Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TRL_1A_C25_U01 | Potrafi dokładnie scharakteryzować budowę i zasadę działania oraz przeprowadzić regulacje parametrów roboczych maszyn do zbioru płodów rolnych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TRL_1A_U24 | potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu technicznych zadań w rolnictwie i leśnictwie dostrzegać ich aspekty pozatechniczne, w tym środowiskowe - do-strzega i ocenia zagrożenia środowiska naturalnego wynikające ze stosowania sprzętu technicznego wykorzystywanego w produkcji roślinnej i zwierzęcej oraz gospodarce leśnej, potrafi wybierać sposoby działania przyczyniające się do ograniczenia ujemnego wpływ tego sprzętu na środowisko przyrodnicze; |
---|
TRL_1A_U04 | potrafi pracować samodzielnie i w zespole, umie oszacować czas niezbędny dla wykonania danego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminu; |
TRL_1A_U30 | potrafi przygotować i zrealizować eksperymenty, w tym symulacje komputero-we, oraz wyciągać wnioski z ich wyników; |
TRL_1A_U07 | potrafi wykorzystać poznane metody matematyczne i statystyczne do opisu zjawisk fizycznych i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich występują-cych w rolnictwie oraz gospodarce leśnej, a także do wnioskowania na pod-stawie statystycznej analizy danych doświadczalnych w zakresie problemów technicznych występujących w produkcji roślinnej i zwierzęcej oraz leśnictwie; |
TRL_1A_U03 | ma umiejętność dalszego zawodowego samokształcenia się; |
TRL_1A_U29 | właściwie ocenia możliwości zastosowania typowych narzędzi i metod przy rozwiązywaniu problemów inżynierskich; |
TRL_1A_U14 | potrafi analizować pracę mechanizmów oraz prawidłowo dobierać części i zespoły w maszynach i urządzeniach; |
TRL_1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać, a także wyciągać z nich wnioski; |
TRL_1A_U19 | potrafi dobierać oraz właściwie i racjonalnie użytkować pojazdy, maszyny i urządzenia stosowane w produkcji roślinnej i zwierzęcej oraz gospodarce le-śnej; |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
R1A_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z przeznaczeniem, budową i zasadą działania maszyn do zbioru płodów rolnych |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Zasady cięcia materiałów źdźbłowych i łodygowych. Rodzaje zespołów tnących i rozdrabniających, konstrukcje kosiarek. Konstrukcja urządzeń do nagarniania i przemieszczania płodów rolnych. Kinematyka podajników i tłoków pras tłokowych. Zasady rolowania materiału w prasach zwijających. Budowa i regulacje pras zbierających. Czynniki wpływające na efektywność omłotu, zasady separacji na sitach, analiza pracy maszyn do czyszczenia i sortowania nasion. Metody zbioru zbóż, typy kombajnów zbożowych, ich działanie, budowa i regulacje. Podstawy suszarnictwa ziemiopłodów, wyposażenie techniczne magazynów zbożowych. Konstrukcje zespołów roboczych stosowanych w maszynach do zbioru roślin okopowych. Maszyny do zbioru ziemniaków i buraków. Podstawy przechowalnictwa ziemiopłodów, wyposażenie techniczne przechowalni płodów rolnych. |
---|
T-A-1 | Budowa, zasada działania oraz regulacje wybranych rozwiązań konstrukcyjnych kosiarek nożycowych, kosiarek rotacyjnych, kosiarek pokosowych, sieczkarni zbierających, kombajnów do zielonek, przyczep zbierających, zgniataczy i rozbijaczy pokosów, przetrząsaczo-zgrabiarek, zespołów omłotowych, podsiewaczy i wytrząsaczy, maszyn i urządzeń do czyszczenia i sortowania nasion, kombajnów zbożowych, urządzeń do suszenia ziemiopłodów, rozbijaczy łęcin, kopaczek i kombajnów do zbioru ziemniaków, ogławiaczy, wyorywaczy oraz urządzeń zbierających korzenie i liście buraków. |
Metody nauczania | M-2 | Pokaz |
---|
M-3 | Ćwiczenia przedmiotowe |
M-1 | Wykład informacyjny |
Sposób oceny | S-4 | Ocena podsumowująca: pisemny sprawdzian dotyczący materiału realizowanego na ćwiczeniach |
---|
S-2 | Ocena formująca: bieżąca kontrola przeswojenia materiału realizowanego na wykładach |
S-3 | Ocena podsumowująca: pisemny sprawdzian zaliczający wykłady |
S-1 | Ocena formująca: Test sprawdzajacy przygotowanie do zajęć |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie posiada wystarczających umiejetności, w odniesienu do zakresu programu, niezbednych do uzyskania zaliczenia przedmiotu |
3,0 | Student posiada ograniczone, podstawowe umiejetności w odniesienu do programu przedmiotu |
3,5 | Student posiada podstawowe umiejetności w odniesienu do programu przedmiotu |
4,0 | Student posiada dobre umiejetności w odniesienu do programu przedmiotu |
4,5 | Student posiada ponad dobre umiejetności w odniesienu do programu przedmiotu |
5,0 | Student posiada bardzo dobre umiejetności w odniesienu do programu przedmiotu |