Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Towaroznawstwo (S2)
specjalność: usługi turystyczne

Sylabus przedmiotu Produkt gastronomiczny:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Towaroznawstwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk społecznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Produkt gastronomiczny
Specjalność menadżer hotelarstwa i gastronomii
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Rybnej, Roślinnej i Gastronomicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Grażyna Bortnowska <Grazyna.Bortnowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 7 Grupa obieralna 5

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 26 1,00,50egzamin
laboratoriaL1 26 3,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość wiedzy z zakresu: Towaroznastwa produktów pochodzenia roślinnego i zwierzęcego oraz jakości surowców i półproduktów

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotu jest opanowanie wiedzy w zakresie postrzegania produktu gastronomicznego w turystyce

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Charakterystyka towaroznawcza komponentów przydatnych w przygotowywaniu potraw w zakładach żywienia zbiorowego6
T-L-2Przygotowanie potraw regionalnych, tradycyjnych lub kuchni innych narodów6
T-L-3Przygotowanie potraw typu fast food4
T-L-4Menu w specjalistycznych lokalach gastronomicznych6
T-L-5Wybrane elementy z obsługi klienta4
26
wykłady
T-W-1Definicja i cechy produktu gastronomicznego3
T-W-2Charakterystyka komponentów produktu gastronomicznego6
T-W-3Asortyment potraw tradycyjnych, regionalnych i kuchni innych narodów4
T-W-4Produkt gastronomiczny w turystyce4
T-W-5Obsługa klienta5
T-W-6Usługi dodatkowe (komplementarne, towarzyszące, fakultatywne)4
26

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w ćwiczeniach26
A-L-2Przygotowanie się do kolokwiów46
A-L-3Przygotowanie do ćwiczeń17
89
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach26
A-W-2Godziny konsultacji z nauczycielem (nieobowiązkowe)5
31

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady prowadzone z użyciem programu komputerowego Microsoft PowerPoint.
M-2Zajęcia praktyczne w pomieszczeniach Doświadczalnej Stacji Badawczej Technologii Gastronomicznej
M-3Praca w zespole
M-4Dyskusja
M-5Rozwiązywanie problemów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Pytania sprawdzające przygotowanie studenta do ćwiczeń - pisemne lub ustne
S-2Ocena formująca: Ocena pracy w grupie
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń: średnia arytmetyczna ocen uzyskanych za wiedzę teotetyczną - kolokwium (2x) i praktyczną - praca zespołowa (2x)
S-4Ocena podsumowująca: Egzamin w formie pisemnej (ocena odpowiedzi na 5 pytań)

