Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Towaroznawstwo (N1)

Sylabus przedmiotu Przygotowanie wniosków na projekty dofinansowywane przez Unię i inne organizacje:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Towaroznawstwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk społecznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Przygotowanie wniosków na projekty dofinansowywane przez Unię i inne organizacje
Specjalność towaroznawstwo żywności
Jednostka prowadząca Katedra Towaroznawstwa, Oceny Jakości, Inżynierii Procesowej i Żywienia Człowieka
Nauczyciel odpowiedzialny Dominika Plust <Dominika.Plust@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 13 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 16 2,00,50zaliczenie
laboratoriaL5 16 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1podstawowa wiedza z zakresu obsługi pakietu Microsoft Office i internetu

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Ukształtowanie umiejętności wyszukiwania i kompletowania niezbędnej dokumentacji do określonego działania z zakresu finansowania projektów
C-2Ukształtowanie umiejętności tworzenia projektu, wypełniania wniosku i sporządzania niezbędnych załączników. Poznanie zasad realizacji i ewaluacji projektu oraz wniosku o płatność.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Określenie problemów, celów, kryteria SMART w projekcie, wstępny zarys harmonogramu projektu, tworzenie matrycy logicznej projektu.2
T-L-2Harmonogram rzeczowo-finansowy projektu, wykres Gantta.2
T-L-3Budżetowanie projektu4
T-L-4Wskaźniki projektu2
T-L-5Elementy biznesplanu2
T-L-6Wypełnianie wniosku o dofinansowanie2
T-L-7Prezentacje opracowanych wniosków.2
16
wykłady
T-W-1Projekt a wniosek.2
T-W-2Fundusze unijne - charakterystyka2
T-W-3Dokumenty i wytyczne unijne, krajowe i regionalne dotyczące funduszy UE2
T-W-4Definicje związane z funduszami2
T-W-5Inne źródła finansowania projektów2
T-W-6Etapy opracowywania wniosku o dofinansowanie (cele projektu, kryteria SMART, harmonogram i koszty projektu).4
T-W-7Zarządzanie projektem.2
16

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach16
A-L-2przygotowanie do zajęć24
A-L-3przygotowanie projektu10
A-L-4przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego10
60
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach16
A-W-2przygotowanie do egzaminu44
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2metoda przypadków
M-3metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: odpowiedź pisemna/ ustna z bieżącej tematyki zajęć
S-2Ocena podsumowująca: test zaliczeniowy
S-3Ocena podsumowująca: test egzaminacyjny
S-4Ocena podsumowująca: projekt i prezentacja

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_1A_PO11-2tz_W01
Ma wiedzę na temat tworzenia projektów i zna źródła umożliwiające pozyskiwanie funduszy na dofinansowanie projektów
TOW_1A_W10, TOW_1A_W12, TOW_1A_W15, TOW_1A_W19, TOW_1A_W23, TOW_1A_W24S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04, S1A_W05, S1A_W06, S1A_W07, S1A_W08, S1A_W09, S1A_W10, S1A_W11InzA_W01, InzA_W02, InzA_W03, InzA_W04, InzA_W05C-1T-W-2, T-W-3, T-W-5M-1, M-2S-1, S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_1A_PO11-2tz_U01
Potrafi znaleźć żródło dofinansowania projektu i opracować zgodnie z wytycznymi projekt oraz wypełnić wniosek o dofinansowanie
TOW_1A_U04, TOW_1A_U05, TOW_1A_U06, TOW_1A_U07, TOW_1A_U10, TOW_1A_U12S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U07InzA_U01, InzA_U02, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-1, C-2T-W-2, T-L-1, T-L-2, T-W-3, T-L-3, T-W-5, T-L-4, T-L-5, T-W-6, T-L-6M-1, M-2, M-3S-1, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_1A_PO11-2tz_K01
jest świadomy swojej wiedzy i konieczności dalszego kształcenia. Pracuje w zespole, przyjmuje pozycję lidera.
TOW_1A_K01, TOW_1A_K02, TOW_1A_K05, TOW_1A_K08S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K05, S1A_K06, S1A_K07InzA_K01, InzA_K02C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7M-3S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_1A_PO11-2tz_W01
Ma wiedzę na temat tworzenia projektów i zna źródła umożliwiające pozyskiwanie funduszy na dofinansowanie projektów
2,0
3,0Zna podstawy tworzenia projektów i najważniejsze żródła pozyskiwania funduszy na dofinansowanie projektów
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_1A_PO11-2tz_U01
Potrafi znaleźć żródło dofinansowania projektu i opracować zgodnie z wytycznymi projekt oraz wypełnić wniosek o dofinansowanie
2,0
3,0Z niewielką pomocą ze strony prowadzącego znajduje źródło pozyskiwania funduszy na realizację projektu. Opracowuje uproszczony projekt i wypełnia wniosek o dofinansowanie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_1A_PO11-2tz_K01
jest świadomy swojej wiedzy i konieczności dalszego kształcenia. Pracuje w zespole, przyjmuje pozycję lidera.
2,0
3,0Z niewielkimi problemami pracuje w grupie, niechętnie przyjmuje pozycję lidera
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Szymańska A., Jak przygotować dobry wniosek czyli jak skutecznie pozyskiwać fundusze unijne 2007-2013, Placet, 2007
  2. Finansowanie tworzenia i rozwoju przedsiębiorstw turystycznych ze środków UE – praktyczny przewodnik, MSiT, 2009
  3. Narodowa strategia spójności na lata 2007-2013, zaakceptowana przez Radę Ministrów 14.02.2006
  4. Narodowa strategia spójności na lata 2007-2013, zaakceptowana przez Radę Ministrów 14.02.2006

