Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Towaroznawstwo (S2)
specjalność: usługi turystyczne

Sylabus przedmiotu Higiena i bezpieczeństwo podróżnych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Towaroznawstwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk społecznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Higiena i bezpieczeństwo podróżnych
Specjalność usługi turystyczne
Jednostka prowadząca Zakład Podstaw Żywienia Człowieka
Nauczyciel odpowiedzialny Elżbieta Kucharska <Elzbieta.Kucharska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 26 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Opanowanie treści z przedmiotów: mikrobiologia, towaroznawstwo artykułów przemysłowych, turystyka a towaroznawstwo produktów spożywczych, mikrobiologiczne zatrucia w turystyce.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie higieny i bezpieczeństwa podróżnych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Ryzyko podróży lotniczych. Aspekty geograficzne cz I2
T-A-2Ryzyko podróży morskich. Aspekty geograficzne cz II2
T-A-3Zespoły gorączkowe, biegunki o różnej etiologii. Śmiertelność jako ryzyko podróży2
T-A-4Zapobieganie malarii. Aspekty geograficzne cz III2
T-A-5Szczepionki2
T-A-6Szczepienia podróżujących2
T-A-7Zapobieganie powikłaniom cukrzycy w podróży2
T-A-8Zapalenia opon mózgowo-rdzeniowych. Szczepionki acelularne2
T-A-9Niektóre antropozoonozy. Profilaktyka przed i po kontakcie.2
T-A-10Hipo- i hipertermia, konsekwencje, postępowanie2
T-A-11Gorączki krwotoczne1
T-A-12Profilaktyka wścieklizny, tężca, przy pogryzieniu przez żmije2
T-A-13Eliminowanie składników żywności w alergii pokarmowej1
T-A-14Grzybice, higiena, zapobieganie2
26

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach26
A-A-2Przygotowanie do egzaminu5
31

