Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TRL_1A_O15-2_U01 | Potrafi eksploatować maszyny, urządzenia i instalacje OWK stosowane w rolnictwie i gospodarce leśnej oraz racjonalnie je użytkować. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TRL_1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać, a także wyciągać z nich wnioski; |
---|
TRL_1A_U07 | potrafi wykorzystać poznane metody matematyczne i statystyczne do opisu zjawisk fizycznych i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich występują-cych w rolnictwie oraz gospodarce leśnej, a także do wnioskowania na pod-stawie statystycznej analizy danych doświadczalnych w zakresie problemów technicznych występujących w produkcji roślinnej i zwierzęcej oraz leśnictwie; |
TRL_1A_U18 | potrafi eksploatować maszyny, urządzenia i instalacje cieplne stosowane w rolnictwie i gospodarce leśnej oraz bilansować źródła energii i racjonalnie jej użytkować, a także orientuje się w możliwościach pozyskania, konwersji i za-stosowania energii niekonwencjonalnej; |
TRL_1A_U19 | potrafi dobierać oraz właściwie i racjonalnie użytkować pojazdy, maszyny i urządzenia stosowane w produkcji roślinnej i zwierzęcej oraz gospodarce le-śnej; |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z funkcjonowaniem i rozwiązaniami urządzeń i instalacji ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji. |
---|
C-2 | Nabycie przez studenta umiejętności wykonywania podstawowych obliczeń w zakresie przedmiotu |
Treści programowe | T-W-4 | Klasyfikacja instalacji wentylacyjnych i klimatyzacyjnych. Budowa i zasada działania systemów wentylacyjnych i klimatyzacyjnych. Centrale klimatyzacyjne. |
---|
T-W-3 | Procesy obróbki hydro-termicznej powietrza zachodzące w instalacjach wentylacyjnych i klimatyzacyjnych. |
T-W-5 | Elementy systemów wentylacyjnych i klimatyzacyjnych. Urządzenia do obróbki powietrza: nagrzewnice, chlodnice, nawilżacze parowe, komory zraszania, wymienniki i systemy rekuperacyjne, filtry, itd. |
T-W-6 | Zapotrzebowanie na energię cieplną i c.w.u. Podział układów w ciepłownictwie. Nosniki energii cieplnej (woda, para, powietrze). Źródła ciepła. Ciepłownie lokalne. Sieci i węzły ciepłownicze. Odbiorniki ciepła. |
T-W-1 | Wprowadzenie. Akty prawne i koneczność wentylowania i klimatyzowania obiektów. Cele wentylacji i klimatyzacji. Pojęcia podstawowe. Podział wentylacji. Klimatyzacja komfortu i przemysłowa. |
T-A-1 | Przykłady obliczeniowe odpowiadajace treści wykładów. |
T-W-2 | Komfort cieplny. Wskaźniki PMV i PPD. Parametry komfortu cieplnego. Parametry powietrza zewnętrznego i ich wpływ na komfort cieplny. |
Metody nauczania | M-1 | Metody podające: wykład informacyjny |
---|
M-2 | Metody praktyczne: ćwiczenia obliczeniowe |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne |
---|
S-1 | Ocena formująca: samodzielne rozwiązywanie zadań |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie posiada dostatecznych umiejętności z zakresu ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji. |
3,0 | Student potrafi analizować pracę większości omawianych na zajęciach urządzeń i instalacji ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji. |
3,5 | Student potrafi poprawnie analizować pracę omawianych na zajęciach urządzeń i instalacji ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji. |
4,0 | Student potrafi dobrze analizować pracę omawianych na zajęciach urządzeń i instalacji ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji. |
4,5 | Student potrafi prawie bezbłędnie analizować pracę omawianych na zajęciach urządzeń i instalacji ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji. |
5,0 | Student potrafi bezbłędnie analizować pracę omawianych na zajęciach urządzeń i instalacji ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji. |