Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Technika rolnicza i leśna (S1)

Sylabus przedmiotu Części maszyn:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technika rolnicza i leśna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Części maszyn
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Budowy i Użytkowania Urządzeń Technicznych
Nauczyciel odpowiedzialny Jan Jurga <Jan.Jurga@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 30 2,00,38zaliczenie
wykładyW4 30 2,00,62zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza i umiejętność dotyczące rysunku technicznego, mechaniki technicznej i wytrzymałości materiałów

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z przeznaczeniem, budową, zasadą działania i obliczeniem części maszyn

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Konstruowanie i obliczenia wytrzymałościowe połączeń nitowych, spawanych, zgrzewanych, lutowanych, klejonych, wpustowych, wielowypustowych, kołkowych, sworzniowych, klinowych, wtłaczanych, skurczowych, gwintowych, sprężyn śrubowych, osi, wałów, łożysk ślizgowych, łożysk tocznych, przekładni zębatych, przekładni ciernych walcowych, przekładni pasowych, przekładni łańcuchowych, sprzęgieł i hamulców.30
30
wykłady
T-W-1Połączenia nitowe, siły i naprężenia w złączach.. Połączenia spawane i ich zastosowanie. Rodzaje spoin spawalniczych. Połączenia zgrzewane, lutowane, klejone i ich zastosowanie. Połączenia wciskowe. Charakterystyka i klasyfikacja połączeń wpustowych, wielowypustowych, kołkowych, sworzniowych i klinowych. Połączenia gwintowe. Rodzaje gwintów i ich zastosowanie. Budowa i podstawowe parametry gwintu. Klasyfikacja sprężyn. Podstawowe parametry sprężyn śrubowych. Klasyfikacja osi, wałów i czopów. Klasyfikacja łożysk. Rodzaje łożysk tocznych i ich oznaczenie. Parametry przekładni mechanicznych. Przekładnie zębate, cierne, pasowe i łańcuchowe. Rodzaje i charakterystyka sprzęgieł i hamulców. Klasyfikacja uszczelnień technicznych. Materiały uszczelniające.30
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-A-2Wykonanie sprawozdań z ćwiczeń24
A-A-3Udział w sprawdzianach6
60
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Studiowanie literatury28
A-W-3Udział w sprawdzianach2
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Pokaz
M-3Ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Test sprawdzajacy przygotowanie do zajęć
S-2Ocena formująca: bieżąca kontrola przeswojenia materiału realizowanego na wykładach
S-3Ocena podsumowująca: pisemny sprawdzian zaliczający wykłady
S-4Ocena podsumowująca: pisemny sprawdzian dotyczący materiału realizowanego na ćwiczeniach

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_1A_C17_W01
ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie konstrukcji maszyn obejmującą elementy i połączenia kształtowe, wciskane, gwintowe, sprężyste, łożyskowanie i uszczelnienia, osie, wały, sprzęgła i hamulce, przekładnie mechaniczne, dobór i obliczenia wytrzymałościowe części maszyn
TRL_1A_W14R1A_W01, R1A_W03, R1A_W04InzA_W02, InzA_W05C-1T-W-1, T-A-1M-2, M-3, M-1S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_1A_C17_U01
potrafi zastosować poznaną wiedzę z nauki o materiałach, mechaniki technicznej oraz wytrzymałości materiałów do konstruowania oraz obliczania wytrzymałości i wymiarów części maszyn
TRL_1A_U01, TRL_1A_U07, TRL_1A_U29R1A_U01, R1A_U05, R1A_U06InzA_U01, InzA_U02, InzA_U07C-1T-W-1, T-A-1M-3, M-2, M-1S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_1A_C17_K01
Aktywna i kreatywna postawa w określaniu priorytetów i rozwiązywaniu postawionych zadań.
TRL_1A_K01, TRL_1A_K07R1A_K01, R1A_K07, R1A_K08InzA_K02C-1T-W-1, T-A-1M-2, M-1, M-3S-3, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_1A_C17_W01
ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie konstrukcji maszyn obejmującą elementy i połączenia kształtowe, wciskane, gwintowe, sprężyste, łożyskowanie i uszczelnienia, osie, wały, sprzęgła i hamulce, przekładnie mechaniczne, dobór i obliczenia wytrzymałościowe części maszyn
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu
3,0Student opanował podstawową wiedzę, ale ma problemy z samodzielnym je wykorzystaniem jej
3,5Efekty w stopniu pośrednim między 3 a 4
4,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu i potrafi z niej korzystać
4,5Efekty w stopniu pośrednim między 4 a 5
5,0Student opanował całokształt wiedzę z zakresu przedmiotu i potrafi efektywnie z niej korzystać