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Prezentacja multimedialna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_2A_B13_W01
Stodent posiada poszerzoną wiedzę z zakresu żywienia człowieka, jego potrzeb oraz profilaktyki skutków współcesnego stylu życia. Ponadto posiada rozszerzoną wiedzę w zakresie prawidłowych zachowań człowieka w kontekście wybranych obszarów aktywności w tym turystyki.
TOW_2A_W09, TOW_2A_W10S2A_W01, S2A_W02, S2A_W03, S2A_W04, S2A_W05, S2A_W09InzA2_W04, InzA2_W05C-1T-A-7, T-A-1, T-A-6, T-A-10, T-A-4, T-A-13, T-A-9, T-A-3, T-A-8, T-A-12, T-A-5, T-A-14, T-A-11, T-A-2M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_2A_B13_U01
Posiada umiejętność zapewnienia bezpieczeństwa osobom podróżującym.
TOW_2A_U03, TOW_2A_U06S2A_U02, S2A_U03, S2A_U04, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U07, S2A_U08, S2A_U09, S2A_U10InzA2_U01, InzA2_U03, InzA2_U04, InzA2_U05, InzA2_U08C-1T-A-4, T-A-5, T-A-1, T-A-3, T-A-7, T-A-6, T-A-12, T-A-2, T-A-8, T-A-9, T-A-11, T-A-13, T-A-14, T-A-10M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_2A_B13_K01
Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę uczenia się i ciągłego dokształcania się. Ma odpowiedzialności za pracę. Potrafi współdziałać i pracować w grupie przyjmując różne role. Rozumie potrzebę popularyzacji nabytej wiedzy.
TOW_2A_K02S2A_K03, S2A_K04, S2A_K05, S2A_K06, S2A_K07InzA2_K02C-1T-A-14, T-A-5, T-A-1, T-A-6, T-A-13, T-A-11, T-A-8, T-A-4, T-A-10, T-A-7, T-A-12, T-A-2, T-A-3, T-A-9M-2, M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_2A_B13_W01
Stodent posiada poszerzoną wiedzę z zakresu żywienia człowieka, jego potrzeb oraz profilaktyki skutków współcesnego stylu życia. Ponadto posiada rozszerzoną wiedzę w zakresie prawidłowych zachowań człowieka w kontekście wybranych obszarów aktywności w tym turystyki.
2,0Student: - nie potrafi zdefiniować podstawowych pojęć, - nie zna podstawowych pozycji literatury przedmiotu, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje obojętność, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia błędy merytoryczne.
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia błędy.
3,5Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia błędy.
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia sporadycznie błędy .
4,5Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów.
5,0Student: - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą, - w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_2A_B13_U01
Posiada umiejętność zapewnienia bezpieczeństwa osobom podróżującym.
2,0Nie posiada umiejętności zapewnienia bezpieczeństwa osobom podróżującym. Nie posiada umiejętności prawidłowej interpretacji wyników i wyciągania wniosków.
3,0Posiada dostateczną umiejętność zapewnienia bezpieczeństwa osobom podróżującym. Popełnia błędy w interpretacji wyników i wyciąganiu wniosków.
3,5Posiada dostateczną umiejętność zapewnienia bezpieczeństwa osobom podróżującym. Popełnia sporadyczne błędy w interpretacji wyników i wyciąganiu wniosków.
4,0Posiada dobrą umiejętność zapewnienia bezpieczeństwa osobom podróżującym. Nie popełnia błędów w interpretacji wyników, ma kłopoty z prawidłowym wnioskowaniem.
4,5Posiada umiejętność zapewnienia bezpieczeństwa osobom podróżującym. Nie popełnia błędów w interpretacji wyników oraz prawidłowym wnioskowaniem.
5,0Posiada umiejętność zapewnienia bezpieczeństwa osobom podróżującym. Potrafi wykorzystać poszerzoną poza ramy programu wiedzę w celu samodzielnej analizy uzyskanych wyników oraz prawidłowo formułować wnioski.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_2A_B13_K01
Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę uczenia się i ciągłego dokształcania się. Ma odpowiedzialności za pracę. Potrafi współdziałać i pracować w grupie przyjmując różne role. Rozumie potrzebę popularyzacji nabytej wiedzy.
2,0Nie posiada potrzeby dokształcania się.
3,0Posiada potrzebę dokształcania się.
3,5Ma świadomość potrzeby dokształcania się i poszerzania wiedzy.
4,0Ma świadomość potrzeby dokształcania się, poszerzania i aktualizowania wiedzy.
4,5Ma świadomość potrzeby dokształcania się, poszerzania i aktualizowania wiedzy. Ponadto ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie.
5,0Ma świadomość potrzeby ciągłego dokształcania się, poszerzania i aktualizowania wiedzy. Ponadto ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie.

Literatura podstawowa

  1. Zaremba M.L., Borowski J., Miktobiologia lekarska, PZWL, Warszawa, 2004
  2. Cianciara J., Juszczyk J., Choroby zakaźne i pasożytnicze, Lublin, 2007

Literatura dodatkowa

  1. Virella G./tłum. Piotr Heczko, Mikrobiologia i choroby zakaźne, Wrocław, 1999

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Ryzyko podróży lotniczych. Aspekty geograficzne cz I2
T-A-2Ryzyko podróży morskich. Aspekty geograficzne cz II2
T-A-3Zespoły gorączkowe, biegunki o różnej etiologii. Śmiertelność jako ryzyko podróży2
T-A-4Zapobieganie malarii. Aspekty geograficzne cz III2
T-A-5Szczepionki2
T-A-6Szczepienia podróżujących2
T-A-7Zapobieganie powikłaniom cukrzycy w podróży2
T-A-8Zapalenia opon mózgowo-rdzeniowych. Szczepionki acelularne2
T-A-9Niektóre antropozoonozy. Profilaktyka przed i po kontakcie.2
T-A-10Hipo- i hipertermia, konsekwencje, postępowanie2
T-A-11Gorączki krwotoczne1
T-A-12Profilaktyka wścieklizny, tężca, przy pogryzieniu przez żmije2
T-A-13Eliminowanie składników żywności w alergii pokarmowej1
T-A-14Grzybice, higiena, zapobieganie2
26

