Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Eksploatacja mórz i oceanów (S1)
specjalność: Eksploatacja zasobów energetycznych
Sylabus przedmiotu Język obcy (niemiecki):
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Eksploatacja mórz i oceanów | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Język obcy (niemiecki) | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Katarzyna Głębocka <Katarzyna.Glebocka@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 7,0 | ECTS (formy) | 7,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | 2 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Matura z języka obcego na poziomie podstawowym lub rozszerzonym. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Posługiwanie się wybranym językiem obcym w różnych sytuacjach życia codziennego poprzez umiejętne stosowanie zasad gramatyki i słownictwa na poziomie biegłości językowej B2. |
C-2 | Efektywne rozumienie tekstu słuchanego. |
C-3 | Pisanie listów formalnych (zapytań, zażaleń, reklamacji, listów motywacyjnych). |
C-4 | Rozumienie i posługiwanie się podstawowym słownictwem specjalistycznym zgodnym z kierunkiem studiów. |
C-5 | Wyrobienie umiejętności korzystania z różnych źródeł wiedzy. |
C-6 | Wyrobienie świadomości potrzeby ustawicznego i autonomicznego kształcenia się. |
C-7 | Wyrobienie umiejętności pracy w zespole. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Natura i jej zjawiska (pogoda, katastrofy naturalne, ochrona środowiska).Przytaczanie wypowiedzi (mowa zależna) | 10 |
T-L-2 | Zdrowy styl życia (żywność, diety, aktywność). Żywność modyfikowana genetycznie. Nauka i technika. | 10 |
T-L-3 | Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów. | 20 |
T-L-4 | Trening egzaminacyjny (słuchanie ze zrozumieniem, czytanie ze zrozumieniem, ćwiczenia leksykalno-gramatyczne, pisanie listów formalnych, prowadzenie dialogów na różne tematy – argumentowanie, szukanie rozwiązań i kompromisów) | 20 |
60 | ||
laboratoria | ||
T-L-1 | Surowce, materiały, produkty. Opis i prezentacja. Reklama. Reklamacja. Porównywanie (deklinacja i stopniowanie przymiotników, zdania porównawcze). | 10 |
T-L-2 | Współczesne formy wymiany towarowej (handel tradycyjny i online). Definiowanie (zdania względne). Rekcja czasownika. | 10 |
T-L-3 | Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów. | 10 |
30 | ||
laboratoria | ||
T-L-1 | Kooperacja. Spory i konflikty. Negocjacje. Mediacje. Normy społeczne. Dwuczłonowe spójniki zdań. | 10 |
T-L-2 | Człowiek i społeczeństwo. Struktury społeczne. Formułowanie hipotez, uprzejmych próśb, porad (zdania warunkowe). Spekulowanie na tematy przeszłości, teraźniejszości i przyszłości ( tryb przypuszczający). | 10 |
T-L-3 | Proces rekrutacyjny. Praca i zatrudnienie. Pomysły innowacyjne. Praktyki studenckie. List motywacyjny, CV. Opisywanie procesów i zjawisk (strona bierna). | 10 |
T-L-4 | Zjawisko globalizacji. Problemy społeczne i ekonomiczne. Zwroty frazeologiczne (Nomen-Verb-Verbindungen). | 10 |
T-L-5 | Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów. | 20 |
60 | ||
laboratoria | ||
T-L-1 | Polska i świat (rodzaje podróży, środki transportu, motywacje podróżowania). Relacjonowanie wydarzeń, planowanie. Krytyka i zażalenie. Szyk zdania (Satzklammer). | 10 |
T-L-2 | Mobilność we współczesnym świecie. Emigracja, integracja, wielokulturowość.Zdania złożone współrzędnie i podrzędnie. | 10 |
T-L-3 | Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów. | 10 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Zajęcia praktyczne | 30 |
30 | ||
laboratoria | ||
A-L-1 | Zajęcia praktyczne | 60 |
60 | ||
laboratoria | ||
A-L-1 | Zajęcia praktyczne | 60 |
A-L-2 | Przygotowanie się do zajęć | 8 |
A-L-3 | Udział w konsultacjach | 5 |
A-L-4 | Przygotowanie się do egzaminu | 15 |
A-L-5 | Egzamin | 3 |
91 | ||
laboratoria | ||
A-L-1 | Zajęcia praktyczne | 30 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | zajęcia praktyczne |
M-2 | praca w grupach |
M-3 | prezentacja |
M-4 | dyskusja |
