Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Technika rolnicza i leśna (S2)
specjalność: technika w rolnictwie, leśnictwie i ochronie środowiska

Sylabus przedmiotu Chłodnictwo:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technika rolnicza i leśna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Chłodnictwo
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii
Nauczyciel odpowiedzialny Wanda Malinowska <Wanda.Malinowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 15 1,00,62zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 15 1,00,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomości z termodynamiki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów ze sposoby uzyskiwania obniżonych temperatur, z lewobieżnymi obiegami cieplnymi.
C-2Zapoznanie studentów z urządzeniami chłodziarek (sprężarki, wymienniki ciepła, zawory rozprężne), z czynnikami i izolacjami chłodniczymi. Zapoznanie studentów ze sposobami zamrażania żywności oraz z domowymi i handlowymi urządzeniami chłodniczymi.
C-3Umiejętność zastosowania urządzeń chlodniczych w technice rolniczej i leśnej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Urządzenia chlodnicze w technice rolniczej: w mleczarstwie, przechowalnictwie, klimatyzacji - wprowadzenie, rozdział tematów prezentacji.3
T-A-2Prezentacje studentów : urządzenia chłodnicze w mleczarstwie.4
T-A-3Prezentacje studentów: urządzenia chłodnicze w przechowalnictwie.4
T-A-4Prezentacje studentów: urządzenia chłodnicze w klimatyzacji.4
15
wykłady
T-W-1Pojęcia wstępne. Sposoby uzyskiwania obniżonych temperatur.2
T-W-2Lewobieżne obiegi cieplne.1
T-W-3Chłodziarki gazowe i parowe. Obiegi porównawcze Joule`a, Carnota i Lindego. Wykres i - lg p2
T-W-4Urządzenia chłodziarek: sprężarki, wymienniki ciepła, zawory rozprężne.2
T-W-5Czynniki chłodnicze.2
T-W-6Izolacje chlodnicze.1
T-W-7Zamrażanie żywności.2
T-W-8Domowe i handlowe urządzenia chłodnicze.2
T-W-9Sprawdzian zaliczeniowy.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-A-2Przygotowanie prezentacji i do zajęć.15
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-W-2Przygotowanie do zajęć.5
A-W-3Przygotowanie dosprawdzianu zaliczeniowego.10
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca: wykład informacyjny, wyjaśnianie
M-2Metoda praktyczna: ćwiczenia przedmiotowe.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zakiczenie pisemne z teorii (wykład)
S-2Ocena podsumowująca: Ocena przygotowanej prezentacji (ćwiczenia)

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_2A_C18_W01
Student zna pojęcia podstawowe, sposoby uzyskiwania obniżonych temperatur,obiegi porównawcze Joule`a, Carnota i Lindego. Zna urządzenia chłodziarek: sprężarki, wymienniki ciepła, zawory rozprężne. Zna czynniki chłodnicze, izolacje chlodnicze. Zna sposoby zamrażania żywności. Zna domowe i handlowei urządzenia chlodnicze oraz urządzenia chlodnicze w technice rolniczej.
TRL_2A_W10R2A_W01, R2A_W05InzA2_W02C-3, C-2, C-1T-W-7, T-A-1, T-W-8, T-W-1, T-W-6, T-W-3, T-W-5, T-W-4, T-W-2M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_2A_C18_U01
Student potrafi zaprezentować sposób zastosowania urządzeń chłodniczych w technice rolniczej i leśnej: w mleczarstwie, przechowalnictwie, klimatyzacji.
TRL_2A_U11R2A_U05, R2A_U06, R2A_U07InzA2_U02, InzA2_U05, InzA2_U06, InzA2_U07C-1, C-3, C-2T-A-2, T-A-1, T-A-4, T-A-3M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_2A_C18_K01
Rozumie potrzebę kształcenia się przez całe życie. Jest świadomy konieczności pozyskiwania i analizowania informacji z literatury.
TRL_2A_K02R2A_K01, R2A_K07C-3T-A-2, T-A-4, T-A-3M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_2A_C18_W01
Student zna pojęcia podstawowe, sposoby uzyskiwania obniżonych temperatur,obiegi porównawcze Joule`a, Carnota i Lindego. Zna urządzenia chłodziarek: sprężarki, wymienniki ciepła, zawory rozprężne. Zna czynniki chłodnicze, izolacje chlodnicze. Zna sposoby zamrażania żywności. Zna domowe i handlowei urządzenia chlodnicze oraz urządzenia chlodnicze w technice rolniczej.
