Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Towaroznawstwo (S2)
specjalność: usługi turystyczne

Sylabus przedmiotu Statystyczne sterowanie procesem produkcyjnym:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Towaroznawstwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk społecznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Statystyczne sterowanie procesem produkcyjnym
Specjalność towaroznawstwo żywności
Jednostka prowadząca Zakład Inżynierii Procesowej i Maszynoznawstwa
Nauczyciel odpowiedzialny Roman Drozdowski <Roman.Drozdowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Agnieszka Strzelczak <Agnieszka-Strzelczak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość matematyki i statystyki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie wiedzy na temat wykorzystania metod statystycznego sterowania procesem do oceny i doskonalenia zdolności jakościowej procesów technologicznych oraz ocen jakości produktu
C-2Ukształtowanie umiejętności stosowania metod statystyki matematycznej w odbiorze towarów oraz kontroli jakości produkcji
C-3Ukształtowanie umiejętności zarządzania produkcją i jej krytycznej oceny w oparciu o metody statystycznego sterowania procesem

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Obliczanie wskaźników zdolności procesu opartych o rozkład normalny1
T-L-2Obliczanie wskaźników zdolności procesu opartych o rozkłady inne niż normalny1
T-L-3Przeprowadzanie analizy zdolności procesu1
T-L-4Przeprowadzanie analizy odtwarzalności i powtarzalności pomiarów1
T-L-5Przeprowadzanie analizy niezawodności Weibulla1
T-L-6Wykonanie diagramu przyczynowo-skutkowego Ishikawy1
T-L-7Wykonanie planu badań odbiorczych1
T-L-8Opracowanie kart kontrolnych dla monitorowania zmiennych przy ocenie liczbowej4
T-L-9Opracowanie kart kontrolnych dla monitorowania zmiennych przy ocenie alternatywnej4
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2studiowanie literatury8
A-L-3przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego8
31

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1laboratorium komputerowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na ćwiczeniach laboratoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczające ćwiczenia laboratoryjne

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_2A_B12tz_W01
Posiada wiedzę na temat wykorzystania metod statystycznego sterowania procesem SSPP do oceny i doskonalenia zdolności jakościowej procesów technologicznych oraz ocen jakości produktu
TOW_2A_W13, TOW_2A_W16S2A_W01, S2A_W02, S2A_W06, S2A_W09, S2A_W10, S2A_W11InzA2_W02, InzA2_W03, InzA2_W05C-1T-L-2, T-L-3, T-L-9, T-L-4, T-L-8, T-L-1, T-L-6, T-L-5M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_2A_B12tz_U01
Potrafi zastosować metody statystyki matematycznej w odbiorze towarów oraz kontroli jakości produkcji
TOW_2A_U03, TOW_2A_U05, TOW_2A_U09, TOW_2A_U14S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U04, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U07, S2A_U08, S2A_U09, S2A_U10InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U03, InzA2_U04, InzA2_U05, InzA2_U06, InzA2_U08C-2T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-9, T-L-5, T-L-8, T-L-7, T-L-2, T-L-6M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_2A_B12tz_K01
Ukształtowanie umiejętności zarządzania produkcją i jej krytycznej oceny w oparciu o metody statystycznego sterowania procesem
TOW_2A_K01, TOW_2A_K08S2A_K01, S2A_K03, S2A_K05, S2A_K06, S2A_K07InzA2_K02C-3T-L-8, T-L-6, T-L-9, T-L-2, T-L-3, T-L-5, T-L-4, T-L-1, T-L-7M-1S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_2A_B12tz_W01
Posiada wiedzę na temat wykorzystania metod statystycznego sterowania procesem SSPP do oceny i doskonalenia zdolności jakościowej procesów technologicznych oraz ocen jakości produktu
2,0Student nie posiada wiedzy na temat wykorzystania metod statystycznego sterowania procesem SSPP do oceny i doskonalenia zdolności jakościowej procesów technologicznych oraz ocen jakości produktu
3,0Student posiada zadowalający poziom wiedzy na temat wykorzystania metod statystycznego sterowania procesem SSPP do oceny i doskonalenia zdolności jakościowej procesów technologicznych oraz ocen jakości produktu, ale z licznymi błędami
3,5Student posiada zadowalający poziom wiedzy na temat wykorzystania metod statystycznego sterowania procesem SSPP do oceny i doskonalenia zdolności jakościowej procesów technologicznych oraz ocen jakości produktu, ale ze znacznymi niedociągnięciami
4,0Student posiada na dobrym poziomie wiedzę na temat wykorzystania metod statystycznego sterowania procesem SSPP do oceny i doskonalenia zdolności jakościowej procesów technologicznych oraz ocen jakości produktu
4,5Student posiada na bardzo dobrym poziomie wiedzę na temat wykorzystania metod statystycznego sterowania procesem SSPP do oceny i doskonalenia zdolności jakościowej procesów technologicznych oraz ocen jakości produktu
5,0Student posiada znakomitą wiedzę na temat wykorzystania metod statystycznego sterowania procesem SSPP do oceny i doskonalenia zdolności jakościowej procesów technologicznych oraz ocen jakości produktu

