Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Technika rolnicza i leśna (S1)
Sylabus przedmiotu Ekologiczne technologie w produkcji zwierzęcej:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technika rolnicza i leśna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Ekologiczne technologie w produkcji zwierzęcej | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Józef Wasilewski <Jozef.Wasilewski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 12 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomośc zagadnień z zakresu mechanizacji produkcji zwierzęcej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przybliżyć problematykę i aktualne zagadnienia funkcjonowania obiektów inwentarskich wraz z ich infrastrukturą techniczną i organizacyjną zgodnie z obowiązującymi standardami krajowymi i unijnymi |
C-2 | Umożliwić dostrzeganie i rozumienie związków (zootechnicznych, sanitarnych, technicznych, organizacyjnych, itp.) zachodzących w procesie utrzymania zwierząt gospodarskich |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Określenie i analiza kryteriów wyboru systemów utrzymania zwierząt | 2 |
T-A-2 | Określenie i analiza obszarów wpływu obiektów inwentarskich na środowisko naturalne | 2 |
T-A-3 | Ograniczanie i eliminacja zagrożeń związanych z magazynowaniem nawozów naturalnych i pasz objętościowych soczystych | 4 |
T-A-4 | Wartościowanie zmiennych do oceny ekonomicznej i ekologicznej opracowanych rozwiązań | 2 |
T-A-5 | Metody rozwiązań najkorzystniejszych ze względów ekologicznych i ograniczeń wynikających z warynków danego gospodarstwa | 2 |
T-A-6 | Określenie zmiennych wyjściowych do projektowania budynków inwentarskich w zakresie zabiegów pielęgnacyjnych | 3 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Systemy utrzymania zwierząt i ich wpływ na środowisko naturalne | 2 |
T-W-2 | Podstawowe parametry ciągów technologicznych utrzymania zwierząt | 2 |
T-W-3 | Określenie zmiennych wyjściowych do projektowania budynków inwentarskich z uwzględnieniem ochrony środowiska | 2 |
T-W-4 | Wpływ technik magazynowania i zagospodarowania odchodów zwierzęcych na środowisko naturalne | 2 |
T-W-5 | Wpływ technik sporządzania kiszonek i sianokiszonek na środowisko naturalne | 2 |
T-W-6 | Metody oceny projektowanych rozwiązań. Określenie kryteriów oceny i ograniczeń rozwiązań | 2 |
T-W-7 | Przykładowe rozwiązania technologiczno-funkcjonalne wybranych budynków inwentarskich o różnych systemach utrzymania i poziomie mechanizacji | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | Przygotowanie do zajęc aydytoryjnych | 15 |
A-A-3 | Przygotowanie do sprawdzianów | 15 |
45 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia wykładów (do kolokwium) | 15 |
A-W-3 | Studiowanie literatury przedmiotu | 15 |
45 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające - wykład informacyjny |
M-2 | Metody eksponujące - prezentacje multimedialne, film, ekspozycja |
M-3 | Metody aktywizujace - metoda sytuacyjna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Kolokwium z zakresu treści wykładowych |
S-2 | Ocena formująca: Sprawdziany z zakresu wybranych cwiczeń |
S-3 | Ocena podsumowująca: Kolokwium z zakresu treści cwiczeniowych |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_1A_O09-1_W10 Ma uporządkowaną podstawową wiedzę obejmującą podstawy żywienia i paszoznawstwa, podstawy profilaktyki weterynaryjnej, dobrostan zwierząt, wymogi dla pomieszczeń inwentarskich, systemy i metody chowu, hodowli i użytkowania wybranych gatunków zwierząt, zagrożenia dla ludzi, zwierząt i środowiska naturalnego związane z intensywną produkcją zwierzęcą | TRL_1A_W10 | R1A_W04, R1A_W05, R1A_W06, R1A_W07 | InzA_W02, InzA_W03 | C-1 | T-W-2, T-W-4, T-W-1, T-W-3, T-A-2, T-W-5, T-A-3 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