2,0Student nie posiada dostatecznej wiedzy z zakresu chłodnictwa.
3,0Student zna pojęcia podstawowe, sposoby uzyskiwania obniżonych temperatur, obiegi porównawcze Joule`a, Carnota i Lindego. Zna urządzenia chłodziarek: sprężarki, wymienniki ciepła, zawory rozprężne. Zna czynniki chłodnicze, izolacje chlodnicze. Zna sposoby zamrażania żywności. Zna domowe i handlowei urządzenia chlodnicze oraz urządzenia chłodnicze w technice rolniczej.
3,5Student dość dobrze zna pojęcia podstawowe, sposoby uzyskiwania obniżonych temperatur, obiegi porównawcze Joule`a, Carnota i Lindego. Zna dość dobrze urządzenia chłodziarek: sprężarki, wymienniki ciepła, zawory rozprężne. Zna czynniki chłodnicze, izolacje chlodnicze. Zna sposoby zamrażania żywności. Zna domowe i handlowei urządzenia chlodnicze oraz urządzenia chłodnicze w technice rolniczej.
4,0Student zna dobrze pojęcia podstawowe, sposoby uzyskiwania obniżonych temperatur, obiegi porównawcze Joule`a, Carnota i Lindego. Zna dobrze urządzenia chłodziarek: sprężarki, wymienniki ciepła, zawory rozprężne. Zna dobrze czynniki chłodnicze, izolacje chlodnicze. Zna sposoby zamrażania żywności. Zna domowe i handlowei urządzenia chlodnicze oraz urządzenia chłodnicze w technice rolniczej.
4,5Student zna dobrze pojęcia podstawowe, sposoby uzyskiwania obniżonych temperatur, obiegi porównawcze Joule`a, Carnota i Lindego. Zna dobrze urządzenia chłodziarek: sprężarki, wymienniki ciepła, zawory rozprężne. Zna dobrze czynniki chłodnicze, izolacje chlodnicze. Zna sposoby zamrażania żywności. Zna domowe i handlowei urządzenia chłodnicze oraz urządzenia chłodnicze w technice rolniczej i potrafi je zastosować.
5,0Student zna bardzo dobrze pojęcia podstawowe, sposoby uzyskiwania obniżonych temperatur, obiegi porównawcze Joule`a, Carnota i Lindego. Zna bardzo dobrze urządzenia chłodziarek: sprężarki, wymienniki ciepła, zawory rozprężne. Zna bardzo dobrze czynniki chłodnicze, izolacje chlodnicze. Zna bardzo dobrze sposoby zamrażania żywności. Zna bardzo dobrze domowe i handlowei urządzenia chłodnicze oraz urządzenia chłodnicze w technice rolniczej i potrafi je zastosować.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_2A_C18_U01
Student potrafi zaprezentować sposób zastosowania urządzeń chłodniczych w technice rolniczej i leśnej: w mleczarstwie, przechowalnictwie, klimatyzacji.
2,0Student nie potrafi zaprezentować sposobów zastosowania urządzeń chłodniczych w technice rolniczej i leśnej: w mleczarstwie, przechowalnictwie, klimatyzacji.
3,0Student potrafi zaprezentować sposób zastosowania urządzeń chłodniczych w technice rolniczej i leśnej: w mleczarstwie, przechowalnictwie, klimatyzacji.
3,5Student potrafi dość dobrze zaprezentować sposób zastosowania urządzeń chłodniczych w technice rolniczej i leśnej: w mleczarstwie, przechowalnictwie, klimatyzacji.
4,0Student potrafi dobrze zaprezentować sposób zastosowania urządzeń chłodniczych w technice rolniczej i leśnej: w mleczarstwie, przechowalnictwie, klimatyzacji.
4,5Student potrafi dobrze zaprezentować sposób zastosowania urządzeń chłodniczych w technice rolniczej i leśnej: w mleczarstwie, przechowalnictwie, klimatyzacji. Potrafi to uzasadnić.
5,0Student potrafi bardzo dobrze zaprezentować sposób zastosowania urządzeń chłodniczych w technice rolniczej i leśnej: w mleczarstwie, przechowalnictwie, klimatyzacji. Potrafi to uzasadnić.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_2A_C18_K01
Rozumie potrzebę kształcenia się przez całe życie. Jest świadomy konieczności pozyskiwania i analizowania informacji z literatury.