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_2A_PO6-2mhig_W02
Ma pogłębioną wiedzę w zakresie postrzegania produktu gastronomicznego w turystyce oraz w zakresie ogólnej charakterystyki komponentów stosowanych w kuchni regionalnej, tradycyjnej i innych narodów
TOW_2A_W02, TOW_2A_W03, TOW_2A_W01S2A_W01, S2A_W05, S2A_W07, S2A_W10, S2A_W11InzA2_W01, InzA2_W02, InzA2_W05C-1T-L-2, T-L-1, T-W-1, T-W-3, T-W-5M-1, M-2, M-3, M-4, M-5S-1, S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_2A_PO6-2mhig_U01
Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, wykorzystując potrzebne informacje zawarte w literaturze. Potrafi wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie w zakresie poziomu postrzegania produktu gastronomicznego
TOW_2A_U11, TOW_2A_U06, TOW_2A_U07S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U04, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U07, S2A_U08, S2A_U09, S2A_U10, S2A_U11InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U04, InzA2_U05, InzA2_U06, InzA2_U07C-1T-L-2, T-L-4, T-L-3, T-W-3, T-W-2, T-W-6, T-W-4, T-L-5M-1, M-2, M-3, M-4, M-5S-1, S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_2A_PO6-2mhig_K01
Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy. Rozumie potrzebę postrzegania produktu gastronomicznego. Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz potrzebę ciągłego kształcenia się
TOW_2A_K02, TOW_2A_K06, TOW_2A_K01S2A_K01, S2A_K02, S2A_K03, S2A_K04, S2A_K05, S2A_K06, S2A_K07InzA2_K02C-1T-L-2, T-L-3, T-W-3, T-W-5, T-L-4, T-L-5M-1, M-2, M-3, M-4, M-5S-1, S-2, S-3, S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_2A_PO6-2mhig_W02
Ma pogłębioną wiedzę w zakresie postrzegania produktu gastronomicznego w turystyce oraz w zakresie ogólnej charakterystyki komponentów stosowanych w kuchni regionalnej, tradycyjnej i innych narodów
2,0Wiedza w zakresie postrzegania produktu gastronomicznego w turystyce oraz w zakresie ogólnej charakterystyki komponentów stosowanych w kuchni regionalnej, tradycyjnej i innych narodów jest niewystarczająca
3,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria
3,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadawalająca ale ze znaczącymi brakami
4,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów
4,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami
5,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_2A_PO6-2mhig_U01
Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, wykorzystując potrzebne informacje zawarte w literaturze. Potrafi wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie w zakresie poziomu postrzegania produktu gastronomicznego
2,0Praca indywidualna i w zespole, wykorzystująca potrzebne informacje zawarte w literaturze oraz umiejętność wyciągania wniosków, a także formułowania i uzasadniania opinii w zakresie poziomu postrzegania produktu gastronomicznego jest niewystarczająca
3,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria
3,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadawalająca, ale ze znaczącymi brakami
4,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów
4,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami
5,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_2A_PO6-2mhig_K01
Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy. Rozumie potrzebę postrzegania produktu gastronomicznego. Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz potrzebę ciągłego kształcenia się
2,0Myślenie i działanie w sposób przedsiębiorczy oraz rozumienie potrzeb postrzegania produktu gastronomicznego a także świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz potrzebę ciągłego kształcenia się jest niewystarczająca
3,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria
3,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadawalająca, ale ze znaczącymi brakami
4,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów
4,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami
5,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu

Literatura podstawowa

  1. Milewska M., Prączko A., Stasiak A., Podstawy Gastronomii, PWE, Warszawa, 2010
  2. Czarnecka-Skubina E., Obsługa konsumenta w gastronomii i cateringu, Wyd. SGGW, Warszawa, 2008
  3. Jargoń R., Obsługa konsumenta, WSiP, Warszawa, 2000

Literatura dodatkowa

  1. Praca zbiorowa, Kucharz & Gastronom Vademecum, Wyd. Rea, Warszawa, 2001
  2. Czasopisma popularno-naukowe, Przegląd Gastronomiczny, Poradnik Restauratora, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Charakterystyka towaroznawcza komponentów przydatnych w przygotowywaniu potraw w zakładach żywienia zbiorowego6
T-L-2Przygotowanie potraw regionalnych, tradycyjnych lub kuchni innych narodów6
T-L-3Przygotowanie potraw typu fast food4
T-L-4Menu w specjalistycznych lokalach gastronomicznych6
T-L-5Wybrane elementy z obsługi klienta4
26

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Definicja i cechy produktu gastronomicznego3
T-W-2Charakterystyka komponentów produktu gastronomicznego6
T-W-3Asortyment potraw tradycyjnych, regionalnych i kuchni innych narodów4
T-W-4Produkt gastronomiczny w turystyce4
T-W-5Obsługa klienta5
T-W-6Usługi dodatkowe (komplementarne, towarzyszące, fakultatywne)4
26

