Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TRL_2A_C15_U01 | Jest przygotowany do stosowania w produkcji rolniczej i leśnej urządzeń, układów i systemów bazujących na energii odnawialnej, potrafi dobrać poszczególne zespoły systemu energetycznego w gospodarstwie. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TRL_2A_U11 | potrafi ocenić przydatność i wymogi zastosowania urządzeń chłodniczych w technice rolniczej i leśnej; |
---|
TRL_2A_U18 | potrafi zastosować maszyny i urządzenia przeznaczone do przetworzenia biomasy roślinnej na cele opałowe; |
TRL_2A_U26 | jest przygotowany do stosowania w produkcji rolniczej i leśnej urządzeń, układów i systemów bazujących na energii odnawialnej, potrafi dobrać poszczególne zespoły systemu energetycznego w gospodarstwie; |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R2A_U05 | samodzielnie i wszechstronnie analizuje problemy wpływające na produkcję i jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania specjalistycznych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów i profilu kształcenia |
R2A_U06 | posiada umiejętność doboru i modyfikacji typowych działań (w tym technik i technologii) dostosowanych do zasobów przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów |
R2A_U07 | ocenia wady i zalety podjętych działań, w tym ich oryginalność w rozwiązywaniu zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA2_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA2_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA2_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studenta z możliwościami racjonalnego wykorzystywania energii jakie dają alternatywne systemy energetyczne, szczególnie na obszarach wiejskich. |
---|
C-2 | Nabycie przez studenta umiejętności analizy i oceny danego rozwiązania systemu zasilania energią szczególnie na obszarach wiejskich. |
Treści programowe | T-A-1 | Omówienie oraz przykłady obliczeniowe urządzeń wchodzących w skład alternatywnych instalacji energetycznych. |
---|
T-W-1 | Zrównoważone systemy energetyczne. Energetyka rozproszona. Technologie generacji rozproszonej. Możliwości jej wykorzystania na obszarach wiejskich. |
T-A-2 | Analiza przykładów oraz podstawowe obliczenia instalacji kogeneracyjnych opartych na różnych technologiach. |
T-W-4 | Alternatywne systemy zaopatrzenia budynków w energię. |
T-W-2 | Systemy skojarzonej produkcji energii elektrycznej i ciepła (kogeneracja, trójgeneracja). Podstawy techniczne wykorzystanie małych źródeł kogeneracyjnych. |
T-W-3 | Perspektywiczne źródła i nośniki energii (ogniwa paliwowe, gaz łupkowy, technologia ORC). Energetyka jądrowa (przemiany, paliwa, odpady radioaktywne). Energetyczne wykorzystanie odpadów i technologie jej wykorzystania). Elektrownie niekonwencjonalne. |
Metody nauczania | M-2 | Ćwiczenia przedmiotowe |
---|
M-1 | Wykład informacyjny |
Sposób oceny | S-4 | Ocena podsumowująca: sprawdzian pisemny zaliczający ćwiczenia |
---|
S-2 | Ocena formująca: ocena aktywności na ćwiczeniach |
S-1 | Ocena formująca: kontrola przyswajania materiału podawanego na wykładach |
S-3 | Ocena podsumowująca: sprawdzian pisemny zaliczający wykłady |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie posiada żadnej umiejętności w zakresie alternatywnych systemów energetycznych. |
3,0 | Studentnie posiada podstawowe umiejętności w zakresie alternatywnych systemów energetycznych. |
3,5 | Studentnie posiada połowiczne umiejętności w zakresie alternatywnych systemów energetycznych. |
4,0 | Studentnie posiada dobre umiejętności w zakresie alternatywnych systemów energetycznych. |
4,5 | Studentnie posiada ponad dobre umiejętności w zakresie alternatywnych systemów energetycznych. |
5,0 | Studentnie posiada bardzo dobre umiejętności w zakresie alternatywnych systemów energetycznych. |