Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TRL_2A_D05_tś_K01 | Student ma świadomość poziomu swoich umiejętności i wiedzy, rozumie potrzebę uczenia sie przez całe zycie. Rozumie ważność i potrzebę ocgrony środowiska naturalnego i zachowania bioróżnorodności. Student jest świadom, że świadoma i odpowiedzialna działalność człowieka może przeciwdziałać zachwianiu równowagii w ekosystemach rolnych i leśnych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TRL_2A_K02 | ma świadomość poziomu swoich umiejętności i wiedzy, rozumie potrzebę ciągłego samodoskonalenia się zawodowego, potrafi samodzielnie wyznaczyć kierunki własnego rozwoju i kształcenia, a także drugich osób, potrafi trafnie i precyzyjnie formułować pytania, w celu pogłębienia własnego zrozumienia danego zagadnienia lub odnalezienia brakujących elementów rozumowania, jest świadomy i przygotowany do pozyskiwania informacji z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz ich łącznia, interpretowania i analizy; |
---|
TRL_2A_K06 | rozumie ważność i potrzebę ochrony środowiska naturalnego i zachowania bioróżnorodności, ma świadomość pozatechnicznych aspektów i skutków działalności w zakresie inżynierii rolniczej i leśnej, a w szczególności jej wpływu na środowisko i ma świadomość konieczności eliminowania lub ograniczania tego wpływu. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_K01 | rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób |
---|
R2A_K02 | potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role |
R2A_K03 | potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania |
R2A_K04 | prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu |
R2A_K05 | ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję wysokiej jakości żywności, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego |
R2A_K06 | posiada znajomość działań zmierzających do ograniczenia ryzyka i przewidywania skutków działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska |
R2A_K07 | ma świadomość potrzeby ukierunkowanego dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_K01 | ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
---|
Cel przedmiotu | C-1 | Celem zajeć jest przekazanie studentom podstawowej wiedzy z zakresu ekologii, biologii rośllin, agroekologii i forestoekologii. Wpojenie postaw wskazujących, że świadoma i odpowiedzialna działalność człowieka może skutecznie przeciwdziałać zachwianiu równowagi w środowisku. |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Wprowadzenie w problematykę ekologii, ochrony środowiska, agroekologii i ekologii lasu. |
---|
T-A-1 | Globalne zagrożenia środowiska: ocieplenie klimatu, niszczenie ozonosfery, wzrost emisji UVB, przyrost ozonu troposferycznego, smog fotochemiczny, degradacja gleby, zanieczyszczenie wód. Możliwość oddziałwania na rzecz ochrony środowiska. |
T-A-4 | Leśnictwo proekologiczne. |
T-A-3 | Rolnictwo ekologiczne i zrównoważone. |
T-W-3 | Abiotyczne i biotyczne czynniki środowiska oraz ich wpływ na rośliny i drzewostan. Spospoby zwiększenia tolerancji na niesprzyjające czyniki środowiska. |
T-W-2 | Wymiana materii i energii w ekosystemach. Energetyczne aspekty fotosyntezy i jej rola w kształtowaniu biosfery. |
T-A-5 | Główne podstawy prawne ochrony przyrody w Polsce. Polityka UE i jej wpływ na zmiany w zakresie ochrony srodowiska. |
T-W-6 | Stan i znaczenie lasów w Polsce. |
T-A-2 | Wykorzystanie roślin energetycznych do zagospodarowania terenów zdegradowanych. |
T-W-4 | Zagrożenia środowiska związane z intensywną produkcją roślinną. |
T-W-5 | Gospodarcze i klimatyczne znaczenie ekosystemów leśnych. Zagrożenia dla obszarów leśnych związane ze zminami klimatu i rabunkową gospodarką ich zasobami. |
T-A-6 | Aparaturowe metody badawcze i bioindykacja stanu srodowiska rolniczego i leśnego. |
Metody nauczania | M-2 | Ćwiczenia audytoryjne: wykład z prezentacja multimedialną, dyskusja. |
---|
M-1 | Wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych. |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Na sumaryczną ocenę zaliczenia ćwiczeń składa się ocena aktywności na zajęciach, przygotowanej prezentacji oraz zaliczenia pisemnego z materiału objetego programem ćwiczeń. |
---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie z wykładów. |
S-3 | Ocena formująca: Ocena za samodzielne przygotowanie i przedstawienie prezentacji. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie ma świadomość poziomu swoich umiejętności i wiedzy, nie rozumie potrzebę uczenia sie przez całe zycie. Nie jest świadom ważności i potrzeby ochrony środowiska naturalnego i zachowania bioróżnorodności. Student nie jest świadom, że odpowiedzialna działalność człowieka może przeciwdziałać zachwianiu równowagii w ekosystemach rolnych i leśnych. |
3,0 | Student w nieweilkim stopniu jest świadom poziomu swoich umiejętności i wiedzy, rozumie potrzebę uczenia sie przez całe zycie. W niewielkim stopniu wykazuje świadomość ważności i potrzeby ochrony środowiska naturalnego i zachowania bioróżnorodności. Student w stopniu minimalnym zadaje sopbie sprawę, że odpowiedzialna działalność człowieka może przeciwdziałać zachwianiu równowagii w ekosystemach rolnych i leśnych. |
3,5 | Student w stopniu dostatecznym jest swiadom poziomu swoich umiejętności i wiedzy, rozumie potrzebę uczenia sie przez całe zycie. W stopniu zadawalającym jest świadom ważności i potrzeby ochrony środowiska naturalnego i zachowania bioróżnorodności. Student jest świadom, że odpowiedzialna działalność człowieka może przeciwdziałać zachwianiu równowagii w ekosystemach rolnych i leśnych. |
4,0 | Student w stopniu dobrym jest świadom poziomu swoich umiejętności i wiedzy, rozumie potrzebę uczenia sie przez całe zycie. Jest świadom ważności i potrzeby ochrony środowiska naturalnego i zachowania bioróżnorodności. Student jest świadom, że odpowiedzialna działalność człowieka może przeciwdziałać zachwianiu równowagii w ekosystemach rolnych i leśnych. |
4,5 | Student w stopniu bardzo dobrym jest świadom poziomu swoich umiejętności i wiedzy, jest chętny do samodoskonalenia. Jest świadom ważności i potrzeby ochrony środowiska naturalnego i zachowania bioróżnorodności. Student jest świadom, że odpowiedzialna działalność człowieka może przeciwdziałać zachwianiu równowagii w ekosystemach rolnych i leśnych. |
5,0 | Student ma znakomite kompetencje społeczne, jest świadom poziomu swoich umiejętności i wiedzy, rozumie potrzebę uczenia sie przez całe zycie. Jest świadom ważności i potrzeby ochrony środowiska naturalnego i zachowania bioróżnorodności. Student jest świadom, że odpowiedzialna działalność człowieka może przeciwdziałać zachwianiu równowagii w ekosystemach rolnych i leśnych. |