Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Technika rolnicza i leśna (S1)

Sylabus przedmiotu Podstawy produkcji ogrodniczej:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technika rolnicza i leśna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Podstawy produkcji ogrodniczej
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ogrodnictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Paweł Słodkowski <Pawel.Slodkowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Grzegorz Mikiciuk <Grzegorz.Mikiciuk@zut.edu.pl>, Piotr Żurawik <Piotr.Zurawik@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 15 1,50,62zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 15 1,50,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstaw biologii roślin i oddziaływania środowiska klimatyczno-glebowego na rośliny ogrodnicze, zasad uprawy, nawożenie organiczne i mineralne

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie ze strukturą upraw roślin ogrodniczych w Polsce
C-2Charakterystyka stanu produkcji ogrodniczej i rynków zbytu w Polsce i na świecie
C-3Zaznajomienie z podstawowymi grupami uprawowymi roślin ogrodniczych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Charakterystyka podstawowych grup uprawnych roślin ogrodniczych15
15
wykłady
T-W-1Organizacja produkcji ogrodniczej w Polsce i na świecie. Podstawowe informacje dotyczące nazewnictwa roślin ogrodniczych. Giełdy i rynki hurtowe roślin ogrodniczych15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Konsultacje związane z tematyką ćwiczeń3
A-A-3Praca własna studenta związana z biologią i uprawą wybranych gatunków roślin ogrodniczych20
A-A-4Przygotowanie do kolokwiów i zaliczenia7
45
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Konsutacje związane z tematyką wykładów3
A-W-3Studiowanie literatury fachowej krajowej i zagranicznej wiązanej z tematyką wykładów20
A-W-4Przygotowanie do kolokwiów i zaliczenia7
45

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny)
M-2Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
M-3Metody eksponujące (ryciny, tablice, zdjęcia, filmy)
M-4Metody praktyczne (pokaz, ćwiczenia na poletkach stacji doświadczalnych)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Sprawdzian
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_1A_C05_W01
Student charakteryzuje najważniejsze grupy uprawne roślin ogrodniczych
TRL_1A_W05R1A_W01, R1A_W03, R1A_W04InzA_W03C-3T-A-1M-1, M-3, M-4S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_1A_C05_U01
Student potrafi wyszukać producentów poszczególnych grup uprawnych roślin ogrodniczych oraz rynki zbytu w Polsce i Europie
TRL_1A_U03, TRL_1A_U01, TRL_1A_U04R1A_U01, R1A_U02InzA_U06C-1, C-2T-A-1, T-W-1M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_1A_C05_K01
Student jest zorientowany w aktualnym stanie i rozwoju produkcji ogrodniczej w Polsce i na świecie
TRL_1A_K08, TRL_1A_K07, TRL_1A_K02, TRL_1A_K01R1A_K01, R1A_K02, R1A_K03, R1A_K04, R1A_K07, R1A_K08InzA_K01, InzA_K02C-1, C-2T-W-1M-1, M-2, M-3S-1, S-2
TRL_1A_C05_K02
Student ma świadomość potrzeby dokształcania się i samodoskonalenia w zakresie produkcji ogrodniczej
TRL_1A_K02, TRL_1A_K08, TRL_1A_K01R1A_K01, R1A_K02, R1A_K03, R1A_K04, R1A_K07InzA_K01, InzA_K02C-1, C-2, C-3T-A-1, T-W-1M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_1A_C05_W01
Student charakteryzuje najważniejsze grupy uprawne roślin ogrodniczych
2,0Student nie opanował tematyki w stopniu podstawowym
3,0Student ma ogólą wiedzę na temat znaczenia uprawy roślin ogordniczych w Polsce i na świecie, zna podstawowe gatunki
3,5Student jest zorientowany odnośnie zakresu produkcji roślin ogordniczych w Polsce na tle produkcji światowej, zna podstawowe gatunki
4,0Student zna biologię większości omawianych roślin ogrodniczych, zna niektóre metody uprawy
4,5Student zna metody uprawy większości omawianych roślin, opanował wiedzę na temat ich uprawy
5,0Student ma pogłębioną, w oparciu o dodatkową literaturę fachową, wiedzę na temat uprawy omawianych roślin ogrodniczych, jest zorientowany odnośnie wpływu środowiska na plon i jakość omawianych gatunków