2,0Nie rozumie potrzeby kształcenia się przez całe życie. Nie jest świadomy konieczności pozyskiwania i analizowania informacji z literatury.
3,0Rozumie w stopniu wystarczającym potrzebę kształcenia się przez całe życie. Jest świadomy konieczności pozyskiwania i analizowania informacji z literatury.
3,5Dość dobrze rozumie potrzebę kształcenia się przez całe życie. Jest świadomy konieczności pozyskiwania i analizowania informacji z literatury.
4,0Dobrze rozumie potrzebę kształcenia się przez całe życie. Jest świadomy konieczności pozyskiwania i analizowania informacji z literatury.
4,5Dobrze rozumie potrzebę kształcenia się przez całe życie. Jest w pełni świadomy konieczności pozyskiwania i analizowania informacji z literatury.
5,0Bardzo dobrze rozumie potrzebę kształcenia się przez całe życie. Jest w pełni świadomy konieczności pozyskiwania i analizowania informacji z literatury.

Literatura podstawowa

  1. Zakrzewski B., Obliczenia obiegów chlodniczych i klimatyzacyjnych., Wydawnictwo Politechniki Szczecińskiej., Szczecin
  2. Fodemski R.T., Domowe i handlowe urządzenia chlodnicze., WNT, Warszawa, 2000

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Urządzenia chlodnicze w technice rolniczej: w mleczarstwie, przechowalnictwie, klimatyzacji - wprowadzenie, rozdział tematów prezentacji.3
T-A-2Prezentacje studentów : urządzenia chłodnicze w mleczarstwie.4
T-A-3Prezentacje studentów: urządzenia chłodnicze w przechowalnictwie.4
T-A-4Prezentacje studentów: urządzenia chłodnicze w klimatyzacji.4
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Pojęcia wstępne. Sposoby uzyskiwania obniżonych temperatur.2
T-W-2Lewobieżne obiegi cieplne.1
T-W-3Chłodziarki gazowe i parowe. Obiegi porównawcze Joule`a, Carnota i Lindego. Wykres i - lg p2
T-W-4Urządzenia chłodziarek: sprężarki, wymienniki ciepła, zawory rozprężne.2
T-W-5Czynniki chłodnicze.2
T-W-6Izolacje chlodnicze.1
T-W-7Zamrażanie żywności.2
T-W-8Domowe i handlowe urządzenia chłodnicze.2
T-W-9Sprawdzian zaliczeniowy.1
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-A-2Przygotowanie prezentacji i do zajęć.15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-W-2Przygotowanie do zajęć.5
A-W-3Przygotowanie dosprawdzianu zaliczeniowego.10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_2A_C18_W01Student zna pojęcia podstawowe, sposoby uzyskiwania obniżonych temperatur,obiegi porównawcze Joule`a, Carnota i Lindego. Zna urządzenia chłodziarek: sprężarki, wymienniki ciepła, zawory rozprężne. Zna czynniki chłodnicze, izolacje chlodnicze. Zna sposoby zamrażania żywności. Zna domowe i handlowei urządzenia chlodnicze oraz urządzenia chlodnicze w technice rolniczej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_2A_W10ma określony zasób wiedzy w zakresie chłodnictwa, obejmujący metody obniżania temperatury, lewobieżne obiegi cieplne, chłodziarki gazowe i parowe, budowę chłodziarek i ich typy, urządzenia chłodnicze w technice rolniczej i leśnej, przydatną m.in. do zastosowania urządzeń chłodniczych w inżynierii rolniczej i leśnej;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_W01ma rozszerzoną wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R2A_W05wykazuje znajomość zaawansowanych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-3Umiejętność zastosowania urządzeń chlodniczych w technice rolniczej i leśnej.
C-2Zapoznanie studentów z urządzeniami chłodziarek (sprężarki, wymienniki ciepła, zawory rozprężne), z czynnikami i izolacjami chłodniczymi. Zapoznanie studentów ze sposobami zamrażania żywności oraz z domowymi i handlowymi urządzeniami chłodniczymi.
C-1Zapoznanie studentów ze sposoby uzyskiwania obniżonych temperatur, z lewobieżnymi obiegami cieplnymi.
Treści programoweT-W-7Zamrażanie żywności.
T-A-1Urządzenia chlodnicze w technice rolniczej: w mleczarstwie, przechowalnictwie, klimatyzacji - wprowadzenie, rozdział tematów prezentacji.
T-W-8Domowe i handlowe urządzenia chłodnicze.