M-5 | rozwiązywanie problemów |
M-6 | negocjacje |
M-7 | praca z tekstem |
M-8 | słuchanie ze zrozumieniem |
M-9 | pisanie listów formalnych |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: test diagnostyczny (F) |
S-2 | Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F) |
S-3 | Ocena formująca: kartkówka (F) |
S-4 | Ocena formująca: prezentacja (F) |
S-5 | Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P) |
S-6 | Ocena podsumowująca: egzamin ustny (P) |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EMO_1A_O11_U01 posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku | EMO_1A_U06, EMO_1A_U05, EMO_1A_U01, EMO_1A_U04 | R1A_U01, R1A_U03, R1A_U05, R1A_U07, R1A_U08, R1A_U09, R1A_U10, T1A_U01, T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U06 | InzA_U01, InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07 | C-5 | T-L-4, T-L-3, T-L-2, T-L-2, T-L-1, T-L-1, T-L-2, T-L-2, T-L-1, T-L-3, T-L-1 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-7, M-8 | S-2, S-4 |
EMO_1A_O11_U02 posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej, w tym na tematy techniczne związane ze swoją specjalnością | EMO_1A_U04, EMO_1A_U05, EMO_1A_U06 | R1A_U01, R1A_U08, R1A_U09, R1A_U10, T1A_U01, T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U06 | InzA_U01, InzA_U03 | C-1 | T-L-2, T-L-1, T-L-2, T-L-1, T-L-4, T-L-1, T-L-2, T-L-1, T-L-3, T-L-3, T-L-2 | M-1, M-2, M-4, M-5, M-6, M-9 | S-2, S-6, S-5 |
EMO_1A_O11_U03 potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi i wykłady ,w tym na tematy techniczne związane ze swoją specjalnością | EMO_1A_U06, EMO_1A_U05 | R1A_U09, R1A_U10, T1A_U01, T1A_U02, T1A_U06 | InzA_U03 | C-2 | T-L-2, T-L-1, T-L-3, T-L-2, T-L-3, T-L-1, T-L-2, T-L-1, T-L-4, T-L-2, T-L-1 | M-1, M-3, M-5, M-6, M-8 | S-2, S-5, S-6 |
EMO_1A_O11_U04 czyta ze zrozumieniem artykuły i reportaże dotyczące współczesnego świata oraz teksty specjalistyczne ze swojej specjalności | EMO_1A_U05, EMO_1A_U04, EMO_1A_U06 | R1A_U01, R1A_U08, R1A_U09, R1A_U10, T1A_U01, T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U06 | InzA_U01, InzA_U03 | C-5 | T-L-3, T-L-3, T-L-1, T-L-4, T-L-1, T-L-2, T-L-1, T-L-1, T-L-2, T-L-2, T-L-2 | M-1, M-2, M-7 | S-2, S-5 |
EMO_1A_O11_U05 potrafi porozumiewać się w języku obcym, wyrazić swoje zdanie i poprzeć je argumentami | EMO_1A_U05, EMO_1A_U04, EMO_1A_U06 | R1A_U01, R1A_U08, R1A_U09, R1A_U10, T1A_U01, T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U06 | InzA_U01, InzA_U03 | C-1 | T-L-1, T-L-3, T-L-2, T-L-2, T-L-1, T-L-1, T-L-2, T-L-4, T-L-2, T-L-1, T-L-3 | M-1, M-2, M-4, M-5, M-6, M-8 | S-2, S-4, S-6 |
EMO_1A_O11_U06 potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na różne tematy, w tym na tematy techniczne związane ze swoją specjalnością | EMO_1A_U06, EMO_1A_U04, EMO_1A_U05 | R1A_U01, R1A_U08, R1A_U09, R1A_U10, T1A_U01, T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U06 | InzA_U01, InzA_U03 | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-1, T-L-3, T-L-1, T-L-2, T-L-1, T-L-4, T-L-2, T-L-2, T-L-3 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6 | S-2, S-4, S-6 |
EMO_1A_O11_U07 potrafi formułować pisemne wypowiedzi na różne tematy, w tym na tematy techniczne związane ze swoją specjalnością, posiada umiejętność pisania listu formalnego w języku obcym | EMO_1A_U04, EMO_1A_U06, EMO_1A_U05 | R1A_U01, R1A_U08, R1A_U09, R1A_U10, T1A_U01, T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U06 | InzA_U01, InzA_U03 | C-3 | T-L-1, T-L-2, T-L-1, T-L-3, T-L-1, T-L-2, T-L-2, T-L-3, T-L-2, T-L-1, T-L-4 | M-1, M-5, M-9 | S-2, S-4, S-5 |