Literatura dodatkowa

  1. Rozporządzenie (WE) 1083/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 05.07.2006 ustanawiające przepisy ogólne dotyczące EFRR, EFS i Funduszu Spójności., 2006
  2. Rozporządzenie (WE) 1083/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 05.07.2006 ustanawiające przepisy ogólne dotyczące EFRR, EFS i Funduszu Spójności., 2006
  3. Rozporządzenie (WE) 1083/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 05.07.2006 ustanawiające przepisy ogólne dotyczące EFRR, EFS i Funduszu Spójności., 2006

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Określenie problemów, celów, kryteria SMART w projekcie, wstępny zarys harmonogramu projektu, tworzenie matrycy logicznej projektu.2
T-L-2Harmonogram rzeczowo-finansowy projektu, wykres Gantta.2
T-L-3Budżetowanie projektu4
T-L-4Wskaźniki projektu2
T-L-5Elementy biznesplanu2
T-L-6Wypełnianie wniosku o dofinansowanie2
T-L-7Prezentacje opracowanych wniosków.2
16

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Projekt a wniosek.2
T-W-2Fundusze unijne - charakterystyka2
T-W-3Dokumenty i wytyczne unijne, krajowe i regionalne dotyczące funduszy UE2
T-W-4Definicje związane z funduszami2
T-W-5Inne źródła finansowania projektów2
T-W-6Etapy opracowywania wniosku o dofinansowanie (cele projektu, kryteria SMART, harmonogram i koszty projektu).4
T-W-7Zarządzanie projektem.2
16