T-W-1Pojęcia wstępne. Sposoby uzyskiwania obniżonych temperatur.
T-W-6Izolacje chlodnicze.
T-W-3Chłodziarki gazowe i parowe. Obiegi porównawcze Joule`a, Carnota i Lindego. Wykres i - lg p
T-W-5Czynniki chłodnicze.
T-W-4Urządzenia chłodziarek: sprężarki, wymienniki ciepła, zawory rozprężne.
T-W-2Lewobieżne obiegi cieplne.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjny, wyjaśnianie
M-2Metoda praktyczna: ćwiczenia przedmiotowe.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zakiczenie pisemne z teorii (wykład)
S-2Ocena podsumowująca: Ocena przygotowanej prezentacji (ćwiczenia)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada dostatecznej wiedzy z zakresu chłodnictwa.
3,0Student zna pojęcia podstawowe, sposoby uzyskiwania obniżonych temperatur, obiegi porównawcze Joule`a, Carnota i Lindego. Zna urządzenia chłodziarek: sprężarki, wymienniki ciepła, zawory rozprężne. Zna czynniki chłodnicze, izolacje chlodnicze. Zna sposoby zamrażania żywności. Zna domowe i handlowei urządzenia chlodnicze oraz urządzenia chłodnicze w technice rolniczej.
3,5Student dość dobrze zna pojęcia podstawowe, sposoby uzyskiwania obniżonych temperatur, obiegi porównawcze Joule`a, Carnota i Lindego. Zna dość dobrze urządzenia chłodziarek: sprężarki, wymienniki ciepła, zawory rozprężne. Zna czynniki chłodnicze, izolacje chlodnicze. Zna sposoby zamrażania żywności. Zna domowe i handlowei urządzenia chlodnicze oraz urządzenia chłodnicze w technice rolniczej.
4,0Student zna dobrze pojęcia podstawowe, sposoby uzyskiwania obniżonych temperatur, obiegi porównawcze Joule`a, Carnota i Lindego. Zna dobrze urządzenia chłodziarek: sprężarki, wymienniki ciepła, zawory rozprężne. Zna dobrze czynniki chłodnicze, izolacje chlodnicze. Zna sposoby zamrażania żywności. Zna domowe i handlowei urządzenia chlodnicze oraz urządzenia chłodnicze w technice rolniczej.
4,5Student zna dobrze pojęcia podstawowe, sposoby uzyskiwania obniżonych temperatur, obiegi porównawcze Joule`a, Carnota i Lindego. Zna dobrze urządzenia chłodziarek: sprężarki, wymienniki ciepła, zawory rozprężne. Zna dobrze czynniki chłodnicze, izolacje chlodnicze. Zna sposoby zamrażania żywności. Zna domowe i handlowei urządzenia chłodnicze oraz urządzenia chłodnicze w technice rolniczej i potrafi je zastosować.
5,0Student zna bardzo dobrze pojęcia podstawowe, sposoby uzyskiwania obniżonych temperatur, obiegi porównawcze Joule`a, Carnota i Lindego. Zna bardzo dobrze urządzenia chłodziarek: sprężarki, wymienniki ciepła, zawory rozprężne. Zna bardzo dobrze czynniki chłodnicze, izolacje chlodnicze. Zna bardzo dobrze sposoby zamrażania żywności. Zna bardzo dobrze domowe i handlowei urządzenia chłodnicze oraz urządzenia chłodnicze w technice rolniczej i potrafi je zastosować.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_2A_C18_U01Student potrafi zaprezentować sposób zastosowania urządzeń chłodniczych w technice rolniczej i leśnej: w mleczarstwie, przechowalnictwie, klimatyzacji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_2A_U11potrafi ocenić przydatność i wymogi zastosowania urządzeń chłodniczych w technice rolniczej i leśnej;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U05samodzielnie i wszechstronnie analizuje problemy wpływające na produkcję i jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania specjalistycznych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów i profilu kształcenia
R2A_U06posiada umiejętność doboru i modyfikacji typowych działań (w tym technik i technologii) dostosowanych do zasobów przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów
R2A_U07ocenia wady i zalety podjętych działań, w tym ich oryginalność w rozwiązywaniu zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA2_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA2_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów ze sposoby uzyskiwania obniżonych temperatur, z lewobieżnymi obiegami cieplnymi.
C-3Umiejętność zastosowania urządzeń chlodniczych w technice rolniczej i leśnej.