EMO_1A_O11_U08 posiada umiejętność rozumienia (np. instrukcji obsługi urządzeń, kart katalogowych) i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego w swojej dziedzinie (np. do opracowania i przedstawienia wyników badań naukowych, opisu prostego zadania inżynierskiego, przygotowania i przedstawienia prezentacji) | EMO_1A_U05, EMO_1A_U04, EMO_1A_U06 | R1A_U01, R1A_U08, R1A_U09, R1A_U10, T1A_U01, T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U06 | InzA_U01, InzA_U03 | C-4 | T-L-5 | M-1, M-3, M-7 | S-2, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EMO_1A_O11_K01 rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i rozwijanie kompetencji językowych | EMO_1A_K01 | R1A_K01, R1A_K07, T1A_K01, T1A_K07 | — | C-6 | T-L-1, T-L-3, T-L-1, T-L-1, T-L-4, T-L-4, T-L-3, T-L-2, T-L-2, T-L-1, T-L-2, T-L-2 | M-1, M-2, M-4, M-5, M-6 | S-1, S-2, S-3, S-5, S-6 |
EMO_1A_O11_K02 potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role | EMO_1A_K03 | R1A_K02, R1A_K03, R1A_K05, T1A_K02, T1A_K03, T1A_K05 | InzA_K01 | C-5, C-7 | T-L-2, T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-1, T-L-3, T-L-2, T-L-2, T-L-1, T-L-4, T-L-1, T-L-2 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6 | S-4, S-6 |
EMO_1A_O11_K03 potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji zadania określonego przez siebie lub innych | EMO_1A_K03 | R1A_K02, R1A_K03, R1A_K05, T1A_K02, T1A_K03, T1A_K05 | InzA_K01 | C-5, C-7 | T-L-1, T-L-3, T-L-2, T-L-1, T-L-1, T-L-2, T-L-1, T-L-4, T-L-3, T-L-2, T-L-4, T-L-2 | M-1, M-4, M-5, M-6 | S-4, S-6 |
EMO_1A_O11_K04 ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu | EMO_1A_K01 | R1A_K01, R1A_K07, T1A_K01, T1A_K07 | — | C-6 | T-L-3, T-L-2, T-L-4, T-L-1, T-L-1, T-L-3, T-L-2, T-L-1, T-L-2, T-L-4, T-L-1, T-L-2 | M-1, M-2, M-4, M-5, M-6 | S-1, S-2, S-3, S-6, S-5 |
EMO_1A_O11_K05 potrafi ze zrozumieniem wybierać i realizować różne role społeczne w obszarze kulturowym wybranego języka obcego | EMO_1A_K02 | R1A_K04, T1A_K04 | InzA_K02 | C-7 | T-L-1, T-L-2, T-L-2, T-L-1, T-L-2, T-L-2, T-L-4, T-L-1, T-L-4, T-L-3, T-L-1, T-L-3 | M-1, M-2, M-4, M-5, M-6, M-8, M-9 | S-4, S-6 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EMO_1A_O11_U01 posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku | 2,0 | Student nie umie wyszukiwać potrzebnych informacji. |
3,0 | Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje. | |
3,5 | Student poprawnie wyszukuje i rozumie potrzebne informacje. | |
4,0 | Student poprawnie wyszukuje, rozumie, a także analizuje potrzebne informacje. | |
4,5 | Student potrafi wykorzystywać i analizować wszystkie potrzebne informacje, a także rozumie ich znaczenie dla studiowanego kierunku. | |
5,0 | Student potrafi wykorzystywać wszystkie potrzebne informacje pochodzące z różnych źródeł i w różnych formach, potrafi je porównywać, a także samodzielnie identyfikować je jako właściwe dla studiowanego kierunku. | |
EMO_1A_O11_U02 posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej, w tym na tematy techniczne związane ze swoją specjalnością | 2,0 | Student nie potrafi porozumiewać się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej. |
3,0 | Student potrafi w stopniu podstawowym porozumiewać się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej. | |
3,5 | Student potrafi poprawnie porozumiewać się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej. | |
4,0 | Student dobrze porozumiewa się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej. | |
4,5 | Student dobrze i precyzyjnie porozumiewa się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej. | |
5,0 | Student bardzo dobrze i precyzyjnie porozumiewa się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej. | |
EMO_1A_O11_U03 potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi i wykłady ,w tym na tematy techniczne związane ze swoją specjalnością | 2,0 | Student nie rozumie dłuższych wypowiedzi i wykładów. |
3,0 | Student rozumie ok. 60 % dłuższych wypowiedzi i wykładów. | |
3,5 | Student rozumie ok. 70 % dłuższych wypowiedzi i wykładów. | |
4,0 | Student rozumie ok. 80 % dłuższych wypowiedzi i wykładów. | |
4,5 | Student rozumie ok. 85 % dłuższych wypowiedzi i wykładów. | |
5,0 | Student rozumie ok. 90 % dłuższych wypowiedzi i wykładów. | |
EMO_1A_O11_U04 czyta ze zrozumieniem artykuły i reportaże dotyczące współczesnego świata oraz teksty specjalistyczne ze swojej specjalności | 2,0 | Student nie rozumie czytanych tekstów. |