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_1A_C17_U01
potrafi zastosować poznaną wiedzę z nauki o materiałach, mechaniki technicznej oraz wytrzymałości materiałów do konstruowania oraz obliczania wytrzymałości i wymiarów części maszyn
2,0Student nie potrafi samodzielnie rozwiązywać prostych zadań projektowych
3,0Student rozwiązuje zadania projektowe w sposób bierny, korzysta z pomocy innych
3,5Umiejętności pomiędzy 3 a 4
4,0Student potrafi samodzielnie rozwiązywać proste zadania projektowe
4,5Umiejętności pomiędzy 4 a 5
5,0Student potrafi samodzielnie rozwiązywać złożone zadania projektowe

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_1A_C17_K01
Aktywna i kreatywna postawa w określaniu priorytetów i rozwiązywaniu postawionych zadań.
2,0Student nie wykazuje aktywnej i kreatywnej postawy oraz chęci do zdobywania wiedzy i umiejętności
3,0Student wykazuje zainteresowanie zdobywaniem wiedzy, pracuje samodzielnie, nie wykazuje chęci do pracy w zespole
3,5Dodatkowo jest aktywny podczas dyskusji nad prezentowanymi referatami studentów
4,0Dodatkowo wykazuje zdolność do wykorzystywania posiadanej wiedzy ogólnej w prowadzeniu dyskusji nad prezentowanymi przez innych studentów zagadnieniami
4,5Dodatkowo wykazuje aktywność w kreowaniu własnych pomysłów.
5,0Dodatkowo jest zdeterminowany do pogłębiania wiedzy i umiejętności, co przejawia się dociekliwością w analizowaniu i dyskutowaniu omawianych zagadnień.

Literatura podstawowa

  1. Kuczewski J., Miszczak M., Podstawy konstrukcji maszyn rolniczych i leśnych, SGGW, Warszawa, 1996
  2. Kuczewski J., Miszczak M.:, Części maszyn i teoria mechanizmów, PWN, Warszawa, 1985

Literatura dodatkowa

  1. Niezgodziński M.E., Niezgodziński T., Wzory, wykresy i tablice wytrzymałościowe, WNT, Warszawa, 1996
  2. Rutkowski A., Stępniewska A., Zbiór zadań z części maszyn, WSIP, Warszawa, 1996
  3. praca zbiorowa, Poradnik mechanika, REA, Warszawa, 2008

