Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TRL_1A_O07-2_U01 | Student potrafi na podstawie informacji z dostępnej bibliografi oraz wiedzy praktycznej dobrać optymalną technologię zabezpiecznia konstrukcji, obiektu technicznego stosowanego w rolnictwie i leśnictwie przed korozją |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TRL_1A_U16 | wykazuje znajomość wytwórczych procedur technologicznych dla części ma-szyn i urządzeń oraz potrafi zastosować właściwe sposoby lub metody przy obsługiwaniu i utrzymywaniu maszyn; |
---|
TRL_1A_U04 | potrafi pracować samodzielnie i w zespole, umie oszacować czas niezbędny dla wykonania danego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminu; |
TRL_1A_U29 | właściwie ocenia możliwości zastosowania typowych narzędzi i metod przy rozwiązywaniu problemów inżynierskich; |
TRL_1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać, a także wyciągać z nich wnioski; |
TRL_1A_U30 | potrafi przygotować i zrealizować eksperymenty, w tym symulacje komputero-we, oraz wyciągać wnioski z ich wyników; |
TRL_1A_U20 | potrafi zaplanować i nadzorować utrzymanie maszyn w produkcji rolniczej i leśnej we właściwym stanie technicznym; |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
R1A_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Poznanie uwarunkowań procesów korozyjnych oraz ich skutków dla gospodarki |
---|
C-2 | Nabycie umiejętności rozpoznania czynników korozyjnych i ich wpływu na materiały inżynierskie oraz wybór optymalnej technologii (środka) zabezpieczającego |
C-3 | Przyswojenie praktycznych umiejętności z zakresu zabezpieczania antykorozyjnego elementów maszyn oraz obiektów technicznych |
Treści programowe | T-W-1 | Podstawowe pojęcia. Identyfikacja stanu ochrony trwałej i czasowej maszyn i obiektów technicznych. Ekonomiczne skutki korozji w rolnictwie i innych branżach gospodarczych - straty bezpośrednie i pośrednie oraz nakłady na ochronę |
---|
T-W-2 | Ocena agresywności środowisk korozyjnych występujących w rolnictwie. Charakterystyka metod ochrony przed korozją. Ocena i analiza metod ochrony stosowanych w rolnictwie. |
T-W-3 | Stosowane materiały i środki w ochronie czasowej i renowacji powłok malarskich. |
T-W-4 | Założenia techniczno-organizacyjne ochrony - terminowość realizacji, jakość zabiegów technologicznych, rodzaje miejsc przechowywania lub składowania. Organizacja i wyposażenie stanowisk i miejsc do przechowywania maszyn. |
T-W-5 | Stosowane rodzaje ochrony w eksploatacji maszyn - bieżąca w naprawach i przeglądach okresowych, posezonowa. Konserwacja elementów powtarzających się i roboczych maszyn rolniczych. |
T-W-6 | Wyznaczanie i obliczanie wymiernych wskaźników - stanu korozyjnego maszyn, jakości ochrony bieżącej w naprawach i obsłudze posezonowej oraz efektywności ochrony. Wyznaczenie korelacji pomiędzy jakością ochrony a ekonomicznymi skutkami korozji. |
T-L-3 | Oczyszczanie chemiczne wybranych materiałów konstrukcyjnych |
T-L-1 | Projektowanie procesów ochrony przed korozją maszyn uwzględniając rodzaj maszyny, stan ochrony trwałej, wiek maszyny, stan korozyjny maszyny, rodzaj i zakres ochrony, stosowane środki ochrony, posiadane miejsca do składowania maszyn. |
T-L-2 | Oczyszczanie mechaniczne wybranych elementów maszyn |
T-L-6 | Malowanie elementów maszyn |
T-L-4 | Mycie maszyn oraz elementów |
T-L-7 | Ocena cech poszczególnych rodzajów powłok (badanie przyczepności, odporności na ścieranie, badanie twardości itp) |
T-L-5 | Nakładanie SOCZ oraz ocena jakości powłoki |
Metody nauczania | M-1 | Dyskusja dydaktyczna |
---|
M-2 | Wykład informacyjny |
M-3 | Wykład problemowy |
M-4 | Ćwiczenia laboratoryjne i przedmiotowe |
M-5 | Ćwiczenia projektowe |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne i ustne na zasadach pytań zamkniętych i otwartych. |
---|
S-2 | Ocena formująca: Obserwacja pracy w grupie |
S-3 | Ocena formująca: Wykonanie projektu |
S-4 | Ocena formująca: Kontrolne sprawdziany wiadomości na początku zajęć |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi rozpoznać zagrożeń korozyjnych obiektów technicznych oraz podejmować decyzji w zakresie doboru optymalnych metod zapobiegających powstawaniu korozji |
3,0 | Student w stopniu wystarczajacym potrafi rozpoznać zagrożenia korozyjne obiektów technicznych oraz podejmować decyzje w zakresie doboru optymalnych metod zapobiegających powstawaniu korozji |
3,5 | Student w stopniu podstawowym potrafi rozpoznać zagrożenia korozyjne obiektów technicznych oraz podejmować decyzje w zakresie doboru optymalnych metod zapobiegających powstawaniu korozji |
4,0 | Student w stopniu dobrym potrafi rozpoznać zagrożenia korozyjne obiektów technicznych oraz podejmować decyzje w zakresie doboru optymalnych metod zapobiegających powstawaniu korozji |
4,5 | Student umiejętnie potrafi rozpoznać zagrożenia korozyjne obiektów technicznych oraz podejmuje decyzje w zakresie doboru optymalnych metod zapobiegających powstawaniu korozji |
5,0 | Student swobodnie rozpoznaje zagrożenia korozyjne obiektów technicznych oraz podejmuje decyzje w zakresie doboru optymalnych metod zapobiegających powstawaniu korozji |