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_2A_B12tz_U01
Potrafi zastosować metody statystyki matematycznej w odbiorze towarów oraz kontroli jakości produkcji
2,0Student nie potrafi zastosować metody statystyki matematycznej w odbiorze towarów ani w kontroli jakości produkcji
3,0Student w zadowalającym stopniu potrafi zastosować metody statystyki matematycznej w odbiorze towarów oraz kontroli jakości produkcji, ale z licznymi błędami
3,5Student w zadowalającym stopniu potrafi zastosować metody statystyki matematycznej w odbiorze towarów oraz kontroli jakości produkcji, ale ze znacznymi niedociągnięciami
4,0Student dobrze potrafi zastosować metody statystyki matematycznej w odbiorze towarów oraz kontroli jakości produkcji
4,5Student bardzo dobrze potrafi zastosować metody statystyki matematycznej w odbiorze towarów oraz kontroli jakości produkcji
5,0Student znakomicie potrafi zastosować metody statystyki matematycznej w odbiorze towarów oraz kontroli jakości produkcji

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_2A_B12tz_K01
Ukształtowanie umiejętności zarządzania produkcją i jej krytycznej oceny w oparciu o metody statystycznego sterowania procesem
2,0
3,0Student w zadowalającym stopniu potrafi zarządzać produkcją i ją krytycznie oceniać w oparciu o metody statystycznego sterowania procesem, ale z licznymi brakami
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Sałaciński T., SPC – statystyczne sterowanie procesami produkcji, Politechnika Warszawska, Warszawa, 2009
  2. Szkoda J., Sterowanie jakością procesów produkcyjnych. Teoria i praktyka, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Olsztyn, 2004