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach16
A-L-2przygotowanie do zajęć24
A-L-3przygotowanie projektu10
A-L-4przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach16
A-W-2przygotowanie do egzaminu44
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_PO11-2tz_W01Ma wiedzę na temat tworzenia projektów i zna źródła umożliwiające pozyskiwanie funduszy na dofinansowanie projektów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_W10Ma podstawowe wiadomości z zakresu makro i mikroekonomii, ma wiedzę na temat funkcjonowania podstawowych podmiotów gospodarczych. Ma wiedzę na temat narzędzi analizy ekonomicznej.
TOW_1A_W12Posiada podstawową wiedzę z zakresu prawa konstytucyjnego, administracyjnego, cywilnego, karnego a także prawa żywnościowego i celnego.
TOW_1A_W15Posiada wiedzę związaną z charakterystyką towaroznawczą surowców i produktów pochodzenia roślinnego. Posiada podstawowe wiadomości z zakresu przetwórstwa produktów pochodzenia roślinnego z uwzględnieniem technologii pozyskiwania i przetwarzania oraz ich właściwości. Zna pojęcie żywności ekologicznej.
TOW_1A_W19Posiada wiedzę na temat zasad funkcjonowania różnych form usług służących zaspokajaniu materialnych i niematerialnych potrzeb człowieka. Ma wiedzę na temat organizacji i programowania usług.
TOW_1A_W23Ma wiedzę na temat oddziaływania środowiska pomiędzy towarami żywnościowymi i nieżywnościowymi oraz pomiędzy środowiskiem a człowiekiem.
TOW_1A_W24Zna źródła, z których można pozyskać środki na dofinansowanie działalności. Ma ogólną orientację w podstawowych problemach towaroznawstwa na poziomie inżynierskim.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W05ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach
S1A_W06zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
S1A_W07ma wiedzę o normach i regułach (prawnych, organizacyjnych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
S1A_W08ma wiedzę o procesach zmian struktur i instytucji społecznych oraz ich elementów, o przyczynach, przebiegu, skali i konsekwencjach tych zmian
S1A_W09ma wiedzę o poglądach na temat struktur i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych i o ich historycznej ewolucji
S1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego
S1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności wyszukiwania i kompletowania niezbędnej dokumentacji do określonego działania z zakresu finansowania projektów
Treści programoweT-W-2Fundusze unijne - charakterystyka
T-W-3Dokumenty i wytyczne unijne, krajowe i regionalne dotyczące funduszy UE
T-W-5Inne źródła finansowania projektów
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: odpowiedź pisemna/ ustna z bieżącej tematyki zajęć
S-2Ocena podsumowująca: test zaliczeniowy
S-3Ocena podsumowująca: test egzaminacyjny
S-4Ocena podsumowująca: projekt i prezentacja
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna podstawy tworzenia projektów i najważniejsze żródła pozyskiwania funduszy na dofinansowanie projektów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_PO11-2tz_U01Potrafi znaleźć żródło dofinansowania projektu i opracować zgodnie z wytycznymi projekt oraz wypełnić wniosek o dofinansowanie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_U04Umie dokonać identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkt, produkcję i jakość oraz wykazuje się znajomością zastosowania rutynowych technik inżynierskich do kierunku i profilu studiów.
TOW_1A_U05Potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne dotyczące studiowanego kierunku
TOW_1A_U06Potrafi prognozować procesy z wykorzystaniem standardowych narzędzi właściwych dla kierunku Towaroznawstwo.
TOW_1A_U07Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygnięcia dylematów pojawiających się w pracy zawodowej.
TOW_1A_U10Posiada umiejętność organizacji i realizacji usług. Potrafi współpracować z kontrahentami krajowymi i zagranicznymi.
TOW_1A_U12Wykazuje umiejętność znajdowania, zrozumienia, analizy i wykorzystania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U04potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
S1A_U07analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności wyszukiwania i kompletowania niezbędnej dokumentacji do określonego działania z zakresu finansowania projektów
C-2Ukształtowanie umiejętności tworzenia projektu, wypełniania wniosku i sporządzania niezbędnych załączników. Poznanie zasad realizacji i ewaluacji projektu oraz wniosku o płatność.
Treści programoweT-W-2Fundusze unijne - charakterystyka
T-L-1Określenie problemów, celów, kryteria SMART w projekcie, wstępny zarys harmonogramu projektu, tworzenie matrycy logicznej projektu.
T-L-2Harmonogram rzeczowo-finansowy projektu, wykres Gantta.
T-W-3Dokumenty i wytyczne unijne, krajowe i regionalne dotyczące funduszy UE
T-L-3Budżetowanie projektu
T-W-5Inne źródła finansowania projektów
T-L-4Wskaźniki projektu
T-L-5Elementy biznesplanu
T-W-6Etapy opracowywania wniosku o dofinansowanie (cele projektu, kryteria SMART, harmonogram i koszty projektu).
T-L-6Wypełnianie wniosku o dofinansowanie
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2metoda przypadków
M-3metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: odpowiedź pisemna/ ustna z bieżącej tematyki zajęć
S-4Ocena podsumowująca: projekt i prezentacja
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Z niewielką pomocą ze strony prowadzącego znajduje źródło pozyskiwania funduszy na realizację projektu. Opracowuje uproszczony projekt i wypełnia wniosek o dofinansowanie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_PO11-2tz_K01jest świadomy swojej wiedzy i konieczności dalszego kształcenia. Pracuje w zespole, przyjmuje pozycję lidera.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_K01Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz postępuje zgodnie z zasadami etyki.
TOW_1A_K02Wykazuje gotowość do pracy zespołowej i ponoszenia konsekwencji za wspólnie realizowane zadania.
TOW_1A_K05Jest świadomy wartości zdobytej wiedzy.
TOW_1A_K08Ma świadomość dalszego kształcenia i wyznacza kierunki własnego rozwoju.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
S1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S1A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych (politycznych, gospodarczych, obywatelskich) uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
S1A_K06potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
S1A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności tworzenia projektu, wypełniania wniosku i sporządzania niezbędnych załączników. Poznanie zasad realizacji i ewaluacji projektu oraz wniosku o płatność.
Treści programoweT-L-1Określenie problemów, celów, kryteria SMART w projekcie, wstępny zarys harmonogramu projektu, tworzenie matrycy logicznej projektu.
T-L-2Harmonogram rzeczowo-finansowy projektu, wykres Gantta.
T-L-3Budżetowanie projektu
T-L-4Wskaźniki projektu
T-L-5Elementy biznesplanu
T-L-6Wypełnianie wniosku o dofinansowanie
T-L-7Prezentacje opracowanych wniosków.
Metody nauczaniaM-3metoda projektów
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: projekt i prezentacja
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Z niewielkimi problemami pracuje w grupie, niechętnie przyjmuje pozycję lidera
3,5
4,0
4,5
5,0