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w ćwiczeniach26
A-L-2Przygotowanie się do kolokwiów46
A-L-3Przygotowanie do ćwiczeń17
89
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach26
A-W-2Godziny konsultacji z nauczycielem (nieobowiązkowe)5
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_2A_PO6-2mhig_W02Ma pogłębioną wiedzę w zakresie postrzegania produktu gastronomicznego w turystyce oraz w zakresie ogólnej charakterystyki komponentów stosowanych w kuchni regionalnej, tradycyjnej i innych narodów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_2A_W02Ma poszerzoną wiedzę z zakresu towaroznawstwa surowców i produktów pochodzenia zwierzęcego, surowców pomocniczych i dodatków, kształtowania i oceny ich jakości z wykorzystaniem metod sensorycznych, fizyko-chemicznych, mikrobiologicznych i instrumentalnych z uwzględnieniem nowych produktów.
TOW_2A_W03Ma poszerzoną wiedzę z zakresu towaroznawstwa artykułów nieżywnościowych, kształtowania i oceny ich jakości z wykorzystaniem metod sensorycznych, fizyko-chemicznych, mikrobiologicznych i instrumentalnych z uwzględnieniem nowych produktów.
TOW_2A_W01Ma poszerzoną wiedzę z zakresu towaroznawstwa surowców i produktów pochodzenia roślinnego, surowców pomocniczych i dodatków, kształtowania i oceny ich jakości z wykorzystaniem metod sensorycznych, fizyko-chemicznych, mikrobiologicznych i instrumentalnych z uwzględnieniem nowych produktów.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W01ma rozszerzoną wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S2A_W05ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka
S2A_W07ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych systemów norm i reguł (prawnych, organizacyjnych, zawodowych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
S2A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej
S2A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest opanowanie wiedzy w zakresie postrzegania produktu gastronomicznego w turystyce
Treści programoweT-L-2Przygotowanie potraw regionalnych, tradycyjnych lub kuchni innych narodów
T-L-1Charakterystyka towaroznawcza komponentów przydatnych w przygotowywaniu potraw w zakładach żywienia zbiorowego
T-W-1Definicja i cechy produktu gastronomicznego
T-W-3Asortyment potraw tradycyjnych, regionalnych i kuchni innych narodów
T-W-5Obsługa klienta
Metody nauczaniaM-1Wykłady prowadzone z użyciem programu komputerowego Microsoft PowerPoint.
M-2Zajęcia praktyczne w pomieszczeniach Doświadczalnej Stacji Badawczej Technologii Gastronomicznej
M-3Praca w zespole
M-4Dyskusja
M-5Rozwiązywanie problemów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Pytania sprawdzające przygotowanie studenta do ćwiczeń - pisemne lub ustne
S-2Ocena formująca: Ocena pracy w grupie
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń: średnia arytmetyczna ocen uzyskanych za wiedzę teotetyczną - kolokwium (2x) i praktyczną - praca zespołowa (2x)
S-4Ocena podsumowująca: Egzamin w formie pisemnej (ocena odpowiedzi na 5 pytań)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Wiedza w zakresie postrzegania produktu gastronomicznego w turystyce oraz w zakresie ogólnej charakterystyki komponentów stosowanych w kuchni regionalnej, tradycyjnej i innych narodów jest niewystarczająca
3,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria
3,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadawalająca ale ze znaczącymi brakami
4,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów
4,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami
5,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_2A_PO6-2mhig_U01Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, wykorzystując potrzebne informacje zawarte w literaturze. Potrafi wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie w zakresie poziomu postrzegania produktu gastronomicznego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_2A_U11Potrafi napisać pracę naukową w języku polskim oraz doniesienie naukowe w języku obcym na podstawie własnych badań.
TOW_2A_U06Posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań związanych z żywieniem człowieka i jego potrzebami.
TOW_2A_U07Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do samodzielnej organizacji usług turystycznych i hotelarskich z uwzględnieniem współpracy z kontrahentami zagranicznymi.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U01potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi
S2A_U02potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz
S2A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować
S2A_U04potrafi prognozować i modelować złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z różnych obszarów życia społecznego z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
S2A_U06posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy
S2A_U07posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnego problemu i przeprowadzenia procedury podjęcia rozstrzygnięć, w tym zakresie