Literatura dodatkowa

  1. Global Food Managment, e- Newsletter GFM, Warszawa, 2011, www.gfm.com.pl

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Obliczanie wskaźników zdolności procesu opartych o rozkład normalny1
T-L-2Obliczanie wskaźników zdolności procesu opartych o rozkłady inne niż normalny1
T-L-3Przeprowadzanie analizy zdolności procesu1
T-L-4Przeprowadzanie analizy odtwarzalności i powtarzalności pomiarów1
T-L-5Przeprowadzanie analizy niezawodności Weibulla1
T-L-6Wykonanie diagramu przyczynowo-skutkowego Ishikawy1
T-L-7Wykonanie planu badań odbiorczych1
T-L-8Opracowanie kart kontrolnych dla monitorowania zmiennych przy ocenie liczbowej4
T-L-9Opracowanie kart kontrolnych dla monitorowania zmiennych przy ocenie alternatywnej4
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2studiowanie literatury8
A-L-3przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego8
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_2A_B12tz_W01Posiada wiedzę na temat wykorzystania metod statystycznego sterowania procesem SSPP do oceny i doskonalenia zdolności jakościowej procesów technologicznych oraz ocen jakości produktu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_2A_W13Ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych metod i narzędzi opisu, w tym techniki pozyskiwania danych, a także modelowania struktur i procesów w nich zachodzących oraz identyfikowania rządzących nimi prawidłowości.
TOW_2A_W16Zna zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości wykorzystujących wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów - Towaroznawstwo.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W01ma rozszerzoną wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S2A_W02ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
S2A_W06zna w sposób pogłębiony wybrane metody i narzędzia opisu, w tym techniki pozyskiwania danych oraz modelowania struktur społecznych i procesów w nich zachodzących, a także identyfikowania rządzących nimi prawidłowości
S2A_W09ma pogłębioną wiedzę o poglądach na temat wybranych struktur i instytucji społecznych lub wybranych kategorii więzi społecznych i o ich historycznej ewolucji
S2A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej
S2A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy na temat wykorzystania metod statystycznego sterowania procesem do oceny i doskonalenia zdolności jakościowej procesów technologicznych oraz ocen jakości produktu
Treści programoweT-L-2Obliczanie wskaźników zdolności procesu opartych o rozkłady inne niż normalny
T-L-3Przeprowadzanie analizy zdolności procesu
T-L-9Opracowanie kart kontrolnych dla monitorowania zmiennych przy ocenie alternatywnej
T-L-4Przeprowadzanie analizy odtwarzalności i powtarzalności pomiarów
T-L-8Opracowanie kart kontrolnych dla monitorowania zmiennych przy ocenie liczbowej
T-L-1Obliczanie wskaźników zdolności procesu opartych o rozkład normalny
T-L-6Wykonanie diagramu przyczynowo-skutkowego Ishikawy
T-L-5Przeprowadzanie analizy niezawodności Weibulla
Metody nauczaniaM-1laboratorium komputerowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na ćwiczeniach laboratoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczające ćwiczenia laboratoryjne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy na temat wykorzystania metod statystycznego sterowania procesem SSPP do oceny i doskonalenia zdolności jakościowej procesów technologicznych oraz ocen jakości produktu
3,0Student posiada zadowalający poziom wiedzy na temat wykorzystania metod statystycznego sterowania procesem SSPP do oceny i doskonalenia zdolności jakościowej procesów technologicznych oraz ocen jakości produktu, ale z licznymi błędami
3,5Student posiada zadowalający poziom wiedzy na temat wykorzystania metod statystycznego sterowania procesem SSPP do oceny i doskonalenia zdolności jakościowej procesów technologicznych oraz ocen jakości produktu, ale ze znacznymi niedociągnięciami
4,0Student posiada na dobrym poziomie wiedzę na temat wykorzystania metod statystycznego sterowania procesem SSPP do oceny i doskonalenia zdolności jakościowej procesów technologicznych oraz ocen jakości produktu
4,5Student posiada na bardzo dobrym poziomie wiedzę na temat wykorzystania metod statystycznego sterowania procesem SSPP do oceny i doskonalenia zdolności jakościowej procesów technologicznych oraz ocen jakości produktu
5,0Student posiada znakomitą wiedzę na temat wykorzystania metod statystycznego sterowania procesem SSPP do oceny i doskonalenia zdolności jakościowej procesów technologicznych oraz ocen jakości produktu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_2A_B12tz_U01Potrafi zastosować metody statystyki matematycznej w odbiorze towarów oraz kontroli jakości produkcji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_2A_U03Potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych związanych z jakością i bezpieczeństwem surowców i produktów. Potrafi stawiać hipotezy badawcze i je weryfikować.
TOW_2A_U05Posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach dla potrzeb organizacji przedsiębiorstw, usług z uwzględnieniem cyklu życia produktu.