3,0 | Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów. | |
3,5 | Student rozumie co najmniej 68 % czytanych tekstów. | |
4,0 | Student rozumie co najmniej 76 % czytanych tekstów. | |
4,5 | Student rozumie co najmniej 84 % czytanych tekstów. | |
5,0 | Student rozumie co najmniej 92 % czytanych tekstów. | |
EMO_1A_O11_U05 potrafi porozumiewać się w języku obcym, wyrazić swoje zdanie i poprzeć je argumentami | 2,0 | Student nie potrafi porozumiewać się w języku obcym. |
3,0 | Student potrafi w stopniu podstawowym porozumiewać się w języku obcym bez umiejętności efektywnego argumentowania. | |
3,5 | Student potrafi porozumiewać się w języku obcym i argumentować w stopniu podstawowym. | |
4,0 | Student potrafi porozumiewać się w języku obcym, wyrazić swoje zdanie i poprzeć je logicznymi argumentami. | |
4,5 | Student potrafi efektywnie porozumiewać się w języku obcym, wyrazić swoje zdanie i poprzeć je logicznymi argumentami. | |
5,0 | Student potrafi bardzo dobrze i precyzyjnie porozumiewać się w języku obcym, wyrazić swoje zdanie i poprzeć je logicznymi argumentami. | |
EMO_1A_O11_U06 potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na różne tematy, w tym na tematy techniczne związane ze swoją specjalnością | 2,0 | Student nie potrafi formułować ustnych wypowiedzi. |
3,0 | Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na niektóre tematy. | |
3,5 | Student potrafi formułować krótkie, przejrzyste wypowiedzi na niektóre tematy. | |
4,0 | Student potrafi formułować przejrzyste wypowiedzi na większość tematów. | |
4,5 | Student potrafi formułować przejrzyste wypowiedzi na wszystkie tematy. | |
5,0 | Student potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na różne tematy. | |
EMO_1A_O11_U07 potrafi formułować pisemne wypowiedzi na różne tematy, w tym na tematy techniczne związane ze swoją specjalnością, posiada umiejętność pisania listu formalnego w języku obcym | 2,0 | Student nie potrafi formułować pisemnych wypowiedzi. |
3,0 | Student potrafi formułować krótkie pisemne wypowiedzi na niektóre tematy, umie napisać list formalny. | |
3,5 | Student potrafi formułować dłuższe pisemne wypowiedzi na niektóre tematy, w tym pisać list formalny. | |
4,0 | Student potrafi formułować dłuższe pisemne wypowiedzi na większość tematów, w tym napisać dłuższy list formalny. | |
4,5 | Student potrafi formułować dłuższe pisemne wypowiedzi na różne tematy, w tym napisać list formalny. | |
5,0 | Student potrafi formułować obszerne pisemne wypowiedzi na różne tematy, w tym napisać skuteczny list formalny. | |
EMO_1A_O11_U08 posiada umiejętność rozumienia (np. instrukcji obsługi urządzeń, kart katalogowych) i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego w swojej dziedzinie (np. do opracowania i przedstawienia wyników badań naukowych, opisu prostego zadania inżynierskiego, przygotowania i przedstawienia prezentacji) | 2,0 | Student nie rozumie i nie używa podstawowego słownictwa specjalistycznego w swojej dziedzinie. |
3,0 | Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne w swojej dziedzinie i używa je w ograniczonym zakresie. | |
3,5 | Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne w swojej dziedzinie i stosuje je w niepełnym zakresie. | |
4,0 | Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne i potrafi je efektywnie zastosować w swojej dziedzinie. | |
4,5 | Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne i używa je z powodzeniem w swojej dziedzinie. | |
5,0 | Student bardzo dobrze rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne i wykorzystuje je efektywnie w swojej dziedzinie. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EMO_1A_O11_K01 rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i rozwijanie kompetencji językowych | 2,0 | Student nie rozumie potrzeby uczenia się i rozwijania kompetencji językowych. |
3,0 | Student dostrzega potrzebę uczenia się i rozwijania swoich kompetencji językowych. | |
3,5 | Student rozumie potrzebę uczenia się i podnoszenia swoich kompetencji językowych. | |