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_1A_C05_U01
Student potrafi wyszukać producentów poszczególnych grup uprawnych roślin ogrodniczych oraz rynki zbytu w Polsce i Europie
2,0Student nie opanował tematyki w stopniu podstawowym
3,0Student rozpoznaje podstawowe gatunki roślin ogordniczych, potrafi wyszukać producenów oraz rynki zbytu
3,5Student rozpoznaje większość omawianych gatunków, orientuje się w rynkach zbytu
4,0Student dobrze zna omawiane gatunki, poprawine je nazywa. Samodzielnie wykonuje ocenę rynków zbytu
4,5Student rozpoznaje wszystkie omawiane gatunki roślino ogrodniczych, odpowiednio je nazywa. Wykazuje dużą samodzielność przy ocenie rynków zbytu oraz jakości roślin
5,0Student doskonale zna wszystkie omawiane gatunki roślin ogrodniczych, ich nazewnictwo. Wykazuje dużą samodzielność przy ocenie jakości roślin oraz prawidłowo dobiera normy oceny.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_1A_C05_K01
Student jest zorientowany w aktualnym stanie i rozwoju produkcji ogrodniczej w Polsce i na świecie
2,0Student nie wykazuje zainteresowania tematyką zajęć
3,0Student biernie uczestniczy w zajęciach, nie przejawia własnej inicjatywy
3,5Student uczestnicząc w zajęciach sporadycznie przejawia własną inicjatywę
4,0Student często włacza się do dyskusji na temat możliwości uprawy roślin ogrodniczych
4,5Student aktywnie uczestniczy w zajęciach, często przejawia własną inicjatywę
5,0Student jest bardzo zainteresowany tematyką pzredmiotu, analizuje i ocenia problemy związane z produkcją ogrodniczą
TRL_1A_C05_K02
Student ma świadomość potrzeby dokształcania się i samodoskonalenia w zakresie produkcji ogrodniczej
2,0Student nie jest zainteresowany tematyką przedmiotu
3,0Student biernie uczestniczy w zajęciach, nie wykazuje większego zainteresowania tematyką przedmiotu
3,5Student sporadycznie włącza się w dyskusję związaną z problematyką przedmiotu
4,0Student włacza się w dyskusję związaną z tematyką przedmiotu
4,5Student aktywnie uczestniczy w zajęciach, często włącza się w dyskusję dydaktyczną
5,0Student bardzo aktywnie uczestniczy w zajeciach podejmując dyskusję na temat omawianych gatunków, analizuje problemy pod kątem prawidłowej ich uprawy i sprzedaży

Literatura podstawowa

  1. M. Orłowski (red.)., Polowa uprawa warzyw, Wydaw. Brasika, Szczecin, 2000
  2. M. Orłowski, E. Kołota (red.), Uprawa warzyw, Wydaw. Brasika, Szczecin, 1999
  3. Kołota E., Orłowski M., Biesiada A., Warzywnictwo, Wydaw. UWP Wrocław, Wrocław, 2007
  4. T. Pudelski (red.), Uprawa warzyw pod osłonami, PWRiL, Warszawa, 1998
  5. Pieniążek S.A., Sadownictwo, PWRiL, Warszawa, 2000, 11
  6. H. Chmiel (red.), Uprawa roślin ozdobnych, PWRiL, Warszawa, 2011
  7. Ostrowski W., Nowoczesne sadownictwo, Wydaw. AR w Szczecinie, Szczecin, 1996

Literatura dodatkowa

  1. Czasopisma: Hasło Ogrodnicze, Warzywa; Sad Nowoczesny, Owoce Warz. Kwiaty, Działkowiec

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Charakterystyka podstawowych grup uprawnych roślin ogrodniczych15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Organizacja produkcji ogrodniczej w Polsce i na świecie. Podstawowe informacje dotyczące nazewnictwa roślin ogrodniczych. Giełdy i rynki hurtowe roślin ogrodniczych15
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Konsultacje związane z tematyką ćwiczeń3
A-A-3Praca własna studenta związana z biologią i uprawą wybranych gatunków roślin ogrodniczych20
A-A-4Przygotowanie do kolokwiów i zaliczenia7
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Konsutacje związane z tematyką wykładów3
A-W-3Studiowanie literatury fachowej krajowej i zagranicznej wiązanej z tematyką wykładów20
A-W-4Przygotowanie do kolokwiów i zaliczenia7
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_C05_W01Student charakteryzuje najważniejsze grupy uprawne roślin ogrodniczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_W05ma podstawową wiedzę w zakresie botaniki, obejmującą między innymi budowę roślin, rozmnażanie roślin, zależności między budową roślin a ich funkcjonowaniem oraz właściwościami surowców roślinnych, przydatną do szerszego rozumienia specyfiki i uwarunkowań rolniczej produkcji roślinnej;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W01ma podstawową wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W03ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W04ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-3Zaznajomienie z podstawowymi grupami uprawowymi roślin ogrodniczych
Treści programoweT-A-1Charakterystyka podstawowych grup uprawnych roślin ogrodniczych
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny)
M-3Metody eksponujące (ryciny, tablice, zdjęcia, filmy)
M-4Metody praktyczne (pokaz, ćwiczenia na poletkach stacji doświadczalnych)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdzian
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował tematyki w stopniu podstawowym
3,0Student ma ogólą wiedzę na temat znaczenia uprawy roślin ogordniczych w Polsce i na świecie, zna podstawowe gatunki
3,5Student jest zorientowany odnośnie zakresu produkcji roślin ogordniczych w Polsce na tle produkcji światowej, zna podstawowe gatunki
4,0Student zna biologię większości omawianych roślin ogrodniczych, zna niektóre metody uprawy
4,5Student zna metody uprawy większości omawianych roślin, opanował wiedzę na temat ich uprawy
5,0Student ma pogłębioną, w oparciu o dodatkową literaturę fachową, wiedzę na temat uprawy omawianych roślin ogrodniczych, jest zorientowany odnośnie wpływu środowiska na plon i jakość omawianych gatunków
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_C05_U01Student potrafi wyszukać producentów poszczególnych grup uprawnych roślin ogrodniczych oraz rynki zbytu w Polsce i Europie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_U03ma umiejętność dalszego zawodowego samokształcenia się;
TRL_1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać, a także wyciągać z nich wnioski;
TRL_1A_U04potrafi pracować samodzielnie i w zespole, umie oszacować czas niezbędny dla wykonania danego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminu;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie ze strukturą upraw roślin ogrodniczych w Polsce
C-2Charakterystyka stanu produkcji ogrodniczej i rynków zbytu w Polsce i na świecie
Treści programoweT-A-1Charakterystyka podstawowych grup uprawnych roślin ogrodniczych
T-W-1Organizacja produkcji ogrodniczej w Polsce i na świecie. Podstawowe informacje dotyczące nazewnictwa roślin ogrodniczych. Giełdy i rynki hurtowe roślin ogrodniczych
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny)
M-2Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
M-3Metody eksponujące (ryciny, tablice, zdjęcia, filmy)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdzian
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował tematyki w stopniu podstawowym
3,0Student rozpoznaje podstawowe gatunki roślin ogordniczych, potrafi wyszukać producenów oraz rynki zbytu
3,5Student rozpoznaje większość omawianych gatunków, orientuje się w rynkach zbytu
4,0Student dobrze zna omawiane gatunki, poprawine je nazywa. Samodzielnie wykonuje ocenę rynków zbytu
4,5Student rozpoznaje wszystkie omawiane gatunki roślino ogrodniczych, odpowiednio je nazywa. Wykazuje dużą samodzielność przy ocenie rynków zbytu oraz jakości roślin