TRL_1A_O09-1_W22 Ma szeroką i uporządkowana wiedzę w zakresie obiektów i urządzeń stosowanych w produkcji zwierzęcej, obejmujące: transport, produkcję pasz, stanowiska zwierząt, gospodarkę odchodami, dój mechaniczny, wentylację i ogrzewanie budynków inwentarskich z uwzględnieniem czynników warunkujących dobrostan zwierząt | TRL_1A_W22 | R1A_W04, R1A_W05, R1A_W06 | InzA_W01, InzA_W02 | C-1, C-2 | T-W-6, T-W-2, T-W-5, T-W-4 | M-1, M-2 | S-1 |
TRL_1A_O09-1_W23 Ma wiedzę w zakresie eksploatacji maszyn, obejmującą: techniczne i technologiczne zasady ich użytkowania, dobór parametrów ich użytkowania, planowanie procesu technologicznego z uwzględnieniem rodzaju i rozmiarów produkcji oraz kosztów, metody optymalizacji procesów technologicznych | TRL_1A_W23 | R1A_W04, R1A_W05, R1A_W06 | InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05 | C-1, C-2 | T-W-6, T-W-2, T-W-7, T-W-3 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_1A_O09-1_U01 Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać | TRL_1A_U01 | R1A_U01 | — | C-2 | T-W-7, T-A-6 | M-2 | S-3, S-2 |
TRL_1A_O09-1_U03 Ma umiejętność dalszego zawodowego samokształcenia się | TRL_1A_U03 | R1A_U01 | — | C-1 | T-A-6, T-W-2, T-W-3 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
TRL_1A_O09-1_U21 Potrafi zaprojektować proste procesy produkcyjne występujące w produkcji zwierzęcej oraz zarządzać nimi, a także przeprowadzić dla nich wstępną analizę ekonomiczną | TRL_1A_U21 | R1A_U01, R1A_U02, R1A_U03, R1A_U04, R1A_U05, R1A_U06, R1A_U07 | InzA_U02, InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08 | C-2 | T-A-1, T-A-3, T-A-6, T-A-2, T-A-4, T-W-3, T-A-5 | M-2, M-3 | S-3 |
TRL_1A_O09-1_U24 Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań w rolnictwie dostrzegać aspekty zagrożenia środowiska naturalnego. Potrafi wybierać sposoby działania przyczyniające się do ograniczenia ujemnego wpływu stosowanych rozwiązań na środowisko przyrodnicze | TRL_1A_U24 | R1A_U05, R1A_U07 | InzA_U03, InzA_U05 | C-2 | T-W-3, T-W-5, T-W-1, T-A-2, T-W-4, T-A-3 | M-2, M-3 | S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_1A_O09-1_K01 Jest świadomy ograniczenia posiadanych umiejętności i wiedzy, stąd rozumie potrzebę dalszego ich pogłębiania | TRL_1A_K01 | R1A_K01, R1A_K07 | InzA_K02 | C-2 | T-W-1, T-A-3 | M-1 | S-1 |
TRL_1A_O09-1_K05 Rozumie ważność i potrzebę ochrony naturalnego środowiska człowieka oraz ma świadomość pozatechnicznych aspektów i skutków działalności w zakresie inżynierii rolniczej i leśnej, a w szczególności jej wpływu na środowisko. Posiada związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje | TRL_1A_K05 | R1A_K03, R1A_K04, R1A_K05, R1A_K06 | InzA_K01 | C-2 | T-A-2, T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-W-5 | M-1 | S-1 |
TRL_1A_O09-1_K06 Ma świadomość, że elementem produkcji rolniczej są zwierzęta gospodarskie i jest wyczulony na ich traktowanie zgodnie z wytycznymi dobrostanu | TRL_1A_K06 | R1A_K05 | InzA_K01 | C-2 | T-A-6, T-W-2, T-A-1 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
TRL_1A_O09-1_K07 Potrafi samodzielnie myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy | TRL_1A_K07 | R1A_K08 | InzA_K02 | C-2 | T-W-7, T-A-3, T-A-1, T-A-2 | M-2, M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_1A_O09-1_W10 Ma uporządkowaną podstawową wiedzę obejmującą podstawy żywienia i paszoznawstwa, podstawy profilaktyki weterynaryjnej, dobrostan zwierząt, wymogi dla pomieszczeń inwentarskich, systemy i metody chowu, hodowli i użytkowania wybranych gatunków zwierząt, zagrożenia dla ludzi, zwierząt i środowiska naturalnego związane z intensywną produkcją zwierzęcą | 2,0 | Nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie treści przedmiotu dla tego efektu |
3,0 | Posiada ograniczoną wiedzę w zakresie treści przedmiotu dla tego efektu | |