TOW_2A_U09Potrafi umiejętnie wykorzystać zdobytą poszerzoną wiedzę z dziedziny towaroznawstwa w różnych zakresach i formach znajdując, rozumiejąc, analizując i wykorzystując potrzebne informacje.
TOW_2A_U14Wykazuje znajomość słabych i mocnych stron zaawansowanych działań rozwiązujących zaistniałe problemy zawodowe wykorzystując zdobyte przygotowanie inżynierskie.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U01potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi
S2A_U02potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz
S2A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować
S2A_U04potrafi prognozować i modelować złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z różnych obszarów życia społecznego z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
S2A_U06posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy
S2A_U07posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnego problemu i przeprowadzenia procedury podjęcia rozstrzygnięć, w tym zakresie
S2A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
S2A_U09posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
S2A_U10posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA2_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA2_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA2_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności stosowania metod statystyki matematycznej w odbiorze towarów oraz kontroli jakości produkcji
Treści programoweT-L-1Obliczanie wskaźników zdolności procesu opartych o rozkład normalny
T-L-3Przeprowadzanie analizy zdolności procesu
T-L-4Przeprowadzanie analizy odtwarzalności i powtarzalności pomiarów
T-L-9Opracowanie kart kontrolnych dla monitorowania zmiennych przy ocenie alternatywnej
T-L-5Przeprowadzanie analizy niezawodności Weibulla
T-L-8Opracowanie kart kontrolnych dla monitorowania zmiennych przy ocenie liczbowej
T-L-7Wykonanie planu badań odbiorczych
T-L-2Obliczanie wskaźników zdolności procesu opartych o rozkłady inne niż normalny
T-L-6Wykonanie diagramu przyczynowo-skutkowego Ishikawy
Metody nauczaniaM-1laboratorium komputerowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczające ćwiczenia laboratoryjne
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na ćwiczeniach laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zastosować metody statystyki matematycznej w odbiorze towarów ani w kontroli jakości produkcji
3,0Student w zadowalającym stopniu potrafi zastosować metody statystyki matematycznej w odbiorze towarów oraz kontroli jakości produkcji, ale z licznymi błędami
3,5Student w zadowalającym stopniu potrafi zastosować metody statystyki matematycznej w odbiorze towarów oraz kontroli jakości produkcji, ale ze znacznymi niedociągnięciami
4,0Student dobrze potrafi zastosować metody statystyki matematycznej w odbiorze towarów oraz kontroli jakości produkcji
4,5Student bardzo dobrze potrafi zastosować metody statystyki matematycznej w odbiorze towarów oraz kontroli jakości produkcji
5,0Student znakomicie potrafi zastosować metody statystyki matematycznej w odbiorze towarów oraz kontroli jakości produkcji
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_2A_B12tz_K01Ukształtowanie umiejętności zarządzania produkcją i jej krytycznej oceny w oparciu o metody statystycznego sterowania procesem
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_2A_K01Postępuje zgodnie z zasadami nabytej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób.
TOW_2A_K08Wie jak planować i realizować swój własny rozwój; potrafi ocenić swoje mocne i słabe strony. Ma świadomość potrzeby dalszego kształcenia i wyznaczania kierunków własnego rozwoju.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
S2A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S2A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych i potrafi przewidywać wielokierunkowe skutki społeczne swej działalności
S2A_K06potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny
S2A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie umiejętności zarządzania produkcją i jej krytycznej oceny w oparciu o metody statystycznego sterowania procesem
Treści programoweT-L-8Opracowanie kart kontrolnych dla monitorowania zmiennych przy ocenie liczbowej
T-L-6Wykonanie diagramu przyczynowo-skutkowego Ishikawy
T-L-9Opracowanie kart kontrolnych dla monitorowania zmiennych przy ocenie alternatywnej
T-L-2Obliczanie wskaźników zdolności procesu opartych o rozkłady inne niż normalny
T-L-3Przeprowadzanie analizy zdolności procesu
T-L-5Przeprowadzanie analizy niezawodności Weibulla
T-L-4Przeprowadzanie analizy odtwarzalności i powtarzalności pomiarów
T-L-1Obliczanie wskaźników zdolności procesu opartych o rozkład normalny
T-L-7Wykonanie planu badań odbiorczych
Metody nauczaniaM-1laboratorium komputerowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczające ćwiczenia laboratoryjne
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na ćwiczeniach laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w zadowalającym stopniu potrafi zarządzać produkcją i ją krytycznie oceniać w oparciu o metody statystycznego sterowania procesem, ale z licznymi brakami
3,5
4,0
4,5
5,0