Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Eksploatacja mórz i oceanów (S1)
Sylabus przedmiotu Urządzenia pokładowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Eksploatacja mórz i oceanów | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Urządzenia pokładowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Włodzimierz Rosochacki <Wlodzimierz.Rosochacki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu mechaniki i konstrukcji maszyn. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przekazanie wiedzy w zakresie podstaw projektowania, konstrukcji i eksploatacji pokładowych urządzeń okrętowych. |
C-2 | Przekazanie umiejętności w zakresie podstaw projektowania i doboru wybranych typów urządzeń pokładowych. |
C-3 | Nabycie świadomości odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowości podporządkowania się zasadom pracy w zespole. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Okrętowe urządzenia przeładunkowe i transportowe. Klasyfikacja, budowa i funkcje dźwignic okrętowych. Podstawy projektowania urządzeń przeładunkowych. Układy napędu. Napędy hydrostatyczne (silniki i pompy hydrauliczne). Systemy wydobycia konkrecji. | 4 |
T-W-2 | Zamknięcia luków ładunkowych. Klasyfikacja. Zasada działania. Systemy mocowania ładunków. | 2 |
T-W-3 | Rampy i furty ładunkowe. Pokłady podnoszone. | 2 |
T-W-4 | Urządzenia sterowe. | 2 |
T-W-5 | Urządzenia kotwiczne, cumownicze, holownicze, połowowe. | 2 |
T-W-6 | Środki i urządzenia ratunkowe. | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w zajęciach. | 15 |
A-W-2 | Utrwalenie materiału i przygotowanie do zaliczenia wykładów. | 35 |
A-W-3 | Udział w konsultacjach. | 10 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny. |
M-2 | Wykład problemowy. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena podsumowująca |
S-2 | Ocena formująca: 0cena ciągła |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EMO_1A_K15_W01 Ma wiedzę w zakresie podstaw projektowania, konstrukcji i budowy urządzeń pokładowych oraz wybranych zagadnień związanych z ich doborem. | EMO_1A_W15, EMO_1A_W08, EMO_1A_W17 | R1A_W04, R1A_W05, T1A_W02, T1A_W03, T1A_W07 | InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EMO_1A_K15_U01 Potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania wybranych rozwiązań technicznych urządzeń pokładowych oraz zaprojektować i dobrać takie urządzenie zgodnie z określoną specyfikacją wymagań. | EMO_1A_U19 | R1A_U04, R1A_U05, R1A_U06, T1A_U13 | InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08 | C-2 | T-W-1 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EMO_1A_K15_K01 Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole. | EMO_1A_K03 | R1A_K02, R1A_K03, R1A_K05, T1A_K02, T1A_K03, T1A_K05 | InzA_K01 | C-3 | T-W-4, T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-2, T-W-3 | M-2, M-1 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EMO_1A_K15_W01 Ma wiedzę w zakresie podstaw projektowania, konstrukcji i budowy urządzeń pokładowych oraz wybranych zagadnień związanych z ich doborem. | 2,0 | Nie posiada wiedzy z zakresu podstaw projektowania, konstrukcji i budowy urządzeń pokładowych oraz wybranych zagadnień związanych z ich doborem. |
3,0 | Ma wiedzę w zakresie podstaw projektowania, konstrukcji i budowy urządzeń pokładowych oraz wybranych zagadnień związanych z ich doborem. | |
3,5 | Ma wiedzę w zakresie podstaw projektowania, konstrukcji i budowy urządzeń pokładowych oraz wybranych zagadnień związanych z ich doborem i eksploatacją. | |
4,0 | Ma wiedzę w zakresie projektowania, konstrukcji i budowy urządzeń pokładowych oraz różnych zagadnień związanych z ich doborem oraz eksploatacją. Ma wiedzę o wpływie różnych rozwiązań na niezawodność obiektów oceanotechnicznych. | |
4,5 | Ma wyróżniającą wiedzę w zakresie projektowania, konstrukcji i budowy urządzeń pokładowych oraz różnych zagadnień związanych z ich doborem oraz eksploatacją. Ma wiedzę o wpływie różnych rozwiązań na niezawodność i bezpieczeństwo obiektów oceanotechnicznych. | |
5,0 | Ma wyróżniającą wiedzę w zakresie projektowania, konstrukcji i budowy urządzeń pokładowych oraz różnych zagadnień związanych z ich doborem oraz eksploatacją. Ma wiedzę o wpływie różnych rozwiązań na niezawodność, bezpieczeństwo i ryzyko obiektów oceanotechnicznych. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EMO_1A_K15_U01 Potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania wybranych rozwiązań technicznych urządzeń pokładowych oraz zaprojektować i dobrać takie urządzenie zgodnie z określoną specyfikacją wymagań. | 2,0 | Nie potrafi dokonać analizy sposobu funkcjonowania wybranych rozwiązań technicznych urządzeń pokładowych oraz zaprojektować takie urzadzenie zgodnie z określoną specyfikacją wymagań. |
3,0 | Potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania wybranego rozwiązania technicznego urządzenia pokładowego oraz zaprojektować proste rozwiązanie techniczne takiego urzadzenia zgodnie z określoną specyfikacją wymagań. | |
3,5 | Potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania różnych rozwiązań technicznych urządzeń pokładowych oraz zaprojektować wybrane urzadzenie zgodnie z określoną specyfikacją wymagań | |
4,0 | Potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania różnych rozwiązań technicznych urządzeń pokładowych oraz zaprojektować takie urzadzenia zgodnie z określoną specyfikacją wymagań. | |
4,5 | Potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania różnych rozwiązań technicznych różnych urządzeń pokładowych, zaprojektować takie urządzenia zgodnie z określoną specyfikacją wymagań oraz wskazać zalety i wady proponowanego rozwiązania. | |
5,0 | Potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania rozwiązań technicznych różnych urządzeń pokładowych, zaprojektować takie urzadzenia zgodnie z określoną specyfikacją wymagań, wskazać zalety i wady proponowanego rozwiązania a także ocenić jego niezawodność. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EMO_1A_K15_K01 Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole. | 2,0 | Nie ma świadomości odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowości podporządkowania się zasadom pracy w zespole. |
3,0 | Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowości podporządkowania się zasadom pracy w zespole. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | Ma wyróżniającą świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowości podporządkowania się zasadom pracy w zespole. |
Literatura podstawowa
- Pyrchla J., Królikowski A, Charakterystyka i eksploatacja urządzeń pokładowych, Marine Technology, Gdańsk, 2002
- Więckiewicz W., Urządzenia pokładowe na statkach towarowych, Akademia Morska, Gdynia, 2003
- Wojtaszczyk B., Urządzenia przeładunkowe drobnicowców ro-ro i lo-lo, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk, 1988