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Konstruowanie i obliczenia wytrzymałościowe połączeń nitowych, spawanych, zgrzewanych, lutowanych, klejonych, wpustowych, wielowypustowych, kołkowych, sworzniowych, klinowych, wtłaczanych, skurczowych, gwintowych, sprężyn śrubowych, osi, wałów, łożysk ślizgowych, łożysk tocznych, przekładni zębatych, przekładni ciernych walcowych, przekładni pasowych, przekładni łańcuchowych, sprzęgieł i hamulców.30
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Połączenia nitowe, siły i naprężenia w złączach.. Połączenia spawane i ich zastosowanie. Rodzaje spoin spawalniczych. Połączenia zgrzewane, lutowane, klejone i ich zastosowanie. Połączenia wciskowe. Charakterystyka i klasyfikacja połączeń wpustowych, wielowypustowych, kołkowych, sworzniowych i klinowych. Połączenia gwintowe. Rodzaje gwintów i ich zastosowanie. Budowa i podstawowe parametry gwintu. Klasyfikacja sprężyn. Podstawowe parametry sprężyn śrubowych. Klasyfikacja osi, wałów i czopów. Klasyfikacja łożysk. Rodzaje łożysk tocznych i ich oznaczenie. Parametry przekładni mechanicznych. Przekładnie zębate, cierne, pasowe i łańcuchowe. Rodzaje i charakterystyka sprzęgieł i hamulców. Klasyfikacja uszczelnień technicznych. Materiały uszczelniające.30
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-A-2Wykonanie sprawozdań z ćwiczeń24
A-A-3Udział w sprawdzianach6
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Studiowanie literatury28
A-W-3Udział w sprawdzianach2
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_C17_W01ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie konstrukcji maszyn obejmującą elementy i połączenia kształtowe, wciskane, gwintowe, sprężyste, łożyskowanie i uszczelnienia, osie, wały, sprzęgła i hamulce, przekładnie mechaniczne, dobór i obliczenia wytrzymałościowe części maszyn
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_W14ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie konstrukcji maszyn, obejmującą strukturę mechanizmów, metody wyznaczania ich trajektorii ruchu, prędkości, przyśpieszeń i sił, bilans energetyczny maszyny, wyrównoważenie mas, tolerancje i pasowania, chropowatość i falistość powierzchni, połączenia, elementy sprężyste, łożyskowanie i uszczelnienia, mechanizmy krzywkowe, prostowody i mechanizmy kierujące, osie, wały, sprzęgła i hamulce, przekładnie mechaniczne, dobór i obliczenia wytrzymałościowe części maszyn, w tym niezbędną do: 1) analizy pracy mechanizmów, 2) prawidłowego doboru części i zespołów w urządzeniach, 3) projektowania i wykonywania obliczeń wytrzymałościowych dla prostych elementów maszyn i urządzeń;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W01ma podstawową wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W03ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W04ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z przeznaczeniem, budową, zasadą działania i obliczeniem części maszyn
Treści programoweT-W-1Połączenia nitowe, siły i naprężenia w złączach.. Połączenia spawane i ich zastosowanie. Rodzaje spoin spawalniczych. Połączenia zgrzewane, lutowane, klejone i ich zastosowanie. Połączenia wciskowe. Charakterystyka i klasyfikacja połączeń wpustowych, wielowypustowych, kołkowych, sworzniowych i klinowych. Połączenia gwintowe. Rodzaje gwintów i ich zastosowanie. Budowa i podstawowe parametry gwintu. Klasyfikacja sprężyn. Podstawowe parametry sprężyn śrubowych. Klasyfikacja osi, wałów i czopów. Klasyfikacja łożysk. Rodzaje łożysk tocznych i ich oznaczenie. Parametry przekładni mechanicznych. Przekładnie zębate, cierne, pasowe i łańcuchowe. Rodzaje i charakterystyka sprzęgieł i hamulców. Klasyfikacja uszczelnień technicznych. Materiały uszczelniające.
T-A-1Konstruowanie i obliczenia wytrzymałościowe połączeń nitowych, spawanych, zgrzewanych, lutowanych, klejonych, wpustowych, wielowypustowych, kołkowych, sworzniowych, klinowych, wtłaczanych, skurczowych, gwintowych, sprężyn śrubowych, osi, wałów, łożysk ślizgowych, łożysk tocznych, przekładni zębatych, przekładni ciernych walcowych, przekładni pasowych, przekładni łańcuchowych, sprzęgieł i hamulców.
Metody nauczaniaM-2Pokaz
M-3Ćwiczenia przedmiotowe
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Test sprawdzajacy przygotowanie do zajęć
S-3Ocena podsumowująca: pisemny sprawdzian zaliczający wykłady
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu
3,0Student opanował podstawową wiedzę, ale ma problemy z samodzielnym je wykorzystaniem jej
3,5Efekty w stopniu pośrednim między 3 a 4
4,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu i potrafi z niej korzystać
4,5Efekty w stopniu pośrednim między 4 a 5
5,0Student opanował całokształt wiedzę z zakresu przedmiotu i potrafi efektywnie z niej korzystać
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_C17_U01potrafi zastosować poznaną wiedzę z nauki o materiałach, mechaniki technicznej oraz wytrzymałości materiałów do konstruowania oraz obliczania wytrzymałości i wymiarów części maszyn
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać, a także wyciągać z nich wnioski;
