Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TRL_1A_O07-1_U01 | potrafi wykorzystać właściwą aparaturę pomiarową do diagnostyki maszyn roboczych i pojazdów |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TRL_1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać, a także wyciągać z nich wnioski; |
---|
TRL_1A_U04 | potrafi pracować samodzielnie i w zespole, umie oszacować czas niezbędny dla wykonania danego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminu; |
TRL_1A_U08 | potrafi wykorzystać poznaną wiedzę w zakresie fizyki i chemii do pomiaru podstawowych wielkości, zrozumienia i analizy zjawisk fizycznych i chemicznych występujących w obszarze produkcji roślinnej i zwierzęcej oraz gospodarce leśnej; |
TRL_1A_U16 | wykazuje znajomość wytwórczych procedur technologicznych dla części ma-szyn i urządzeń oraz potrafi zastosować właściwe sposoby lub metody przy obsługiwaniu i utrzymywaniu maszyn; |
TRL_1A_U20 | potrafi zaplanować i nadzorować utrzymanie maszyn w produkcji rolniczej i leśnej we właściwym stanie technicznym; |
TRL_1A_U29 | właściwie ocenia możliwości zastosowania typowych narzędzi i metod przy rozwiązywaniu problemów inżynierskich; |
TRL_1A_U30 | potrafi przygotować i zrealizować eksperymenty, w tym symulacje komputero-we, oraz wyciągać wnioski z ich wyników; |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
R1A_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Poznanie zasad i metod stosowanych w diagnostyce maszyn roboczych i pojazdów |
---|
Treści programowe | T-L-2 | Pomiar szczelności przestrzeni roboczych silnika |
---|
T-L-3 | Analiza spalin silnika ZI |
T-L-4 | Analiza i pomiar zadymienia spalin silnika ZS |
T-L-1 | Pomiar i regulacja zbieżności oraz kątów ustawienia kół kierowanych pojazdu |
T-L-5 | Diagnostyka silnika przez złącze diagnostyczne EOBD |
Metody nauczania | M-5 | pokaz |
---|
M-4 | ćwiczenia laboratoryjne |
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: ocena na podstawie sprawozdania |
---|
S-1 | Ocena formująca: ocena na podstawie obserwacji pracy w grupie |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | nie potrafi wykorzystać właściwej aparatury pomiarowej do diagnostyki maszyn roboczych i pojazdów |
3,0 | potrafi wykorzystać właściwą aparaturę pomiarową do diagnostyki maszyn roboczych i pojazdów w ograniczonym zakresie |
3,5 | wystarczająco potrafi wykorzystać właściwą aparaturę pomiarową do diagnostyki maszyn roboczych i pojazdów |
4,0 | potrafi wykorzystać właściwą aparaturę pomiarową do diagnostyki maszyn roboczych i pojazdów |
4,5 | dobrze potrafi wykorzystać właściwą aparaturę pomiarową do diagnostyki maszyn roboczych i pojazdów |
5,0 | doskonale potrafi wykorzystać właściwą aparaturę pomiarową do diagnostyki maszyn roboczych i pojazdów |