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach26
A-A-2Przygotowanie do egzaminu5
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_2A_B13_W01Stodent posiada poszerzoną wiedzę z zakresu żywienia człowieka, jego potrzeb oraz profilaktyki skutków współcesnego stylu życia. Ponadto posiada rozszerzoną wiedzę w zakresie prawidłowych zachowań człowieka w kontekście wybranych obszarów aktywności w tym turystyki.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_2A_W09Posiada rozszerzoną wiedzę z zakresu żywienia człowieka, jego potrzeb oraz profilaktyki skutków współczesnego stylu życia.
TOW_2A_W10Posiada poszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka w tym turystyki i hotelarstwa. Posiada poszerzoną wiedzę o środowisku.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W01ma rozszerzoną wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S2A_W02ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
S2A_W03ma pogłębioną wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
S2A_W04ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach oraz wiedzę pogłębioną w odniesieniu do wybranych kategorii więzi społecznych
S2A_W05ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka
S2A_W09ma pogłębioną wiedzę o poglądach na temat wybranych struktur i instytucji społecznych lub wybranych kategorii więzi społecznych i o ich historycznej ewolucji
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie higieny i bezpieczeństwa podróżnych.
Treści programoweT-A-7Zapobieganie powikłaniom cukrzycy w podróży
T-A-1Ryzyko podróży lotniczych. Aspekty geograficzne cz I
T-A-6Szczepienia podróżujących
T-A-10Hipo- i hipertermia, konsekwencje, postępowanie
T-A-4Zapobieganie malarii. Aspekty geograficzne cz III
T-A-13Eliminowanie składników żywności w alergii pokarmowej
T-A-9Niektóre antropozoonozy. Profilaktyka przed i po kontakcie.
T-A-3Zespoły gorączkowe, biegunki o różnej etiologii. Śmiertelność jako ryzyko podróży
T-A-8Zapalenia opon mózgowo-rdzeniowych. Szczepionki acelularne
T-A-12Profilaktyka wścieklizny, tężca, przy pogryzieniu przez żmije
T-A-5Szczepionki
T-A-14Grzybice, higiena, zapobieganie
T-A-11Gorączki krwotoczne
T-A-2Ryzyko podróży morskich. Aspekty geograficzne cz II
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Prezentacja multimedialna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student: - nie potrafi zdefiniować podstawowych pojęć, - nie zna podstawowych pozycji literatury przedmiotu, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje obojętność, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia błędy merytoryczne.
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia błędy.
3,5Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia błędy.
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia sporadycznie błędy .
4,5Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów.
5,0Student: - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą, - w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_2A_B13_U01Posiada umiejętność zapewnienia bezpieczeństwa osobom podróżującym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_2A_U03Potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych związanych z jakością i bezpieczeństwem surowców i produktów. Potrafi stawiać hipotezy badawcze i je weryfikować.
TOW_2A_U06Posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań związanych z żywieniem człowieka i jego potrzebami.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U02potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz
S2A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować
S2A_U04potrafi prognozować i modelować złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z różnych obszarów życia społecznego z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
S2A_U06posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy
S2A_U07posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnego problemu i przeprowadzenia procedury podjęcia rozstrzygnięć, w tym zakresie
S2A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
S2A_U09posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