5,0Student doskonale zna wszystkie omawiane gatunki roślin ogrodniczych, ich nazewnictwo. Wykazuje dużą samodzielność przy ocenie jakości roślin oraz prawidłowo dobiera normy oceny.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_C05_K01Student jest zorientowany w aktualnym stanie i rozwoju produkcji ogrodniczej w Polsce i na świecie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_K08ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną, jest przygotowany do organizowania pracy własnej i zespołu osób, rozumie konieczność systema-tycznej pracy w działaniach rozciągniętych w czasie, postępuje etycznie, ro-zumie i docenia znaczenie uczciwości intelektualnej w działaniach własnych i innych osób.
TRL_1A_K07potrafi samodzielnie myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy;
TRL_1A_K02rozumie potrzebę ciągłego wyszukiwania aktualnych informacji zawodowych w literaturze i innych źródłach, również w języku obcym;
TRL_1A_K01jest świadomy ograniczenia posiadanych umiejętności i wiedzy, stąd rozumie potrzebę dalszego ich pogłębiania;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
R1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
R1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R1A_K07ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
R1A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie ze strukturą upraw roślin ogrodniczych w Polsce
C-2Charakterystyka stanu produkcji ogrodniczej i rynków zbytu w Polsce i na świecie
Treści programoweT-W-1Organizacja produkcji ogrodniczej w Polsce i na świecie. Podstawowe informacje dotyczące nazewnictwa roślin ogrodniczych. Giełdy i rynki hurtowe roślin ogrodniczych
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny)
M-2Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
M-3Metody eksponujące (ryciny, tablice, zdjęcia, filmy)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdzian
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje zainteresowania tematyką zajęć
3,0Student biernie uczestniczy w zajęciach, nie przejawia własnej inicjatywy
3,5Student uczestnicząc w zajęciach sporadycznie przejawia własną inicjatywę
4,0Student często włacza się do dyskusji na temat możliwości uprawy roślin ogrodniczych
4,5Student aktywnie uczestniczy w zajęciach, często przejawia własną inicjatywę
5,0Student jest bardzo zainteresowany tematyką pzredmiotu, analizuje i ocenia problemy związane z produkcją ogrodniczą
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_C05_K02Student ma świadomość potrzeby dokształcania się i samodoskonalenia w zakresie produkcji ogrodniczej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_K02rozumie potrzebę ciągłego wyszukiwania aktualnych informacji zawodowych w literaturze i innych źródłach, również w języku obcym;
TRL_1A_K08ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną, jest przygotowany do organizowania pracy własnej i zespołu osób, rozumie konieczność systema-tycznej pracy w działaniach rozciągniętych w czasie, postępuje etycznie, ro-zumie i docenia znaczenie uczciwości intelektualnej w działaniach własnych i innych osób.
TRL_1A_K01jest świadomy ograniczenia posiadanych umiejętności i wiedzy, stąd rozumie potrzebę dalszego ich pogłębiania;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
R1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
R1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R1A_K07ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie ze strukturą upraw roślin ogrodniczych w Polsce
C-2Charakterystyka stanu produkcji ogrodniczej i rynków zbytu w Polsce i na świecie
C-3Zaznajomienie z podstawowymi grupami uprawowymi roślin ogrodniczych
Treści programoweT-A-1Charakterystyka podstawowych grup uprawnych roślin ogrodniczych
T-W-1Organizacja produkcji ogrodniczej w Polsce i na świecie. Podstawowe informacje dotyczące nazewnictwa roślin ogrodniczych. Giełdy i rynki hurtowe roślin ogrodniczych
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny)
M-2Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
M-3Metody eksponujące (ryciny, tablice, zdjęcia, filmy)
M-4Metody praktyczne (pokaz, ćwiczenia na poletkach stacji doświadczalnych)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdzian
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest zainteresowany tematyką przedmiotu
3,0Student biernie uczestniczy w zajęciach, nie wykazuje większego zainteresowania tematyką przedmiotu
3,5Student sporadycznie włącza się w dyskusję związaną z problematyką przedmiotu
4,0Student włacza się w dyskusję związaną z tematyką przedmiotu
4,5Student aktywnie uczestniczy w zajęciach, często włącza się w dyskusję dydaktyczną
5,0Student bardzo aktywnie uczestniczy w zajeciach podejmując dyskusję na temat omawianych gatunków, analizuje problemy pod kątem prawidłowej ich uprawy i sprzedaży