3,5 | Posiada podstawową wiedzę w zakresie treści przedmiotu dla tego efektu, zna systemy i elementy infrastruktury utrzymania zwierząt | |
4,0 | Posiada wiedzę w zakresie treści przedmiotu dla tego efektu, zna systemy i elementy infrastruktury utrzymania zwierząt oraz ich parametry techniczno-technologiczne | |
4,5 | Posiada wiedzę w zakresie treści przedmiotu dla tego efektu, zna systemy i elementy infrastruktury utrzymania zwierząt oraz dokonuje oceny jej obecnego stanu i perspektyw rozwoju szczególnie w zakresie dobrostanu i ochrony środowiska | |
5,0 | Posiada wiedzę w zakresie treści przedmiotu dla tego efektu, zna systemy i elementy infrastruktury utrzymania zwierząt oraz dokonuje oceny jej obecnego stanu i perspektyw rozwoju szczególnie w zakresie dobrostanu i ochrony środowiska, zna zagadnienia jej projektowania. | |
TRL_1A_O09-1_W22 Ma szeroką i uporządkowana wiedzę w zakresie obiektów i urządzeń stosowanych w produkcji zwierzęcej, obejmujące: transport, produkcję pasz, stanowiska zwierząt, gospodarkę odchodami, dój mechaniczny, wentylację i ogrzewanie budynków inwentarskich z uwzględnieniem czynników warunkujących dobrostan zwierząt | 2,0 | Nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie treści przedmiotu dla tego efektu |
3,0 | Posiada ograniczoną wiedzę w zakresie treści przedmiotu dla tego efektu | |
3,5 | Posiada podstawową wiedzę w zakresie treści przedmiotu dla tego efektu, zna obiekty i urządzenia stosowane w produkcji zwierzęcej | |
4,0 | Posiada wiedzę w zakresie treści przedmiotu dla tego efektu, zna obiekty i urządzenia stosowane w produkcji zwierzęcej oraz ich parametry techniczno-technologiczne | |
4,5 | Posiada wiedzę w zakresie treści przedmiotu dla tego efektu, zna obiekty i urządzenia stosowane w produkcji zwierzęcej oraz ich parametry techniczno-technologiczne oraz dokonuje oceny ich obecnego stanu i perspektyw rozwoju szczególnie w zakresie dobrostanu i ochrony środowiska | |
5,0 | Posiada wiedzę w zakresie treści przedmiotu dla tego efektu, zna obiekty i urządzenia stosowane w produkcji zwierzęcej oraz ich parametry techniczno-technologiczne oraz dokonuje oceny ich obecnego stanu i perspektyw rozwoju szczególnie w zakresie dobrostanu i ochrony środowiska zna zagadnienia ich projektowania | |
TRL_1A_O09-1_W23 Ma wiedzę w zakresie eksploatacji maszyn, obejmującą: techniczne i technologiczne zasady ich użytkowania, dobór parametrów ich użytkowania, planowanie procesu technologicznego z uwzględnieniem rodzaju i rozmiarów produkcji oraz kosztów, metody optymalizacji procesów technologicznych | 2,0 | Nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie treści przedmiotu dla tego efektu |
3,0 | Posiada ograniczoną wiedzę w zakresie treści przedmiotu dla tego efektu | |
3,5 | Posiada podstawową wiedzę w zakresie treści przedmiotu dla tego efektu, ma wiedzę w zakresie eksploatacji maszyn w produkcji zwierzęcej | |
4,0 | Posiada wiedzę w zakresie treści przedmiotu dla tego efektu, ma wiedzę w zakresie eksploatacji maszyn w produkcji zwierzęcej szczególnie w zakresie ich parametrów techniczno-technologicznych | |
4,5 | Posiada wiedzę w zakresie treści przedmiotu dla tego efektu, ma wiedzę w zakresie eksploatacji maszyn w produkcji zwierzęcej szczególnie w zakresie ich parametrów techniczno-technologicznych oraz dokonuje oceny obecnego stanu eksploatacji maszyn i perspektyw rozwoju szczególnie w zakresie dobrostanu i ochrony środowiska | |
5,0 | Posiada wiedzę w zakresie treści przedmiotu dla tego efektu, ma wiedzę w zakresie eksploatacji maszyn w produkcji zwierzęcej szczególnie w zakresie ich parametrów techniczno-technologicznych oraz dokonuje oceny obecnego stanu eksploatacji maszyn i perspektyw rozwoju szczególnie w zakresie dobrostanu i ochrony środowiska, zna zagadnienia projektowania i optymalizacji procesu technologicznego |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_1A_O09-1_U01 Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać | 2,0 | Nie potrafi przedstawic wiedzy z zakresu przedmiotu |