S2A_U10posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA2_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA2_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie higieny i bezpieczeństwa podróżnych.
Treści programoweT-A-4Zapobieganie malarii. Aspekty geograficzne cz III
T-A-5Szczepionki
T-A-1Ryzyko podróży lotniczych. Aspekty geograficzne cz I
T-A-3Zespoły gorączkowe, biegunki o różnej etiologii. Śmiertelność jako ryzyko podróży
T-A-7Zapobieganie powikłaniom cukrzycy w podróży
T-A-6Szczepienia podróżujących
T-A-12Profilaktyka wścieklizny, tężca, przy pogryzieniu przez żmije
T-A-2Ryzyko podróży morskich. Aspekty geograficzne cz II
T-A-8Zapalenia opon mózgowo-rdzeniowych. Szczepionki acelularne
T-A-9Niektóre antropozoonozy. Profilaktyka przed i po kontakcie.
T-A-11Gorączki krwotoczne
T-A-13Eliminowanie składników żywności w alergii pokarmowej
T-A-14Grzybice, higiena, zapobieganie
T-A-10Hipo- i hipertermia, konsekwencje, postępowanie
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Prezentacja multimedialna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada umiejętności zapewnienia bezpieczeństwa osobom podróżującym. Nie posiada umiejętności prawidłowej interpretacji wyników i wyciągania wniosków.
3,0Posiada dostateczną umiejętność zapewnienia bezpieczeństwa osobom podróżującym. Popełnia błędy w interpretacji wyników i wyciąganiu wniosków.
3,5Posiada dostateczną umiejętność zapewnienia bezpieczeństwa osobom podróżującym. Popełnia sporadyczne błędy w interpretacji wyników i wyciąganiu wniosków.
4,0Posiada dobrą umiejętność zapewnienia bezpieczeństwa osobom podróżującym. Nie popełnia błędów w interpretacji wyników, ma kłopoty z prawidłowym wnioskowaniem.
4,5Posiada umiejętność zapewnienia bezpieczeństwa osobom podróżującym. Nie popełnia błędów w interpretacji wyników oraz prawidłowym wnioskowaniem.
5,0Posiada umiejętność zapewnienia bezpieczeństwa osobom podróżującym. Potrafi wykorzystać poszerzoną poza ramy programu wiedzę w celu samodzielnej analizy uzyskanych wyników oraz prawidłowo formułować wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_2A_B13_K01Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę uczenia się i ciągłego dokształcania się. Ma odpowiedzialności za pracę. Potrafi współdziałać i pracować w grupie przyjmując różne role. Rozumie potrzebę popularyzacji nabytej wiedzy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_2A_K02Jest świadomy swoich wartości i celów, potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S2A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S2A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych i potrafi przewidywać wielokierunkowe skutki społeczne swej działalności
S2A_K06potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny
S2A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie higieny i bezpieczeństwa podróżnych.
Treści programoweT-A-14Grzybice, higiena, zapobieganie
T-A-5Szczepionki
T-A-1Ryzyko podróży lotniczych. Aspekty geograficzne cz I
T-A-6Szczepienia podróżujących
T-A-13Eliminowanie składników żywności w alergii pokarmowej
T-A-11Gorączki krwotoczne
T-A-8Zapalenia opon mózgowo-rdzeniowych. Szczepionki acelularne
T-A-4Zapobieganie malarii. Aspekty geograficzne cz III
T-A-10Hipo- i hipertermia, konsekwencje, postępowanie
T-A-7Zapobieganie powikłaniom cukrzycy w podróży
T-A-12Profilaktyka wścieklizny, tężca, przy pogryzieniu przez żmije
T-A-2Ryzyko podróży morskich. Aspekty geograficzne cz II
T-A-3Zespoły gorączkowe, biegunki o różnej etiologii. Śmiertelność jako ryzyko podróży
T-A-9Niektóre antropozoonozy. Profilaktyka przed i po kontakcie.
Metody nauczaniaM-2Prezentacja multimedialna
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada potrzeby dokształcania się.
3,0Posiada potrzebę dokształcania się.
3,5Ma świadomość potrzeby dokształcania się i poszerzania wiedzy.
4,0Ma świadomość potrzeby dokształcania się, poszerzania i aktualizowania wiedzy.
4,5Ma świadomość potrzeby dokształcania się, poszerzania i aktualizowania wiedzy. Ponadto ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie.
5,0Ma świadomość potrzeby ciągłego dokształcania się, poszerzania i aktualizowania wiedzy. Ponadto ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie.