Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Technika rolnicza i leśna (S1)

Sylabus przedmiotu Budownictwo rolnicze i leśne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technika rolnicza i leśna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Budownictwo rolnicze i leśne
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii
Nauczyciel odpowiedzialny Józef Wasilewski <Jozef.Wasilewski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 5 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 15 1,50,62zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 15 1,50,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomośc zagadnień związanych z pracami warsztatowymi
W-2Znajomośc zagadnień produkcji roślinnej, zwierzęcej i leśnej
W-3Znajomośc zagadnień rysunku technicznego budowlanego

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przybliżyć problematykę i aktualne problemy związane z budownictwem rolniczym i leśnym
C-2Umożliwić dostrzeganie i rozumienie związków zachodzących między procesami inwestowania, projektowania i wznoszenia obiektów budowlanych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Założenia wejściowe do opracowania koncepcji projektowej rozwiązania budowlanego wybranego obiektu rolniczego1
T-A-2Charakterrystyka użytkowa obiektu1
T-A-3Lokalizacja i rozplanowanie obiektu2
T-A-4Rodzaje konstrukcji obiektu2
T-A-5Materiały i wyposażenie obiektu2
T-A-6Organizacja i zagospodarowanie placu budowy2
T-A-7Zakres i organizacja robót budowlanych2
T-A-8Zasady właściwej eksploatacji obiektu1
T-A-9Prezentacja i omówienie na forum grupy studenckiej opracowanych koncepcji2
15
wykłady
T-W-1Przygotowanie i realizacja inwestycji budowlanych1
T-W-2Proces projektowania obiektów budowlanych1
T-W-3Charakterystyka materiałów budowlanych2
T-W-4Izolacyjnośc przegród budowlanych1
T-W-5Analiza funkcjonalno-konstrukcyjna elementów konstrukcyjnych budynków2
T-W-6Elementy wyposażenia budynków i budowli2
T-W-7Czytanie i analiza dokumentacji i rysunków budowlanych wybranych obiektów rolniczych2
T-W-8Wykonawstwo i organizacja podstawowych robót budowlanych2
T-W-9Remont i modernizacja budynków i obiektów budowlanych1
T-W-10Środowiskowe zagrożenia w rolniczych obiektach budowlanych1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie do zajęc aydytoryjnych15
A-A-3Wykonanie pracy zaliczeniowej15
45
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu15
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia wykładów (do kolokwium)15
45

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające - wykład informacyjny,
M-2Metody eksponujące - prezentacje multimedialne, film, ekspozycja
M-3Metody praktyczne - metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Kolokwium z zakresu treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena cwiczeń na podstawie pracy zaliczeniowej - projektu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_1A_O02-2_W16
Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę o materiałach budowlanych,
TRL_1A_W16R1A_W01, R1A_W03, R1A_W04InzA_W02C-1T-A-5, T-W-3, T-W-4M-2, M-1S-1
TRL_1A_O02-2_W25
Ma wiedzę w zakresie organizacji procesów technologicznych w budownictwie obejmującą, dokumentację zdarzeń, organizację prac, bezpieczeństwo i higienę prac
TRL_1A_W25R1A_W05InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05C-1T-W-2, T-W-8, T-W-7, T-W-9, T-W-1M-1, M-2S-1
TRL_1A_O02-2_W26
Ma podstawową wiedzę w zakresie infrastruktury obszarów wiejskich, obejmującą kształtowanie zabudowy osiedli wiejskich, gospodarkę mediami komunalnymi z uwzględnieniem zagadnień związanych z ochroną środowiska naturalnego;
TRL_1A_W26R1A_W06, R1A_W07InzA_W01C-1, C-2T-W-10, T-W-2, T-A-3, T-W-1, T-W-6M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_1A_O02-2_U01
Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać,
TRL_1A_U01R1A_U01C-2T-A-2, T-A-1, T-A-6, T-A-5, T-A-3, T-A-8, T-A-4, T-A-7M-3S-2
TRL_1A_O02-2_U03
Ma umiejętność dalszego zawodowego samokształcenia się;
TRL_1A_U03R1A_U01C-2, C-1T-W-2, T-W-1, T-A-1M-3, M-1S-1, S-2
TRL_1A_O02-2_U25
Potrafi dostrzegać aktualne problemy i powiązania występujące w procesie rozwoju obszarów wiejskich, także z uwzględnieniem zagadnień związanych z ochroną środowiska naturalnego;
TRL_1A_U25R1A_U05, R1A_U06, R1A_U07InzA_U03, InzA_U05, InzA_U08C-2T-A-1, T-A-9M-3S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_1A_O02-2_K01
Jest świadomy ograniczenia posiadanych umiejętności i wiedzy, stąd rozumie potrzebę dalszego ich pogłębiania;
TRL_1A_K01R1A_K01, R1A_K07InzA_K02C-1T-W-1, T-W-2M-2, M-1S-1
TRL_1A_O02-2_K02
Rozumie potrzebę ciągłego wyszukiwania aktualnych informacji zawodowych w literaturze i innych źródłach, również w języku obcym;
TRL_1A_K02R1A_K07InzA_K02C-1T-W-1, T-W-2M-1, M-2S-1
TRL_1A_O02-2_K06
Ma świadomość, że elementem produkcji rolniczej są zwierzęta gospodarskie i jest wyczulony na ich traktowanie zgodnie z wytycznymi dobrostanu;
TRL_1A_K06R1A_K05InzA_K01C-2, C-1T-A-1, T-W-10, T-A-8M-3, M-1, M-2S-2, S-1
TRL_1A_O02-2_K07
Potrafi samodzielnie myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy;
TRL_1A_K07R1A_K08InzA_K02C-2T-A-9M-3S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_1A_O02-2_W16
Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę o materiałach budowlanych,
2,0Nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie treści przedmiotu
3,0Posiada ograniczoną wiedzę w zakresie treści przedmiotu
3,5Posiada podstawową wiedzę w zakresie materiałów budowlanych
4,0Posiada uporządkowaną wiedzę w zakresie materiałów budowlanych
4,5Posiada uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie materiałów budowlanych
5,0Posiada uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie materiałów budowlanych, dokonuje oceny obecnego stanu i perspektyw rozwoju rynku tych materiałów
TRL_1A_O02-2_W25
Ma wiedzę w zakresie organizacji procesów technologicznych w budownictwie obejmującą, dokumentację zdarzeń, organizację prac, bezpieczeństwo i higienę prac
2,0Nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie treści przedmiotu
3,0Posiada ograniczoną wiedzę w zakresie treści przedmiotu
3,5Posiada podstawową wiedzę w zakresie organizacji procesów technologicznych w budownictwie
4,0Posiada wiedzę w zakresie organizacji procesów technologicznych w budownictwie, zna i tworzy dokumentację zdarzeń
4,5Posiada wiedzę w zakresie organizacji procesów technologicznych w budownictwie, zna i tworzy dokumentację zdarzeń, organizacje prac oraz bezpieczeństwo i higienę prac
5,0Posiada wiedzę w zakresie organizacji procesów technologicznych w budownictwie, zna i tworzy dokumentację zdarzeń, organizacje prac oraz bezpieczeństwo i higienę prac, dokonuje oceny obecnego stanu i perspektyw rozwoju
TRL_1A_O02-2_W26
Ma podstawową wiedzę w zakresie infrastruktury obszarów wiejskich, obejmującą kształtowanie zabudowy osiedli wiejskich, gospodarkę mediami komunalnymi z uwzględnieniem zagadnień związanych z ochroną środowiska naturalnego;
2,0Nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie treści przedmiotu
3,0Posiada ograniczoną wiedzę w zakresie treści przedmiotu
3,5Posiada podstawową wiedzę w zakresie infrastruktury obszarów wiejskich, zna systemy i elementy infrastruktury
4,0Posiada podstawową wiedzę w zakresie infrastruktury obszarów wiejskich, zna systemy i elementy infrastruktury oraz ich parametry techniczno-technologiczne
4,5Posiada podstawową wiedzę w zakresie infrastruktury obszarów wiejskich, zna systemy i elementy infrastruktury oraz ich parametry techniczno-technologiczne, dokonuje oceny jej obecnego stanu i perspektyw rozwoju
5,0Posiada podstawową wiedzę w zakresie infrastruktury obszarów wiejskich, zna systemy i elementy infrastruktury oraz ich parametry techniczno-technologiczne, dokonuje oceny jej obecnego stanu i perspektyw rozwoju w świetle zagadnień ochrony środowiska

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_1A_O02-2_U01
Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać,
2,0Nie potrafi przedstawic wiedzy z zakresu przedmiotu
3,0Prezentuje podstawowe definicje bez umiejętności analizy faktów
3,5Prezentuje wiedzę podstawową oraz potrafi analizowac prezentowane treści
4,0Efektywnie i analitycznie prezentuje wiedzę oraz prowadzi dyskusję
4,5Potrafi efektywnie, analitycznie, dyskusyjnie omawiac wybrane zagadnienia
5,0Potrafi efektywnie prezentowac wiedzę, analizowac, dyskutowac o wybranym zagadnieniu oraz proponowac rozwiązania syntezujące wiedzę
TRL_1A_O02-2_U03
Ma umiejętność dalszego zawodowego samokształcenia się;
2,0Nie potrafi ustalic planu samokształcenia się
3,0Potrafi ustalic plan samokształcenia się
3,5Potrafi ustalic plan samokształcenia się i potrafi go realizowac
4,0Potrafi ustalic plan samokształcenia się, realizuje go, ocenia poszczególne etapy
4,5Potrafi ustalic plan samokształcenia się, realizuje go, ocenia poszczególne etapy, stawia cele
5,0Potrafi ustalic plan samokształcenia się, realizuje go, ocenia poszczególne etapy, stawia bliższe i dalsze cele w zakresie rozwiązań budownictwa rolniczego i leśnego
TRL_1A_O02-2_U25
Potrafi dostrzegać aktualne problemy i powiązania występujące w procesie rozwoju obszarów wiejskich, także z uwzględnieniem zagadnień związanych z ochroną środowiska naturalnego;
2,0Nie potrafi definiowac podstawowych zagadnień z zakresu przedmiotu
3,0Potrafi definiowac podstawowe zagadnienia z zakresu przedmiotu
3,5Potrafi definiowac oraz analizowac podstawowe zagadnienia z zakresu przedmiotu
4,0Potrafi definiowac, analizowac oraz dyskutowac w obszarze podstawowych zagadnień z zakresu przedmiotu
4,5Potrafi definiowac, analizowac, dyskutowac oraz wnioskowac w obszarze podstawowych zagadnień z zakresu przedmiotu
5,0Potrafi efektywnie przedstawiac wiedzę, analizowac, dyskutowac oraz wnioskowac w obszarze podstawowych zagadnień z zakresu przedmiotu

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_1A_O02-2_K01
Jest świadomy ograniczenia posiadanych umiejętności i wiedzy, stąd rozumie potrzebę dalszego ich pogłębiania;
2,0Nie wykazuje aktywności i chęci do pozyskiwania wiedzy i umiejętności z zakresu przedmiotu
3,0Potrafi określic braki wystepujące w swojej wiedzy z zakresu przedmiotu
3,5Potrafi połączyc posiadaną wiedzę z zakresu przedmiotu z zagadnieniami ogólnospołecznymi
4,0Jest świadomy braków wiedzy z zakresu przedmiotu oraz potrafi ustalic sposób jej uzupełnienia
4,5Jest zdeterminowany do pogłębiania wiedzy i umiejętności poprzez dociekliwośc w analizowaniu i dyskutowaniu zagadnień z zakresu przedmiotu
5,0Potrafi swobodnie prowadzic dyskusję w zakresie nowości i trendów w obszarze wiedzy przedmiotu
TRL_1A_O02-2_K02
Rozumie potrzebę ciągłego wyszukiwania aktualnych informacji zawodowych w literaturze i innych źródłach, również w języku obcym;
2,0Nie rozumie potrzeby ciągłego aktualizowania wiedzy w zakresie przedmiotu
3,0Rozumie potrzebę ciągłego aktualizowania wiedzy w zakresie przedmiotu
3,5Rozumie i ma świadomośc potrzeby ciągłego aktualizowania wiedzy w zakresie przedmiotu
4,0Dobrze określa potrzeby, rozumie i ma świadomośc ciągłego aktualizowania wiedzy w zakresie przedmiotu
4,5Dobrze określa potrzeby, rozumie i ma świadomośc ciągłego aktualizowania wiedzy w zakresie przedmiotu, korzysta z wielu różnych źródeł, również w języku obcym
5,0Dobrze określa potrzeby, rozumie i ma świadomośc ciągłego aktualizowania wiedzy w zakresie przedmiotu, korzysta z wielu różnych źródeł, również w conajmniej dwóch językach obcych
TRL_1A_O02-2_K06
Ma świadomość, że elementem produkcji rolniczej są zwierzęta gospodarskie i jest wyczulony na ich traktowanie zgodnie z wytycznymi dobrostanu;
2,0Nie ma świadomości, że elementem produkcji rolniczej są istoty żywe (zwierzęta)
3,0Ma świadomośc, że elementem produkcji rolniczej są istoty żywe (zwierzęta)
3,5Ma świadomośc, że elementem produkcji rolniczej są istoty żywe (zwierzęta) i jest wyczulony na ich traktowanie zgodnie z dobrostanem
4,0Ma świadomośc, że elementem produkcji rolniczej są istoty żywe (zwierzęta), jest wyczulony na ich traktowanie zgodnie z dobrostanem, rozumie potrzebę takiego postepowania
4,5Ma świadomośc, że elementem produkcji rolniczej są istoty żywe (zwierzęta), jest wyczulony na ich traktowanie zgodnie z dobrostanem, rozumie potrzebę takiego postepowania, odpowiedzialnie podchodzi do projektowania infrastruktury produkcji zwierzecej
5,0Ma świadomośc, że elementem produkcji rolniczej są istoty żywe (zwierzęta), jest wyczulony na ich traktowanie zgodnie z dobrostanem, rozumie potrzebę takiego postepowania, odpowiedzialnie podchodzi do projektowania infrastruktury produkcji zwierzecej, widzi koniecznośc pogłębiania tego zagadnienia
TRL_1A_O02-2_K07
Potrafi samodzielnie myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy;
2,0Nie potrafi samodzielnie omawiac i łączyc wskazanych zagadnień
3,0Potrafi samodzielnie omawiac i łączyc wskazane zagadnienia
3,5Potrafi definiowac i systematyzowac działania w zakresie stosowanych technologii w budownictwie rolniczym i leśnym
4,0Potrafi definiowac, systematyzowac i wskazywac nowe kierunki działań w zakresie stosowanych technologii w budownictwie rolniczym i leśnym
4,5Potrafi definiowac, systematyzowac i projektowac w zakresie stosowanych technologii w budownictwie rolniczym i leśnym
5,0Potrafi definiowac, systematyzowac, projektowac i oceniac podejmowane decyzje w zakresie stosowanych technologii w budownictwie rolniczym i leśnym

Literatura podstawowa

  1. Kaczkowska A., Dom pasywny, KaBe, Krosno, 2009
  2. Mielczarek Z., Nowoczesne konstrukcje w budownictwie ogólnym, Arkady, Warszawa, 2001
  3. Panus J. (red.), Poradnik majstra budowlanego, Arkady, Warszawa, 2004
  4. Romaniuk W., Overby T. (red.), Standardy dla gospodarstw rolnych, IBMER, DAAC, Warszawa, 2003
  5. Romaniuk W. i inni, Magazynowanie nawozów naturalnych. Poradnik, IBMER, Warszawa, 2004
  6. Trzciński G., Budownictwo leśne, SGGW, Warszawa, 2004
  7. Zakrzewska M., Ochrona środowiska w procesie inwestycyjno-budowlanym, LexisNexis, Warszawa, 2010

Literatura dodatkowa

  1. Czasopisma tematyczne

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Założenia wejściowe do opracowania koncepcji projektowej rozwiązania budowlanego wybranego obiektu rolniczego1
T-A-2Charakterrystyka użytkowa obiektu1
T-A-3Lokalizacja i rozplanowanie obiektu2
T-A-4Rodzaje konstrukcji obiektu2
T-A-5Materiały i wyposażenie obiektu2
T-A-6Organizacja i zagospodarowanie placu budowy2
T-A-7Zakres i organizacja robót budowlanych2
T-A-8Zasady właściwej eksploatacji obiektu1
T-A-9Prezentacja i omówienie na forum grupy studenckiej opracowanych koncepcji2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Przygotowanie i realizacja inwestycji budowlanych1
T-W-2Proces projektowania obiektów budowlanych1
T-W-3Charakterystyka materiałów budowlanych2
T-W-4Izolacyjnośc przegród budowlanych1
T-W-5Analiza funkcjonalno-konstrukcyjna elementów konstrukcyjnych budynków2
T-W-6Elementy wyposażenia budynków i budowli2
T-W-7Czytanie i analiza dokumentacji i rysunków budowlanych wybranych obiektów rolniczych2
T-W-8Wykonawstwo i organizacja podstawowych robót budowlanych2
T-W-9Remont i modernizacja budynków i obiektów budowlanych1
T-W-10Środowiskowe zagrożenia w rolniczych obiektach budowlanych1
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie do zajęc aydytoryjnych15
A-A-3Wykonanie pracy zaliczeniowej15
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu15
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia wykładów (do kolokwium)15
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_O02-2_W16Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę o materiałach budowlanych,
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_W16ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę z obszaru nauki o materiałach, obejmującą strukturę i właściwości materiałów technicznych, stale, staliwa i żeliwa, stopy metali nieżelaznych, metalurgię proszków, tworzywa sztuczne, materiały ceramiczne i węglowe, kompozyty, drewno i inne materiały naturalne, niezbędną dla właściwego stosowania materiałów w technice rolniczej i leśnej;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W01ma podstawową wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W03ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W04ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przybliżyć problematykę i aktualne problemy związane z budownictwem rolniczym i leśnym
Treści programoweT-A-5Materiały i wyposażenie obiektu
T-W-3Charakterystyka materiałów budowlanych
T-W-4Izolacyjnośc przegród budowlanych
Metody nauczaniaM-2Metody eksponujące - prezentacje multimedialne, film, ekspozycja
M-1Metody podające - wykład informacyjny,
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Kolokwium z zakresu treści wykładowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie treści przedmiotu
3,0Posiada ograniczoną wiedzę w zakresie treści przedmiotu
3,5Posiada podstawową wiedzę w zakresie materiałów budowlanych
4,0Posiada uporządkowaną wiedzę w zakresie materiałów budowlanych
4,5Posiada uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie materiałów budowlanych
5,0Posiada uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie materiałów budowlanych, dokonuje oceny obecnego stanu i perspektyw rozwoju rynku tych materiałów
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_O02-2_W25Ma wiedzę w zakresie organizacji procesów technologicznych w budownictwie obejmującą, dokumentację zdarzeń, organizację prac, bezpieczeństwo i higienę prac
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_W25ma wiedzę w zakresie organizacji procesów technologicznych w leśnictwie, obejmującą klasyfikację, cechy, podaż i jakość usług, dokumentację zdarzeń gospodarczych, organizację prac szkółkarskich, odnawiania lasu i jego pielę-gnacji, ochrony lasu, pozyskiwania drewna, a także modelowanie procesów technologicznych, ocenę poziomu organizacji wykorzystania maszyn, bezpie-czeństwo i higienę prac leśnych oraz zasady sprzedaży surowca drzewnego w Lasach Państwowych, przydatną do organizacji pracy sprzętu technicznego w gospodarce leśne;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przybliżyć problematykę i aktualne problemy związane z budownictwem rolniczym i leśnym
Treści programoweT-W-2Proces projektowania obiektów budowlanych
T-W-8Wykonawstwo i organizacja podstawowych robót budowlanych
T-W-7Czytanie i analiza dokumentacji i rysunków budowlanych wybranych obiektów rolniczych
T-W-9Remont i modernizacja budynków i obiektów budowlanych
T-W-1Przygotowanie i realizacja inwestycji budowlanych
Metody nauczaniaM-1Metody podające - wykład informacyjny,
M-2Metody eksponujące - prezentacje multimedialne, film, ekspozycja
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Kolokwium z zakresu treści wykładowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie treści przedmiotu
3,0Posiada ograniczoną wiedzę w zakresie treści przedmiotu
3,5Posiada podstawową wiedzę w zakresie organizacji procesów technologicznych w budownictwie
4,0Posiada wiedzę w zakresie organizacji procesów technologicznych w budownictwie, zna i tworzy dokumentację zdarzeń
4,5Posiada wiedzę w zakresie organizacji procesów technologicznych w budownictwie, zna i tworzy dokumentację zdarzeń, organizacje prac oraz bezpieczeństwo i higienę prac
5,0Posiada wiedzę w zakresie organizacji procesów technologicznych w budownictwie, zna i tworzy dokumentację zdarzeń, organizacje prac oraz bezpieczeństwo i higienę prac, dokonuje oceny obecnego stanu i perspektyw rozwoju
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_O02-2_W26Ma podstawową wiedzę w zakresie infrastruktury obszarów wiejskich, obejmującą kształtowanie zabudowy osiedli wiejskich, gospodarkę mediami komunalnymi z uwzględnieniem zagadnień związanych z ochroną środowiska naturalnego;
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_W26ma podstawową wiedzę w zakresie infrastruktury obszarów wiejskich, obejmującą ocenę jej obecnego stanu i perspektyw rozwoju w Polsce i krajach europejskich, kształtowanie zabudowy osiedli wiejskich, gospodarkę mediami komunalnymi, ściekami i odpadami, obiektami wodno-melioracyjnymi oraz turystycznymi i rekreacyjnymi, w tym przydatną i niezbędna dla dostrzegania i rozumienia aktualnych problemów i związków występujących w procesie rozwoju obszarów wiejskich, również z uwzględnieniem zagadnień związanych z ochroną środowiska naturalnego;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W06ma wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz jego zagrożeniach
R1A_W07ma podstawową wiedzę na temat stanu i czynników determinujących funkcjonowanie i rozwój obszarów wiejskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Cel przedmiotuC-1Przybliżyć problematykę i aktualne problemy związane z budownictwem rolniczym i leśnym
C-2Umożliwić dostrzeganie i rozumienie związków zachodzących między procesami inwestowania, projektowania i wznoszenia obiektów budowlanych
Treści programoweT-W-10Środowiskowe zagrożenia w rolniczych obiektach budowlanych
T-W-2Proces projektowania obiektów budowlanych
T-A-3Lokalizacja i rozplanowanie obiektu
T-W-1Przygotowanie i realizacja inwestycji budowlanych
T-W-6Elementy wyposażenia budynków i budowli
Metody nauczaniaM-1Metody podające - wykład informacyjny,
M-2Metody eksponujące - prezentacje multimedialne, film, ekspozycja
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Kolokwium z zakresu treści wykładowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie treści przedmiotu
3,0Posiada ograniczoną wiedzę w zakresie treści przedmiotu
3,5Posiada podstawową wiedzę w zakresie infrastruktury obszarów wiejskich, zna systemy i elementy infrastruktury
4,0Posiada podstawową wiedzę w zakresie infrastruktury obszarów wiejskich, zna systemy i elementy infrastruktury oraz ich parametry techniczno-technologiczne
4,5Posiada podstawową wiedzę w zakresie infrastruktury obszarów wiejskich, zna systemy i elementy infrastruktury oraz ich parametry techniczno-technologiczne, dokonuje oceny jej obecnego stanu i perspektyw rozwoju
5,0Posiada podstawową wiedzę w zakresie infrastruktury obszarów wiejskich, zna systemy i elementy infrastruktury oraz ich parametry techniczno-technologiczne, dokonuje oceny jej obecnego stanu i perspektyw rozwoju w świetle zagadnień ochrony środowiska
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_O02-2_U01Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać,
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać, a także wyciągać z nich wnioski;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Umożliwić dostrzeganie i rozumienie związków zachodzących między procesami inwestowania, projektowania i wznoszenia obiektów budowlanych
Treści programoweT-A-2Charakterrystyka użytkowa obiektu
T-A-1Założenia wejściowe do opracowania koncepcji projektowej rozwiązania budowlanego wybranego obiektu rolniczego
T-A-6Organizacja i zagospodarowanie placu budowy
T-A-5Materiały i wyposażenie obiektu
T-A-3Lokalizacja i rozplanowanie obiektu
T-A-8Zasady właściwej eksploatacji obiektu
T-A-4Rodzaje konstrukcji obiektu
T-A-7Zakres i organizacja robót budowlanych
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne - metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena cwiczeń na podstawie pracy zaliczeniowej - projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi przedstawic wiedzy z zakresu przedmiotu
3,0Prezentuje podstawowe definicje bez umiejętności analizy faktów
3,5Prezentuje wiedzę podstawową oraz potrafi analizowac prezentowane treści
4,0Efektywnie i analitycznie prezentuje wiedzę oraz prowadzi dyskusję
4,5Potrafi efektywnie, analitycznie, dyskusyjnie omawiac wybrane zagadnienia
5,0Potrafi efektywnie prezentowac wiedzę, analizowac, dyskutowac o wybranym zagadnieniu oraz proponowac rozwiązania syntezujące wiedzę
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_O02-2_U03Ma umiejętność dalszego zawodowego samokształcenia się;
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_U03ma umiejętność dalszego zawodowego samokształcenia się;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Umożliwić dostrzeganie i rozumienie związków zachodzących między procesami inwestowania, projektowania i wznoszenia obiektów budowlanych
C-1Przybliżyć problematykę i aktualne problemy związane z budownictwem rolniczym i leśnym
Treści programoweT-W-2Proces projektowania obiektów budowlanych
T-W-1Przygotowanie i realizacja inwestycji budowlanych
T-A-1Założenia wejściowe do opracowania koncepcji projektowej rozwiązania budowlanego wybranego obiektu rolniczego
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne - metoda projektów
M-1Metody podające - wykład informacyjny,
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Kolokwium z zakresu treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena cwiczeń na podstawie pracy zaliczeniowej - projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi ustalic planu samokształcenia się
3,0Potrafi ustalic plan samokształcenia się
3,5Potrafi ustalic plan samokształcenia się i potrafi go realizowac
4,0Potrafi ustalic plan samokształcenia się, realizuje go, ocenia poszczególne etapy
4,5Potrafi ustalic plan samokształcenia się, realizuje go, ocenia poszczególne etapy, stawia cele
5,0Potrafi ustalic plan samokształcenia się, realizuje go, ocenia poszczególne etapy, stawia bliższe i dalsze cele w zakresie rozwiązań budownictwa rolniczego i leśnego
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_O02-2_U25Potrafi dostrzegać aktualne problemy i powiązania występujące w procesie rozwoju obszarów wiejskich, także z uwzględnieniem zagadnień związanych z ochroną środowiska naturalnego;
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_U25orientuje się w systemach stanowiących infrastrukturę obszarów wiejskich oraz potrafi dostrzegać aktualne problemy i powiązania występujące w proce-sie rozwoju obszarów wiejskich, także z uwzględnieniem zagadnień związa-nych z ochroną środowiska naturalnego;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
R1A_U07posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Umożliwić dostrzeganie i rozumienie związków zachodzących między procesami inwestowania, projektowania i wznoszenia obiektów budowlanych
Treści programoweT-A-1Założenia wejściowe do opracowania koncepcji projektowej rozwiązania budowlanego wybranego obiektu rolniczego
T-A-9Prezentacja i omówienie na forum grupy studenckiej opracowanych koncepcji
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne - metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena cwiczeń na podstawie pracy zaliczeniowej - projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi definiowac podstawowych zagadnień z zakresu przedmiotu
3,0Potrafi definiowac podstawowe zagadnienia z zakresu przedmiotu
3,5Potrafi definiowac oraz analizowac podstawowe zagadnienia z zakresu przedmiotu
4,0Potrafi definiowac, analizowac oraz dyskutowac w obszarze podstawowych zagadnień z zakresu przedmiotu
4,5Potrafi definiowac, analizowac, dyskutowac oraz wnioskowac w obszarze podstawowych zagadnień z zakresu przedmiotu
5,0Potrafi efektywnie przedstawiac wiedzę, analizowac, dyskutowac oraz wnioskowac w obszarze podstawowych zagadnień z zakresu przedmiotu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_O02-2_K01Jest świadomy ograniczenia posiadanych umiejętności i wiedzy, stąd rozumie potrzebę dalszego ich pogłębiania;
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_K01jest świadomy ograniczenia posiadanych umiejętności i wiedzy, stąd rozumie potrzebę dalszego ich pogłębiania;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
R1A_K07ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Przybliżyć problematykę i aktualne problemy związane z budownictwem rolniczym i leśnym
Treści programoweT-W-1Przygotowanie i realizacja inwestycji budowlanych
T-W-2Proces projektowania obiektów budowlanych
Metody nauczaniaM-2Metody eksponujące - prezentacje multimedialne, film, ekspozycja
M-1Metody podające - wykład informacyjny,
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Kolokwium z zakresu treści wykładowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie wykazuje aktywności i chęci do pozyskiwania wiedzy i umiejętności z zakresu przedmiotu
3,0Potrafi określic braki wystepujące w swojej wiedzy z zakresu przedmiotu
3,5Potrafi połączyc posiadaną wiedzę z zakresu przedmiotu z zagadnieniami ogólnospołecznymi
4,0Jest świadomy braków wiedzy z zakresu przedmiotu oraz potrafi ustalic sposób jej uzupełnienia
4,5Jest zdeterminowany do pogłębiania wiedzy i umiejętności poprzez dociekliwośc w analizowaniu i dyskutowaniu zagadnień z zakresu przedmiotu
5,0Potrafi swobodnie prowadzic dyskusję w zakresie nowości i trendów w obszarze wiedzy przedmiotu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_O02-2_K02Rozumie potrzebę ciągłego wyszukiwania aktualnych informacji zawodowych w literaturze i innych źródłach, również w języku obcym;
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_K02rozumie potrzebę ciągłego wyszukiwania aktualnych informacji zawodowych w literaturze i innych źródłach, również w języku obcym;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K07ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Przybliżyć problematykę i aktualne problemy związane z budownictwem rolniczym i leśnym
Treści programoweT-W-1Przygotowanie i realizacja inwestycji budowlanych
T-W-2Proces projektowania obiektów budowlanych
Metody nauczaniaM-1Metody podające - wykład informacyjny,
M-2Metody eksponujące - prezentacje multimedialne, film, ekspozycja
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Kolokwium z zakresu treści wykładowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie rozumie potrzeby ciągłego aktualizowania wiedzy w zakresie przedmiotu
3,0Rozumie potrzebę ciągłego aktualizowania wiedzy w zakresie przedmiotu
3,5Rozumie i ma świadomośc potrzeby ciągłego aktualizowania wiedzy w zakresie przedmiotu
4,0Dobrze określa potrzeby, rozumie i ma świadomośc ciągłego aktualizowania wiedzy w zakresie przedmiotu
4,5Dobrze określa potrzeby, rozumie i ma świadomośc ciągłego aktualizowania wiedzy w zakresie przedmiotu, korzysta z wielu różnych źródeł, również w języku obcym
5,0Dobrze określa potrzeby, rozumie i ma świadomośc ciągłego aktualizowania wiedzy w zakresie przedmiotu, korzysta z wielu różnych źródeł, również w conajmniej dwóch językach obcych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_O02-2_K06Ma świadomość, że elementem produkcji rolniczej są zwierzęta gospodarskie i jest wyczulony na ich traktowanie zgodnie z wytycznymi dobrostanu;
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_K06ma świadomość, że elementem produkcji rolniczej są zwierzęta gospodarskie i jest wyczulony na ich traktowanie zgodnie z wytycznymi dobrostanu;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję żywności wysokiej jakości, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-2Umożliwić dostrzeganie i rozumienie związków zachodzących między procesami inwestowania, projektowania i wznoszenia obiektów budowlanych
C-1Przybliżyć problematykę i aktualne problemy związane z budownictwem rolniczym i leśnym
Treści programoweT-A-1Założenia wejściowe do opracowania koncepcji projektowej rozwiązania budowlanego wybranego obiektu rolniczego
T-W-10Środowiskowe zagrożenia w rolniczych obiektach budowlanych
T-A-8Zasady właściwej eksploatacji obiektu
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne - metoda projektów
M-1Metody podające - wykład informacyjny,
M-2Metody eksponujące - prezentacje multimedialne, film, ekspozycja
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena cwiczeń na podstawie pracy zaliczeniowej - projektu
S-1Ocena podsumowująca: Kolokwium z zakresu treści wykładowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie ma świadomości, że elementem produkcji rolniczej są istoty żywe (zwierzęta)
3,0Ma świadomośc, że elementem produkcji rolniczej są istoty żywe (zwierzęta)
3,5Ma świadomośc, że elementem produkcji rolniczej są istoty żywe (zwierzęta) i jest wyczulony na ich traktowanie zgodnie z dobrostanem
4,0Ma świadomośc, że elementem produkcji rolniczej są istoty żywe (zwierzęta), jest wyczulony na ich traktowanie zgodnie z dobrostanem, rozumie potrzebę takiego postepowania
4,5Ma świadomośc, że elementem produkcji rolniczej są istoty żywe (zwierzęta), jest wyczulony na ich traktowanie zgodnie z dobrostanem, rozumie potrzebę takiego postepowania, odpowiedzialnie podchodzi do projektowania infrastruktury produkcji zwierzecej
5,0Ma świadomośc, że elementem produkcji rolniczej są istoty żywe (zwierzęta), jest wyczulony na ich traktowanie zgodnie z dobrostanem, rozumie potrzebę takiego postepowania, odpowiedzialnie podchodzi do projektowania infrastruktury produkcji zwierzecej, widzi koniecznośc pogłębiania tego zagadnienia
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_O02-2_K07Potrafi samodzielnie myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy;
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_K07potrafi samodzielnie myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Umożliwić dostrzeganie i rozumienie związków zachodzących między procesami inwestowania, projektowania i wznoszenia obiektów budowlanych
Treści programoweT-A-9Prezentacja i omówienie na forum grupy studenckiej opracowanych koncepcji
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne - metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena cwiczeń na podstawie pracy zaliczeniowej - projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi samodzielnie omawiac i łączyc wskazanych zagadnień
3,0Potrafi samodzielnie omawiac i łączyc wskazane zagadnienia
3,5Potrafi definiowac i systematyzowac działania w zakresie stosowanych technologii w budownictwie rolniczym i leśnym
4,0Potrafi definiowac, systematyzowac i wskazywac nowe kierunki działań w zakresie stosowanych technologii w budownictwie rolniczym i leśnym
4,5Potrafi definiowac, systematyzowac i projektowac w zakresie stosowanych technologii w budownictwie rolniczym i leśnym
5,0Potrafi definiowac, systematyzowac, projektowac i oceniac podejmowane decyzje w zakresie stosowanych technologii w budownictwie rolniczym i leśnym