3,0 | Prezentuje podstawowe definicje be z umiejętności analizy faktów | |
3,5 | Prezentuje wiedzę podstawową oraz potrafi analizowac prezentowane treści | |
4,0 | Efektywnie i analitycznie prezentuje wiedzę oraz prowadzi dyskusję | |
4,5 | Potrafi efektywnie, analitycznie, dyskusyjnie omawiac wybrane zagadnienia | |
5,0 | Potrafi efektywnie prezentowac wiedzę, analizowac, dyskutowac o wybranym zagadnieniu oraz proponowac rozwiązania syntezujące wiedzę | |
TRL_1A_O09-1_U03 Ma umiejętność dalszego zawodowego samokształcenia się | 2,0 | Nie potrafi ustalic planu samokształcenia się |
3,0 | Potrafi ustalic plan samokształcenia się | |
3,5 | Potrafi ustalic plan samokształcenia się i potrafi go realizowac | |
4,0 | Potrafi ustalic plan samokształcenia się, realizuje go, ocenia poszczególne etapy | |
4,5 | Potrafi ustalic plan samokształcenia się, realizuje go, ocenia poszczególne etapy, stawia cele | |
5,0 | Potrafi ustalic plan samokształcenia się, realizuje go, ocenia poszczególne etapy, stawia bliższe i dalsze cele w zakresie dobrostanu zwierząt i ochrony środowiska | |
TRL_1A_O09-1_U21 Potrafi zaprojektować proste procesy produkcyjne występujące w produkcji zwierzęcej oraz zarządzać nimi, a także przeprowadzić dla nich wstępną analizę ekonomiczną | 2,0 | Nie potrafi projektowac |
3,0 | Potrafi ustalic założenia do prostych procesów produkcyjnych w produkcji zwierzęcej | |
3,5 | Potrafi ustalic założenia do prostych procesów produkcyjnych w produkcji zwierzęcej oraz podac schematyczny przebieg realizacji procesu | |
4,0 | Potrafi ustalic założenia do prostych procesów produkcyjnych w produkcji zwierzęcej, podac przebieg realizacji procesu wraz z elementami jego zarządzania | |
4,5 | Potrafi ustalic założenia do prostych procesów produkcyjnych w produkcji zwierzęcej, podac przebieg realizacji procesu wraz z elementami jego zarządzania oraz podac założenia do analizy ekonomicznej | |
5,0 | Potrafi ustalic założenia do prostych procesów produkcyjnych w produkcji zwierzęcej, podac przebieg realizacji procesu wraz z elementami jego zarządzania oraz przeprowadzic wstępną analizę ekonomiczną | |
TRL_1A_O09-1_U24 Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań w rolnictwie dostrzegać aspekty zagrożenia środowiska naturalnego. Potrafi wybierać sposoby działania przyczyniające się do ograniczenia ujemnego wpływu stosowanych rozwiązań na środowisko przyrodnicze | 2,0 | Nie dostrzega aspektów zagrożeń środowiska przy projektowaniu |
3,0 | Dostrzega aspekty zagrożeń środowiska przy projektowaniu | |
3,5 | Dostrzega i potrafi zdefiniowac aspekty zagrożeń środowiska przy projektowaniu | |
4,0 | Dostrzega i potrafi zdefiniowac aspekty zagrożeń środowiska przy projektowaniu, potrafi wybierac sposoby działania ograniczające ujemny wpływ na środowisko | |
4,5 | Dostrzega i potrafi zdefiniowac aspekty zagrożeń środowiska przy projektowaniu, potrafi wybierac sposoby działania ograniczające ujemny wpływ na środowisko, potrafi podjąc dyskusję w tym temacie | |
5,0 | Dostrzega i potrafi zdefiniowac aspekty zagrożeń środowiska przy projektowaniu, potrafi wybierac sposoby działania ograniczające ujemny wpływ na środowisko, potrafi podjąc dyskusję w tym temacie i dokonac weryfikacji projektu |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_1A_O09-1_K01 Jest świadomy ograniczenia posiadanych umiejętności i wiedzy, stąd rozumie potrzebę dalszego ich pogłębiania | 2,0 | Nie wykazuje aktywności i chęci do pozyskiwania wiedzy i umiejętności z zakresu przedmiotu |
3,0 | Potrafi określic braki wystepujące w swojej wiedzy z zakresu przedmiotu | |