S2A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
S2A_U09posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
S2A_U10posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
S2A_U11ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA2_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA2_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest opanowanie wiedzy w zakresie postrzegania produktu gastronomicznego w turystyce
Treści programoweT-L-2Przygotowanie potraw regionalnych, tradycyjnych lub kuchni innych narodów
T-L-4Menu w specjalistycznych lokalach gastronomicznych
T-L-3Przygotowanie potraw typu fast food
T-W-3Asortyment potraw tradycyjnych, regionalnych i kuchni innych narodów
T-W-2Charakterystyka komponentów produktu gastronomicznego
T-W-6Usługi dodatkowe (komplementarne, towarzyszące, fakultatywne)
T-W-4Produkt gastronomiczny w turystyce
T-L-5Wybrane elementy z obsługi klienta
Metody nauczaniaM-1Wykłady prowadzone z użyciem programu komputerowego Microsoft PowerPoint.
M-2Zajęcia praktyczne w pomieszczeniach Doświadczalnej Stacji Badawczej Technologii Gastronomicznej
M-3Praca w zespole
M-4Dyskusja
M-5Rozwiązywanie problemów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Pytania sprawdzające przygotowanie studenta do ćwiczeń - pisemne lub ustne
S-2Ocena formująca: Ocena pracy w grupie
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń: średnia arytmetyczna ocen uzyskanych za wiedzę teotetyczną - kolokwium (2x) i praktyczną - praca zespołowa (2x)
S-4Ocena podsumowująca: Egzamin w formie pisemnej (ocena odpowiedzi na 5 pytań)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Praca indywidualna i w zespole, wykorzystująca potrzebne informacje zawarte w literaturze oraz umiejętność wyciągania wniosków, a także formułowania i uzasadniania opinii w zakresie poziomu postrzegania produktu gastronomicznego jest niewystarczająca
3,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria
3,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadawalająca, ale ze znaczącymi brakami
4,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów
4,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami
5,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_2A_PO6-2mhig_K01Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy. Rozumie potrzebę postrzegania produktu gastronomicznego. Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz potrzebę ciągłego kształcenia się
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_2A_K02Jest świadomy swoich wartości i celów, potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy.
TOW_2A_K06Umie skutecznie komunikować się z otoczeniem i rozumie znaczenie komunikacji.
TOW_2A_K01Postępuje zgodnie z zasadami nabytej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
S2A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S2A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S2A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S2A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych i potrafi przewidywać wielokierunkowe skutki społeczne swej działalności
S2A_K06potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny
S2A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest opanowanie wiedzy w zakresie postrzegania produktu gastronomicznego w turystyce
Treści programoweT-L-2Przygotowanie potraw regionalnych, tradycyjnych lub kuchni innych narodów
T-L-3Przygotowanie potraw typu fast food
T-W-3Asortyment potraw tradycyjnych, regionalnych i kuchni innych narodów
T-W-5Obsługa klienta
T-L-4Menu w specjalistycznych lokalach gastronomicznych
T-L-5Wybrane elementy z obsługi klienta
Metody nauczaniaM-1Wykłady prowadzone z użyciem programu komputerowego Microsoft PowerPoint.
M-2Zajęcia praktyczne w pomieszczeniach Doświadczalnej Stacji Badawczej Technologii Gastronomicznej
M-3Praca w zespole
M-4Dyskusja
M-5Rozwiązywanie problemów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Pytania sprawdzające przygotowanie studenta do ćwiczeń - pisemne lub ustne
S-2Ocena formująca: Ocena pracy w grupie
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń: średnia arytmetyczna ocen uzyskanych za wiedzę teotetyczną - kolokwium (2x) i praktyczną - praca zespołowa (2x)
S-4Ocena podsumowująca: Egzamin w formie pisemnej (ocena odpowiedzi na 5 pytań)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Myślenie i działanie w sposób przedsiębiorczy oraz rozumienie potrzeb postrzegania produktu gastronomicznego a także świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz potrzebę ciągłego kształcenia się jest niewystarczająca
3,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria
3,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadawalająca, ale ze znaczącymi brakami
4,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów
4,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami
5,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu