Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TRL_2A_C10_U01 | Potrafi zaprojektować wybrane elementy i zespoły urządzeń stosowanych w produkcji rolniczej i gospodarce leśnej |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TRL_2A_U20 | potrafi zaprojektować i optymalizować wybrane elementy i zespoły urządzeń stosowanych w produkcji rolniczej i gospodarce leśnej; |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R2A_U03 | rozumie i stosuje odpowiednie technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
R2A_U04 | samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
R2A_U07 | ocenia wady i zalety podjętych działań, w tym ich oryginalność w rozwiązywaniu zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
R2A_U08 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA2_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA2_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA2_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Celem przedmiotu jest przeprowadzenie kształcenia dotyczącego projektowania wybranych zespołów maszyn rolniczych przeznaczonych do uprawy gleby, pielęgnacji mechanicznej i chemicznej, zbioru oraz obróbki plonu z uwzględnieniem wymagań roboczych, założeń projektowych, ogólnego opisu konstrukcji, obliczeń i rysunków. |
---|
Treści programowe | T-A-1 | Obliczanie kinematyczne układów napędowych. Projektowanie układu napędowego wybranej maszyny rolniczej. Dobór pasów klinowych przekładni w zależności od przenoszonego momentu. Obliczenia dynamiczne, dobór łożysk i konstrukcja wybranego wału napędowego kosiarki rotacyjnej. Formułowanie zadania optymalizacji. Optymalizacja wybranych części i zespołów roboczych maszyn rolniczych. |
---|
T-W-1 | Proces konstruowania. Normalizacja i unifikacja w budowie maszyn. Właściwości mechaniczne, fizyczne i technologiczne stosowanych materiałów konstrukcyjnych. Podstawowe zasady poprawnego toku obliczeń i oceny konstrukcji. Podstawy projektowania wspomaganego komputerowo. Programy i narzędzia do komputerowego wspomagania procesu konstruowania. Formułowanie zadań i założeń projektowych. Wykorzystanie w projektowaniu bibliotek CAD. Obliczenia kinematyczne i dynamiczne układów napędowych. Zasady tworzenia konstrukcji.
Formułowanie zadań optymalizacji. Metody optymalizacji części i zespołów roboczych maszyn rolniczych. |
T-L-1 | Projektowanie wybranych zespołów maszyn rolniczych przeznaczonych do uprawy gleby, pielęgnacji mechanicznej i chemicznej, zbioru oraz obróbki plonu z uwzględnieniem wymagań roboczych, założeń projektowych, ogólnego opisu konstrukcji, obliczeń i rysunków. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny |
---|
M-2 | Ćwiczenia przedmiotowe |
M-3 | Metoda programowana z użyciem komputera |
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: ciągła kontrola stanu zaawansowania prac nad projektem |
---|
S-3 | Ocena podsumowująca: pisemny sprawdzian zaliczający wykłady |
S-1 | Ocena formująca: bieżąca kontrola przeswojenia materiału realizowanego na wykładach |
S-4 | Ocena podsumowująca: końcowa ocena projekru |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi samodzielnie realizować prostych zadań projektowych |
3,0 | Student realizuje zadania projektowe w sposób bierny, korzysta z pomocy innych |
3,5 | Umiejętności pomiędzy 3 a 4 |
4,0 | Student potrafi samodzielnie realizować proste zadania projektowe |
4,5 | Umiejętności pomiędzy 4 a 5 |
5,0 | Student potrafi samodzielnie rrealizować złożone zadania projektowe |