C-2Zapoznanie studentów z urządzeniami chłodziarek (sprężarki, wymienniki ciepła, zawory rozprężne), z czynnikami i izolacjami chłodniczymi. Zapoznanie studentów ze sposobami zamrażania żywności oraz z domowymi i handlowymi urządzeniami chłodniczymi.
Treści programoweT-A-2Prezentacje studentów : urządzenia chłodnicze w mleczarstwie.
T-A-1Urządzenia chlodnicze w technice rolniczej: w mleczarstwie, przechowalnictwie, klimatyzacji - wprowadzenie, rozdział tematów prezentacji.
T-A-4Prezentacje studentów: urządzenia chłodnicze w klimatyzacji.
T-A-3Prezentacje studentów: urządzenia chłodnicze w przechowalnictwie.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjny, wyjaśnianie
M-2Metoda praktyczna: ćwiczenia przedmiotowe.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zakiczenie pisemne z teorii (wykład)
S-2Ocena podsumowująca: Ocena przygotowanej prezentacji (ćwiczenia)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zaprezentować sposobów zastosowania urządzeń chłodniczych w technice rolniczej i leśnej: w mleczarstwie, przechowalnictwie, klimatyzacji.
3,0Student potrafi zaprezentować sposób zastosowania urządzeń chłodniczych w technice rolniczej i leśnej: w mleczarstwie, przechowalnictwie, klimatyzacji.
3,5Student potrafi dość dobrze zaprezentować sposób zastosowania urządzeń chłodniczych w technice rolniczej i leśnej: w mleczarstwie, przechowalnictwie, klimatyzacji.
4,0Student potrafi dobrze zaprezentować sposób zastosowania urządzeń chłodniczych w technice rolniczej i leśnej: w mleczarstwie, przechowalnictwie, klimatyzacji.
4,5Student potrafi dobrze zaprezentować sposób zastosowania urządzeń chłodniczych w technice rolniczej i leśnej: w mleczarstwie, przechowalnictwie, klimatyzacji. Potrafi to uzasadnić.
5,0Student potrafi bardzo dobrze zaprezentować sposób zastosowania urządzeń chłodniczych w technice rolniczej i leśnej: w mleczarstwie, przechowalnictwie, klimatyzacji. Potrafi to uzasadnić.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_2A_C18_K01Rozumie potrzebę kształcenia się przez całe życie. Jest świadomy konieczności pozyskiwania i analizowania informacji z literatury.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_2A_K02ma świadomość poziomu swoich umiejętności i wiedzy, rozumie potrzebę ciągłego samodoskonalenia się zawodowego, potrafi samodzielnie wyznaczyć kierunki własnego rozwoju i kształcenia, a także drugich osób, potrafi trafnie i precyzyjnie formułować pytania, w celu pogłębienia własnego zrozumienia danego zagadnienia lub odnalezienia brakujących elementów rozumowania, jest świadomy i przygotowany do pozyskiwania informacji z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz ich łącznia, interpretowania i analizy;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
R2A_K07ma świadomość potrzeby ukierunkowanego dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
Cel przedmiotuC-3Umiejętność zastosowania urządzeń chlodniczych w technice rolniczej i leśnej.
Treści programoweT-A-2Prezentacje studentów : urządzenia chłodnicze w mleczarstwie.
T-A-4Prezentacje studentów: urządzenia chłodnicze w klimatyzacji.
T-A-3Prezentacje studentów: urządzenia chłodnicze w przechowalnictwie.
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna: ćwiczenia przedmiotowe.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena przygotowanej prezentacji (ćwiczenia)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie rozumie potrzeby kształcenia się przez całe życie. Nie jest świadomy konieczności pozyskiwania i analizowania informacji z literatury.
3,0Rozumie w stopniu wystarczającym potrzebę kształcenia się przez całe życie. Jest świadomy konieczności pozyskiwania i analizowania informacji z literatury.
3,5Dość dobrze rozumie potrzebę kształcenia się przez całe życie. Jest świadomy konieczności pozyskiwania i analizowania informacji z literatury.
4,0Dobrze rozumie potrzebę kształcenia się przez całe życie. Jest świadomy konieczności pozyskiwania i analizowania informacji z literatury.
4,5Dobrze rozumie potrzebę kształcenia się przez całe życie. Jest w pełni świadomy konieczności pozyskiwania i analizowania informacji z literatury.
5,0Bardzo dobrze rozumie potrzebę kształcenia się przez całe życie. Jest w pełni świadomy konieczności pozyskiwania i analizowania informacji z literatury.