4,0 | Student dobrze rozumie potrzebę uczenia się i podnoszenia swoich kompetencji językowych. | |
4,5 | Student bardzo dobrze rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i konieczność rozwijania swoich kompetencji językowych. | |
5,0 | Student doskonale rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i konieczność ciągłego rozwijania swoich kompetencji językowych. | |
EMO_1A_O11_K02 potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role | 2,0 | Student nie potrafi współpracować w grupie. |
3,0 | Student potrafi pracować w grupie. | |
3,5 | Student potrafi pracować i współdziałać w grupie. | |
4,0 | Student potrafi współdziałać i współpracować w grupie, przyjmując w niej podstawowe role. | |
4,5 | Student dobrze potrafi współdziałać i współpracować w grupie, przyjmując w niej większość ról. | |
5,0 | Student bardzo dobrze potrafi współdziałać i współpracować w grupie, przyjmując w niej różnorodne role. | |
EMO_1A_O11_K03 potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji zadania określonego przez siebie lub innych | 2,0 | Student nie potrafi określić priorytetów służących do realizacji zadania. |
3,0 | Student potrafi określić podstawowe priorytety służące do realizacji zadania. | |
3,5 | Student potrafi określić niezbędne priorytety służące do realizacji zadania. | |
4,0 | Student potrafi określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania. | |
4,5 | Student potrafi dobrze określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania. | |
5,0 | Student potrafi bardzo dobrze określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania. | |
EMO_1A_O11_K04 ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu | 2,0 | Student nie ma świadomości potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. |
3,0 | Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. | |
3,5 | Student rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. | |
4,0 | Student dobrze rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. | |
4,5 | Student bardzo dobrze rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. | |
5,0 | Student doskonale rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. | |
EMO_1A_O11_K05 potrafi ze zrozumieniem wybierać i realizować różne role społeczne w obszarze kulturowym wybranego języka obcego | 2,0 | Student nie potrafi wybierać i realizować ról społecznych w obszarze kulturowym wybranego języka obcego. |
3,0 | Student potrafi wybierać i stara się realizować role społeczne w obszarze kulturowym wybranego języka obcego. | |
3,5 | Student potrafi wybierać i realizuje podstawowe role społeczne w obszarze kulturowym wybranego języka obcego. | |
4,0 | Student potrafi wybierać i dobrze realizuje większość ról społecznych w obszarze kulturowym wybranego języka obcego. | |
4,5 | Student ze zrozumieniem wybiera i dobrze realizuje większość ról społecznych w obszarze kulturowym wybranego języka obcego. | |
5,0 | Student potrafi ze zrozumieniem wybrać i precyzyjnie zrealizować różne role społeczne w obszarze kulturowym wybranego języka obcego. |
Literatura podstawowa
- Albert Daniels, „Mittelpunkt”, Ernest Klett Sprachen – Barcelona, 2007
- U.Koithan, H.Schmitz, T.Sieber, R.Sonntag, „Aspekte“, Langenscheidt KG – Berlin und München, 2007
Literatura dodatkowa
- Dreyer Schmitt, Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik, Max Hueber, Ismaning, 2000
- Hans-Jürgen Hentschel, Verena Klotz, Paul Krüger, Mit Erfolg zu telc Deutsch B2, Zertifikat Deutsch Plus. Übungsbuch, Ernest Klett Sprachen, Barcelona, 2007
- Z. Csörgö, E. Malyata, A. Tamasi, B2 Finale: ein Vorbereitungskurs auf die ÖSD-Prüfung Mittelstufe Deutsch, Klett Kiado, Budapest, 2007
- Andrea Frater, Jörg Keller, Angelique Thabar, Mit Erfolg zum Goethe-Zertifikat B2: Übungsbuch, Ernest Klett Sprachen, Stuttgart, 2008
- XYZ, Teksty popularno-naukowe z dziedziny studiowanego kierunku, 2011
- Michael Kuhn, Andreas Stieber, Twoje testy : język niemiecki, PWN, Warszawa, 2004