3,5 | Potrafi połączyc posiadaną wiedzę z zakresu przedmiotu z zagadnieniami ogólnospołecznymi | |
4,0 | Jest świadomy braków wiedzy z zakresu przedmiotu oraz potrafi ustalic sposób jej uzupełnienia | |
4,5 | Jest zdeterminowany do pogłębiania wiedzy i umiejętności poprzez dociekliwośc w analizowaniu i dyskutowaniu zagadnień z zakresu przedmiotu | |
5,0 | Potrafi swobodnie prowadzic dyskusję w zakresie nowości i trendów w obszarze wiedzy przedmiotu | |
TRL_1A_O09-1_K05 Rozumie ważność i potrzebę ochrony naturalnego środowiska człowieka oraz ma świadomość pozatechnicznych aspektów i skutków działalności w zakresie inżynierii rolniczej i leśnej, a w szczególności jej wpływu na środowisko. Posiada związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje | 2,0 | Nie rozumie ważności i potrzeby ochrony środowiska naturalnego w zakresie przedmiotu |
3,0 | Częściowo rozumie ważnośc i potrzebę ochrony środowiska naturalnego w zakresie przedmiotu | |
3,5 | W pełni rozumie ważnośc i potrzebę ochrony środowiska naturalnego w zakresie przedmiotu | |
4,0 | Rozumie i wyprowadza wnioski dotyczące wpływu elementów infrastruktury na ochronę środowiska naturalnego | |
4,5 | Rozumie i wyprowadza wnioski oraz potrafi wskazac luki dotyczące wpływu elementów infrastruktury na ochronę środowiska naturalnego | |
5,0 | Swobodnie prowadzi dyskusję o wzajemnych zależnościach między elementami infrastruktury a ochroną środowiska naturalnego | |
TRL_1A_O09-1_K06 Ma świadomość, że elementem produkcji rolniczej są zwierzęta gospodarskie i jest wyczulony na ich traktowanie zgodnie z wytycznymi dobrostanu | 2,0 | Nie ma świadomości, że elementem produkcji rolniczej są istoty żywe (zwierzęta) |
3,0 | Ma świadomośc, że elementem produkcji rolniczej są istoty żywe (zwierzęta) | |
3,5 | Ma świadomośc, że elementem produkcji rolniczej są istoty żywe (zwierzęta) i jest wyczulony na ich traktowanie zgodnie z dobrostanem | |
4,0 | Ma świadomośc, że elementem produkcji rolniczej są istoty żywe (zwierzęta), jest wyczulony na ich traktowanie zgodnie z dobrostanem, rozumie potrzebę takiego postepowania | |
4,5 | Ma świadomośc, że elementem produkcji rolniczej są istoty żywe (zwierzęta), jest wyczulony na ich traktowanie zgodnie z dobrostanem, rozumie potrzebę takiego postepowania, odpowiedzialnie podchodzi do projektowania infrastruktury produkcji zwierzecej | |
5,0 | Ma świadomośc, że elementem produkcji rolniczej są istoty żywe (zwierzęta), jest wyczulony na ich traktowanie zgodnie z dobrostanem, rozumie potrzebę takiego postepowania, odpowiedzialnie podchodzi do projektowania infrastruktury produkcji zwierzecej, widzi koniecznośc pogłębiania tego zagadnienia | |
TRL_1A_O09-1_K07 Potrafi samodzielnie myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy | 2,0 | Nie potrafi samodzielnie omawiac i łączyc wskazanych zagadnień |
3,0 | Potrafi samodzielnie omawiac i łączyc wskazane zagadnienia | |
3,5 | Potrafi definiowac i systematyzowac działania w zakresie ekologicznych technologii w produkcji zwierzęcej | |
4,0 | Potrafi definiowac, systematyzowac i wskazywac nowe kierunki działań w zakresie ekologicznych technologii w produkcji zwierzęcej | |
4,5 | Potrafi definiowac, systematyzowac i projektowac w zakresie ekologicznych technologii w produkcji zwierzęcej | |
5,0 | Potrafi definiowac, systematyzowac, projektowac i oceniac podejmowane decyzje w zakresie ekologicznych technologii w produkcji zwierzęcej |
Literatura podstawowa
- Praca zbiorowa, Silosy przejazdowe na kiszonki i obiekty do magazynowania odchodów zwierzecych. Poradnik inwestora, IBMER, Warszawa, 2000
- Praca zbiorowa, Magazynowanie nawozów naturalnych, IBMER, Warszawa, 2005
- Praca zbiorowa, Magazynowanie pasz, IBMER, Warszawa, 2005
Literatura dodatkowa
- Czasopisma tematyczne