | Student rozwija umiejętność pracy w grupie. |
---|
C-3 | Student zdobywa umiejętność analizy i opracowania wyników pomiarów chemicznych. |
C-4 | Student zdobywa umiejętość korzystania ze źródeł literatury. |
C-1 | Student zdobywa wiedzę i umiejętności w zakresie omawianych treści programowych, przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z chemii i wybranych zagadnień fizykochemii. |
C-2 | Student zdobywa wiedzę i umiejętność stosowania metod matematycznych do opisu procesów chemicznych i wybranych fizykochemicznych. |
Treści programowe | T-W-1 | Budowa atomów a charakter wiązania chemicznego i właściwości fizykochmiczne. Wiązania międzycząsteczkowe. Struktura i defekty struktury krystalicznej a właściwości chemiczne i fizyczne materiałów. Podział i charakterystyka podstawowych grup materiałów, znaczenie materiałów w technice. Procesy chemiczne i fizyczne w inżynierii materiałowej. Statyka i kinetyka chemiczna. Stany skupienia materii: gazy, ciecze, ciała stałe. Prawa stanu gazowego. Chemia roztworów wodnych. Procesy utleniania i redukcji. Podstawy elektrochemii: potencjał elektrodowy, równowagowy, stacjonarny. Zjawisko polaryzacji i przyczyny. Ogniwa galwaniczne. Zjawisko elektrolizy. Prawa Faradaya. |
---|
T-L-5 | Ogniwa galwaniczne – budowa i zasada działania, równanie Nernsta, siła elektromotoryczna ogniwa (SEM). |
T-L-1 | Nazewnictwo i wzory związków chemicznych, układanie i bilansowanie równań reakcji chemicznych. |
T-L-6 | Podstawowe prawa elektrochemii i przebieg procesu elektrolizy. |
T-L-8 | Kolokwium końcowe. |
T-L-7 | Badanie wpływu parametrów stężenia reagentów i temperatury na szybkość reakcji chemicznej. |
T-L-2 | Stopień utlenienia, reakcje utleniania – redukcji, pojęcie szeregu elektrochemicznego metali, dysocjacji elektrolitycznej - elektrolity. |
T-L-3 | Wyznaczanie pH roztworów. |
T-L-4 | Potencjał elektrodowy, standardowy potencjał elektrodowy; elektroda wodorowa, kalomelowa.
Szereg elektrochemiczny metali. |
Metody nauczania | M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne. Wykonywanie ekperymentów w laboratorium. Prezentacje sprawozdań z przeprowadzonych ekperymentów. |
---|
M-1 | Wykład informacyjny z użyciem środków audiowizualnych, tj. filmy dydaktyczne, prezentacje komputerowe. |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ćwiczenia laboratoryjne. Na podstawie wykonanych wszystkich ćwiczeń laboratoryjnych, zaliczeniu krótkich sprawdzianów, spradzajacych przygotowanie do ćwiczeń oraz prezentacji sprawozdań w formie pisemnej i ustnej student uzyskuje zaliczenie podsumowujące. |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Wykład. Po uprzednim zaliczeniu ćwiczeń laboratoryjnych student przystępuje do egzaminu pisemnego; ocenę pozytywną otrzymuję po uzyskaniu co najmiej połowy punktów. Do egzaminu ustnego przystępują studenci po uzykaniu ok 50% punktów z egzaminu pisemnego. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi kojarzyć składu chemicznego i struktury materiałów z jego właściwościami mechanicznymi, elektrycznymi i fizykochemicznymi oraz nie potrafi interpretować i klasyfikować zjawisk fizykochemicznych, analizować podstawowych przemian fizykochemicznych, dobierać sposobu ich opisu. |
3,0 | Student potrafi kojarzyć skład chemiczny i strukturę materiałów z jego właściwościami mechanicznymi, elektrycznymi i fizykochemicznymi oraz interpretować i klasyfikować zjawiska fizykochemiczne, analizować podstawowe przemiany fizykochemiczne, dobierać sposób ich opisu. |
3,5 | Student potrafi kojarzyć skład chemiczny i strukturę materiałów z jego właściwościami mechanicznymi, elektrycznymi i fizykochemicznymi oraz interpretować i klasyfikować zjawiska fizykochemiczne, analizować podstawowe przemiany fizykochemiczne, dobierać sposób ich ilościowego opisu. |
4,0 | Student potrafi kojarzyć skład chemiczny i strukturę materiałów z jego właściwościami mechanicznymi, elektrycznymi i fizykochemicznymi oraz interpretować i klasyfikować zjawiska fizykochemiczne, analizować podstawowe przemiany fizykochemiczne, dobierać sposób ich ilościowego opisu w stopniu zaawansowanym. |
4,5 | Student potrafi kojarzyć skład chemiczny i strukturę materiałów z jego właściwościami mechanicznymi, elektrycznymi i fizykochemicznymi oraz interpretować i klasyfikować zjawiska fizykochemiczne, analizować przemiany fizykochemiczne, dobierać sposób ich ilościowego opisu. |
5,0 | Student potrafi kojarzyć skład chemiczny i strukturę materiałów z jego właściwościami mechanicznymi, elektrycznymi i fizykochemicznymi oraz interpretować i klasyfikować zjawiska fizykochemiczne, analizować przemiany fizykochemiczne, dobierać sposób ich ilościowego opisu w stopniu zaawansowanym. |