TRL_1A_U07potrafi wykorzystać poznane metody matematyczne i statystyczne do opisu zjawisk fizycznych i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich występują-cych w rolnictwie oraz gospodarce leśnej, a także do wnioskowania na pod-stawie statystycznej analizy danych doświadczalnych w zakresie problemów technicznych występujących w produkcji roślinnej i zwierzęcej oraz leśnictwie;
TRL_1A_U29właściwie ocenia możliwości zastosowania typowych narzędzi i metod przy rozwiązywaniu problemów inżynierskich;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1A_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z przeznaczeniem, budową, zasadą działania i obliczeniem części maszyn
Treści programoweT-W-1Połączenia nitowe, siły i naprężenia w złączach.. Połączenia spawane i ich zastosowanie. Rodzaje spoin spawalniczych. Połączenia zgrzewane, lutowane, klejone i ich zastosowanie. Połączenia wciskowe. Charakterystyka i klasyfikacja połączeń wpustowych, wielowypustowych, kołkowych, sworzniowych i klinowych. Połączenia gwintowe. Rodzaje gwintów i ich zastosowanie. Budowa i podstawowe parametry gwintu. Klasyfikacja sprężyn. Podstawowe parametry sprężyn śrubowych. Klasyfikacja osi, wałów i czopów. Klasyfikacja łożysk. Rodzaje łożysk tocznych i ich oznaczenie. Parametry przekładni mechanicznych. Przekładnie zębate, cierne, pasowe i łańcuchowe. Rodzaje i charakterystyka sprzęgieł i hamulców. Klasyfikacja uszczelnień technicznych. Materiały uszczelniające.
T-A-1Konstruowanie i obliczenia wytrzymałościowe połączeń nitowych, spawanych, zgrzewanych, lutowanych, klejonych, wpustowych, wielowypustowych, kołkowych, sworzniowych, klinowych, wtłaczanych, skurczowych, gwintowych, sprężyn śrubowych, osi, wałów, łożysk ślizgowych, łożysk tocznych, przekładni zębatych, przekładni ciernych walcowych, przekładni pasowych, przekładni łańcuchowych, sprzęgieł i hamulców.
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia przedmiotowe
M-2Pokaz
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Test sprawdzajacy przygotowanie do zajęć
S-3Ocena podsumowująca: pisemny sprawdzian zaliczający wykłady
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi samodzielnie rozwiązywać prostych zadań projektowych
3,0Student rozwiązuje zadania projektowe w sposób bierny, korzysta z pomocy innych
3,5Umiejętności pomiędzy 3 a 4
4,0Student potrafi samodzielnie rozwiązywać proste zadania projektowe
4,5Umiejętności pomiędzy 4 a 5
5,0Student potrafi samodzielnie rozwiązywać złożone zadania projektowe
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_C17_K01Aktywna i kreatywna postawa w określaniu priorytetów i rozwiązywaniu postawionych zadań.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_K01jest świadomy ograniczenia posiadanych umiejętności i wiedzy, stąd rozumie potrzebę dalszego ich pogłębiania;
TRL_1A_K07potrafi samodzielnie myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
R1A_K07ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
R1A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z przeznaczeniem, budową, zasadą działania i obliczeniem części maszyn
Treści programoweT-W-1Połączenia nitowe, siły i naprężenia w złączach.. Połączenia spawane i ich zastosowanie. Rodzaje spoin spawalniczych. Połączenia zgrzewane, lutowane, klejone i ich zastosowanie. Połączenia wciskowe. Charakterystyka i klasyfikacja połączeń wpustowych, wielowypustowych, kołkowych, sworzniowych i klinowych. Połączenia gwintowe. Rodzaje gwintów i ich zastosowanie. Budowa i podstawowe parametry gwintu. Klasyfikacja sprężyn. Podstawowe parametry sprężyn śrubowych. Klasyfikacja osi, wałów i czopów. Klasyfikacja łożysk. Rodzaje łożysk tocznych i ich oznaczenie. Parametry przekładni mechanicznych. Przekładnie zębate, cierne, pasowe i łańcuchowe. Rodzaje i charakterystyka sprzęgieł i hamulców. Klasyfikacja uszczelnień technicznych. Materiały uszczelniające.
T-A-1Konstruowanie i obliczenia wytrzymałościowe połączeń nitowych, spawanych, zgrzewanych, lutowanych, klejonych, wpustowych, wielowypustowych, kołkowych, sworzniowych, klinowych, wtłaczanych, skurczowych, gwintowych, sprężyn śrubowych, osi, wałów, łożysk ślizgowych, łożysk tocznych, przekładni zębatych, przekładni ciernych walcowych, przekładni pasowych, przekładni łańcuchowych, sprzęgieł i hamulców.
Metody nauczaniaM-2Pokaz
M-1Wykład informacyjny
M-3Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: pisemny sprawdzian zaliczający wykłady
S-1Ocena formująca: Test sprawdzajacy przygotowanie do zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje aktywnej i kreatywnej postawy oraz chęci do zdobywania wiedzy i umiejętności
3,0Student wykazuje zainteresowanie zdobywaniem wiedzy, pracuje samodzielnie, nie wykazuje chęci do pracy w zespole
3,5Dodatkowo jest aktywny podczas dyskusji nad prezentowanymi referatami studentów
4,0Dodatkowo wykazuje zdolność do wykorzystywania posiadanej wiedzy ogólnej w prowadzeniu dyskusji nad prezentowanymi przez innych studentów zagadnieniami
4,5Dodatkowo wykazuje aktywność w kreowaniu własnych pomysłów.
5,0Dodatkowo jest zdeterminowany do pogłębiania wiedzy i umiejętności, co przejawia się dociekliwością w analizowaniu i dyskutowaniu omawianych zagadnień.